Se indlæg
 Udskriv debat
Charterbranchen til kamp mod sexturisme
Webmaster
Den danske charterarrangør Apollo er klar til at boykotte hoteller i Thailand, som tillader seksuel udnyttelse af børn.

- Vi sender hvert år mellem 10.000 og 15.000 gæster til Thailland. Størstedelen er familie med børn og modene par, og de skal ikke ikke se på seksuel udnyttelse af børn, hverken i Thailand eller andre steder i verden. Derfor stiller vi i stigende grad krav til de hoteller, vi samarbejder med, siger Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

Og der bliver lyttet til Apollo, der for hotellerne er en betydningsfuld samarbejdspartner.

- Vi gør det for at beskytte børn, som udnyttes seksuelt på populære rejsemål. Ikke af vores gæster, men af mænd, som rejser til Phuket, Krabi og Pattaya for at købe sig til sex med helt unge piger. Det vil vi ikke se på, siger Rikke Koks Andreassen.

Læs nærmere på: Charterbranchen til kamp mod sexturisme
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Longway
Er det ikke et mediestunt ? nu har jeg boet her i en del aar, jeg har faerdes i de mest skumle gyder, men boerne sex har jeg dog aldrig oplevet, det sker desvaerre sikkert, og de maend som soeger det burde ha' rykket knoppen af......men lad os nu lige slappe lidt af....Boernesex tror jeg derimod oftere skere i fattige thaifamilier ude paa Lars tyndskids rismark...

Jeg husker dog for omkring 16 aar siden, der var jeg paa ferie i PTY, ja det var druk og hor, lad os nu bare kalde en spade for en spade...jeg havde saa en fast luder, hun fik saa menstruation, hun spurgte mig saa, skal jeg skaffe en pige til dig ? up to you...hvor gammrl skal hun vaere ? ...up to you....10-12 aar spoerger hun saa, jeg smed hende ud af mit hotel, hun var jo syg i hovedet.

Jeg husker en anden gang, der laa jeg og korte Isaan tynd i min bil, jeg dropede in pa et lille familie spisested langt uden for lov og ret, der kommer saa en, ja jeg tror at det var en mormor til en 14 arrig pige...hun spurgte saa om jeg ikke ville bo sammen med pigebarnet, jeg ville ikke lave ballade, saa jeg sagde blot, det taenker jeg lige over, jeg drak ud og koerte...
Redigeret af Longway d. 23/10-2013 20:22
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Nahm
@

Og der bliver lyttet til Apollo, der for hotellerne er en betydningsfuld samarbejdspartner.

- Vi gør det for at beskytte børn, som udnyttes seksuelt på populære rejsemål. Ikke af vores gæster, men af mænd, som rejser til Phuket, Krabi og Pattaya for at købe sig til sex med helt unge piger. Det vil vi ikke se på, siger Rikke Koks Andreassen.

Jeg har kun været på Phuket 2 gange og heldigvis ikke set noget med børn skulle blive udnyttet, har været i red light områderne.

Har været i PTY igennem 11 år og heldigvis ej heller der set noget som helst der var børn involveret i, og har ej aldrig hørt det omtalt, og jeg har ihvertfald været i redlight og diverse steder mange gange, så jeg håber da ikke der er noget om snakken heller.

Hvis jeg fik noget at vide herom, så ville jeg uden tøven straks meddele det til Politi.
Mvh,
Nahm

jh
Tror Apollo prøver at skrue charmen op via deres reklamer,jeg har også kommet en del i Thailand og har aldrig set den slags.Men i pressen er det skruet op til at det er det eneste enlige mænd fra Europa rejser derned efter,mange andre der ikke har været der tror det desværre også.
Det er sørgeligt at folk har den opfattelse samt at Appollo skriver de kun vil bruge hoteller det ikke sker på
de skriver som om at de hoteller de før har brugt ikke forgår andet på.

John
Jeg vil gerne slå fast at alle former for børne sex er afskyeligt og skal stoppes, med alle midler.

Jeg vil på det kraftigste opfordre Apollo rejser til at anmelde og offentliggøre de hoteller hvor de åbenbart er stødt på børne sex.

Nu har jeg i mange mange år rejst gennem Thailand på kryds og tværs, i kortere og længere perioder, i både turist og ikke turist områder.
Jeg har set og oplevet meget men jeg er ALDRIG stødt på noget der kunne ligne børne sex.

Personligt tolker jeg Apollo Rejser's påstand om børne sex, som et reklame stunt, og syntes de skulle skamme sig over at puste til fordommene omkring børne sex i Thailand.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Robert Kronberg
Enig.

John skrev:

Jeg vil gerne slå fast at alle former for børne sex er afskyeligt og skal stoppes, med alle midler.

Jeg vil på det kraftigste opfordre Apollo rejser til at anmelde og offentliggøre de hoteller hvor de åbenbart er stødt på børne sex.

Nu har jeg i mange mange år rejst gennem Thailand på kryds og tværs, i kortere og længere perioder, i både turist og ikke turist områder.
Jeg har set og oplevet meget men jeg er ALDRIG stødt på noget der kunne ligne børne sex.

Personligt tolker jeg Apollo Rejser's påstand om børne sex, som et reklame stunt, og syntes de skulle skamme sig over at puste til fordommene omkring børne sex i Thailand.

http://www.danishschool.dk/thailand/
jydetampen
ja enig med John og når det er sagt så foregår det stadig og jeg så en udsendelse fra tysk tv,hvor alle bare lukkede øjene for det og hvor hotel personalet kunne skaffe meget unge personer og ingen problemer med at få dem ind og ud af hotellet.
Der er også et medlem her som har en nabo med de tendenser,men som desværre ikke har nosserne til at gøre noget ved det.

Longway
Hvis det er det medlems nabo som jeg taenker paa, saa har jeg haft fat i ham...nu vil jeg ikke naevne navne eller by, men det er i Isaan.

Til hest
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Løsningen er måske her:
http://thailand.u...mod-boern/

Jf. dansk lov, så gælder denne danske lov også for statsborgere uden for Danmark.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Hvis det er det medlems nabo som jeg taenker paa, saa har jeg haft fat i ham...nu vil jeg ikke naevne navne eller by, men det er i Isaan.

Til hest

Longway
Robert.

Linket er skam fint nok, bliver svinet taget, jamen har han penge saa kan han mange gange betale sig fra det, akkurat som med narko....Jeg er den stoebning at hvis jeg moeder en som spiller med den slags svineri, saa er der kontant afregning indtil han fatter at jeg mener det..

Jeg er normalt imod vold, men er det boern, kvinder eller dyr, ja saa stiger jeg af !
Mvh. Chiliposen.

natty
Longway skrev:

Til hest

Jamen, selvom du kender navnet på personen og byen, behøver du jo ikke skrive det her og heller ikke bruge vold.
Du kan jo starte med at anmelde det på linket.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Longway
Jeg skrev jo netop ikke navn og by...hvordan jeg soerger for en straf, det skal ingen blande sig i, det ordner jeg selv.

Jeg kan da ikke blot se til naar et barn bliver oedelagt for livet.

Som jeg skrev, en bondeby i Isaan, der skal ikke meget moent til foer man gaar fri...

At herren sagde : vend den anden kind til. det kan jeg ikke bruge til noget naar vi taler boerne sex..laengere er den saamaend ikke...paedagogiske forklaringer og lilla farver preller totalt af paa mig i denne sammenhaeng.

Men ellers er jeg skam ganske rar og nede paa jorden...
Redigeret af Longway d. 24/10-2013 22:53
Mvh. Chiliposen.

natty
Longway skrev:

Som jeg skrev, en bondeby i Isaan, der skal ikke meget moent til foer man gaar fri...

...

Også hvis man anmelder det til: Det Nordiske Forbindelsesofficerskontor som kan kontaktes på e-mail:
Ja jeg spørger bare, om lidt mønt gør fri, hvis det går via dem?.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Longway
Jamen Natty, det mine oejne og det mit sind oplever, det oplever myndighederne jo ikke, boern kan blive truet til at tie.

Jeg opleved i danmark da jeg boede med en thai og hende paa davaerende tidspunkt 5 aarige datter, der var en piller paa spil, kan du gaette hvad der skete med ham ?

Skal jeg hjaelpe dig lidt, var han blevet doemt, saa havde han faaet 1-2 aar i spjaeldet....jeg braekkede samtlige fingre paa manden, og dagen efter kom jeg igen med 2 H.A'ere....Jeg er ikke H.A'er, men et par stykke som jeg gik i skole med blev det...egentlig syntes jeg at rockere er latterlige, men...........

Og nej, jeg stemmer ikke paa enhedslisten !

For at nu skaere det helt ud i pap, jeg har haft 4 bangkeaw paa samme tid ( HUNDE ) har stadigt 3...kommer der en bandit her og vovserne bider ham ihjel, saa faar hundene en medalje, hvad var der sket i danmark....hundene var blevet aflivet og man var selv roeget i spaeldet eller faaet en kraftig boede.....jeg er ikke tilhaenger af soedsuppe mere... man kan ikke sammenligne, men det gjore saa alligevel...
Redigeret af Longway d. 24/10-2013 23:12
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Nu skal vi lige i gang med noget kristendomsundervisning.

Ja, Jesus snakker noget om at vende en anden kind til, men han snakker også om at gøre mod andre, som du ønsker, de skal gøre mod dig, sådan løst citeret.

Konklusion af Luther er ret enkel.

Igen citeret lidt enkelt, så er svaret, at du ikke kan vende den anden kind til, hvis nogen vil stjæle din pung, da du derved overtræder den anden regel, om mod andre: du kan ikke længere brødføde din familie, og han vil stjæle fra endnu en anden person.

Derved har man en pligt til at gribe ind med de midler, som man har til rådighed.

Denne regel gælder også overgreb mod børn.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Jeg skrev jo netop ikke navn og by...hvordan jeg soerger for en straf, det skal ingen blande sig i, det ordner jeg selv.

Jeg kan da ikke blot se til naar et barn bliver oedelagt for livet.

At herren sagde : vend den anden kind til. det kan jeg ikke bruge til noget naar vi taler boerne sex..laengere er den saamaend ikke...paedagogiske forklaringer og lilla farver preller totalt af paa mig i denne sammenhaeng.

Men ellers er jeg skam ganske rar og nede paa jorden...

Longway
Robert.

Det var store ord som er til at forstaa...Tak for det.

Bibelen/testamentet er jo ikke altid lige nemt at forstaa...jeg har dog forsoegt.
Mvh. Chiliposen.

Rasmus
Personligt er jeg helt på linje med andre i denne sag - Det er givet vis et billigt reklame stunt fra APOLLO´s side, nu hvor vintersæsonen står for døren og der skal kapres kunder fra de andre udbyder af Thai-rejser!

Siden jeg for første gang var i Thailand - snart 15 år siden – har jeg aldrig stødt på noget som kunne minde om seksuelt udnyttelse af mindreårige eller børn. Og mig bekendt, så er det Thailandske Politi og myndighederne meget oppe på dupperne når det handler om mindreårige eller børn i den sammenhæng. Naturligvis forekommer det i en vis udstrækning i nogle Asiatiske lande, men slet ikke som nogle gerne vil gøre det til i Thailand.
Selv klart er det muligt at bestikke politiet (Men In Brown) i Thailand, hvis man har været én slem dreng og forbrudt sig mod lovgivningen, så som at køre lidt for hurtig eller have lidt for meget sprit i blodet ect. Men forbryder man sig mod mindreårige og børn, har man sgu virkeligt et problem med politiet – og sådan skal det naturligvis også være! Den ros skal De nu have!

For en del år siden (2003-4) kunne man læse om, at én gl. kendt Rockmusiker - Paul Francis Gadd ”Allies: Gary Glitter” i Cambodja var fængslet i forbindelse med omgang med mindreårige der. Efter sin løsladelse rejste han via Bangkok, men her eskorterede myndighederne ham hurtig ud i lufthavnen og satte ham på et fly til England. Samme tur er der sikkert mange andre som også har fået gennem årene!

For mange år siden, dengang min egen datter var 8-9 år gl. var jeg på vej hjem til hotellet med henne i hånden en aftenstund ved 20 tiden. Her nået jeg sgu ikke ret langt før jeg blev passet op at 2 civilt klædte politifolk, som spurgte hvor jeg skulle hen med den lille pige?. Da jeg fik forklaret dem at det var min egen datter, og vi var på vej hjem til hotellet fulgte de med os de sidste 100 meter til hotellet. På hotellet kunne personalet bekræfte at det drejede sig om min egen datter, og at vi i øvrigt var faste kunder på hotellet gennem nogle år. De 2 civilt klædte politifolk undskyldte mange gange deres ulejlighed, efter at have talt lidt med min datter på Thai.
Efterfølgende spurgte min datter mig på dansk/svensk hvad det drejet sig om, og hvorfor politiet havde stoppet os. På bedste pædagogiske vis forsøgte jeg at forklare min datter årsagen, dog uden at gå i yderlige detaljer.
Hele denne seance foregik i hotellets restaurant hvor personalet gav de 2 politi folk en kop kaffe. Da de forlod hotellet gav de min hånden med ordene: Pardon – Sir! (de var tydeligt noget forlagene over situationen som de havde bragt hotelpersonalet, min datter og jeg i)

Det var i øvrigt også første gang hotelpersonalet havde været udsat for en lign. situation!

Som én lille krølle på den historie:
Dagen efter fortalte jeg om min oplevelse med politiet til min ven – nu afdøde legendariske ”Røde Ivan” fra Pattaya. Han fortalte, han også én aften havde kørt på sin røde Honda Goldwing motorcykel med sin datter Christina på bagsædet. Da de holdt for rødt lys et eller andet sted, kom de til at holde ved siden af en personbil med 2 Thai Herre i bilen, hvor sideruden var rullet ned. Her kunne han (Røde Ivan) tydeligt høre den ene sagde til den anden på Thai: ”Se det fede svin med den pige
Nu forstod Røde Ivan udmærket Thai. Og stor provokatør som han nu var – vendte han sig om på motorcyklen og sagde til sin datter: ”Giv far et stort kys” Det fik han så! Ikke så snart de var kommet over på den anden side af lyskrydset, blev de vinket til siden af personbilen – det var så men politiet! Angel

Rasmus

Robert Kronberg
En af mine bekendte har en adoptivdatter fra Thailand.

Folk har ligefrem spyttet efter ham på gaden i Bangkok, da hun var mindre.

Hvordan forklarer man lige det til sin datter.

"Far, hvorfor spytter de på dig".

Hilsen, Robert

Rasmus skrev:

Personligt er jeg helt på linje med andre i denne sag - Det er givet vis et billigt reklame stunt fra APOLLO´s side, nu hvor vintersæsonen står for døren og der skal kapres kunder fra de andre udbyder af Thai-rejser!

Siden jeg for første gang var i Thailand - snart 15 år siden – har jeg aldrig stødt på noget som kunne minde om seksuelt udnyttelse af mindreårige eller børn. Og mig bekendt, så er det Thailandske Politi og myndighederne meget oppe på dupperne når det handler om mindreårige eller børn i den sammenhæng. Naturligvis forekommer det i en vis udstrækning i nogle Asiatiske lande, men slet ikke som nogle gerne vil gøre det til i Thailand.
Selv klart er det muligt at bestikke politiet (Men In Brown) i Thailand, hvis man har været én slem dreng og forbrudt sig mod lovgivningen, så som at køre lidt for hurtig eller have lidt for meget sprit i blodet ect. Men forbryder man sig mod mindreårige og børn, har man sgu virkeligt et problem med politiet – og sådan skal det naturligvis også være! Den ros skal De nu have!

For en del år siden (2003-4) kunne man læse om, at én gl. kendt Rockmusiker - Paul Francis Gadd ”Allies: Gary Glitter” i Cambodja var fængslet i forbindelse med omgang med mindreårige der. Efter sin løsladelse rejste han via Bangkok, men her eskorterede myndighederne ham hurtig ud i lufthavnen og satte ham på et fly til England. Samme tur er der sikkert mange andre som også har fået gennem årene!

For mange år siden, dengang min egen datter var 8-9 år gl. var jeg på vej hjem til hotellet med henne i hånden en aftenstund ved 20 tiden. Her nået jeg sgu ikke ret langt før jeg blev passet op at 2 civilt klædte politifolk, som spurgte hvor jeg skulle hen med den lille pige?. Da jeg fik forklaret dem at det var min egen datter, og vi var på vej hjem til hotellet fulgte de med os de sidste 100 meter til hotellet. På hotellet kunne personalet bekræfte at det drejede sig om min egen datter, og at vi i øvrigt var faste kunder på hotellet gennem nogle år. De 2 civilt klædte politifolk undskyldte mange gange deres ulejlighed, efter at have talt lidt med min datter på Thai.
Efterfølgende spurgte min datter mig på dansk/svensk hvad det drejet sig om, og hvorfor politiet havde stoppet os. På bedste pædagogiske vis forsøgte jeg at forklare min datter årsagen, dog uden at gå i yderlige detaljer.
Hele denne seance foregik i hotellets restaurant hvor personalet gav de 2 politi folk en kop kaffe. Da de forlod hotellet gav de min hånden med ordene: Pardon – Sir! (de var tydeligt noget forlagene over situationen som de havde bragt hotelpersonalet, min datter og jeg i)

Det var i øvrigt også første gang hotelpersonalet havde været udsat for en lign. situation!

Som én lille krølle på den historie:
Dagen efter fortalte jeg om min oplevelse med politiet til min ven – nu afdøde legendariske ”Røde Ivan” fra Pattaya. Han fortalte, han også én aften havde kørt på sin røde Honda Goldwing motorcykel med sin datter Christina på bagsædet. Da de holdt for rødt lys et eller andet sted, kom de til at holde ved siden af en personbil med 2 Thai Herre i bilen, hvor sideruden var rullet ned. Her kunne han (Røde Ivan) tydeligt høre den ene sagde til den anden på Thai: ”Se det fede svin med den pige
Nu forstod Røde Ivan udmærket Thai. Og stor provokatør som han nu var – vendte han sig om på motorcyklen og sagde til sin datter: ”Giv far et stort kys” Det fik han så! Ikke så snart de var kommet over på den anden side af lyskrydset, blev de vinket til siden af personbilen – det var så men politiet! Angel

Rasmus

Longway
Jeg synes da at alle som jeg selv mener at Apollo traeder paa skulle sende dem en hilsen, jeg har sendt.

https://www.faceb...tif_t=like

Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Hvis jeg gik med min søde og kønne steddatter et eller andet sted i verden, og folk begyndte at spytte, så ville jeg hurtigt komme uden for pædagogisk rækkevide. Hvis jeg derimod var alene med Bla, så ville jeg naturligvis skulle tage hendes hensyn først. Men folk, som kender mig, herunder min kone, ved godt, hvor mærkelig jeg ville blive, hvis politiet fulgte efter os.

Longway skrev:

Jeg synes da at alle som jeg selv mener at Apollo traeder paa skulle sende dem en hilsen, jeg har sendt.

https://www.faceb...tif_t=like

Spring til debat: