Se indlæg
 Udskriv debat
Land Of Smiles
HongNam
Råddenskaben længe leve Shock

http://jyllands-p...talienere/

hugoboerge
Det er naesten et signal til at turister skal holde sig vaek. Togene nordpaa bliver afsporet stort set hver uge. Scams i Phuket, Pattaya samt i Bangkok.

Saa paa nyhederne at lige nu myldrer turisterne til Spanien.

handy
hugoboerge skrev:

Det er naesten et signal til at turister skal holde sig vaek. Togene nordpaa bliver afsporet stort set hver uge. Scams i Phuket, Pattaya samt i Bangkok.

ja od regner hele tiden med fremgang i turisterne der er ikke meget der ikke halter.... god Weekend.
Smile

hugoboerge
handy skrev:

hugoboerge skrev:

ja od regner hele tiden med fremgang i turisterne der er ikke meget der ikke halter.... god Weekend.
Smile

Der maa vaere noget der halter eftersom Thai har det mindre godt pga manglende turister, saa .......

Anonym Bruger
det sjove med Thailand er at uanset politisk ustabilitet, demostrationer, finanskrise, tsunami, ugunstige valutakurser, snyd, bedrag, scams, olieudslip, overfyldte turistområder, lommetyverier, balkon "uheld", stigende priser, selvmord, tyvagtige ladyboys, trafik, forurening, prostitution, terrorisme, motorcykeluheld, russere, arabere osv osv samt utallige andre faresignaler

så kommer turisterne altid igen...og antallet af turister stiger hvert evig eneste år.....

man lærer aldrig at forstå hvad der sker i det land...

Longway
JS.

Jeg taenker akkurat det samme.

Intet kan faa turismen til at dale, ihverttilfalde ikke lige nu. Thailand er saa fastsat i hele verden, saa der skal meget til foer at folk traekker sig.......Om Burma kan blive en konkurrent, det kan de maaske nok, men der vil gaa en del aar inden de har forstaaet, og der vil ogsaa komme scam.......Alle lande har deres plat og svindel, og det de ikke selv kan finde ud af, det er der saa visse udlaendninge som kan.
Redigeret af Longway d. 24/08-2013 17:26
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
twixies
hugoboerge skrev:

handy skrev:

hugoboerge skrev:

Smile

Der maa vaere noget der halter eftersom Thai har det mindre godt pga manglende turister, saa .......

Jeg læser næsten dagligt hernede om vækst i turister, så hvor har du det fra med manglende turister Smile
Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det.
Livet er, hvad vi ønsker, det skal være.

Skipper Hans
Folk vil snydes - de vil bare ikke indroemme det...

hugoboerge
twixies skrev:

hugoboerge skrev:

handy skrev:

hugoboerge skrev:

Smile

Jeg læser næsten dagligt hernede om vækst i turister, så hvor har du det fra med manglende turister Smile

Det er nok fordi jeg laeser aviser og bl.a. aarsagen til hvorfor Thai's regnskab har det saa skidt.

hugoboerge
hugoboerge skrev:

twixies skrev:

hugoboerge skrev:

handy skrev:

hugoboerge skrev:

Smile

Det er nok fordi jeg laeser aviser og bl.a. aarsagen til hvorfor Thai's regnskab har det saa skidt.

Jeg beklager antallet af turister er for opadgaaende, men har ikke beroert Thai's regnskab i positiv retning. Maaske pga daarlig service. Thailand faar efterhaanden en masse negativ omtale i udlandet bl.a. i Australien der anbefaler at man holder sig vaek. Fortsat god soendag og endnu engang, jeg beklager. Mvh.

Anonym Bruger
JS skrev:

det sjove med Thailand er at uanset politisk ustabilitet, demostrationer, finanskrise, tsunami, ugunstige valutakurser, snyd, bedrag, scams, olieudslip, overfyldte turistområder, lommetyverier, balkon "uheld", stigende priser, selvmord, tyvagtige ladyboys, trafik, forurening, prostitution, terrorisme, motorcykeluheld, russere, arabere osv osv samt utallige andre faresignaler

så kommer turisterne altid igen...og antallet af turister stiger hvert evig eneste år.....

Nemlig.!

Forklaringen, kunne være 3-F.

Følelsen af Frihed & F*sse Angel

chaingmai
findes der et land, hvor turisterne ikke bliver taget mere eller mindre i røven...?.....................LOL LOL

patirak
JS skrev:

Du har helt ret. Det giver faktisk ikke mening, for Thailand er på mange måder totalt "fucked up" og turisterne burde flygte til alle omkringliggende lande. Problemet er bare, at man bare ikke kan finde samme serviceniveau og erfaring med turisme i de andre lande.

Thaierne er forbandede gode til at skabe og vedligeholde "illusionen" om at Thailand er fantastisk og alle turisterne sluger den rådt. For selvom politiet nogle gange kidnapper et par turister, der springer et par bomber indimellem og man blive snydt for et lidt Baht, så er Thailænderne jo såååå søde, sååååå smilende og sååååå super serviceminded.

Hvad så om et par gamle liderlige italienske mænd, blive kidnappet af politiet i Nana? Det sker jo ikke for mig, tænker vi alle... og hvem gider undvære Nana og pigerne der, når man er på en bytur?

Når jeg læser disse historier om turister, der er blevet overfaldet, dræbt af taxa-chauffører og kidnappet af politiet, så undrer det mig ofte, at jeg efter mine mange utallige og totalt vanvittige drukture her i Bangkok stadig er i live.

Men så længe det er alle de andre der bliver overfaldet, berøvet og kidnappet, så er det fint med mig. Er det ikke sådan vi alle tænker?

Thailand er så god til turisme, at der skal rigtig meget til, før folk holder sig væk. De bør dog nok lige tale et par alvorsord med politiet om, at de skal holde sig til almindelig korruption og stoppe med turist-kidnapningsforretningen for en stund... indtil der igen er lidt ro på... Dette har jo været i alle udenlandske medier, hvilket jo er "lose face" og noget lort for Thaierne.

For sådan er det jo i Thailand. Man strammer op, når man skal - og efter der så er gået noget tid, så er alt tilbage ved det gamle igen.

Der skal nok en atombombe til, før folk beslutter sig for at droppe Thailand. En Tsunami, var jo ihvertfald ikke særlig effektfuld...

Men faktisk lidt mærkeligt at tænke på, at vi her har at gøre med et land hvor politiet rent faktisk nu kidnapper turisterne - og alligevel, så har det stort set ingen effekt på antallet af turister ... tværtimod... Det er faktisk lidt skræmmende at tænke på. For hvem tilkalder man, hvis man en dag kommer i problemer? Politiet? Grin Grin Grin
Redigeret af patirak d. 27/08-2013 11:40

vandango
JS skrev:

Det er nok fordi, at den almindelige turist ikke læser Thailandske nyher, de nøjes med at orientere sig i et rejsekatalog.

patirak
Man kan stille sig selv spørgsmålet... Hvorfor vælger vi at bo i et land hvor vi ikke engang kan stole på politiets hjælp, men tværtimod bør undgå dem for enhver pris?

Det at vi stadig er her og ikke har tænkt os at flytte, viser noget om Thailands ufattelige evne, når det gælder turisme. De har noget, som alle de andre omkringliggende lande bare ikke har og nok aldrig får...

Akkurat det samme gælder Thai-pigerne. Vi får den ene historie efter den anden om Farang-mænd som mister alt og advarslerne flyver om ørene på os. Alligevel formår vi alle, at bilde os selv ind, at sådan er vores Thai partner ikke... samtidig med at vi ignorerer alle advarsler...

Hvordan de gør det fatter jeg ikke.. Men det er fandme godt klaret.
Redigeret af patirak d. 27/08-2013 12:07

vandango
patirak skrev:

Man kan stille sig selv spørgsmålet... Hvorfor vælger vi at bo i et land hvor vi ikke engang kan stole på politiets hjælp, men tværtimod bør undgå dem for enhver pris?

Det at vi stadig er her og ikke har tænkt os at flytte, viser noget om Thailands ufattelige evne, når det gælder turisme. De har noget, som alle de andre omkringliggende lande bare ikke har og nok aldrig får...

Har haft kontakt med politiet udenfor turistområderne, det har været en god og positiv oplevelse.

Har en ven i Pattaya som er politimand, kender hans mor rigtig godt via en veninde, politimanden har sagt til mg, at hvis jeg får problemer i byen, altså med politiet, skal jeg ringe til ham. Phone......

patirak
vandango skrev:

patirak skrev:

Har haft kontakt med politiet udenfor turistområderne, det har været en god og positiv oplevelse.

Har en ven i Pattaya som er politimand, kender hans mor rigtig godt via en veninde, politimanden har sagt til mg, at hvis jeg får problemer i byen, altså med politiet, skal jeg ringe til ham.

Jeg har nu også kun gode erfaringer med politiet men det lader jo til, at man kan komme i problemer...

Håber så bare jeg får lov til at "ringe til en ven", hvis de kidnapper mig en dag :-)

Men det er jo i grunden lidt "sygt" at tænke på at politiet nu også render rundt og kidnapper turister. Lidt almindelig korruption er vel ok (fartbøder og andre småting) - men kidnapninger og afpresning af turister, er trods alt en del mere alvorlig...

Der er vel også grænser for hvilke kriminelle handninger politiet kan tillade sig at gøre i et korrupt land? - ihvertfald i relation til turisterne... som jo er "kunderne"...

Longway
patirak skrev:

.

Akkurat det samme gælder Thai-pigerne. Vi får den ene historie efter den anden om Farang-mænd som mister alt og advarslerne flyver om ørene på os. Alligevel formår vi alle, at bilde os selv ind, at sådan er vores Thai partner ikke... samtidig med at vi ignorerer alle advarsler...

Sjovt nok, saa har du endnu ikke forstaaet, der er forskel paa fisk. Du koere altid rundt i at man skal passe paa, saette faelder osv....Sig mig engang, er du ikke ved at faa daarlige nerver over alt det overvaagning og taenken ?

Sund fornuft kommer man langt med

Om farang bliver plukket til sidste fjer, det kan hverken du eller jeg goere noget ved, at visse saa derefter havner i rendestenen...Og hva' saa ? de har sikkert selv spurgt om vejen dertil..

Haard ? nej, men det er ikke mit bord, jeg har andet at lave end at sidde og ha' ondt af folk som har klokket i det.

I oevrigt er det vel ikke tilfaeldigt at mange af disse subsistensloese er at finde netop i Pattaya !

Fredfyldt & kaerlighed i Bkk

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

patirak
Longway skrev:

patirak skrev:

.

Sjovt nok, saa har du endnu ikke forstaaet, der er forskel paa fisk. Du koere altid rundt i at man skal passe paa, saette faelder osv....Sig mig engang, er du ikke ved at faa daarlige nerver over alt det overvaagning og taenken ?

Om farang bliver plukket til sidste fjer, det kan hverken du eller jeg goere noget ved, at visse saa derefter havner i rendestenen...Og hva' saa ? de har sikker selv spurgt om vejen dertil..

Haard ? nej, men det er ikke mit bord, jeg har andet at lave end at sidde og ha' ondt af folk som har klokket i det.

I oevrigt er det vel ikke tilfaeldigt at mange af disse subsistensloese er at finde netop i Pattaya !

Fredfyldt & kaerlighed i Bkk

Sun baby

Det glæder mig, at du har et perfekt og et totalt ufejlbarligt liv... med din jomfru kæreste/kone, der ikke taler et ord engelsk - og som forelskede sig i dig, da du tilfældigt kom forbi ris-marken...

Håber aldrig du kommer til at opleve f.eks. sygdom, pengenød, utroskab, svigt, løgn, bedrag mv... For med en så perfekt tilværelse og det livssyn, så kommer det til at gøre rigtig ondt...

Lad mig gætte... Du skulle vel ikke være dybt religiøs? Mormon, Jehovas Vidner eller ligende? Buddhistisk munk kan det vel ikke være, for de er jo selv faldet i - og er blevet "menneskelige" på det seneste... Er du overhovedet selvforsørgende og har nogensinde været det? Det lyder som om du enten har overladt alt til Gud, eller altid har fået alt foræret... Sender mor/far stadig penge?

Også Peace and Love herfra!... Selvom det er med en del realisme, i forhold til hvordan verden virkelig er skruet sammen.

Hils i paradis! Smile

Undskyld, men det kan godt være, at du ser mig som paranoid. Men du virker altså helt utroligt naiv med de holdninger og jeg håber virkelig ikke, du kommer til at brænde nallerne her. Tror du vil have meget få chancer for overlevelse i rendestenen.
Redigeret af patirak d. 27/08-2013 13:12

Longway
Patirak.

Mormon osv. hehehehe..Humor har du da, men nej det er jeg nu ikke, jeg behoever ikke at andre taenker for mig, det klare jeg fint selv, maaske derfor jeg ikke er endt i rendestenen..

Nu har jeg ikke moedt min kone i rismarken, hvis jeg havde, saa havde der vel ikke vaeret noget galt i det... ( Hun taler dog baade engelsk og dansk )

Om jeg har et perfekt og ufejlbart liv ? det er meget taet paa, jeg klager ikke.

Ingen oensker vel andre syge osv. men at visse farang falder ved siden af, hvad skal jeg goere ved det, nettet er fyldt med historie om at man skal taenke sig om ang. visse thaipiger, men hjaelper det > NEJ !

Selvforsoergende ? Nej det er jeg ikke mere, men har vaeret det i mange aar.

Og ja, jeg synes til tider at du er lidt paranoid, men okay, hellere lidt paranoid end dum.

Skulle det vaerst taenkelige ske, saa er der jo ingen grund til at gaa ned ad bakke, naar man enten kan gaa ligeud eller op ! Saa nej, rendestenen faar ikke besoeg af mig.

Smile
Redigeret af Longway d. 27/08-2013 13:34
Mvh. Chiliposen.

Spring til debat: