Se indlæg
Naar Europa ikke laengere virker saa tiltraekkende.
|
|
mangoman |
Lagt på d. 12/07-2013 22:28
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Foerst et paent Goddag til alle her paa Thailand Portalen ! Jeg er for tiden paa mit tredie ophold i Thailand. Jeg kendte, indtil i 2011 naesten intet til dette dejlige land, og fik under et par ophold, undervejs til og fra New Zealand, dog kun paa hotel i Bangkok, med de dertil hoerende udflugter, Krokodillefarm, flydende marked, Zoo m.m.,... mere og mere interesse for landet her. Jeg tog derfor i 2011 afsted igen, udelukkende med Thailand som rejsemaal, og med pensionen hjemmefra, samt de obligatoriske visa i orden lykkedes det mig at tilbringe et halvt aar herude, jeg rejste rundt og saa en masse spaendende steder, mere eller mindre paa maa og faa, men selvom min rejse var praeget af spontanitet og meget sparsomt planlagt, synes jeg den var meget vellykket, saa meget, at jeg gentog hele proceduren igen i fjor, og nu er jeg her igen, paa det tredie ophold. Jeg har imellemtiden gjort nogle faa maaske, men saerdeles vigtige erfaringer synes jeg, mest med hensyn til Landet selv, dets stoerrelse, dets forskellighed fra landsdel til landsdel, med hensyn til kvinderne og befolkningen i det hele taget. Samt med hensyn til forskellen i prisniveau mellem DK og Thailand, og nu har jeg pludseligt faaet et ret stort problem; “Jeg har ikke den fjerneste lyst til at vende hjem til Danmark” ! Jeg er lige nu ca. midt i den foerste del af et visa med tre indrejser (entries) og har altsaa omkring fem maaneder til at finde en loesning paa dette, for mig ret altoverskyggende problem. Jeg vil goere alt som er menneskeligt muligt for at blive her, bortset fra noget amoralsk, kriminelt eller lignende selvfoelgelig. Jeg ville arbejde som naesten hvad det skulle vaere, har erfaring i koekken, haveanlaeg, bygge og anlaeg og maling/tapetsering, Dyre og Boernepasning m.m Og saa er jeg professionel (akademi-uddannet) i tegning og maleri. Og jeg kunne ogsaa fint undervise i Engelsk. Men sagen er den at jeg holder mest af landlige og lidt mere rolige omgivelser og sjaeldent moeder andre udlaendinge, Faranger endsige Danskere som man kunne raadspoerge eller udveksle erfaringer med. Pataya og de mere sydlige provinser, ved havet, har jeg endnu aldrig besoegt. Og med Thai’er som taler Engelsk er det ofte lidt smaat herude paa landet ;-) Jeg opholder mig lige nu i naerheden af Khorat, og staar paa spring til mit naeste eventyr, Nationalparken Phu Laenka og Mor Hin Khow og omraadet oppe omkring Chayapum. I haab om at kunne faa en god snak med nogle rare mennesker herinde, faa lidt raad og vejledning, maaske endda en eller to gode ideer, vil jeg oenske alle herinde en god og varm :-) sommer ! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/07-2013 05:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
mangoman skrev: Foerst et paent Goddag til alle her paa Thailand Portalen ! Jeg er for tiden paa mit tredie ophold i Thailand. Jeg kendte, indtil i 2011 naesten intet til dette dejlige land, og fik under et par ophold, undervejs til og fra New Zealand, dog kun paa hotel i Bangkok, med de dertil hoerende udflugter, Krokodillefarm, flydende marked, Zoo m.m.,... mere og mere interesse for landet her. Jeg tog derfor i 2011 afsted igen, udelukkende med Thailand som rejsemaal, og med pensionen hjemmefra, samt de obligatoriske visa i orden lykkedes det mig at tilbringe et halvt aar herude, jeg rejste rundt og saa en masse spaendende steder, mere eller mindre paa maa og faa, men selvom min rejse var praeget af spontanitet og meget sparsomt planlagt, synes jeg den var meget vellykket, saa meget, at jeg gentog hele proceduren igen i fjor, og nu er jeg her igen, paa det tredie ophold. Jeg har imellemtiden gjort nogle faa maaske, men saerdeles vigtige erfaringer synes jeg, mest med hensyn til Landet selv, dets stoerrelse, dets forskellighed fra landsdel til landsdel, med hensyn til kvinderne og befolkningen i det hele taget. Samt med hensyn til forskellen i prisniveau mellem DK og Thailand, og nu har jeg pludseligt faaet et ret stort problem; “Jeg har ikke den fjerneste lyst til at vende hjem til Danmark” ! Jeg er lige nu ca. midt i den foerste del af et visa med tre indrejser (entries) og har altsaa omkring fem maaneder til at finde en loesning paa dette, for mig ret altoverskyggende problem. Jeg vil goere alt som er menneskeligt muligt for at blive her, bortset fra noget amoralsk, kriminelt eller lignende selvfoelgelig. Jeg ville arbejde som naesten hvad det skulle vaere, har erfaring i koekken, haveanlaeg, bygge og anlaeg og maling/tapetsering, Dyre og Boernepasning m.m Og saa er jeg professionel (akademi-uddannet) i tegning og maleri. Og jeg kunne ogsaa fint undervise i Engelsk. Men sagen er den at jeg holder mest af landlige og lidt mere rolige omgivelser og sjaeldent moeder andre udlaendinge, Faranger endsige Danskere som man kunne raadspoerge eller udveksle erfaringer med. Pataya og de mere sydlige provinser, ved havet, har jeg endnu aldrig besoegt. Og med Thai’er som taler Engelsk er det ofte lidt smaat herude paa landet ;-) Jeg opholder mig lige nu i naerheden af Khorat, og staar paa spring til mit naeste eventyr, Nationalparken Phu Laenka og Mor Hin Khow og omraadet oppe omkring Chayapum. I haab om at kunne faa en god snak med nogle rare mennesker herinde, faa lidt raad og vejledning, maaske endda en eller to gode ideer, vil jeg oenske alle herinde en god og varm :-) sommer ! Velkommen Mangoman, det er mange positive oplevelser du har faaet, tillykke med det. Forstaar du er pensionist og saa skal der ansoeges om "retirement visa" hvilket giver 1 aars ophold og herudover skal man rapportere ens adresse til immigration hver 90. dag (ikke hver tredie maaned som nogle fejlagtigt tror). Der er visse krav der skal opfyldes, alder over 50 aar, min THB 800,000 staaende paa en thailandsk bankkonto i 3 - 4 maander eller en minimumpensionsindtaegt paa THB 65,000 per maaned samt en kombination af de to. Hvis du oensker at arbejde skal du have en arbejdstilladelse som en evt arbejdsgiver skal arrangere. Hvis man er thai gift er der andre regler som gaelder. THB 400,000 indestaaende eller minimum THB 40,000 per maaned eller en kombination af de to. Det var lidt at starte med. Med venlig hilsen og god weekend. |
|
|
twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 06:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Hvor er det dejligt at høre om dine positive oplevelser og glad på dine vejne. Det er så dejligt at høre om andre som oplever Thailand som et fantastisk land. Selvom den også har mørke sider Den frihed man får, som Thailand giver, findes ikke mange steder. Og forstår det fuldstændigt med ikke ville tilbage til Danmark og burokratiet. Med hensyn til visa til Thailand, har jeg meget erfaring. Jeg går ud fra, da du kun har turist visa fra Danmark. Da du ikke har et non immegrent o, kan du desværre ikke forlænge eller ændre det til retirement visa. Kravet for retirement visa er non immegrent o som udgangspunkt. Du kan ved at tage til laos ,på det thailandste ambassade ansøge om non immegrent o. Kravet til dokumenter er følgende. Min. 18 mdr til udløbet af passet Dokumentere min 65000 bath mdr. Før skat(skal verificeres af Danmarks ambassade, men de udsteder gerne en til en pris på 1050 bath) eller 800000bath på bankbog i en Thailands bank, som skal have stået der i 3 måneder.de skal have en opdateret bankbog på dagen for ansøgningen. Et pasfoto og 5900 bath for et multiple. Være minimum 50 år. Dette var den officelle Jeg ved mange har fået non immigrant o uden de ovennævte krav i laos, men man kan aldrig vide med myndighederne hernede, der hvert lille kontor har deres egne regler. Det er kun at prøve, hvis de ikke godkender din ansøgning, søger du bare om turistvisa igen med 3 indrejser, ca 270dage ialt med extension på immigrations kontoret. Hvis du får problemer og ønsker non o skriv til mig, jeg ved hvordan man får det. Har en god ven fra immigration i udon thani , prisen er dog 15000 bath, og du behøver ikke penge i banken, det bliver også klaret for dig. Ellers skal du gøre som jeg selv. Er kun 47, men jeg tager til Danmark hvert 15 måned og får visa på konsulatet. Skal alligevel hjem og besøge børn, venner og familie. De kræver bare en pensions meddelse, eller penge med indtægt på 8000 kr pr. måned, retur billet, pasfoto og 1050 kr. Forsat gode oplevelser på din tur rundt Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det. Livet er, hvad vi ønsker, det skal være. |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 13/07-2013 09:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Hvis man er thai gift er der andre regler som gaelder. THB 400,000 indestaaende eller minimum THB 40,000 per maaned eller en kombination af de to. Direkte forkert, der kan ikke kombineres. Det er godt nok negativt, men fakta. Og lad endelig være med at kontakte folk der kender nogle der kender nogle der mod betaling skaffer visum. Du kan sagten lave visum helt lovligt, så hvorfor lytte til den slags positive mennesker. Redigeret af PeterS d. 13/07-2013 09:19 |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 13/07-2013 09:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
PeterS, nu er du der igen med din negativitet, gu'faen kan man da kombinere, det har jeg gjort hvert eneste år i 12 år, både da jeg havde retirement og nu da jeg har thaimarried. Men som der skrives der er forskelle på Emigration's fortolkning i hver region. Du har vist meget at lære???? Somrak Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Longway |
Lagt på d. 13/07-2013 09:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Selvfoelgelig kan man kombinere, men eftersom mangomanden aabenbart ikke er gift, saa ville jeg da foreslaa et ED. Visa. Der kan problemet saa vaere det at der findes nok ikke den slags skoler ude paa landet. Foerhen kunne man blive undervist via nettet, men da mange snoed er det vist en saga blot. Et visa til 15.000. der behoever man nu ikke at have en ven paa emi. det er blot at ringe til naermeste kontor, men om man vil bruge den mulighed har jeg ingen mening om, det maa vaere op til hver enkelt. Af de job som Mangomanden beskriver, der kan der vist kun blive tale om at evt. undervise i engelsk. Lykke til ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 09:51
|
Det var også kun et tilbud ang. Visum hvis alt slår fejl, og det er fuldt legalt
Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
Longway |
Lagt på d. 13/07-2013 09:58
|
TW. Det var nu heller ikke for at vaere ude med riven. Legalt........ Den var sq go' ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 10:01
|
Longway skrev: TW. Det var nu heller ikke for at vaere ude med riven. Legalt........ Den var sq go' ! Ja du ved, alt i Thailand er penge, blev tilbudt permanent ophold, for 200000 men sagde pænt nej tak..griner Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/07-2013 12:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
PeterS skrev: Hvis man er thai gift er der andre regler som gaelder. THB 400,000 indestaaende eller minimum THB 40,000 per maaned eller en kombination af de to. Direkte forkert, der kan ikke kombineres. Det er godt nok negativt, men fakta. Og lad endelig være med at kontakte folk der kender nogle der kender nogle der mod betaling skaffer visum. Du kan sagten lave visum helt lovligt, så hvorfor lytte til den slags positive mennesker. Nu skal det lige naevnes at for et stykke tid siden oprettede jeg en traad med de seneste informationer fra Chaengwattana. Her staar det hele klart og tydeligt, men den traad har PeterS nok ikke laest eller set. Saa kom ikke med en udtalelse som "direkte forkert, der kan ikke kombineres". Proev at saette dig ind i de regler der findes og find de rette informationer. Mvh. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 13/07-2013 12:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
hugoboerge-du har helt ret - det andet er noget sludder. http://www.mfa.go...Stay).html |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 13/07-2013 18:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Hvad menes der lige med kombineres egentlig ??? At man både har 400k og 40.000 om måneden ? |
|
|
petereliotjuhl |
Lagt på d. 13/07-2013 18:55
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Det ville være interessant hvis nogen kunne forklare forskellen på "Non-Immigrant Visa O-A" og "Non-Immigrant Visa O". Man kan slå begge dele på på nettet, men det virker helt tilfældigt. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 13/07-2013 19:07
|
Bjarke85 skrev: Hvad menes der lige med kombineres egentlig ??? At man både har 400k og 40.000 om måneden ? Hvis man er gift kan man bruge sin kones indkomst til at supplere op, i saafald ens egen indkomst ikke raekker. Mvh. Chiliposen.
|
|
PeterS |
Lagt på d. 13/07-2013 19:32
|
http://www.immigr...551_en.pdf Og skulle det nu være rigtig, så er der faktisk ingen der har problemer med deres visum, selv om de kun har grundbeløbet. Så jeg mener da det burde oplyses hvor man kan lave det visum med konens indtægt. Redigeret af PeterS d. 13/07-2013 19:58 |
|
|
twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 20:02
|
petereliotjuhl skrev: Det ville være interessant hvis nogen kunne forklare forskellen på "Non-Immigrant Visa O-A" og "Non-Immigrant Visa O". Man kan slå begge dele på på nettet, men det virker helt tilfældigt. Non-immigrant o : du skal forlade ladet hvert 90 dage for at opnå tilladelse til 90 nye dage Non-immigrant o-a kaldet retirement : du skal henvende dig på immigrations myndigehederene hver 90 dage for at forny 90 dage Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/07-2013 20:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
hugoboerge skrev: PeterS skrev: Hvis man er thai gift er der andre regler som gaelder. THB 400,000 indestaaende eller minimum THB 40,000 per maaned eller en kombination af de to. Direkte forkert, der kan ikke kombineres. Det er godt nok negativt, men fakta. Og lad endelig være med at kontakte folk der kender nogle der kender nogle der mod betaling skaffer visum. Du kan sagten lave visum helt lovligt, så hvorfor lytte til den slags positive mennesker. Nu skal det lige naevnes at for et stykke tid siden oprettede jeg en traad med de seneste informationer fra Chaengwattana. Her staar det hele klart og tydeligt, men den traad har PeterS nok ikke laest eller set. Saa kom ikke med en udtalelse som "direkte forkert, der kan ikke kombineres". Proev at saette dig ind i de regler der findes og find de rette informationer. Mvh. Herr hugobørge Jeg tillader mig hermed at bringe dit indlæg fra d. 16/06/2013, samt link til det dokument Du refererer til. http://www.thaila...rriage.pdf Klik på foto for større billede I dokumentet kan jeg ikke se, at der står noget om, at man kan kombinere 'bankindestående' med den månedelige indtægt når det drejer sig om et 'marriagevisa' Jeg kan godt se, at man kan kombinere når det drejer sig om et 'retirementvisa' Er der noget jeg har overset ? M.v.h. og undskyld til trådstarter for OT Fotofreak |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 13/07-2013 20:35
|
In the case of marrige to a thai woman, the alien husband must earn an average annuel income of less than Baht 40.000 per month or must have no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for past two months to cover for one year. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 13/07-2013 21:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
petereliotjuhl skrev: Det ville være interessant hvis nogen kunne forklare forskellen på "Non-Immigrant Visa O-A" og "Non-Immigrant Visa O". Man kan slå begge dele på på nettet, men det virker helt tilfældigt. Forskellen på de 2 visa er GROFT SAGT at Non-Imm O kan søges hvis du er gift med en thailænder og Non-Imm O-A (Long stay / retirement) hvis du er min. 50 år og gerne vil opholde dig i længere tid i Thailand. Derudover skal du opfylde nogle betingelser herunder økonomiske som er lidt mere lempelige for Non-Imm O Et Non-Imm O-A visum giver mulighed for ophold i Thailand i op til et år fra første indrejse, og kræver ikke at du rejser ud af landet hver 90. dag - dog skal du oplyse din adresse til det lokale immigrationskontor hver 90. dag. Et Non-Imm O giver dig lov til at blive i landet i op til 90. dage. Har du et visum med flere indrejser (multiply) kan du forlade landet og rejse ind igen, hvilket giver dig 90 nye dage. Hvis ikke, kan du søge om forlængelse af dit ophold (extension of stay) - kræver dog at du bla. kan opfylde nogle økonomiske krav. Thailand's Visa Information : Issuance of Visa Thailand's Visa Information : Non-Immigrant Visa "O-A" (Long Stay) |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/07-2013 21:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
PeterS skrev: In the case of marrige to a thai woman, the alien husband must earn an average annual income of less than Baht 40.000 per month or must have no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for past two months to cover for one year. Inden der lyder et ramaskrig, er det nok bedst at tilføje nogle ord til ovenstående citat In the case of marriage to a thai woman, the alien husband must earn an average annual income of no less than Baht 40.000 per month or must have no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for the past two months to cover expences for one year. M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |