Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Dansk for Thaier i Thailand.
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/01-2006 16:23
|
Antal indlæg: 1145 |
Venter din pige paa visa og synes i at det vil vaere godt at benytte ventetiden til noget fornuftigt som at laere lidt Dansk saa er der ledige pladser paa holdet. Send en PB til Clyde eller Nielsen. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 16:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Det ville jo være rart om man fik at vide HVOR i Thailand det foregik ?
|
|
|
MisterM |
Lagt på d. 11/01-2006 16:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
Locturian skrev: Det ville jo være rart om man fik at vide HVOR i Thailand det foregik ? Vi elskede alle at hoere da din kaerste kom til Danmark og at du var glad for hende Men du har meget at laere on Thailand og de fleste af dine bemaerkninger er meget dumme, selvom du er computer expert Du er meget ung men taenk dig om Din sidste bemaerkning er for dum. Er du ikke lidt af en ung snothvalp? Redigeret af MisterM d. 11/01-2006 16:50 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 16:54
|
Hej MisterM, Det var nu ikke ment som en dum bemærkning, heller ej var den kritisabel på nogen måde, det ville som sagt bare være rart at vide hvor, da Thailand er ret så stort Og du har ret, jeg er en ung snotvalp, og jo, jeg har meget at lære om Thailand, men man kan heller ikke lære det hele på én gang - Jeg er jo igang med at lære - Jeg kan ikke have samme erfaringer og kendskaber til Thailand og den Thailandske kultur som mange af Jer andre - Det siger vel sig selv Og jeg er da ked af at høre at du synes jeg har mange dumme bemærkninger |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 11/01-2006 17:01
|
Hej Locturian No hard feelings Skal i seng da stort bryllup i morgen |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 17:07
|
Held og lykke med det, eller hvordan man nu siger om sådan noget
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2006 17:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg kan sq da ikke se, at Loc har sagt noget forkert. Det foregår i Bkk, men det er jo også et vidt begreb.. Mvh...Suk................. [small] Jeg syntes at loc har masser af gode indlæg, og meget fornuftig at høre på [/small]MIsterM er du skide fuld eller hva' ?
Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/01-2006 17:10 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 17:14
|
Mange tak Suk, det var pænt af dig at sige
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2006 20:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Det er jo logik for perlehøns, at loc ikke har den samme erfaring som MisterM.............Loc er lidt over 20 år og MisterM er lige fyldt 65.
Så kære MisterM, jeg tror og håber, at det er efterbrænderen af din fødselsdag der kom til udtryk her, hvis du virklig mener, hvad du skriver ang. Loc, ja så må jeg sq tilstå, at jeg har tabt alt for dig. Så kom nu lige igen når du er blevet normaliseret. Jeg syntes at det er godt at Loc har fået øjnene op for TH i så ung en alder bare det var mig.........Loc, når du er på min alder ( 43 ) sikken en viden du må ha' om TH og jeg er sikker på at når den tid kommer, er du parat til at dele ud af din viden til dem der ønsker det. Jeg hakker ikke på nogen, jeg siger blot hvad jeg mener. Mvh. Suk................. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/01-2006 21:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Yep, og alder er da ikke nødvendigvis udtryk for erfaring med henblik på thailand, som jo er det dette forum omhandler. mvh rinpoche |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 21:19
|
Hey, jeg fylder 23 her til marts Men klart at jeg vil dele ud af min viden, når den engang bliver så bred som jeres, indtil da, kan jeg kun komme med egne meninger og de begrænsede erfaringer jeg har... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/01-2006 21:28
|
Jeg føler mig foranlediget til at gentage mig selv her Loc, dine erfaringer er ligeså gyldige som enhver andens, alder har ikke noget med erfaring i thailand at gøre, som jo er det dette forum omhandler. Sagt af en som er lige over 30. ps. iøvrigt synes jeg dine indlæg er forfriskende Mvh rinpoche |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/01-2006 21:40
|
Og iøvrigt, Loc, idet allerede synes som om du har fået det kælenavn Hvis du vil tillade mig som din Pii (ældre broder) at komme med et råd? Du er så ung som en af de få her, og du har så mange muligheder i danmark, konsolider dig her, afslut din uddannelse eller fortsæt den og vurder herefter hvad du vil. Har set så mange af mine bekendte der bliver fuldstændigt hooked up på thailand/piger whatever at de smider alle tøjler og efterfølgende står i en meget uholdbar situation. med de bedste ønsker og du må bare sige til hvis jeg er for personlig mvh rinpoche |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 23:21
|
Hey, hvis jeg ikke ønskede at ytre mig selv om mit personliv, havde jeg ikke blottet mig på et forum Jeg er skam ikke under uddannelse, har et 37 timers job som IT udvikler... Og Loc, tjae, det er jeg nu blevet kaldt de sidste 6-7 år på nettet, da folk ikke gider stave mit fulde nick - Så det er skam ganske ok Og nu får vi at se hvad fremtiden bringer, - Jeg drømmer dog om at sige farvel til Danmark og flytte til Thailand - Hvis jeg kan have 10.000 kr på bankbogen FAST hver måned fra Thailand, er jeg den der er flyttet i morgen... |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 12/01-2006 03:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Tja.... Held og lykke Loc 10000 dk på bogen hver måned, det rækker langt i Thailand, men spørgsmålet er om det rækker langt nok For at komme tilbage til emnet/debatten, Hvor i BKK, min fætters kommende kone skal flytte til DK til april/maj, så det var måske en ide for hende Hvor tit er der undervisning, og hvor lang tid afgangen?? Undskyld øverste indlæg, men glemte lige hvad tråden handlede om! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/01-2006 05:00
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, 10.000 kroner er alt rigeligt for to personer i Bangkok, mange lever for blot 35,000 baht om måneden. Og der kan især spares meget på husleje. Faktisk kan man finde toværelses lejligheder downtown Sukhumvit for helt ned il 12,000 baht per måned. Og lejligheder længere ude for ned til 5,000 til 7,000 baht per måned. Husk lige at mindstelønnen er blot 5,250 baht per måned. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Kimpil |
Lagt på d. 12/01-2006 06:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
@jesperfrb Undervisningen foregår ude hos Nielsen under ledelse af Overlærer Clyde. Min kæreste går også derude og de er pt. 3 elever og de hygger sig gevaldigt sammen. Så meget at min kæreste er flyttet til et værelse lige overfor Nielsens hus. Undervisningen foregår man, ons og fredag fra 16-18 og virker meget effektivt. Som tidligere beskrevet fandt min kæreste hurtigt ud af at sige "hold Kæft" Spøg til side, det kan varmt anbefales, så hvis din fætters kone er interesseret send en PB til Nielsen. Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 12/01-2006 09:46
|
Antal indlæg: 1145 |
Locturian det er da klart at det vil vaere rart at vide hvor det er, det er ogsaa derfor at der staar at man skal sende PB til Nielsen eller mig.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 12/01-2006 11:15
|
Suk skrev: Det er jo logik for perlehøns, at loc ikke har den samme erfaring som MisterM.............Loc er lidt over 20 år og MisterM er lige fyldt 65. Så kære MisterM, jeg tror og håber, at det er efterbrænderen af din fødselsdag der kom til udtryk her, hvis du virklig mener, hvad du skriver ang. Loc, ja så må jeg sq tilstå, at jeg har tabt alt for dig. Så kom nu lige igen når du er blevet normaliseret. Jeg syntes at det er godt at Loc har fået øjnene op for TH i så ung en alder bare det var mig.........Loc, når du er på min alder ( 43 ) sikken en viden du må ha' om TH og jeg er sikker på at når den tid kommer, er du parat til at dele ud af din viden til dem der ønsker det. Jeg hakker ikke på nogen, jeg siger blot hvad jeg mener. Mvh. Suk................. Hej Suk, du har nok ret Men jeg forsoger kun at foelge lidt med her paa DTW og ville gerne foelge soendagsskolen i Bangkok men jeg bor 600 km fra Bangkok saa der er lidt langt Herude forsoeger jeg at laere lidt thai men de fleste taler jo Lao og ofte bliver det en rigtig sjov blanding... Jeg bor nok et af de billigste steder i Thailand og langt fra strande og natteliv som de fleste foretraekker. En lejlighed eller et hus kan lejes fra 2000 THB om maaneden og mit hus med 3 sovevaerelser koster 3000 THB. Stoerer huse kan selvfoelgeligt ogsaa lejes eller koebes I feks Bangkok og Pattaya koster det samme 2 til 3 gange saa meget Jeg kan spise for 100 THB om dagen men mit forbrug er dog lidt hoejere (skal ogsaa have et par oeller og lidt ud) Billig transport. Med husleje, el, gas, ADSL og kost er mit budget paa 15-20 000 THB om md og saa er der ogsaa lidt til at rejse for. En VIP bustur til Pattaya koster ca 440 THB hver vej. Der bor faktisk mange danske pensionister herude omkring og ingen af dem vil bytte Ubon med Bangkok eller Pattaya Var til bryllup fra 0800 til 1200 med masser af musik, dans, oel og whisky Har faaet en god lur og skal til fest igen kl 1800 da min lille laege er blevet ansat paa byens bedste privathospital kun 10 min herfra. Foer arbejde hun ude i de smaa landsbyer og havde kun fri i weekenden |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 13/01-2006 09:09
|
Jeg glemte at sige at jeg godt ved at traaden hedder: Dansk for Thaier i Thailand clydehaumann skrev:venter din pige paa visa og synes i at det vil vaere godt at benytte ventetiden til noget fornuftigt som at laere lidt Dansk saa er der ledige pladser paa holdet. Send en PB til Clyde eller Nielsen. Locturian skrev: Det ville jo være rart om man fik at vide HVOR i Thailand det foregik ? Suk skrev: Jeg kan sq da ikke se, at Loc har sagt noget forkert. Det foregår i Bkk, men det er jo også et vidt begreb.. . Det undrede mig at Loc, en dygtig ung mand, ikke foelger med i andre traade men kommenterer alt muligt angaaende andet, feks leveomkostninger og 'rige' pensionister i Thailand Selv om jeg er 65 aar, har selv jeg opfattet at det er i Bangkok hos Nielsen og at Clyde underviser Jeg kender ingen thaier som skal til Danmark og har brug for at laere dansk men hvis jeg gjore vilde jeg da sende en PB og henvise dem til Nielsen eller Clyde uden at spoerge her Jo, jeg har en fast indtaekt (pension) paa over 65 000 THB hver md, ogsaa efter fuld skat i Danmark, saa jeg har et paent overskud Saa vidt jeg ved har jeg aldrig bedt om raad om ophold i Thailand her paa DTW da jeg ingen problemer har her Men naar jeg skrev om mine positive oplevelser herud skulle det hele skydes ned Jeg var dum og blev snydt som alle andre Lyt ikke til misterM Hvis Mintz eller sol laeser med kan jeg fortaelle at herude er de thailandske maend ikke bange for at hjaelpe til med madlavning eller tage selv en stor opvask Var ved at koebe bil men min lille laege syntes at det var en daarlig ide da hun nu sparer 500 km hver maaned og vil lade hendes Toyota staa hjemme saa jeg kan bruge den naar jeg vil Hun vil i stedet snuppe cyklen da hun kan bruge en smutvej og koere paa arbejde paa mindre end 10 min. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |