Se indlæg
 Udskriv debat
Ungt par flytter til phuket.
Rs
Hej

Vi er et ungt par på 20 og 26 som har været sammen nogle år nu. Vi har i de sidst par år haft lyst til at flytte til Thailand for at komme lidt væk fra det kolde triste og kedelige Danmark. og har nu beslutte os at flytte til phuket men. Ingen af os har været i Thailand før, Men vi har været rigtig mange andre steder som i hele Europa og i afrika, og en del lande øst for Europa. Så det er lidt en sats at flytte til thailand uden at ha været der før. Men i de flest billige og varme lande vi har besøgt har vi kunne se os selv bo, på trods af det er alt for koldt om vinteren i de flest lande vi har været i, Derfor vi har tænkte på Thailand.

Vi regner med at tage afsted i august 2013. Ja det er sku snart så vi er lidt stress med planlægning. vi har fundet en lille lækker Lejlighed i phuket med alt til ca 4000 kr om måneden. Men vi har søgt og søge på nette. ANG leveomkostninger der ned men har ikke kunne finde noget sådan rigtig vi kunne bruge så vi kan
ligge en plan for hvad vi kan bruge om måneden osv osv. Alle hjemmesider siger noget forskelliget nogle bruge 20.000 kr på 20 dag ferie andre skriver de lever for 5000 kr pr mrd i thailand.

Vi skal ikke leve som konger der ned, vi ville bare leve normalt, som vi gøre i Danmark en pæn lejlighed råd til lidt hygge engang i mellem og mad og drikke og en mc osv. ikke noget vildt men stille og rolige.

Så vores spøgsmål til jer er, Hvis man lever sundt spare lidt på penge spiser på de billige steder og ikke fester hver uge. Hvor meget ville i så kunne sætte en pris for to personer som leve brød. det skal siger at vi regner med at langtid leje en motorcykel
der ned så vi har et transportmiddel, Der har vi heller ikke kunne finde nogle priser rigtig nogle siger 100 kr pr dag andre siger 200 kr pr uge på leje af en mc.

Vores plan og buget, Vi har PT 70.000 kr som vi skal leve for i starten, planen er at start et firma der ned og der har vi også ca 50.000 kr til! Men firma ville vi først begynde at tænke på når vi er der ned og kan snakke med folk. Men i danmark har vi en sammenarbejdende med et dansk firma som arbejder med FB Liks også kaldt Clik Det er arbejde man udføre hjemme bag en pc, det er meget nemt arbejde alle der kan bruge en pc kan storset udføre det stykke arbejde.

Men det er meget kedeligt og man få ikke så mange penge ud af det. Men et hurtig tjek skulle en thai tjene 2000 kr pr måneden, og vi ville kunne tjene ca 6000 kr pr thai pr mrd ved 8 timer arbjede hverdag. Så 5 andsatte skulle give 20.000 kr pr mrd plus der ville være en strøm regning og en huslej og sikkert også en thai skat og lidt EDB udstyr køb i ny og næ. Men som sagt det er ikke noget vi er begyndt at tænke rigtig på. det skal bare op og køre ind vi løber tør for penge når vi er flytte der ned.. Men uden en plan for hvad alt koster og hvad vi kan bruge om måneden kan vi ikke regne ud hvor langtid vi kan blive boden der ned for de 70.000 kr og ud af de 70.000 skal der trækkes 12.000 til fly der ned og hjem hvis det ikke skulle gå, Og visum.

PS Vi har også kigge på et lille firma der ned som hver 3 måneden skulle køre ud over grænsen så vi kan få et nyt 3 måneder Visum, Nogle der kender til dem og priser? Vi skal give 1500 kr hver 3 måneden for 2 personer + visum for at få det fornyet.?

Og er der der har erfarning med at ha thai andsat må også meget gerne skrive.. Ikke kun regler og besvære ved at drive firma men også sådan i det hele taget, som hvordan arbejder thailænder, Kan man ha 5 andsat på et lille kontor og sæt dem ind i hvad de skal lave og lad dem passe sig selv nogle timer om dagen, eller er de for dovne og fræk til at kunne lade dem være osv osv..? Min Kæreste far har et firma i afrika som vi har passet i 6 måneder og der har vi erfarning med at gå man på WC i 10 min og kommer tilbage sider alle sammen og spiller kort. de er meget dovne der, og man skal lokke dem med små goter hele tiden for de gider at arbejde bare det vi kalder normal doven arbejde i Danmark.. Smile

Vi har i tankerne at skulle start et firma leje et lille kontor og andsætte til at start med 5 personer som er ungen og kan Eng. som vi måske sener kunne lære op i lidt mere internet arbejde, Vi har tænk os at ha god arbejde forhold som et pænt lille kontor
med air, og andgang til Wc lille køkken måske Osv ikke noget slave arbejde Smile

sony
Hvad med først at tage på ferie der? Må indrømme det lyder godt nok lidt hovedløst det i vil sorry.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PATINYA
Uha i har godt nok mange jern i ilden, og aller først vil jeg da kraftigt råde jer til at prøve at tage herud i en periode, for at se om Thailand/sydøst asien, i det hele taget er noget for jer, det gjorde jeg også selv inden jeg valgte at flytte permenent herud, der er meget stor forskæl på at rejse og opholde sig i Asien i forhold til de lande i har besøgt i og udenfor europa.
Og 20 og 26 år er en ung alder at rejse herud i, men selvfølgelig også en go alder at tage springet i, for det er et meget stort spring.
70,000kr minus fly billetter er altså ikke meget i Thailand selv om meget er billigt herude, men i vælger så Phuket, det er turist område og nok et af de dyreste steder i kan finde i Thailand, både i leveomkostninger og alt hvad dertil hører at bo i Thailand.
Med hensyn til visum,ved jeg ikke hvad for et visum i har tænkt men det er pga. jeres alder også begrenset, da i under alle omstendigheder kommer til at skulle tage et visa run hver 90ende dag, men hvis i som sagt har tænkt jer at åbne et selkab af den ene eller anden slags så kan i eller måske kun en af jer få et buisiness visa, vilket fritager indehaveren af visaet at skulle på visa run, i kan muligvis få et non`"o" img multi entry visa, men det kræver så i tar ud af landet på visa run hver 90ende dag, og skal fornyes i DK hvert år, det koster 900kr pr pers.
Og med hensyn til at åbne et selskab mener jeg det kræver arbejds tilladelse, jeg er dog ikke sikker for har aldrig selv tænkt i de baner, men efter hvad jeg har hørt koster en arbejds tilladelse i Thailand 40,000 bth pr år.
Men for at vende tilbage til starten så tag og prøv et længere ophold herude før i beslutter jer til noget fast, og så se jer ikke blind på Phuket, Thailand er meget andet end Phuket, og har mange steder hvor i ville kunne leve betydeligt billigere.
Iøvrigt skal i for at få permenet opholdstilladelse, stille en bankgaranti på 800,000 bth pr pers.
Men held og lykke med jeres projekt.Wink

Rs
Planen er også at tage der ned. er det ikke noget for os kan vi jo rejse hjem igen efter 14 dag. men de først par måneder ville jo bare være for at se det and

PATINYA
Så start med det,............iøvrigt skriver i ikke noget om i har en indkomst fra DK, af den ene eller anden slags, for hvis i ikke har andet end de 70,000kr, og ingen suplerende indkomst, så kan i lige så godt glemme det foretagne, desværer.
Redigeret af PATINYA d. 06/05-2013 08:09

Rs
Ville formulere det på en and måde. Smile vi tage på ferie der ned
Med hensigt til at bo der så er det noget bliver vi der er det ikke så hjem igen Smile

Vi ved godt at 70.000kr ikke er meget men vi håber vi kan få det til at holde et halv år.

Men phunket er et dyrt sted ved vi, men da vi har en ven og et familie medlem der har vi tænkt på phuket. Og da vi godt kan lide by livet. Men i er velkommen med forslag hvis i kender andre god steder Smile

Rs
Jo jeg har en fast løn på ca 10.000kr hver månede. Det er ikke meget men stadig noget. Og i Thailand burde det være noget mere end i dk

PATINYA
Skal det være ved havet ?, for så prøv den anden side af Den Thailandske Golf, ned mod Koh Chang eller på Koh Chang, der er det en del billigere end Phuket, og der er også meget smukt som på Phuket, eller Koh Samet for den skyld, men rejs herud og udforsk det, men det er godt nok en stor udfordring i skriver om i indlæg#1.
Men jeg vil da håbe det beste for jer.

PATINYA
Rs skrev:

Jo jeg har en fast løn på ca 10.000kr hver månede. Det er ikke meget men stadig noget. Og i Thailand burde det være noget mere end i dk

Dvs rundt regnet 50,000 bth, det er selvfølgelig noget mere som det ville værer i DK, men for to pers, ikke nok, og da slet ikke på Phuket.
PS. I kan selvfølgelig overleve, men så bliver der ikke noget fest og sjov, eller resturant besøg.
Redigeret af PATINYA d. 06/05-2013 08:31

Rs
Min fars søster datter bor og arbejder som turist guide ved Koh Chang hun siger der er røv sygt der Smile

Det undre mig bare at mange siger 10.000 kr ikke er nok Smile pt bor mig og kæresten i Danmark i en mellem stor by der heddér Næstved. Vi bor i en villa hus på 170 kvm, vi køre i en byer Bmw cabriolet og har altid mad og penge til sjov i weekende. Trækker vi vores lån fra som vi self betaler ud ind vi flytter har vi udgifter for 13.000 kr pr månede.

Det kan ikke passe at vi kan bo og leve så godt i Danmark og et fattig land som Thailand er det dyre? Selv om vi bosætter os billiget.

Det hænger ikke sammen og i må forklare hvorfor det er så meget dyre Smile vores huslej på den lejlighed vi har set på er jo kun 4000kr med strøm og vand ca ?

sony
PATINYA skrev:

Skal det være ved havet ?, for så prøv den anden side af Den Thailandske Golf, ned mod Koh Chang eller på Koh Chang, der er det en del billigere end Phuket, og der er også meget smukt som på Phuket, eller Koh Samet for den skyld, men rejs herud og udforsk det, men det er godt nok en stor udfordring i skriver om i indlæg#1.
Men jeg vil da håbe det beste for jer.

Jeg vil selvfølgelig også håbe det bedste for jer, men som patinya foreslår så prøv de øer der, der er også utroligt flot og i har bedre muligheder for at komme rundt, uden at i skal bruge mange penge på transport. Og tro mig i bliver hurtigt trætte af phuket.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Fotofreak
PATINYA skrev:
Iøvrigt skal i for at få permenet opholdstilladelse, stille en bankgaranti på 800,000 bth pr pers.

??? - Har aldrig hørt om nogen der har fået permanent opholdelsestilladelse ved at stille en bankgaranti på 800000 THB !

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 06/05-2013 08:40

PATINYA
Rs skrev:

Min fars søster datter bor og arbejder som turist guide ved Koh Chang hun siger der er røv sygt der Smile

Det undre mig bare at mange siger 10.000 kr ikke er nok Smile pt bor mig og kæresten i Danmark i en mellem stor by der heddér Næstved. Vi bor i en villa hus på 170 kvm, vi køre i en byer Bmw cabriolet og har altid mad og penge til sjov i weekende. Trækker vi vores lån fra som vi self betaler ud ind vi flytter har vi udgifter for 13.000 kr pr månede.

Det kan ikke passe at vi kan bo og leve så godt i Danmark og et fattig land som Thailand er det dyre? Selv om vi bosætter os billiget.

Det hænger ikke sammen og i må forklare hvorfor det er så meget dyre Smile vores huslej på den lejlighed vi har set på er jo kun 4000kr med strøm og vand ca ?

Okay så ser vi lige bort fra de 70,000kr som i har, huslejen er 4000kr skriver du, ja det er de første ca 20,000 bth ud af de 50,000 bth så er der 30,000 bth tilbage, det vil sige i skal leve for ca 1000 bth om dagen, og det er altså ikke det helt store, men kan dog lade sig gører hvis i vælger at spise i Soi køkkener, og er ikke rygere begge to,.......og jeg forstår ikke din fars søsters datter siger det er sygt på Koh Chang, jeg kommer der selv en del, og er bestemt ikke enig i det, men tag selv ned og kig på øen, jeg er sikker på mange her på DTW, ikke har den mening som i har hørt.

PATINYA
Fotofreak skrev:

PATINYA skrev:

??? - Har aldrig hørt om nogen der har fået permanent opholdelsestilladelse ved at stille en bankgaranti på 800000 THB !

M.v.h. Fotofreak

Det har været et af kravene i længe, 800,000 som ugift og 400,000 bth som gift, men jeg ved ikke om Rs er gift eller blot samboende, men der er jo et hav af regler som er mega sværer at gennemskuer.

Rs
Min kæreste elsker at lave mad så vi tegner med at halv delen af måneden laver vi selv mad. Nej det kan jeg godt se det er ikke det helt vilde Smile

Men vi ville da lige prøve at undersøge dine forslag og se om det skulle være noget Smile

Lige et spørsmål til hvis du spiser ude på phuket og man spiser ude på Koh Chang hvor meget skal man så slippe hvert sted? Bare lige for at få en pris ide Smile

Det med ophold tilladelse ordner vi ved at rejse ud af landet hver 3 månede

Fotofreak
PATINYA skrev:

Fotofreak skrev:

PATINYA skrev:

M.v.h. Fotofreak

Det har været et af kravene i længe, 800,000 som ugift og 400,000 bth som gift, men jeg ved ikke om Rs er gift eller blot samboende, men der er jo et hav af regler som er mega sværer at gennemskuer.

Ja det lyder rigtig nok PATINYA, men det jeg gerne ville pointere er, at det ikke er en permanent

opholdstilladelse Bla bla bla - Du refererer til beløb der drejer sig om 1 års visa.
Redigeret af Fotofreak d. 06/05-2013 09:14

hugoboerge
http://msna.biz/m...ai-company

Her er lidt om hvordan man starter up et Thai selskab. Der skal skubbes lidt penge ind foerst, saadan ca. THB 2m alt afhaengig af hvor mange arbejdstilladelser man oensker.

https://www.googl...illa:en-US Shockfficial&client=firefox-a

God fornoejelse.

Men som sagt. Tag herned og undersoeg forholdene og find saa ud af hvad i vil.

PATINYA
Rs skrev:

Min kæreste elsker at lave mad så vi tegner med at halv delen af måneden laver vi selv mad. Nej det kan jeg godt se det er ikke det helt vilde Smile

Men vi ville da lige prøve at undersøge dine forslag og se om det skulle være noget Smile

Lige et spørsmål til hvis du spiser ude på phuket og man spiser ude på Koh Chang hvor meget skal man så slippe hvert sted? Bare lige for at få en pris ide Smile

Det med ophold tilladelse ordner vi ved at rejse ud af landet hver 3 månede

Ja prøv at undersøg både Koh Chang og Koh Samet, det er begge to lækre øer, og næsten samme bounty omgivelser som Phuket, og prisen ja du skal ihværtfald regne med 1/3 del dyere på Phuket hvis ikke at sige dobbelt op på Phuket, men Koh Chang og Koh samet er også turist områder, så der tar de selvfølge også ved med priserne, det var derfor jeg skrev om det absolut skulle være ved havet for ellers er der utallige muligheder der er væsentlig billigere endu.
Og ja med et non"o"img visa fra DK skal i bare ud af landet på et såkaldt visa run feks Cambodia hver 90ende dag ikke hver 3 md, pas på med at tænke på hver 3 md, da de jo er af forskellige varighed, men det står stemplet i passet hver gang, du har været afsted, så det er nemt nok at finde ud af, og de visa run busser der kører feks fra Pattaya er der ca en halv time på grænsen til Cambodia og så har du de næste 90 dage, det er meget enkelt og koster fra 1800 TBH til 2500 THB, og tager ca 7 timer t/r fra Pattaya, men jeg er sikker på det også kører nogle fra Koh Chang, og det ligger meget tættere på Cambodia.

PATINYA
Fotofreak skrev:

PATINYA skrev:

Fotofreak skrev:

PATINYA skrev:

M.v.h. Fotofreak

Ja det lyder rigtig nok PATINYA, men det jeg gerne ville pointere er, at det ikke er en permanent

opholdstilladelse Bla bla bla - Der er tale om 1 års visa så vidt jeg ved

Ja det kan godt være jeg formulerede mig forkert , for jeg tænker på dem jeg kender der er her ude i lang tid af gangen og er over 50år, og dermed har et Retirement visa, for de har da skulle vise en bankbog med 800,000 THB og det skal de hvert år når de skal forny deres visum på immigration, men skal så heller ikke på visa run, men det er jo som sagt kun personer over 50år der kan få dette.
Undskyld min fejl formuleringWink

dutling68
den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere få jer et få jer et ED
http://www.phuket...f/ed-visa/
og ang bolig prøv dog af finde noget til ca 10,000 lidt udfor byen det må være muligt..og man kan da godt leve for 1000 om dagen men det er selfølige uden den store fest...og ang motorcykel koster ca 3000 om månede bare ser jer lidt godt for...men som de andre siger hvorfor Phuket det er klart det dyreste sted I Thailand..kender nogle stykker som har boet der som blev meget træt af stedet efter et par måneder...find et sted som ikke er langt fra Bangkok evt cha am eller hua hin eller bang saen så har I en masse mulighedder for at komme rundt I Thailand da I ikke er langt fra Bangkok som også har alt.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Spring til debat: