Se indlæg
Thai-kvinder gør danske mænd ulykkelige
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 13/04-2013 16:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
http://www.avisen...40316.aspx Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 13/04-2013 17:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Artiklen er tilbage fra 2011. Mens Metro-express refererer til Danmarks Statistik, så får Gregers bare lov til at ævle løs. Bemærk at artiklens forfatter er Rikke Bjerge Johansen. Her ses hendes forhold til Gregers ved en anden lejlighed her. Jeg kan ikke se hvad nogen kan bruge den artikel til. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/04-2013 17:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Her de senere dage har min forlovede og jeg snakket om emnet. Al snak om at finde en farang, drejer sig kun om penge, større hus og bil end naboen. Det er dælme flovt, hvad med kærligheden? Min forlovede skammer sig over den holdning hos hendes landsmænd, især på arbejdet og på den nærliggende markedsplads, spørges der kun ind til, hvor mange penge jeg sender om måneden, ikke en skid om hvordan vi har det, eller hvordan jeg er. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 13/04-2013 18:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
vandango det er lige prasis det jeg vil hend til med denne Artiklen for et stoekke tid sigen skifte min kone arbejtplas og da de fandt udaf at hun hade en udlaning var nemlig det foeste de alle sporte om hvad giver han dig om maanden har han kobt dig bil hus og stor TV jeg opdaet det da jeg en dag kom forbi og selve bossen i shopen sporte mig hvad jeg gav min kone om maanden og da jeg svare INTE da jeg mender at det ikke raver dem fant jeg udaf at de alle var blevet sure paa min kone i det hun jo ikke fik naade fra mig det endet mede med paa den konto at hun maate finde sig et nyt arbejt nu naar nogen spoer mig svare jeg 10 MILL us$ om dagen saa haaber jeg at de forstaar beskeden Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/04-2013 20:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hun er skam en ganske køn pige, men har en ret nedladende måde at beskæftige sig med emnerne. Det klæder kun en journalist fra de kulørte formiddagsblade. Men det er vist også en del af hendes målgruppe Proof Farang Women Are Clueless About Men http://www.bangko...eless-men/ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 03:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
sudsakhon skrev: Hun er skam en ganske køn pige, men har en ret nedladende måde at beskæftige sig med emnerne. Det klæder kun en journalist fra de kulørte formiddagsblade. Men det er vist også en del af hendes målgruppe Proof Farang Women Are Clueless About Men http://www.bangko...eless-men/ Spændende artikkel og interessante kommentarer og tråd... Om jeg syntes hun er en køn pige, ? Tjha, jo ældre vi bliver, jo kønnere bliver de unge piger |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 14/04-2013 07:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
vandango skrev: Her de senere dage har min forlovede og jeg snakket om emnet. Al snak om at finde en farang, drejer sig kun om penge, større hus og bil end naboen. Det er dælme flovt, hvad med kærligheden? Min forlovede skammer sig over den holdning hos hendes landsmænd, især på arbejdet og på den nærliggende markedsplads, spørges der kun ind til, hvor mange penge jeg sender om måneden, ikke en skid om hvordan vi har det, eller hvordan jeg er. Meget sjov :-) Min kone siger storset det sammen, altid hvor mange penge, købt ny bil osv ... heldigvis er min kone ved mig i Denmark, men hun skal nok høre fra sin mor om hvem der komme og spørger. Som hun sige til om dem hjemme i landsbyen, hvad er der galt med dem Tror problemet er noget vi selv(falanger) har skabt ved at kaste sig om med penge. ikke for der er meget nyt nyhed i denne historie hun skriv om, hvis man har haft sin gang i thailand. Har selv hørt den utallig gang før. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 14/04-2013 07:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
En noget forenklet sammenstilling kan man vist roligt konkludere. Manden taler vist af egen erfaring.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/04-2013 08:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Danske maend goer thai kvinder lykkelige og thai kvinder goer danske maend lykkelige. Mon ikke det er saaledes i de fleste tilfaelde ? Hvis thai kvinden saa snyder farangen paa en eller anden maade saa er hun jo stadig lykkelig og farangen er maaske ogsaa lykkelig fordi han er sluppet af med en daarlig kone. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/04-2013 09:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Selvfølgelig er der gode kvinder i Thailand, kvinder der er værd at satse sin fremtid med, efter at have hængt på i nogle år her på DTW., er jeg da overbevist om dette. Men der er personer der taber dømme og realitetssansen derude (PS. har også selv gjort det), og der er mange med fandens mange løse penge. Håber at jeg er blevet klogere i dag, min forlovede er den kvinde jeg har drømt om. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 14/04-2013 09:43
|
Som jeg siger til min venner og bekendt, når de har mødt en thai-pige, gå langsomt. Men som regel har de miste fornuften, til forelskelsen lyseblå sky. Men kan man virkelige sige noget, det er deres søg efter lykken. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/04-2013 09:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JesperK skrev: Som jeg siger til min venner og bekendt, når de har mødt en thai-pige, gå langsomt. Men som regel har de miste fornuften, til forelskelsen lyseblå sky. Men kan man virkelige sige noget, det er deres søg efter lykken. Meget poetisk. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 14/04-2013 10:12
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg tror hvad Rikke prøver at sige er at et forhold mellem en dansk mand og en thailandsk kvinde ikke altid er en dans på roser og her må jeg da give hende ret. Jeg har haft kontakt til et ret stort antal af danske mænd som var fortvivlede over at deres forhold var gået i stykker eller på vej til det. Jeg synes at i stedet for at afvise det som noget sludder at vi bør forholde os til det. Jeg tror ikke på at problemerne kun opstår fordi kvinden er pengefikseret, men også fordi manden forventede at hans kone ville være som en hvilken som helst anden dansk kone. Grundene kan være mange, men faktum er at rigtigt mange dansk thailandske ægteskaber ikke holder. Frank skriver om Gregers og Rikkes forhold. Det synes jeg er at gå langt over stregen. Rikke har været ansat hos Gregers og så er den ikke længere. Andre taler om Rikkes udseende. Her kan jeg heller ikke se hvad det har med hvad hun skriver at gøre. Blot for en ordens skyld så har Rikke ikke thailandske men koreanske rødder. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 10:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
thai kvinder gør danske mænd ulykkelige... danske mænd gør thai kvinder ulykkelige... danske kvinder gør danske mænd ulykkelige... danske mænd gør danske kvinder ulykkelige... neverending fucking story... kom med noget nyt...giv mig noget kød... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 11:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Nu er det ikke fordi jeg nødvendigvis vil sige at denne artikel er 100% sandheden, men kvinder har altid gifter sig opad. Jeg tror ikke det er noget kvinder gør helt bevidst nærmere en ind programmeret mekanisme som skal sikre deres afkoms overlevelse. Tidligere da vi levede i huler var den rige ham der kunne jage godt idag er det penge. Hvordan tror i ellers at en kvinde som Heidi Klum ender sammen med Flavio Briatore som hun fik barn med inden de gik fra hinanden. Det samme gør sig også gældende for danske piger, jeg er 39 år og jeg forventer ikke jeg har den store tiltrækningskraft på 20 årige piger i byen mere. Men hvis jeg havde vundet de 292 millioner i eurojackpot i fredags, stået frem og begyndt at leve et jetset liv, så var der da høj sandsynlighed for at de 20 årige piger blev interesseret i mig. De er måske ikke helt så beregnende men det er samme mekanisme. Hvad er konklusionen? Jo er du rig og vil vide om en kvinde virkeligt elsker dig, så skal du skjule din rigdom fra hende. Om hun så bliver pissed på dig efter at i har levet ”fattigt” i nogle år og du afslører at du er god for en kvart milliard er en helt anden ting ;-) |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 14/04-2013 11:40
|
Ja Clyde. En af de stor udfordring i et tværgående kultur ægteskab er en forståelse af hinandens forskellighed på grund af kulturen og det gælder for begge parterne. At tro, det bare er som at gift sig med en dansk pige vil få sig en ubehagelig oplevelse, når de kommer tilbage fra forelskende lyseblå sky. Men desvære nok det er sker for tit. Tror mange ikke virkelige ved hvad de går indtil når de indledere et tværgående forhold/ægteskab og når det så bliver hverdag fremkommer nogle situationer hvor man simplehen ikke forstår hinanden, for de ting man tager forgivet er bare ikke forgivet, simplehen på grund af kultur forskellen. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/04-2013 14:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg er "en af de", som beskrev Rikke Bjerge Johansen som en ganske køn pige. Det er, udover at jeg som nævnt, nok er ved at blive gammel nok til alt under 50 er ungt, faktisk en vigtig pointe angående den artikel jeg linkede til. det siger nemlig noget om det ståsted, Rikke Bjerge Johansen ser verden fra. man kunne kalde det et system, som betragter et andet system. Hvilke rødder (koreansk) hun har er til gengæld ligegyldigt, idet den kommunikation og formidling jeg beskrev er set udfra en "middelklasse dansk (hvid) kvindes" systemverden, eller perspektiv om man vil. Hun er således også både yngre og attraktiv, et faktum man ikke bør overse, i den tone og den vinkel der er lagt i artiklen. Man kan opstille følgende scenaium, for at illustrere: Tænk hvis en ældre, ikke særligt attraktiv mand (mig, for eksempel) forsøger at score en pige på et diskotek. Udfra Rikke Bjerge Johansens systemverden eller "holdning" burde jeg afholde mig fra dette. (?) Jeg er for gammel, hun er for ung og køn. Men har hun et skilt på maven, hvor der står en standadr man skal overholde for at henvende sig med interesse? Skal man ligne Brad Pitt, eller er det Ok at være lidt ældre, bare man har penge? Hertil vil den systemtype, som jeg henregner Rikke Bjerge Johansen til svare, at penge ikke har noget at sige. For hendes systemtyper, ja.. Men andre "faldne" piger, thailandske f.eks. har ikke mulighed for at "overholde" hendes høje standarder. Man kan så bare undre sig over, at klistret op ad enhver millionær, anler underordnet, ofte ses en storbarmet blond bimbo.. (ironi kan forekomme) Rikke Bjerge Johansen ser og kommunikerer verden ud fra sit lille guldbur. Det er der, at hun ikke bare tager fejl, men virker arrogant og nedladende. Der er skrevet køleskabstykke afhandlinger om hvorfor mænd vælger "svage" udlandske piger. Men uanset at der naturligvis er masse eksempler på ulykkelige skæbner, golddiggere og regulære røvhuller, bygger mange på en antagelse om at kvinden ville vælge anderledes, hvis hun kunne. Det er lige netop denne "systemverden", som man ofte hører, når hele dette emne bliver anskuet udfra. Det er således også Rikke Bjerge Johansens. @ Clyde (hvis du undrer dig over det analytisk perspektiv er det med tanke på Bourdieu og Luhmann) |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2013 14:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
that's more like it... gode gamle Bourdieu... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 14/04-2013 15:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Tomdk. du har ret 100% |
|
|
Frank |
Lagt på d. 14/04-2013 15:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
clydehaumann skrev: Jeg tror hvad Rikke prøver at sige er at et forhold mellem en dansk mand og en thailandsk kvinde ikke altid er en dans på roser og her må jeg da give hende ret. Jeg har haft kontakt til et ret stort antal af danske mænd som var fortvivlede over at deres forhold var gået i stykker eller på vej til det. Jeg synes at i stedet for at afvise det som noget sludder at vi bør forholde os til det. Jeg tror ikke på at problemerne kun opstår fordi kvinden er pengefikseret, men også fordi manden forventede at hans kone ville være som en hvilken som helst anden dansk kone. Grundene kan være mange, men faktum er at rigtigt mange dansk thailandske ægteskaber ikke holder. Frank skriver om Gregers og Rikkes forhold. Det synes jeg er at gå langt over stregen. Rikke har været ansat hos Gregers og så er den ikke længere. Andre taler om Rikkes udseende. Her kan jeg heller ikke se hvad det har med hvad hun skriver at gøre. Blot for en ordens skyld så har Rikke ikke thailandske men koreanske rødder. Nej forholdene er ikke altid en dans på roser. Man kunne lige så godt skrive, at forholdene ofte er en dans på roser. Rikke skriver, at Thai-kvinder gør danske mænd ulykkelige, og til at understøtte sig interviewer hun Gregers, som kommer af med en stor gang lirum-larum, der på intet tidspunkt underbygger overskriften. Det er muligt, at det er at gå over stregen at fortælle, at hun lap-dancer sin kilde til tesen, men det understreger nu ganske glimrende, hvilken research der ligger til grund for artiklen. Eller som Monrad og Rislund engang sagde det: "P-piller - det vil jeg gerne advare imod. Jeg havde en ven, der spiste p-piller, og han fik revet den ene arm af i en centrifuge." |
|
Spring til debat: |