Se indlæg
 Udskriv debat
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
Bjarke85
Guide til at søge 90 dages visum (boyfriend/girlfriend visa)

Det første du gør, er at gå ind på nyidanmark.dk og logge ind med NemID, og derfra lave en online invitation på den du vil invitere. Du udfylder invitationen skridt for skridt, det er ganske simpelt og lige til (upload gerne et billede af jer sammen, som bevis for i rent faktisk har mødt hinanden i virkeligheden)
Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud.

Når det er gjort, finder du blanketter på nyidanmark.dk, du skal bruge Schengen blanketten, den finder du

her : https://www.nyida...du_soeger/
(Ansøgning om visum
> Ansøgning om Schengen-visa (obligatorisk)”

Den printer du/i ud, og udfylder.
Så skal du bruge ”Boyfriend/girlfriend” blanketten, den finder du på den Danske Ambassade i Bangkok’s hjemmeside her :
http://thailand.u...G%20TH.jpg

Den printer og udfylder du/i også.
Så skal der laves en godkendt rejseforsikring til schengen staterne. Du kan enten lave en i Danmark, i din kærestes navn (det er forfærdeligt dyrt, lad være med det) eller du kan bruge en af de godkendte forsikringer i Bangkok. Og det er KUN dem på listen som er godkendte, laver du en forsikring som ikke er på listen, bliver visum afvist.

Listen over godkendte forsikringer finder du her : http://thailand.u...2%202.ashx

Så skal du reservere en billet til din kæreste. Du skal ikke købe en billet, blot reservere en. Der finder du et rejseselskab hvor du kan reservere en billet, nogen steder er det gratis, andre steder koster det 300 baht.

Jeg bruger Travex, adressen er :
Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand)
86 Soi angusan Ploenchit Rd, Lumpini,
Patumwan, Bangkok 10330 Thailand.
Tel: +66(0) 2638-1600 Fax: +66(0) 2253-7610
Email:

Der er det gratis at booke billet, og ligger forholdsvis tæt på VFS centret.
Når det er gjort, så skal du sætte 40.000 baht ind på din kærestes konto, medmindre hun selv har 40.000 baht i forvejen. Det skal der tages en udskrift af i banken, at hun har 40.000 baht stående på sin konto.

Så er du ved at være ved vejs ende.

Mit aprroach til måden at gøre det på, er således.

Første gang, tog jeg derned fysisk, og hjalp min kone med at udfylde og finde hen til de forskellige steder.
Vi tog det slavisk en ting af gangen, Hjemmefra havde jeg fundet ud af alle de ting jeg skriver her, og printet adresser ud, og blanketter havde jeg printet og udfyldt også, så konen bare skulle skrive dem under.
Vi tog så til første adresse med taxaen, bookede en billet, tog videre hen til rejseforsikrings selskabet, fik bestilt sådan en, tog hen til hendes bank, satte 40.000 baht ind, fik en udskrift. Og til sidst tog vi hen til VFS centret og afleverede det hele.

Adresse til VFS centret er : http://thailand.u...l-danmark/
Danish Visa Application Centre
Alma Link building
12th floor
Soi Chidlom
Chidlom, Pathumwan
Bangkok 10330
Telefon nr.:+66 (0) 22525490
e-mail:
Åbningstider for indgivelse af ansøgning og telefonisk henvendelse:
Mandag til fredag: Kl. 8.00-15.00.

Der er ikke behov for tidsbestilling i forbindelse med fremmøde og indgivelse af ansøgning på visumcenteret.

Anden gang, dagen før hun tog hjem, udfyldte vi alle papirene hjemmefra, og da hun kom til thailand, tog hun selv taxaen rundt til travex og rejseforsikrings selskabet og banken, og afleverede tingene. Og det er fortsat sådan vi gør idag.
Har du ikke mulighed for at være der fysisk selv første gang, så kan du udfylde papirene hjemmefra og sende dem til hende. Og forklare hende at hun skal tage en taxa rundt til de adresser du har givet hende, og få styr på de ting jeg har beskrevet her i guiden.

Det var alt der skal gøres. Jeg syntes det er hamrende nemt.

Bjarke85
PS. jeg ved godt det meste af denne information har jeg skrevet før som svar på en tråd. Men følte lige denne information/guide, krævede sit eget topic.

PS. Brug aldrig agenter til Visum, disse gør blot tingene værre. Læs ambassadens advarsel om brug af disse.

Og betal aldrig folk for at hjælpe jer med visum, jeg ved et par stykker herinde tager penge for det har jeg ladet mig fortælle. Blandt andet Robert.

Der er intet disse personer kan hjælpe med, som ambassaden ikke kan hjælpe med.

Og disse personer, kan ikke handle på jeres vegne. Er der generelle spørgsmål til noget, så hjælper jeg gerne. Lover ikke jeg kan give et svar, men jeg er villig til at prøve :-)

jydetampen
Vi brugte kopi af mit pas første gang vi søgte,så de kunne se jeg havde været i Thailand på det tidpunkt vi mødtes første gang.
Men en god huske seddel Bjarke85.
Redigeret af jydetampen d. 08/04-2013 14:17

Bjarke85
"Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud."

Er det ikke det jeg skriver ? :-) ellers forstår jeg ikke hvad du mener.

Men en anden lille rettelse jeg glemte, er at du skal tage en fotokopi af dit eget pas, og sende til hende også, eller selv medbringe hvis du tager med og hjælper med ansøgningen.

Redigere det lige

Bjarke85
Argh, jeg nåede ikke at kunne redigere i det..

Admin, kan du ikke tilføje i mit indlæg følgende :

"Du skal også bruge en fotokopi af dit eget pas, som hun skal indlevere med de andre dokumenter på VFS centret. Fotokopien skal være af den side med dit ansigt og informationer. Ikke af stempler osv."

jydetampen
[quote]Bjarke85 skrev:

"Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud."

Er det ikke det jeg skriver ? :-) ellers forstår jeg ikke hvad du mener.

Men en anden lille rettelse jeg glemte, er at du skal tage en fotokopi af dit eget pas, og sende til hende også, eller selv medbringe hvis du tager med og hjælper med ansøgningen.

Redigere det lige[/quote

Sorry Bjarke85 har fjernet det igen.

Bjarke85
Hehe helt fint :-) men det var godt du skrev det med kopi af dit pas, for det glemte jeg i guiden..

Håber admin ser det, og lige kan rette min post.. Det er lidt irriterende man kun kan redigere sin post i xx antal minutter..

jydetampen
hvis man følger din guide til punkt for punkt er det helt fint,man skal bare være opmærksom på at den udskrift fra banken skal være fra den man indgiver ansøgningen.

zapper
Du skal også sende kopier af stempler i passet. Der viser du nu også har været i Thailand.

Bjarke85
Det har jeg aldrig været ude for. Og der står der ikke noget om nogen steder på myndigheders hjemmeside, plus det nævnte Eva ikke noget om (chefen for visum sektionen)

Please ikke bland gammel praksis ind i nye tider.. Reglerne ændre sig år for år. Og det her er metoden brugt 11 januar i år senest.

clydehaumann
Jeg ved ikke hvem der tager penge for hvad. Jeg kan kun vise at vores visum hjælp er gratis.
Det er op til ambassaden eller den visum udstedende myndighed at bede om den dokumentation som man mener er nødvendig for at kunne tage beslutning om visum skal gives eller ej og i visse tilfælde beder man om kopier af den der inviterers pas.
Der er mange der føler sig usikre når de skal udfylde en ansøgning af den ene eller den anden art uanset hvor enkel den så er og her synes jeg det er fint at nogen gider hjælpe.
Lad mig igen slå fast at vi hjælper gratis.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Bjarke85
Helt rigtigt Clyde,

Men der er nogle dokumenter/dokumentation, som er standard og skal afleveres ved ansøgning. At ambassaden så kan kræve ekstra dokumentation, hvis de er i tvivl om noget, er en helt anden sag.

Var nu heller ikke for at bebrejde dig, har bare hørt nogen har betalt penge for det, hvorpå jeg måtte sige, det var da træls, for det er rimelig simpelt at søge visum og gid du havde spurgt mig, eller dig :-) inden du sagde ja til at betale for hjælp.

zapper
zapper skrev:

Du skal også sende kopier af stempler i passet. Der viser du nu også har været i Thailand.

For nemhedens skyld brugt marts 2013, for at ambassaden kunne se, det ikke kun var via internet, der var kendskab til hinanden.

Bjarke85
Hvis i har et billede af hinanden, altså sammen på billedet, har i jo også set hinanden i virkeligheden.. At du har været i Thailand beviser ikke at i har mødt hinanden jo.. Det gør kun et billede af jer sammen. Så det forstår jeg ikke.

Og har som sagt ikke hørt den før. Men skal da ikke benægte at du har oplevet det, for det har du jo når du siger det. Det undre mig bare :-)

zapper
Jeg er ALDRIG blevet bedt om et billede.
det undre mig hvis du er Friends

Bjarke85
Når du er inde i online invitationen via Nyidanmark.dk under "min side", og du følger trin for trin. Så siger den, at du kan op-loade dokumentation, f.eks. et billede af jer sammen.

Og det gjorde vi så. Jeg kan forstille mig hvis man ikke gør det, er det et minus i den samlede vurdering. Så mit råd er at op-loade et billede af jer sammen.

Bjarke85
Altså stempler på du har været i Thailand beviser intet, absolut intet. Hvad hvis du mødte hende i Cambodia eller Laos ?

Det de vil have bevis for, er at man rent faktisk har mødt hinanden i virkeligheden, for at der kan være tale om et rigtigt kæreste forhold (en af grundenene til der gives boyfriend/girlfriend visa) At være internet kærester er ikke nok.

Endvidere kunne det stempel jo være fra en tur til Thailand, efterfølgende så mødt pigen på nettet, og så vise det stempel og sige man mødtes dengang. Det beviser jo intet.. Og har aldrig hørt om det.. Men det passer vel når i er 2 der skriver det :-)

Men jeg ville helt klart op-loade et billede af jer sammen i online invitationen hvis jeg var jer. Så kan de se i har været sammen.

Håber nogen kan drage nytte af guiden og links. Slut herfra :-)

JesperK
Den dansk ambassade/udstedende myndighed har tydeligt beskrevet hvilken dokument de ønsker i forbindelse med ansøgning efter et boyfriend/girlfriend Visa. Det er ikke nødvendige at vedlægge mere eller mindre. Det vigtigt er at man skriver sandheden, for huske på, man underskriver at det man skriver er rigtigt.
Redigeret af JesperK d. 08/04-2013 19:15

Robert Kronberg
Hvorfor skal mit navn roddes ind i denne tråd.

Naturligvis koster det penge, hvis vi skal ordne papirer og gå til visacentret, samt snakke med denne og hint. Der er vel ikke mange danskere, som arbejder gratis. De fleste danskere får vel nogle penge et eller andet sted fra.

Dertil kommer, at vi aldrig har lovet, at vi kan gøre en forskel på ambassadens vurdering.

Jeg har faktisk været til møde med lederen af visum-sektioner på ambassaden, hvor jeg også forklarede, at nogle gider ikke selv, ligesom nogle ikke gider vaske deres tøj selv, og derved betaler andre for det.

Hvorfor kører danskere deres bil i en vaskehal på en tankstation, når det er nemt at vaske bilen selv.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarke85
Det var ingen kritik af dig Robert, beklager du opfattede det sådan.

Men ambassaden fraråder og advare direkte imod det, på deres hjemmeside, altså mod "visa agenter".

Og som de skriver, og du selv skriver. I kan ikke gøre nogen forskel. Om dem der søger visum, skaffer dokumenterne til jer, og i så aflevere dem til VFS, eller om de skaffer dokumenterne, og selv aflevere dem til VFS, kan jo komme ud på det samme.

Grunden til dit navn bliver nævnt, er som sagt, at jeg har snakket med nogen, der har betalt dig for hjælp med visum til Danmark. En hjælp som faktisk ikke er nogen hjælp, det eneste i gør, er at fortælle dem hvilke dokumenter der skal bruges, og så aflevere dem til VFS.

Men ambassaden kan også fortælle dem hvilke dokumenter der skal bruges. Nu ved jeg ikke med jer/dig. Men mange visum agenter, får det jo til at lyde som om det er en helt vildt besværlig process, og derfor er det godt med deres "advokat" hjælp. Faktum er bare, at der er INGEN forskel på om man selv aflevere dokumenterne eller om i gør det.

Og njah, du siger ingen gider arbejde gratis. Jeg har da lige oplyst om alt det samme du kan oplyse en kunde om, ganske gratis. Og hvis nogen har spørgsmål, besvare jeg dem skam også ganske gratis.

Jeg har også ganske gratis skrevet adresser og postet links til alt man skal bruge for at søge visum.

Så sorry hvis jeg hiver kunder fra dig, men jeg syntes ærlig talt ikke det er reel business når i ikke kan gøre en forskel på ansøgningen.

Og for at være helt 100% ærlig. Så tror jeg ikke på den der med folk ikke gider selv. For de skal igennem PRÆCIS det samme, med din "hjælp" eller uden. De skal stadig skaffe alle de relevante oplysninger, og de skal selv underskrive papirerne og blanketterne. Der er faktisk intet du kan gøre for dem, andet end at aflevere ansøgningen. Hvilket jeg ikke fatter du/i kan. Det burde man kun selv kunne.

Nej jeg tror, at her er tale om, at folk der er nye i det her med visum, og har fundet sig kærligheden, betaler sig fra at man tror det er vildt kompliceret og besværligt og føler en tryghed ved at en visa agent hjælper en.

Det syntes jeg er uheldigt, for det er udnyttelse af uvidenhed. Istedet kan man læse min guide, og se hvor nemt det egentlig er.

Spring til debat: