Se indlæg
børneydelse
|
|
bimbo69 |
Lagt på d. 11/03-2013 06:26
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/03-2013 06:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? Undskyld, at jeg hermed kører debatten ud på et sidespor, men jeg tror, det er et vigtigt sidespor. Børneydelser er vist det mindste problem. Det lyder ikke som om din kone er interesseret i at få et barn. Eller at hun ikke har planer om at blive hos dig. Og selv hvis jeg tager fejl, så bør du tænke langsigtet på, om barnet vil have godt af at tilbringe de første år (hvor mange er det?) i Thailand. Hvad med sproget? For ikke at nævne tilknytningen til moderen og dig. Jeg ved ikke, om det også kan have betydning for familiesammenføring senere, men det er måske et mindre problem i denne sammenhæng. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 06:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Kender ikke loven..Så kan ikke hjælpe der.. Og selv om Kim KAN havde ret, så er der jo også andre ting der kan være skyld i at konen synes det.. Hun har nu været i DK noget tid, og Måske set hvor lidt vi Dansker kommer hinanden ved, Hvor lidt TID vi faktiske har til vores børn.. Og frem for at lade folk hun ikke kender tager sig af deres barn, vil hun heller det er familien der hjemme i Thailand.. For når alt kommer til alt, Hvis begge forælder arbejde er det meget begrænset tid til børn i hverdagen, og "fremmede" der så tager af ens børn.. Og når man nu tænker på for meget mere familienær Thai er, KUNNE dette være en tanke... Synes ingen grund der er til at tænke Negative lige med et.. Få dog en snak om det, hvad hun tænker med mere... |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 11/03-2013 06:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? Vil du have et barn eller penge fra det offentlige ? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 06:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? Vil du gerne have barn og så sende det til Thailand ???? det var sgu da det mest sindsyge jeg nogensinde har hørt. Hvis i vil sende jeres nyfødte til Thailand væk fra far og mor fortjener i slet ikke at få børn. Et barn er ikke en hundehvalp ...helt utroligt at man overhovedet kan stille sådan et spørgsmål. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 11/03-2013 07:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
badedyr, har du aldrig hørt om forldre/barsels orlov........... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 07:38
|
Jo da, men hvad så bagefter ??? Men efter orlov er det nu engang meget begrænset for mange forælder hvad de se deres børn.. Kender det fra mit egen liv som barn, og kan jo forstå både på familie og venner der hjemme, at i hverdagen er det ikke meget de er sammen med deres børn... Det er jo hverdagen for mange børn at blive afleveret kl 06:30/07:00 og blive hente igen kl 17:00/17:30, hjem til maden, og det var så den dag, forfra igen, den tid der kunne bruges der hjemme i de meget få timer, går som regel for børn "alene", der skal jo købes ind, gøres ren, ordenes forskellige ting ved lejlighed/huset, så meget tit bliver disse børn "smidt" foran tv, pc med mere... Mange forælder har også "behov" for hygge week-end med deres venner og kolleger, og igen går det ud over de små... Er godt klar over det ikke er sådan for alle børnefamilie der hjemme.. Prøver bare at sige at der kan være andre grunde end at konen vil forlade manden fra Thai konen side, for at få familie til at hjælpe, det er jo normalt i Thailand og for Thai at få familien og ikke FREMMEDER til at passe deres børn...... At man straks ser det som hans kone er på vej væk fra ham, synes jeg siger en hel del mere om de personer der tro sådan... Jeg siger ikke det ene er bedre end det andet, det er der kun 2 der finde ud af, nemelig spørgeren og hans kone, ikke dig, mig eller andre, så giver bare en anden mulighed end den Negative, der altid springe frem på forum, det er altså som om folk kun kan tænke Negative..... |
|
|
maichai |
Lagt på d. 11/03-2013 07:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
sygt spørgsmål er det kun usselt mammon eller hvad er det i går efter Mvh Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/03-2013 07:53
|
Antal indlæg: 1145 |
Det er ikke bare at anbringe et barn i Thailand, Jeg går udfra at I vil at barnet skal være dansk statsborger og er barnet dansk statsborger vil det skulle have visum til thailand. Kender et tilfælde hvor faderen er amerikaner og moderen thailænder som løb ind i store problemer da de senere ville rejse ud af landet med barnet. Barnet er amerikansk statsborger og bøden blev på 20.000 B for 6 års overstay. Vil i kunne få børnetilskud? 100% nej. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/03-2013 07:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ville det ikke være en ide at vente med at få børn, indtil i selv kunne overkomme at passe det? Og mere vigtigt, burde i ikke spørge jer selv, om i er forældermateriale i det hele taget? Det siger en del om folks karakter, at de så meget som end kunne overveje at sende deres lille barn væk i årevis 9.000 km borte. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/03-2013 09:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? kort & godt, i burde slet tænke på at få Barn / Børn. børneydelse næsten 100 % på at det får i ikke, børneydelse er en slags hjælp til de merudgifter man har som forældre. hvis det drejer sig om få noget Thai famillie til at passe barnet, så søg om at få en Au Pair hjælp her op, men det kommer til at koste nogle knaster og vedkommende skal ansættes efter en kontrakt som UDLS. skal godkende. [url] http://www.nyidan...u_pair.htm [/url] Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 11/03-2013 09:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
igen badedyr,når nogen stiller et spørgsmål herinde så er det vel fordi de vil have nogle,svar og det er vel også et tegn på, at de to kan ikke finde ud af det og lige med hensyn til børn så er det andtalet af timer,der er afgørende men måden man er sammen på, og tror du bedstemor i thailand ikke har andet og lave end passe barn ? derfor pegede jeg på de muligheder der er i danmark..............og jeg forstår slet ikke forældre der vil gå glip af deres barns første år................. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 09:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? Kort og godt du må fortælle din kone at sådan spiller klaveret ikke. I bor i Danmark og her tager man selv vare på sine børn. Om man kan få penge fra staten er totalt ligegyldigt. Hvis du er for svag til at fortælle hende at sådan gør man ikke synes jeg du skal booke tid hos lægen og blive steariliseret for de børn der ville komme ud af det fortjener du ikke. Redigeret af Anonym Bruger d. 11/03-2013 09:56 |
|
|
Boes |
Lagt på d. 11/03-2013 09:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
En meget markelig problemstilling efter min mening. Bimbo skriver at han og konen har varet gifte i 5 år og nu vil de have barn, bare for at sende det til svigermor i Thailand ...i nogle år.... At nogle Thaidamer gør sådan af nød, betyder jo så ikke at det absolut skal gøres når nu jeres økonomiske og sociale forudsatninger ved at leve i Danmark formodentlig er lysår fra livet i Thailand. Hvor står Bimbo selv i forhold til at sende sit barn til Thiland ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 10:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Bimbo69, svar på dit spørgsmål: Det er ikke muligt at få børneydelse hvis barnet ikke er bosat i Danmark. Ydelsen er til for at hjælpe forældre i Danmark med den økonomiske byrde det jo er at få børn. Ligeledes vil en dansk mand der får barn med en pige i udlandet heller ikke kunne få ydelsen så længe barnet ikke er bosat i Danmark. Du kan af samme grunde heller ikke opnå fradrag for børnebidrag på selvangivelsen... Derudover vil jeg tilslutte mig de andre i indlægget og sige at I skal vente med børn til I er klar, mentalt og økonomisk. Det lader ikke til at I er det på nogle af delene. Et barn skal være sammen med sin mor, længere er den ikke. Den der med at sende barnet til landsbyen hos svigermor for at slippe for byrden (økonomisk) og det hårde arbejde ved at passe barnet...den holder ikke (det kunne ellers være nemt hva??)...måske den kan gå for en økonomiske trængt barpige i Thailand, men i Danmark anno 2013 er det mishandling hvis du spørger mig...spekulation om børnepenge burde slet ikke være en tanke når det handler om at få børn... Underligeste tråd i meget laaang tid! |
|
|
lung |
Lagt på d. 11/03-2013 10:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Danmark er et stort ta selv bor så jeg tror ikke i har ret når i svarer nej http://www.dr.dk/...072840.htm at det er en underlig tanke er en anden ting som jeg ikke vil kommentere... lung |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 10:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
lung skrev: Danmark er et stort ta selv bor så jeg tror ikke i har ret når i svarer nej http://www.dr.dk/...072840.htm at det er en underlig tanke er en anden ting som jeg ikke vil kommentere... lung Jeg er ked af at skuffe dig Lung, men den "polske børnecheck fidus" gælder kun indenfor EU.... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 12:58
|
bimbo69 Prøve at kontakte din/jeres borgerservice afd, Evt jeres sagbehandler og forhøre jeg om diverse muligheder... Selv om folk her på siden ikke tro der er noget at søge/hente hjem for jer, kan det nemt være at der er... Der er simpelhen for mange ting folk tro der ikke kan lade sig gøre, men som altså godt kan lade sig gøre, hvis man nu bare spørge de rigtige steder, søger om det....Ikke at jeg siger der er, bare at det måske er mulige.. Det er jo bare at se hvad folk tro man ikke kan få når man bo her nede at hjælp hjemmefra, og som altså nogle her nede dog få måned efter måned oven i pensionen... Så personlig vil jeg altid søge/spørge, selv om hvad andre folk siger... Og i værste fald er det jo bare et nej man få når man spørge/søger de rette steder... Også håber jeg at i få det i skal havde, og at jeres fremtid planer lykkes... God vind her fra... Mvh Badedyret... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/03-2013 13:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Man kan tro hvad man vil, men i bund og grund er spørgsmålet reguleret i loven: (Ændrede betingelser om børns ophold her i landet m.v.) § 1 ..1. § 5, stk. 1, nr. 2, affattes således: »2) Barnet faktisk opholder sig her i landet.... Hermed er ikke taget stilling til min personlige mening om spørgsmålet, bare at man kan spare sig for mange dybsindige forestillinger ved at "boge den" lidt |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/03-2013 14:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Jeg har min egen mening om indlaegget og min mening taaler ikke dagens lys. Det er simpelthen en forkastelig tanke. Her i Thailand er det ikke usaedvanligt at det er bedsteforaeldrene som tager sig af boernene, men det er garanteret ikke planlagt med hensyn til ogsaa at opnaa en boerneydelse fra myndighederne og det findes ikke i Thailand. Min kones barnebarn har nu boet hos os i 3 aar og hans foraeldre var lidt for unge til at faa boern paa davaerende tidspunkt. De er begge gaaet hver til sit og har hver for sig ingen mulighed for at sikre deres barn en rimelig opvaekst, saa der er kun een mulighed og det er her hos os. Men at planlaegge at faa boern og sende dem til Thailand jeg har aldrig hoert noget lignende. Faa bedstemor til Danmark, faerdig arbejde. |
|
Spring til debat: |