Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Et hundeliv i Thailand
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 08:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Saa er jeg blevet far til en lille hundehvalp...i forgaars aftes begyndte vores nok saa soede men ogsaa tossede hund at goe som en gal, det plejer hun kun at goere naar der kommer nogen og nu var kl sent om aftenen og alle sov, undtagen mig Saa jeg trampede ud for at se hvem / hvad det var hun lavede larm over. Klog af skade holdt jeg mig lidt paa afstand, sidste gang hun alarmerede mig var da der var 2 skorpioner i farvandet. Jeg fandt ingenting og selvom hun ihaerdigt proevede at lokke mig med sig gjorde jeg det ikke men returnerede til min seng Et par gange til iloebet af natten gik hun amok igen men jeg saa inget og blev i sengen. Igaar sad jeg saa paa kontoret og pludselig hoerte jeg en hund jamre og taenkte det ikke var vores da lyden var alt for lys men den kom lige uden for vinduet af, saa mig afsted ud af kontoret og hvad ser jeg....en lille hvid hundehvalp. I nat har jeg saa vaeret nybleven far igen. Paa et tidspunkt vaagnede jeg ved at hvalpen gik rundt og jeg taenkte ud og lave dit aerinde i haven ikke herinde. Syntes selv det var blevet relativt lyst og der var lys ude i gangen altsaa var svigerfar vel staaet op og klokken maa vaere omkring 5.30, den eneste jeg moeder er dog min datter, der undrende kigger paa mig og spoerge om hunden traenger til at lave stort... Jeg taenker ikke mer over det men gaar i seng igen. Flere gange derefter bliver jeg vaekket af pib pib og viser selvfoelgelig omsorg for hvalpen som den glade far jeg er ved jo ogsaa at det ikke kan betale at sove rigtigt mere da kl jo maa vaere 6 eller noget... Efter at have sovet lidt vaagner jeg ved at min hustru er i gang med at lave morgen kaffe, kigger paa kl 06.50..hmmmm Vi snakker om hvad vi skal lave idag og bliver hurtigt enige om at dagen skal staa i hvalpens tegn. Den skal til hundefrisoeren og bades og den skal til laege eftersyn. Er jo trods alt bare blevet vippet over muren saa vi ved ikke hvor den kommer fra eller hvordan den har det. Men godt har den det, lige tiden koere halen rundt. Saa min soendag morgen og formiddag er blevet brugt til at koere sma 100km med en nervoes lille hund, dels til vask dels til laege. Begge dele klaret med glans, selv om det med at blive toerret med en omvendt stoevsuger ikke lige var sagen Hun har godt nok taget det fint og er nu i den skoenneste orden, ren og fin, ikke fremmede dyr i pelsen, faaet vitaminer og tjekket i bogstavligt r...., ingen feber. Hjemme igen var det foerste hun gjorde at finde vores badevaerelse, koldt og godt, der sover den nu... Hvad vil jeg med denne historie... Jo talte med min hustru om hvorfor de lige havde valgt vores hus ? Svaret var ganske enkelt; saadan var det ogsaa foer, der var det bare boern der blev afleveret, for naar man har et fint stort " rigtigt ' hus maa man jo ogsaa vaere i stand til at tage sig af boern / hunde... Nu kan jeg da slet ikke sove igen her.....det er kun 2 maaneder siden et spaedbarn blev fundet i et naerliggende " area " Saa til Skeptikeren der var bange for mit blodtryk, det er helt nede, nyder faderrollen Skulle maaske staa under sjove timg men det er jo ingen vittighed men mere saadan goer man bare paa landet istedet for at slaa ihjel.... Rigtig god soendag herfra Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/10-2012 11:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Tillykke med hundvalpen... Pu-ha at høre om spædbarnet efterladt i området, lyder ikke godt.. Ang hunde !!! Jeg flytter i næste måned til et "nyt" område, og 2 sidegade der fra er min gode vens village hvor han er vokse op og hans forælder bo endnu, så den skulle jo fremvise, da der er masse at se på, jeg kan gå rundt der over, cykel rundt med mere.. Så jeg var på tur, he he Da vi gik rundt, og jeg fik forklaret her er godt at spise, her skal du IKKE spise osv, kunne jeg høre hunde gø, MEN kunne ikke se nogle hunde, hvilket jeg fandt sær, da "normalt" er hunde over alt her i mit område, der løber rundt og gø, kæmpe imod hinanden, og få gange gø at den tosse Fa-Rang (mig).. Så da vi sad på en sted med god suppe som jeg skulle afprøve, da jeg elsker suppe, så jeg at hundvalpen ligge på gulvet i snor.. Kunne ingen andre hunde se, ved nogle shop, løbe rundt osv som jeg er vant til.. Min spurgte om hvad jeg så efter, og spurgte til det med at kunne høre dem ,men ikke se dem !!!! Han forklaret at i hele området (og det er et stort område) må ingen hunde løbe rundt, skal være i føleskab med ejeren, og ellers være inde på ejeren grund bag lås og slå.. Ses en hunde løbe rundt alene, bliver der ringet, og hundet afhente af en slags hundfanger, kan de finde ud af ejeren få denne en lille "bøde". Kan ingen ejer findes prøve de at give hunden væk, sker det ikke, bliver den afliveret... Tak for kaffe sagde jeg bare, første gang jeg har hørt om det i Thailand... Nå det var et lille sidespring, håber du tilgive dette indput... Forsat god dag... |
|
|
flyer |
Lagt på d. 28/10-2012 12:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
@cap-driver Dejlig historie, godt der er nogen der kunne indse at I kunne gøre det godt for den lille hund. Forige gang vi var i Thailand, var vi templet i Bang Rakam og der løb der en håndfuld hvalpe rundt, som munkene måske fodrede, de så nu ikke for godt ud! Så konens syntes da at vi skulle snuppe én af dem med hjem, Pørk, hedder han, fik det helt store serviceeftersyn, aldrig har jeg set så meget utøj på så lille et kræ! Men fin blev han efter endt rengøring, så nu har vi vores egen vagthund, han har en meget speciel farve, lysebrun-agtig og han er åbentbart kendt langt omkring! For en dag, for omkring en md siden, var han væk!!! Kidnappet!!! Det var en mand fra nabo nabo landsbyen som "slet slet" ikke havde set havde set at hunden var hoppet op på ladet af hans pick-up! Så han vidste jo heller ikke hvor han skulle aflevere "buddha-hunden" så derfor var det nok bedst at fodre den og gemme den lidt væk..... Heldigvis var der nogen der havde set den og kontaktede svoger, som så kunne køre over og hente den hos "ejeren" Vi var jo bange for at den var blevet fanget af de dersens hundetyv... Ja det kalder jeg dem sgu, de får ganske vist også nogle hunde af uinteresseret hundeejere, men jeg tror også at de kommer til at læsse ilegale hunde på vognen! Har set vognen engang, nøj hvor havde jeg bare lyst til at stoppe den og slippe hundene løs!!! Men det holder jo heller ikke, der er jo herreløse hunde nok i Thailand, men at æde dem "Don´t like" @badedyr Ja det var noget resten af Thailand kunne lære noget af, selv om det ikke er så slemt på landet, men i mange storbyer pynter de jo ikke lige frem, så godt initiativ! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 13:41
|
@flyer... Jeg har godt nok lagt maerke til at vores tempel har / havde mange hunde gaaende, og inden du skrev fik jeg forklaret at de var dem som var blevet over, de blev simpelt droppet der af folk. Jeg har saa desvaerre gjort min del for at holde bestanden nede, har i min korte tid herude draebt 3 hunde, 1 kat og en fritte ( lignede en saadan ), x antal slanger og 2 fugle, med samme bil...naeste gang koeber vi en mindre Selv om jeg forsoegte at undgaa kollisionerne med hundene saa tror jeg s.. de har selvmords tanker, jeg har aldrig foer paakoert noget eller nogle i hele min lange karriere inden for transport, har eller kusket europa tyndt... Det er sjovt med saadan en lille niece...hund foelger mig nu over alt, og jeg som ikke just behoever fodvarmer herude Rigtig god soendag... Ps. Hvis nogle vil diskutere hundefoder priser DK kontra Thailand er jeg klar Godt nok billigt med maekevare Royal Canin...og dyrlaeger for den sag skyld Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Boes |
Lagt på d. 28/10-2012 14:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Tillykke med vufferen og hold ham inden for hegnet....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/10-2012 14:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Der er intet som en vuffelivov. Vi har selv en. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 28/10-2012 14:53
|
http://www.youtub...Xo3NFqkaRM http://www.youtub...TObbIEtwdw "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 12:29
|
Shubbernes engelske version hedder "There's a dog shit in my garden" og det oplever Taxi maaske nu ? |
|
|
Boes |
Lagt på d. 29/10-2012 12:56
|
hugoboerge skrev: Shubbernes engelske version hedder "There's a dog shit in my garden" og det oplever Taxi maaske nu ? og her er den engelske variation.... http://youtu.be/4... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2012 04:15
|
Pas paa hunden.... [url]www.thaivisa.com/forum/topic/596569-200-dogs-saved-from-meat-market-nakhon-phanom[/url] Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/11-2012 09:12
|
taxidriver990 skrev: Pas paa hunden.... [url]www.thaivisa.com/forum/topic/596569-200-dogs-saved-from-meat-market-nakhon-phanom[/url] Hundene doer alligevel fordi de centre som modtager dem har alt for mange hunde i forvejen og herudover er hundene ikke vant til kommercielt hundefoder. Der har vaeret mange artikler om emnet i aviserne. Under et af vores besoeg til Kalasin havde vi en dag i "overskud" saa vi koerte til Sakhon Nakorn og til den "verdensberoemte" landsby hvor man slagter hunde og her hang der rigtige "hot dogs" langs diverse soier. Nu har vi selv hund saa jeg syntes ikke rigtig vi ville proeve. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/11-2012 18:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
flyer skrev: Har set vognen engang, nøj hvor havde jeg bare lyst til at stoppe den og slippe hundene løs!!! Men det holder jo heller ikke, der er jo herreløse hunde nok i Thailand, men at æde dem "Don´t like" ! Well, dybest set er modvilje mod at se hunde som spiseemner etnocentrisk. Hverken mere eller mindre. Min kone voksede op i Sakon Nakhon. Dengang var hundekød en del af menuen, fordi det var billigere end så meget andet. Jeg har også fået min del heraf, ikke fordi man kunne smage nogen forskel mellem hundekød og så meget andet, når alt var dænget over med chili og Plaa Raa. Jeg kan godt lide hunde, forstået på den måde at jeg selv voksede op med hunde. (dog uden at spise dem) Når det så er sagt, så synes jeg at man bør finde alle løsgående og ejerløse soidogs og transportere dem til en krokodillefarm efter at have gasset dem eller deslige. Det er ren win/win. Et hygiejnisk problem bliver løst, de stakkels mølædte bæster bliver befriet fra en miserabel tilværelse, og krokodillerne får noget at æde. Jeg har haft mere end en episode med løsgående hunde i Thailand, og min lille søn blev bidt af en herreløs hund da han var 2 år gammel. Det medførte 6 injektioner mod hundegalskab, og han blev pissesyg af den første. Jeg kan ikke afvise, at denne omstændighed afspejler mit forhold til løsgående hunde.... |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/11-2012 18:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Rinpoche Nu er jeg kommet i omtalte område i mange år og har endnu ikke været uden for det du omtaler! Kan du ikke oplyse,hvor det er, så vil jeg nemlig forbi til februar og se det selv. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/11-2012 19:18
|
Hej Giro, Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål? Jeg er ikke kommet så lang tid i dette område, kun siden 1993. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/11-2012 20:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Prøver lige igen, du skrev: Min kone voksede op i Sakon Nakhon. Dengang var hundekød en del af menuen, fordi det var billigere end så meget andet. Jeg har også fået min del heraf, ikke fordi man kunne smage nogen forskel mellem hundekød og så meget andet, når alt var dænget over med chili og Plaa Raa. Hvor er det i Sakon Nakhon, jeg har aldrig været ude for det. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/11-2012 20:37
|
Sakon Nakhon er kendt i hele Thailand som det område hvor de spiser hunde. Det foregår alle steder, eller skulle jeg måske snarere sige foregik. Spørg enhver thailænder, hvilken tanke først springer frem, når vi taler Sakon. Du taler ikke thai, kan jeg forstå, men prøv at spørge de lokale mvh |
|
|
flyer |
Lagt på d. 09/11-2012 21:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Rinpoche Skrev:Når det så er sagt, så synes jeg at man bør finde alle løsgående og ejerløse soidogs og transportere dem til en krokodillefarm efter at have gasset dem eller deslige. Det er ren win/win. Et hygiejnisk problem bliver løst, de stakkels mølædte bæster bliver befriet fra en miserabel tilværelse, og krokodillerne får noget at æde. flyer: "Like" Helt enig, for det er sgu synd for de stakkels kræ, så kan de lige så godt bruges til noget fornuftigt, bare de bliver aflivet "veterimant" altså på en ordentlig måde uden at lide!!! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/11-2012 08:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
"Et hundeliv i Thailand" troede tråden handlede om de hundredevis af udenlandske alkoholikere der hvert år bosætter sig i Thailand... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/11-2012 09:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
rinpoche skrev: Sakon Nakhon er kendt i hele Thailand som det område hvor de spiser hunde. Det foregår alle steder, eller skulle jeg måske snarere sige foregik. Spørg enhver thailænder, hvilken tanke først springer frem, når vi taler Sakon. Du taler ikke thai, kan jeg forstå, men prøv at spørge de lokale mvh Vi har holdt nogle fester i Landsbyen Na Kaeo, der betalte jeg for hunden, der købt på hundefarm kostede 600 baht. Kvinderne og børn spiste det ikke, kun de voksne mænd. Fik at vide at kongen havde forbudt det, så det var sådanne lidt tys tys. Ønskede ikke selv at spise kæledyr. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 10/11-2012 09:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
JS skrev: "Et hundeliv i Thailand" troede tråden handlede om de hundredevis af udenlandske alkoholikere der hvert år bosætter sig i Thailand... Skulle der lige klemmes noget negativt ud mellem sidebenene...? Jeg må formode du selv er en af dem, siden du ved alt om hvad der sker på det område. Ha' en herlig weekend alle her i Thailand såvel som i Danmark |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |