Se indlæg
 Udskriv debat
Transport i pattaya
poom
skal til pattaya for første gang i en del år. sidst kan jeg huske at de der taxier (grisebiler) tog 5 B for thai og 10-20 B for farang når man bare hoppede på og af selv mens de kørte rundt og rundt på dødsruten

jeg har haft mange skænderier med dem fordi jeg ikke gidder blive tørret i røven bare fordi jeg ikke er solbrun. har betalt 5 B ligesom jeg kan se at alle thaier gør. og som en der kunne læse thai fortalte at der stod bagi bilen

men hvad koster det nu. både for thai og det de vil have af stakkels fattige farang?

det er ikke hvor man bestiller dem. bare når man er lidt på barhopping

Amagerdreng
Ligegyldigt hvilken farve du har koster det 10 baht. Og skal du på barhopping så tag ikke bussen men gå, der er jo ikke så langt imellem dem Pfft. barerne altså....Grin
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

CHINGCHOK
Nu er det sådan at det er helt officielt at der mange steder er en pris for thai og en anden for farang.
På mange serværdigheder gamle templer nationalparker zoo o.lign kan man se helt officelle skilte ved indgangen hvor det højt og tydeligt fremgår at der er forskellige priser for thai og farang.
Dette er thailand. Ikke at man skal udsætte sig for scam, men at stille sig op og brokke sig over dette er dumt.
Du vil blive betragtet som en idiot og kværulant.
Mvh chingchok
จิ้งจก

thaikurt1
Så vil jeg hele blevet betraget som en idiot og kværulant end at skulle finde sig i at skal betale mere for at se det samme som thai osv
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Anonym Bruger
JA jeg vil heller ikke finde mig i deres snyderi.
Så kan de kalde mig hvad de har lyst til.

CHINGCHOK
Prøv at besøge grand palace i bangkok.
Her er der 2 indgange med forskellige priser.
Den ene for thai hvor man skal vise sit thai id kort, og en anden for turister.
Prøv om i kan komme igennem den for thaier.
God fornøjelse
จิ้งจก

jydetampen
CHINGCHOK skrev:

Prøv at besøge grand palace i bangkok.
Her er der 2 indgange med forskellige priser.
Den ene for thai hvor man skal vise sit thai id kort, og en anden for turister.
Prøv om i kan komme igennem den for thaier.
God fornøjelse

Enig,jeg ville personlig gerne stå og følge optrinet,det ville være at tabe ansigt "big time" og gad godt vide hvor meget respekt,det ville give hos thaiérne????LOL LOL

Lung Yao
Er det virkeligt noget at hidse sig over m.h.t. priserne på "Grisebiler", selv om i principet er Jeg enig at der ikke skulle forkomme "differencieret" priser afhængigt om man er Blegansigt eller Mørkehudet.
Der hvor det tydeligt ses og mærkes, er som allerede påpeget på disse sedværdigheders pladser/parker m.m.(fx.T:40B/F:200B )
Sammenligning med DK er irrelevant, da i TH har de ikke den samme statstøtte(målestok) og vores købekraft er betydeligt størrere end Thaiernes.

P.S.: ville du også broke dig over at give den samme pris fra Central Rd. til fx.soi 7, som ham/hende der skal helt til Pattaya thai/south Pattaya?

.
Redigeret af Lung Yao d. 03/07-2012 10:00
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jydetampen
Jeps lung yao enig hvis de håndører kan ødelægge ferien,så skulle man måske overveje at blive hjemme....... Måske skulle man også udsende en lokal avis hvor der var tilbud på øl og lady drinks,men der bliver sikket bare betalt ved kasse 1. moral er godt og dobbelt moral dobbelt så godt...............

vandango
5 baht = 0,93 kr.

10 baht = 1,87 kr.

100 baht = 18,67 kr.

Plejer at give det der svarer til 10 baht pr. vejnavn.

Og når stængerne svajer, tinger jeg mig til en solovogn til ofte 100 baht.

jydetampen
vandango skrev:

5 baht = 0,93 kr.

10 baht = 1,87 kr.

100 baht = 18,67 kr.

Plejer at give det der svarer til 10 baht pr. vejnavn.

Og når stængerne svajer, tinger jeg mig til en solovogn til ofte 100 baht.

Uha vandango,det er ikke fair at du skruer prisen op,slemme fyr fy fy skamme slut forbudtAngry

sank
Smile Nu er Pattaya sikkert det sted i Thailand hvor der ikke har været prisstigning på transport i mange år for blegansigter ? men for 2 år siden begyndte Thair også at betale samme pris som os 10 baht. Mener jeg gav samme pris i 1999 ? men der gav thair kun 5 baht. fra Delfinen og til Pattaya thai 10 baht. Men Taxa kørsel er steget 50 baht. Skal du have kørt vare hjem fra Lotus eller Big C er det 150 baht. Taxa meter taxa nægter at køre taxameter i byen de siger også 150 - 200.

Peder1968
sonny skrev:

JA jeg vil heller ikke finde mig i deres snyderi.
Så kan de kalde mig hvad de har lyst til.

Ja undskyld men jeg Grin

Du / i vil ikke betale prisen for Falang's når der reklamers med 2 forskellige priser.
Men der findes mange andre situationer hvor de ikke skilter med 2 priser hvor der også er forske.
F.eks. (og der findes mange) når i lejer en båd fra Pattaya til Ko Lan er der også forskellige priser. Det står der bare ikke noget om.
Så tro mig vi alle bliver taget i "numsen" hvis det er den indstilling man har til det. Cool

poom
det er ikke fordi min pengepung ikke kan holde til at betale lidt ekstra. jeg synes bare at det er at tvære det op i fjæset på en
man kan lade være med at tage til thailand, ja. men det bliver systemet ikke mindre dårligt af
der er nogen derskriver at man vil tabe ansikt hvis man brokker sig. det vil sige at man skan kn.... i rø... og sige tak bagefter.
du føler at de forskellige priser ikke er fair men du må ikke sige noget ellers er du selv dum???????

jeg synes det er provokerende og jeg kan ikke lide det.

mange af de turister der kommer til danmark har også røven fuld af penge. men det ville da se dumt ud hvis det helt offisielt kostede 2-3 gange så meget at tage en bus

som sagt det er ikke pengene. men man sidder i en grisevogn fuld af f.eks piger på vej til deres bar. de har nok en indtækt der er højere end min. 4-5 piger lægger 5 B hver og når det er mig der kommer op til vinduet skal jeg ligge 10 eller 20?
nej vel?????

P.S.: ville du også broke dig over at give den samme pris fra Central Rd. til fx.soi 7, som ham/hende der skal helt til Pattaya thai/south Pattaya?

Det ved jeg ikke. for jeg ved ikke hvad det koster. men jeg ville brokke mig hvis jeg skulle betale doppelt bare fordi jeg ikke er solbrændt

bitten
Det er fast pris med " grisebil " i pattaya , det er fra endestation til endestation. Hvis du så kun skal den halve vej, så betaler du jo det dobbelte , af hvad ham der skal hele vejen betaler.

Hop på og af når det passer med hvad du skal , ræk 10 baht ind af vinduet og alle er glade.

Det er samme pris for alle børn dog untaget.

I danmark betaler du jo for enkelte zoner og samtidig koster det en formue.

I danmark er der også attraktioner ( tivoli eks. ) som spinder guld på turisterne. Vi betaler alle for meget, ikke i Thailand alene men på alle turist steder.

Cheers

Peder1968
Jeg forsvarer ikke der er forskellige priser, men mere eller mindre er det en kulturforskel der er mellem Asien og Nordeuropa som man til en hvis grad bliver nødt til at acceptere.
De "statslige" priser er svært at gøre noget ved. De andre prisforskelle er det kun muligt at forsøge at prutte om prisen, lige som vi gør i Jylland eller simpelthen vælge et andet sted at købe varen.
Man kommer normalt ikke langt med at stille sig op og råbe af Thai'er Wink

maik
Der er nu også stor forskel på transportpriser i Danmark. Vi gør det blot på en anden måde.
Med den måde vi gør det i Danmark er det knap så let for turisterne at se vi tager dem ved røven.

Enhver dansker ved at det er langt billigere at bruge periodekort og klippekort i Danmark. Hvor mange turister har mulighed for at bruge periodekort eller klippekort, når de besøger vores kære land.
Også for Danmark drejer det sig om at få turisterne til at bruge så mange penge som muligt.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Payanak
Sammenligning med Danmark holder ikke.
En af de mest groteske sammenligninger på prisforskelle i Thailand er ved køb af condo. Nogle steder tager de 25% mere ved salg til udlændinge.
Jeg ved det da jeg lige har købt i Pattaya...dog et sted hvor det er samme pris for alle.

Webmaster
CHINGCHOK skrev:

Nu er det sådan at det er helt officielt at der mange steder er en pris for thai og en anden for farang.
På mange serværdigheder gamle templer nationalparker zoo o.lign kan man se helt officelle skilte ved indgangen hvor det højt og tydeligt fremgår at der er forskellige priser for thai og farang.

Følgende to billeder er af 2 adgangsbilletter som er købt og betalt samtidigt:
[img]http://www.pattaya-portalen.dk/images/photoalbum/album_4/dsc00674_t2.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.pattaya-portalen.dk/images/photoalbum/album_4/dsc00677_t2.jpg[/img] is not a valid Image.
Der er de fleste steder ikke lagt skjul på at der er forskellige priser alt efter om du er thai eller ej. Og tvivler ærligt talt også på at det hjælper at brokke sig til den der sidder og sælger billetterne - de kan hverken gøre fra eller til. Men man har da altid valget og lade være med at betale.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
Man kan også prøve at lade som om, man ikke bare er turist. Har man et thailandsk kørekort, slipper man normalt med den billige pris. Og hvis man ikke har sådan et, fordi man "blot" er turist, kan man prøve at bluffe.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: