Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Ikke særlig mange pensionister i Thailand.
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/06-2012 18:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Artiklen viser ikke et korrekt antal for pensionister i Thailand, men det er lidt tankevækkende hvor få det egentlig er. http://www.busine...l-udlandet [img]http://meditertm.dk/blog/wp-content/uploads/2011/08/old_happy_man.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/06-2012 18:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
vandango skrev: Artiklen viser ikke et korrekt antal for pensionister i Thailand, men det er lidt tankevækkende hvor få det egentlig er. http://www.busine...l-udlandet [img]http://meditertm.dk/blog/wp-content/uploads/2011/08/old_happy_man.jpg[/img] is not a valid Image. Ok, Så er der alle de ikke registrerede. Men det er en helt anden historie. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 01/07-2012 07:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
efter pensionsstyrrelsen bliver der udbetalt pension til 487 personer i thailand....... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/07-2012 08:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
chaingmai skrev: efter pensionsstyrrelsen bliver der udbetalt pension til 487 personer i thailand....... Det ville vaere interessant hvis hr. Vandango kunne informere om det "rigtige" antal. Nu er det ikke ham der udbetaler. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 01/07-2012 16:25
|
hugoboerge skrev: chaingmai skrev: efter pensionsstyrrelsen bliver der udbetalt pension til 487 personer i thailand....... Det ville vaere interessant hvis hr. Vandango kunne informere om det "rigtige" antal. Nu er det ikke ham der udbetaler. Hr. Hugobørge - hvis hr. Vandango var i stand til at oplyse dig om dette tal, ville den danske stats skattevæsen jage mig som vildt over hele kloden. Hr, Hugobørge - det er såmænd mig som sidder og overfører pensionsmidler til Thailand hver måned, har blot skiftet job. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/07-2012 17:24
|
vandango skrev: hugoboerge skrev: chaingmai skrev: efter pensionsstyrrelsen bliver der udbetalt pension til 487 personer i thailand....... Det ville vaere interessant hvis hr. Vandango kunne informere om det "rigtige" antal. Nu er det ikke ham der udbetaler. Hr. Hugobørge - hvis hr. Vandango var i stand til at oplyse dig om dette tal, ville den danske stats skattevæsen jage mig som vildt over hele kloden. Hr, Hugobørge - det er såmænd mig som sidder og overfører pensionsmidler til Thailand hver måned, har blot skiftet job. Med andre ord du ved det ikke. |
|
|
John |
Lagt på d. 01/07-2012 17:33
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvad er det du ikke forstår Hugoboerge?? Hvis dit indlæg kun er for at lave ballade, så find venligst en anden side! Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/07-2012 00:56
|
John skrev: Hvad er det du ikke forstår Hugoboerge?? Hvis dit indlæg kun er for at lave ballade, så find venligst en anden side! Admin. Jeg oensker paa ingen maade at lave ballade og undskylder hvis adm syntes at det er tilfaeldet. Hvad jeg ikke forstaar er at et medlem bare slynger ud at han kender de "rigtige" tal for antal af pensionister bosiddende i Thailand og altsaa ved mere end pensionsstyrelsen. Saa jeg vil nu ikke sige at laver ballade. Men endnu engang undskyld. Mvh. |
|
|
Lagt på d. 02/07-2012 02:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hugoboerge skrev: John skrev: Hvad er det du ikke forstår Hugoboerge?? Hvis dit indlæg kun er for at lave ballade, så find venligst en anden side! Admin. Jeg oensker paa ingen maade at lave ballade og undskylder hvis adm syntes at det er tilfaeldet. Hvad jeg ikke forstaar er at et medlem bare slynger ud at han kender de "rigtige" tal for antal af pensionister bosiddende i Thailand og altsaa ved mere end pensionsstyrelsen. Saa jeg vil nu ikke sige at laver ballade. Men endnu engang undskyld. Mvh. Jeg synes ikke, at du har 'lagt op til ballade' - Hvordan John (Admin) får dét ind i hovedet, er mig ubegribeligt. Men bortset fra det, så undrer det mig, at trådstarters link henviser til Berlingske Tiende's business sektion ? Redigeret af d. 02/07-2012 02:36 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2012 05:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Hvad jeg ikke forstaar er at et medlem bare slynger ud at han kender de "rigtige" tal for antal af pensionister bosiddende i Thailand og altsaa ved mere end pensionsstyrelsen. Han skrev nu ikke, at han kender det "rigtige" tal, kun at der er flere end det officielle tal. Jeg går ud fra, at han mener, at der er nogle, som har proforma-adresse i Danmark, men som reelt bor i Thailand. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/07-2012 15:54
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Hugoboerge og andre, Jeg tvivler på at Vandango eller Pensionsstyrelsen kender de reelle tal. De officielle tal er kendte, men de reelle tal kan man naturligvis kun gætte sig frem til. Jeg tør ikke gætte på hvad tallet realt er. Men jeg kan henvise til en ældre nyhed her på Dansk Thai Website hvor pressen prøvede at bore lidt i emnet med dækadresser. Enkelte herinde kan vel stadigvæk godt huske interessen. Link: Pensionsfusk med dækadresser Jeg er ganske sikker på at det blandt andet er på baggrund af sådanne sager at Vandango mener at tallet er noget anderledes end det tal Pensionsstyrelsen ligger inde med. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 02/07-2012 17:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Webmaster skrev: Hejsa Hugoboerge og andre, Jeg tvivler på at Vandango eller Pensionsstyrelsen kender de reelle tal. De officielle tal er kendte, men de reelle tal kan man naturligvis kun gætte sig frem til. Jeg tør ikke gætte på hvad tallet realt er. Men jeg kan henvise til en ældre nyhed her på Dansk Thai Website hvor pressen prøvede at bore lidt i emnet med dækadresser. Enkelte herinde kan vel stadigvæk godt huske interessen. Link: Pensionsfusk med dækadresser Jeg er ganske sikker på at det blandt andet er på baggrund af sådanne sager at Vandango mener at tallet er noget anderledes end det tal Pensionsstyrelsen ligger inde med. Jeg vil selvfølgelig aldrig opfordre til ulovligheder. Men realistisk set tror jeg problemet med dækadresser vil vokse i takt med de stramninger som førtidspensionister og andre pensionister bliver / er ramt af. Og hvad vil det så resultere i? Mere kontrol .. ak og ve.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/07-2012 17:53
|
Lagde jo egentlig kun linket ud til efterretning, blev noget forbløffet da jeg læste "I verdens tredjelande bor der 1.285 danske pensionister, hvilket svarer til blot 2,8 pct." At folk så lægger en masse på i tråden, må helt stå for deres egen regning. Langer ikke ud efter pensionsvindlere, men forstår med det ovennævnte tal, at myndighederne klart ved at der er noget at komme efter. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 02/07-2012 18:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Det bliver godt, når Grækenland bliver et tredjeland indenfor EU (billigere end Thailand). Jeg er i hvert fald ved at planlægge min pensionist-tilværelse på en dejlig græsk ø Vil i øvrigt opfordre til ikke at svindle. Sidst jeg kom hjem fra Thailand, stod SKAT/myndighederne klar efter pas-kontrollen - 40-50 personer blev tilbageholdt. Det er virkeligt blevet et topprioriteret indsatsområde. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 03/07-2012 06:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Som nævnt i en anden tråd om pensionister i Thailand. http://politiken....-kommunen/ "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 03/07-2012 16:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
vandango skrev: Artiklen viser ikke et korrekt antal for pensionister i Thailand, men det er lidt tankevækkende hvor få det egentlig er. http://www.busine...l-udlandet [img]http://meditertm.dk/blog/wp-content/uploads/2011/08/old_happy_man.jpg[/img] is not a valid Image. vandongo referere jo ike til nogen officielle tal( som ingen reelt ved), men jeg tror personligt mange gik i fælden, her i Maj/Juni måned med den seneste udvidet konrtol fra pensionsstyrelsen i DK via RDA BANGKOK........ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/07-2012 18:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.lign... i DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 03/07-2012 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
JS skrev: Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.lign... i DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... ja for min skyld kunne de checke alle afgange og ankomster,og ja fint de får lidt oven i lønnen,for at høre på alle de historier folk kommer med og for at blive kaldt det værste. Jo flere de knalder jo mere retfærdig bliver det. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 04/07-2012 05:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Det er ikke noget behageligt klima at leve i når statsmagten skal forlide sig på at folk angiver hinanden. Det fører tanken hen på totalitære regimer... Føj for sa..n "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/07-2012 06:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
JS skrev: Man skal bare holde sig til reglerne, det er usolidarisk og asocialt at snyde med den slags... Har hørt at folkene hos SKAT der arbejder med at knalde folk får ekstra honorar hver gang de knalder én snyder, bl.a. for at motivere dem og få dem til at arbejde hårdere/bedre. De står jo kun i lufthavnen fordi de rent faktisk knalder folk der...ellers ville de bruge tiden andre steder som fx. kiosker, pizzariaer o.lign... i DK drejer snyden sig primært om ting som kontanthjælp, sort arbejde, boligsikring og børnefradrag... Det var dog den værste gang vås ...min bror er tolder og han fik mavekramper af grin da jeg fortalte ham det .... Tror du også politiet får andel i de fartbøder de udskriver ? ...nej vel |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |