Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
”Luk kassen i” testen…
|
|
patirak |
Lagt på d. 26/06-2012 00:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Thai-kvinder og Farang-mænd… den ideelle cocktail til både fordomme, men også nogle gange bekymringer - især hvis man personligt er involveret. ”Er det sand og ægte kærlighed?”, ”Er hun kun sammen med mig for pengenes skyld?”… Det er blot nogle de spørgsmål, man som Farang-mand kan stille sig selv, når man vælger en Thai-kvinde. (eller for den sags skyld, en hvilken som helst kvinde i verden.) Hvad enten man vil indrømme det eller ej - så må vi erkende, at der er et utal af ”skræmmehistorier” på nettet om Farang-mænd, der er blevet snydt for alt hvad de ejer og har. Mødet med en Thai-kvinde har for dem betydet ikke blot økonomisk - men også følelsesmæssig nedtur og i nogle tilfælde ruin. Den smukke og smilende Thai-kvinde, som de giftede sig med, viste sig at være ikke andet end en kold, kynisk og beregnende gold-digger med en udspekuleret plan om at stjæle alle Farangens penge. Har jeg selv tænkt tanken? ”Kunne hun kun være sammen med mig pga. mine penge?” Ja, gu har jeg så!... For det første, så har jeg tidligere været gift med en gold-digger (dansk kvinde), hvor det tog mig over 10 år at indse sandheden. Tro mig… det er ikke så nemt at gennemskue en dygtig ”gold-digger”, som man tror… For det andet, så er min kæreste thailænder og endda tidligere prostitueret. ”Lets face it”… Det er sgu ikke en særlig god sammenblanding - og noget som får alle alarmklokker til at ringe med det samme. Men hvad gør man så, når man som jeg er dybt forelsket i kvinden og gerne vil giftes med hende? Hvordan sikrer man sig, at man ikke begår den samme dumhed igen og pludselig står tilbage og føler sig ”taget i røven”? Løsning: Man laver ”luk kassen i” testen!!! Jeg indrømmer gerne, at det er en ”halv-syg” og ”paranoid” handling… som jeg faktisk ikke er stolt af, men nu får i historien alligevel… For at få totalt ro i sindet, så lavede jeg i sidste uge det jeg vil kalde ”luk kassen i” testen overfor min kæreste. Det skete ved, at jeg satte mig ned med hende og fortalte til hende, at jeg i den kommende tid ikke havde penge til at betale vores husleje og vores daglige udgifter. Min historie var, at jeg havde en del kunder, som ikke kunne betale mig og i værste fald kunne det betyde, at jeg senere måtte lukke mit firma (historien tog lidt overhånd…). I det hele taget en meget sørgelig historie... men som hun bed på og slugte råt. Hun kendte jo ikke noget til mine virksomheder og jeg er faktisk (når jeg selv skal sige det) en ret god skuespiller. ”Luk kassen i” testen, var hermed iværksat og jeg var faktisk imponeret over hvor nemt det var at overbevise hende. Til min forbavselse, så gik hun ikke ”kold” eller virkede særlig bekymret. Hun var naturligvis alvorlig, men reagerede ikke som jeg have forventet. Hendes første reaktion var, at hun synes det var synd og unfair for mig at jeg arbejdede så meget – og måske ville miste betalingen. Allerede der fik jeg ret dårlig samvittighed over, at jeg havde sat testen i værk. Men nu var jeg i gang - og når jeg sætter noget i gang, så skal det gennemføres. Dernæst talte vi lidt frem og tilbage om situationen og konsekvenserne, hvis ikke jeg fik pengene fra kunderne (hvad med vores husleje og andre udgifter osv.) Jeg spillede spillet og gav udtryk for, at jeg lige nu ikke kunne finde en løsning og at var ret bekymret for fremtiden. Hendes reaktion var overraskende igen positiv… ”Lad os ikke tale mere om det nu – vi finder nok en løsning sammen” sagde hun… What??... tænkte jeg… ”Hvorfor udviser hun ikke mere bekymring – eller går i panik eller lignende…” De næste timer gik så med almindelige dagligdags-ting. Hun gjorde rent, vaskede op, lavede mad osv. Jeg kunne dog godt se, at hun så en del mere betænksom ud end hun plejede - men der var stadig ”smil” og ”take-care” fra hendes side. Dagen gik og vi gik i seng. Da jeg lagde mig til at sove, havde jeg rent faktisk glemt alt om ”luk kassen i” testen. Den næste dag, havde jeg et møde tideligt ude i byen og kom først hjem til frokosttid. Jeg blev modtaget som altid med et smil og bedt om at sætte mig til bordet og spise. Så var det ellers at reaktionen på ”luk kassen i” kom… Min kæreste satte sig ned overfor mig og fortalte, at hun mens jeg havde været af sted i løbet af dagen - så havde hun tænkt over situationen og havde lavet en plan – ja, faktisk havde hun flere planer og scenarier i ærmet… For det første, så ville hun bruge hendes opsparing til at dække vores udgifter, indtil jeg fik pengene ind - eller fandt et andet job. Næste trin i planen var så, at hun ville finde et job og hun havde også lavet en vældig fin spareplan, som jeg blev præsenteret for. Ud fra detaljerne gættede jeg mig til, at hun også må have brugt noget at natten på at udtænke planerne. Hmm, tænkte jeg… ”Luk kassen i” testen virkede og havde et positivt udfald… Samtidig havde jeg dog også ret dårlig samvittighed, fordi jeg havde udført testen. Jeg havde jo rent faktisk løjet og ladt min kæreste bekymre sig unødigt. På den anden side, så vidste jeg nu også rent besked… Jeg vidste, hvordan hun ville reagere, hvis vi en dag kom i økonomiske problemer. Samtidig vidste jeg, at hun ikke ville skride hvis jeg en dag kom og sagde at kassen var tom. Alt var faktisk ret godt, lige indtil hun sagde… ”Jeg har forresten også talt med min søster i dag… og i værste fald, så kan vi flytte om til hende og bo der gratis, indtil vi kommer ovenpå igen…” Fuck!!!!!.... tænkte jeg… Nu er familien også blevet indblandet i ”luk kassen i” testen. Det var sgu ikke lige min mening. Kort efter ringede telefonen… Det var hendes søster, der lige skulle tjekke om alt var vel, fordi hun var bekymret for os – og så ville hun også lige fortælle, at hun havde været i gang med at forhøre sig hos hendes venner og bekendte om job til min kæreste. Fuck, Fuck, Fuck!!! Det her er gået for vidt, tænkte jeg. Nu render hendes søster rundt og leder efter arbejde til hende. Det er sgu ikke godt. Grebet af panik, gik jeg på toilettet for at få lidt betænkningstid og udtænke hvordan jeg skulle få stoppet ”luk kassen i” testen - hurtigst muligt! Jeg tænkte, at måtte melde ud at pengene var på vej fra kunderne - men hvis jeg gjorde det med det samme, så ville det virke for mærkeligt. Jeg startede derfor med at sige, at jeg synes vi skulle ”slå koldt vand i blodet”. Intet var jo rigtigt afgjort og vi vidste ikke rigtigt noget – og at situationen jo nemt kunne vende til vores fordel. Det gjorde den så også kort tid efter, hvor jeg meget belejligt modtog en mail om, at de manglende betalinger var på vej og vi var dermed ”reddet”. Glæden var naturligvis stor hos os alle… og vores normale og bekymringsløse dagligdag kunne forsætte… Hvad har jeg så fået ud af at udføre ”luk kassen i” testen? Tilbage står jeg nu og kan selv se hvor total dum jeg har været, ved at sætte ”luk kassen i” testen i værk. Min kæreste har gennem al vores tid sammen, været det mest loyale, fantastiske og kærlige menneske, som jeg nogensinde har kendt. Hendes fortid, min egen fortid, skræmmehistorier og advarsler om Thai-kvinder, fordomme, frygten for at miste m.v., har blot alt sammen været grobund for at jeg udførte ”lukke kassen i” testen. Jeg sidder nu og føler mig speciel dum over at jeg indimellem og i svage øjeblikke kunne tvivle på noget, som jeg jo allerede vidste… Omvendt har jeg det faktisk også enormt fedt med at vide 110%, hvor jeg har hende. Ja, det er sygt, men sådan har jeg det faktisk, hvis jeg skal være helt ærlig. Til sidst vil jeg sige… Jeg har siden tænkt, hvad jeg ville have gjort hvis resultatet af testen havde været anderledes?… Helt ærligt, så aner jeg det ikke og tanken skræmmer mig faktisk en hel del. Derfor vil jeg heller ikke anbefale, at man selv kører testen - men blot fortælle historien om hvordan fordomme, advarsler, skræmmehistorier, forelskelse, frygt for at miste og blive snydt mv. kan en voksen mand til at gøre skøre ting... som f.eks. at iværksætte en "luk kassen i" test Totalt vanvittigt!!!! PS: Jeg har en mærkelig fornemmelse af, at mit lille "stunt" kommer til at ramme mig ti-fold tilbage... Nu må vi se... Redigeret af patirak d. 26/06-2012 00:26 |
|
|
bellaleifh |
Lagt på d. 26/06-2012 00:43
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Tak for en fantastisk beskrivelse er enig med dig, kan ikke dømme alle under en kam, uanset hvad de har lavet førhen, god fornøjelse med din kæreste fremover, hun virker som et dejligt menneske. mvh Leif |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/06-2012 07:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Hej Patirak, Først tillykke med det succesfulde stunt. Jeg er faktisk helt uenig med dig. Uenig i at det er forkert at køre "Luk kassen i" testen. Tænk, hvor mange ulykkelige skæbner der kunne være undgået, hvis de havde gjort som dig. De fleste, bar piger med dollar tegn i øjnene, var nemlig "stået af" højst en time efter luk kassen i stuntet, kommer på banen. Og jeg kan slet ikke se, at det er en paranoid handling, da vi alle kender, eller har hørt historier om naive faranger, der bygger hus i konens landsby, flytter der til og efter eet års står uden hus, kone og penge. Detailerne er mange. Lige fra en bror, som pludselig skal bo i huset og senere viser sig at være hendes mand, samt andre udspekulerede tricks. Jeg kan fortælle dig, at utallige barpiger både kender dette og mange andre trick's. Så tak for tipset med "luk kassen i" testen og igen tillykke med successen. Du skulle læse denne bog. Så får du et indblik i hvor snedige barpiger kan være. Tak for en underholdende historie Redigeret af Anonym Bruger d. 26/06-2012 07:43 |
|
|
kunst |
Lagt på d. 26/06-2012 08:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Din så kaldte luk i test havde vi også her da vi flyttede til Sverige i et halvt år for at kunne opnå opholdstilladelse til Kea, der var ingen penge og vi boede i midten af nowhere, 250 km nord for stockholm. Der blev kassen lukket (ikke skuespil, vi havde virkeligt intet) Hendes familie fik ingenting, men alligevel blev hun hos mig og var den sødeste pige som hun altid er. Der røg alle mine bekymringer og usikkerhed, hun er hos mig fordi hun elsker mig, og vi har det godt sammen. Folk må have deres fordomme som de vil, når de hører vi snakker engelsk sammen, eller de ser hun kommer med en våd klud når jeg sveder. I DONT CARE. Jeg ved hvad vi har sammen |
|
|
kunst |
Lagt på d. 26/06-2012 08:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
i øvrigt patirak, fantastisk indlæg |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 26/06-2012 11:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Patirak Du skal ikke have det dårligt med at have fjernet usikkerhed. Men glæde dig over det fantastiske udfald af din lille test. Jeg har da heller ikke en masse kloge ord at bidage med - bortset fra: Kan du så fise ud og købe en gigantisk buket blomster til din dejlige kone!!!! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/06-2012 12:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Men lad være med at fortælle hende hvorfor, du køber blomster - eller find en anden årsag, du kan nævne. Testen skal du nok ikke nævne, før I sidder på plejehjemmet
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 27/06-2012 16:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Kim Ludvigsen skrev: Men lad være med at fortælle hende hvorfor, du køber blomster - eller find en anden årsag, du kan nævne. Testen skal du nok ikke nævne, før I sidder på plejehjemmet At købe blomster uden grund er nok det dummeste man kan gøre hvis man normalt kun giver blomster på mærkedage |
|
|
patirak |
Lagt på d. 27/06-2012 17:00
|
Ja, må vist have fundet på en "undskyldning" for at give blomster. Hun fortjener dem ihvertfald |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/06-2012 18:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Bryder mig ikke rigtig om tråden, alt for megen snak om penge og snyd - arrogant farang holdning og snak, altså man kan godt have et normalt forhold baseret på kærlighed. Hvorfor er der ikke noget der hedder tillid mere? |
|
|
patirak |
Lagt på d. 27/06-2012 19:31
|
vandango skrev: Bryder mig ikke rigtig om tråden, alt for megen snak om penge og snyd - arrogant farang holdning og snak, altså man kan godt have et normalt forhold baseret på kærlighed. Hvorfor er der ikke noget der hedder tillid mere? Godt spørgsmål.... Set i forhold til det at indgå i et seriøst parforhold med en tidligere barpige, så mener jeg ganske simpelt at sund fornuft og påpasselighed bør overskygge tillid. I hvert fald til man er 110% sikker på, at man har fat i en pige med reelle intentioner. Alle skrækhistorierne beviser vist dette.... Omvendt, så har du også ret i, at man ikke som mand bør være for mistænksom og vise for lidt tillid, hvilket også kan ødelægge et forhold. Det er en svær balancegang... For mit vedkommende, så var min lille "test" en form for afslutning - hvor jeg med 110% sikkerhed, fik bevist min kærestes reelle hensigter i vores forhold. Jeg har i min tid i Thailand kendt og kender flere bar-piger ganske godt. De er skide søde, men også forfærdelig udspekuleret. Selve jobbet, de konstante løgne osv. gør simpelthen, at de selv ikke tror på ærligheden i andre mennesker. Hvis man som Farang viser kærlighed og tillid til en stor del af disse piger, så er man færdig som "pop-sanger" og hurigt lænset for alle ens værdier. Det tror jeg de fleste her ved. Har min kæreste testet mig??? Det har hun uden tvivl og sikkert flere gange!!!! - og man kan så spørge hvorfor? Svaret er ganske simpelt, at hun inden hun mødte mig har mødt en stripe af Faranger, der har været fulde af løgn og lige så udspekulerede som selv de værste barpiger. Lad os være helt ærlige og se på mit forhold... Hvem var jeg egentlig, da jeg mødte min kæreste? Jeg var en ganske simpel "sex-turist", der rendte rundt i byen og skabte mig åndssvag i Bangkok. Jeg møder så en kvinde som er "prostitueret" og forelsker mig i hende. "Sex-turist og Prostitueret"... Det er ikke ligefrem det mest stabile fundament for et langvarigt og seriøst forhold... Hun tænkte på penge og jeg tænkte på sex da vi mødes. Ingen af os tænkte på noget andet og vi tænkte i hvert fald ikke på "Tillid"... Forholdet bliver så mere seriøst og udvikler sig. Nu kommer der pludselig følelser ind i billedet og penge aspektet forsvinder stille og roligt over tid. Havde jeg kørt testen en uge efter at have mødt min kæreste første gang, så er jeg ret sikker på, at hun ville være over alle bjerge nu. Så testen for mig var en måde at få pengeaspektet helt ud af billedet og helt ud af forholdet. Derfor handlede jeg som jeg gjorde. Dermed ikke sagt at kærligheden og tilliden ikke også har været der. Den har bare ikke været "blind". Ser man på objektivt og statistisk set på forholdet mellem "Sex-turist" og "Prostitueret", så er vores parforhold vel generelt ret komplekst og har få overlevelseschancer. Jeg har som "Sex-turist" haft nogle vaner som jeg har skulle lægge på hylden og min kæreste har som "Prostitueret" også måtte lægge sine tidligere vaner fra sig. Sandsynligheden for at jeg en dag hopper på en prostitueret er vel ret stor - og måske savner hun en dag barlivet, veninderne og alt det sjove. Så vores forhold er på mange måder "dødsdømt" og så alligevel ikke - og grunden til at vi klarer den og har klaret den indtil nu, er ganske simpelt at vi elsker hinanden. Så kærligheden er der - men derfor skal vi heller ikke hver især glemme vores fortid. Jeg tror faktisk på mange måder kærligheden er stærkere i vores forhold end så mange andre "normale" forhold, fordi vi begge kender hinandens fortid. Som tidligere sex-turist, så skal hun holde øje med mig - og som tidligere prostitueret, så skal jeg holde øje med hende. Jeg er sikker på, at vi begge inderst inde er nervøse pga. vores fortid. Derfor skal tilliden opbygges langsomt og over meget længere tid, end i et "normalt" forhold. Vi er som to tidligere ludomaner der bor i midten af Las Vegas... Tiden skal gå... vi skal hver især se at den anden ikke spiller, før vi helt kan stole på hinanden og kan slappe af. Nu ved jeg godt, at jeg er en af de få mænd her på forummet der har fundet sammen med en barpige. Det er jo ikke alle, der er så heldig at møde deres kæreste/kone i 7-eleven, udenfor universitetet eller på en rismark i Isaan Det eneste jeg vil sige er… Hvis man har ”fortrængt” at ens Thai-kæreste eller kone ”måske” tidligere har været barpige eller haft tilknytning til branchen, så gør man sig selv en bjørnetjeneste ved at forsøge at fortrænge det. På samme måde, bør hun aldrig glemme, at hun lever sammen med en simpel "tidligere" sex-turist. Hvis man begge indser og erkender dette, så har forholdet efter min mening ret gode overlevelseschancer. Naturligvis forudsat, at kvinden ikke længere ønsker at være "prostitueret" og manden dropper "sex-turist" titlen... Redigeret af patirak d. 27/06-2012 20:00 |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 27/06-2012 20:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Fine beskrivelser hele vejen igennem Patirak og ganske sandt.....! Jeg vil så tilstå at jeg bor også sammen med en barpige. Vi er i gang med vores 7'ende år. Det er da ikke altid en dans på roser, men hvilket forhold er det? Vi er også sammen pga kærlighed! Jeg har aldrig betalt hende en øre (baht) bortset fra da jeg mødte hende og måtte barfine og betale for nætterne med sex...! Men det forsvandt da jeg betalte hende ud af baren for dengang 4000 baht. Hun har siden måtte arbejde som caschier og lign. og vi har drevet flere bar sammen. Hun tjener sine egne penge og vi sender kun penge hjem til hendes søns skolegang. Alle dem som påstår at de aldrig har været sammen med en barpige og deres pige arbejdede som bogholder, optiker eller i 7-eleven inden de mødte dem er fulde af løgn. Langt de fleste er som jeg og Patirak og er startet som sexturister, de fleste vil bare ikke indrømme det. Kender flere som har mødt deres livs kærlighed i Thailand, tror de, og som fortæller at han mødte hende i biografen og hun aldrig har været i bar. Det sjove er bare at jeg i flere tilfælde har mødt pigen før, enten har jeg været sammen med hende eller også set hende i en bar. Vil så lige til sidst sige at jeg stoler sgu da heller ikke 100% på min dame, men kan hun stole på mig??? Den tid som er gået godt kommer ikke dårligt tilbage og jeg nyder hvert et minut. Hvem ved, en dag er det jo forbi. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 27/06-2012 21:06
|
moerk5002 skrev: Fine beskrivelser hele vejen igennem Patirak og ganske sandt.....! Jeg vil så tilstå at jeg bor også sammen med en barpige. Vi er i gang med vores 7'ende år. Det er da ikke altid en dans på roser, men hvilket forhold er det? Vi er også sammen pga kærlighed! Jeg har aldrig betalt hende en øre (baht) bortset fra da jeg mødte hende og måtte barfine og betale for nætterne med sex...! Men det forsvandt da jeg betalte hende ud af baren for dengang 4000 baht. Hun har siden måtte arbejde som caschier og lign. og vi har drevet flere bar sammen. Hun tjener sine egne penge og vi sender kun penge hjem til hendes søns skolegang. Alle dem som påstår at de aldrig har været sammen med en barpige og deres pige arbejdede som bogholder, optiker eller i 7-eleven inden de mødte dem er fulde af løgn. Langt de fleste er som jeg og Patirak og er startet som sexturister, de fleste vil bare ikke indrømme det. Kender flere som har mødt deres livs kærlighed i Thailand, tror de, og som fortæller at han mødte hende i biografen og hun aldrig har været i bar. Det sjove er bare at jeg i flere tilfælde har mødt pigen før, enten har jeg været sammen med hende eller også set hende i en bar. Vil så lige til sidst sige at jeg stoler sgu da heller ikke 100% på min dame, men kan hun stole på mig??? Den tid som er gået godt kommer ikke dårligt tilbage og jeg nyder hvert et minut. Hvem ved, en dag er det jo forbi. Er fuldkommen enig med dig "moerk5002" og rart at se, at der er andre "tidligere" sex-turister her på siden. Så er jeg da ikke helt alene Ja, langt de fleste mænd (selvom de nok ikke vil erkende det) har startet deres Thailands-karriere som sex-turist. Og lad os da være helt ærlige, nu når vi er igang... "En gennemsnitlig og helt almindelig Thai-pige uden børn, vil helst have en Thai-mand!!!!" Så hvor end man har mødt sin ikke-barpige, så bør man tænke på, hvorfor hun er Farang-interesseret??? Man kan også spørge sig selv om, hvorfor Faranger primært tiltrækker sig bar-piger, som jo faktisk udgør en utrolig lille procentdel af alle Thai-kvinder??? Svaret er ganske simpelt... Langt størstedelen af almindelige Thai-kvinder har overhovedet ingen intentioner eller drømme om en Farang-mand. Hvis man tror noget andet, så lever man i en drømmeverden. Tager man en veluddannet u-gift Thai-kvinde uden børn, fra en velstillet familie, så skal man nok heller ikke forvente at hun drømmer om at leve resten af livet sammen med en "sex-turist". Og hvis man ser på "sex-turister", hvem er de så? En stor del er halv-gamle mænd (40+), med et ægteskab eller to bag sig, som har opgivet at finde lykken derhjemme. Andre søger til Thailand, fordi de faktisk ikke kan finde en pige i hjemlandet, der gider være sammen med dem. Nogle tager blot til Thailand, for at få en masse billig og uforpligtende sex. Der er sgu da ikke ret mange almindelige veluddannede Thai-kvinder, der gider sådanne typer som os. Desuden er hovedparten af alle sex-turister blot ganske almindelige mennesker, med almindelige uddannelser og lønninger. Det er heller ikke ligefrem der, man kan finde nogle fordele - hvis man altså sammenligner med en velstillet og uddannet Thai. Sex-turisterne kan kun spille "smarte" og "rige" overfor barpigerne, som jo kommer fra de fattige områder i Thailand. Her har de en chance. Hos andre Thai-kvinder, er vi nok mest blot til grin. Vi kan alle leve i illusionen, eller se tingene som de er. Selvfølgelig findes der undtagelser, men der er altså ikke mange af dem... De fleste af os, tilhører jo nok gruppen af sex-turister, på 40+ og som nyder Thailand, fordi vi der kan føle os som noget særligt... Ihvertfald blandt bar-pigerne |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 28/06-2012 16:53
|
Du / I må tale for jer selv. I vores vennekreds er der ganske få som er startet på den måde. Jeg fordømmer ikke mænd der har fundet deres kæreste / kone i dette miljø. Slet ikke Men tror bare du generalisere for meget. Men for at komme tilbage til udgangspunktet nemlig patirak udmærket indlæg, har jeg også haft nogenlunde samme reaktion fra min kone. Sidste år blev jeg arbejdsløs i en meget kort periode. Konens reaktion var at hun tog et ekstra job og sagde til mig jeg ikke behøves at få et tilsvarende højtlønnet arbejde som jeg havde før. Bare jeg var glad for arbejdet var hun også glad.. |
|
|
sank |
Lagt på d. 28/06-2012 19:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
En Barpige er vel bare en pige med en god erfaring og viljen til at tjene penge, mange gange er det for at hjælpe et barn og familie ? og ellers kan jeg ikke se den store forskel. Men naturlig er der da også barske piger i baren og på fabrikken, Big C og alle andre steder. |
|
|
sula |
Lagt på d. 29/06-2012 01:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Vil starte med at sige alt ære og respekt for hvor man man nu finder sin samleverske henne og er vel også bedøvende lige meget bare man har et godt liv og respekterer hinanden så er man vel allerede et langt stykke på vej sammen. Har ikke selv fundet min viv i en bar og de nærmeste jeg kender har heller ikke men det kunne lige så godt være sket. Syntes bare der bliver fokuseret meget på hvor man har fundet sin hustru/ samleverske henne og som jeg startede med er vel også lige meget når det kommer til stykket vi er jo sammen med dem af lyst og ikke af nød og fordi man har et godt liv sammen. Og kvinderne fra barmiljøet er ikke mindre værd i mine øjne. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/06-2012 05:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
sula skrev: Vil starte med at sige alt ære og respekt for hvor man man nu finder sin samleverske henne og er vel også bedøvende lige meget bare man har et godt liv og respekterer hinanden så er man vel allerede et langt stykke på vej sammen. Har ikke selv fundet min viv i en bar og de nærmeste jeg kender har heller ikke men det kunne lige så godt være sket. Syntes bare der bliver fokuseret meget på hvor man har fundet sin hustru/ samleverske henne og som jeg startede med er vel også lige meget når det kommer til stykket vi er jo sammen med dem af lyst og ikke af nød og fordi man har et godt liv sammen. Og kvinderne fra barmiljøet er ikke mindre værd i mine øjne. Enig, pigerne er ikke mindre værd fordi de kommer fra en bar. Problemet er bare, at "begynderne" lynhurtigt bliver oplært af kollegerne i baren. Hvordan får man "vredet" flest mulige kontanter, guld, hus, bil...you name it ud af farangen. Der er jo en grund til, at de starter med at arbejde i baren. Det er ikke kun for sjov. Det kan mange faranger , som i sin forelskelse, er blevet totalt strippet bekræfte. Jeg kender personligt flere ældre skandinavier her, som for nylig er hoppet på huskøb i konens landsby. Huset står selvfølgelig i konens navn. Mon ikke også 4-hjuls trækkeren gør det.? I det ene tilfælde, er jeg spændt på hvor lang tid der går, inden manden er tilbage. Med tomme lommer. Konen, har nemlig overfor veninderne her, annonceret hvor træt hun er af "den gamle idiot". Og det var før og under hus byggeriet. Han ved intet og tror at hun elsker ham. Fortalte jeg ham så hvad jeg vidste.? Nej det gjorde jeg ikke. Hvorfor.? Fordi jeg af erfaring ved, at når farangen er forelsket, taber han hovedet. Og vil ikke tro på negative intentioner fra kærestens side. Det eneste jeg ville få ud af det, var at han blev sur på mig. Jeg har set det så mange gange. Det bringer mig frem til spørgsmålet... Var det rigtigt ikke at sige det til ham.? Ville det ha' ændret hans dispositioner.? Nej vel.! Hvad mener i, skal man fortælle sine venner om sin viden, i den slags situationer.? Redigeret af Anonym Bruger d. 29/06-2012 06:05 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 29/06-2012 07:04
|
En god ven er en der fortæller alt. Selvom han "nok" ikke ville ændre sin adfærd, som du skriver, ville han nok sætte pris på din ærlighed |
|
|
patirak |
Lagt på d. 29/06-2012 09:33
|
DK, jeg synes den er svær... og jeg kender udemærket den situation, du er står i. Hvis han er en god ven, så bør du efter min mening gøre ham opmærksom på, at han skal "passe på". Det kan man godt gøre uden at fortælle alt. For han vil nok ikke kunne klare sandheden - især ikke hvis han er dybt forelsket og dermed også totalt blind. I bund og grund, så er han jo en voksen mand og må så vælge at høre på dine advarsler eller ikke... Jeg har en kammerat her i BKK, som er lidt på samme måde. Hans livsopgave er blevet at overbevise sig selv og alle andre om, at hans kæreste IKKE har været prostitueret. Det til trods for at alle andre faktisk er komplet ligeglade med hendes fortid. Nå, men jeg ved tilfældigvis, noget mere om hendes fortid end han gør. Hvorfor vil jeg ikke komme nærmere ind på... Men spørgsmålet er så... Skal man fortælle ham sandheden? NEJ, selvfølgelig skal man ikke det - for han er typen, der ikke vil kunne klare at høre sandheden. Han lever i illusionen om, at hun kun har serveret drinks i baren og fred være med det. Ingen får noget ud af, at sandheden kommer frem - slet ikke manden eller hans kæreste. Hans økonomiske investeringer i hans kæreste må som din vens, siges at være markante. Hvis hun smutter, så kommer han uden tvivl i økonomiske problemer. Ved ikke at vedkende sig og bare leve med pigens fortid, så begår manden en kæmpe dumhed. Men det er op til ham - for hvis han virkelig accepterede sandheden (som jeg godt tror han inderst inde kender), så ville hans verden bryde sammen. Der er stor forskel på folk. Nogle kan sagtens leve og bo sammen med en tidligere prostitueret - andre kan ikke leve med den viden. Han er en af dem, der aldrig skulle have fundet sammen med en Thai-pige fra bar-branchen, for han vil aldrig kunne acceptere og leve med den fulde sandhed. Derfor vælger han illusionen - som også gør ham sårbar. Sådan tror jeg, der er mange mænd der gør, i Farang/Barpige forhold. Inderst inde kender de selv godt sandheden, men de fortrænger den - for at kunne leve med deres egne moralske grænser og normer. En anden ven jeg kender har også en Thai-kæreste. Selvom hun er næsten 30 år yngre end ham, så er det også vigtigt for ham at fortælle at hun ikke er tidligere bar-pige. Fakta i dette tilfælde er, at hun faktisk ikke er tidligere bar-pige - men hvad er hun så?... At hun er næste 30 år yngre, Thai og går efter en Farang siger lidt om hende. Dertil komme så, at hun ser godt ud og han ligner en almindelig halv-fed gammel mand i midten af halvtredserne. Ville en mand som ham kunne finde en pige i midten af tyverne i Danmark?... NEJ, det ville han ikke!!!! Hvorfor er hun så sammen med ham?... Svaret er enkelt: For pengenes skyld. Hendes grund er fuldstændig den sammen som enhver bar-pige, så i mine øjne er hun blot en almindelig freelancer der sælger sig selv, for pengenes skyld - intet andet. Manden selv kan jo selvfølgelig ikke se det, for han er dybt forelsket. Så længe han leverer, så leverer hun også... Igen er det bedre at holde kæft, i stedet for at fortælle manden lige ud at han er sammen med en prostitueret. Lad ham leve i illusionen og være lykkelig... Inderst inde, så ved han det jo også godt selv. Så "DK", mit råd er at fodre din ven løbende med små-advarsler - uden at blive personlig - og så håbe på at han en dag "vågner op". Desværre lyder det til at din ven allerede har smidt for mange penge efter hans kæreste... og så er det jo alligevel for sent. Problemet i Thailand, er at mange Farang-mænd ikke forstår kvinden, hendes baggrund og hendes forventninger, når de indgår i et forhold. Der findes forhold, som er 100% baseret på kærlighed - men det er et fåtal, set i forhold ti f.eks. i Danmark. Jeg forstår godt de unge ofte single og enlige Thai-mødre, der hænger ud med en gammel, halv-fed Farang. De gør det fordi, det er deres vej til et bedre liv for hende og hendes familie. Det jeg til gengæld ikke forstår er nogle af Farang-mændenes enorme naivitet og dumme økonomiske beslutninger. At bruge alle sine penge og forære et hus til sin Thai-kæreste, er simpelthen direkte hjernedødt. Og så er jeg ligeglad med om hun er barpige eller 7-eleven medarbejder... Redigeret af patirak d. 29/06-2012 09:52 |
|
|
patirak |
Lagt på d. 29/06-2012 10:16
|
sula skrev: Vil starte med at sige alt ære og respekt for hvor man man nu finder sin samleverske henne og er vel også bedøvende lige meget bare man har et godt liv og respekterer hinanden så er man vel allerede et langt stykke på vej sammen. Har ikke selv fundet min viv i en bar og de nærmeste jeg kender har heller ikke men det kunne lige så godt være sket. Syntes bare der bliver fokuseret meget på hvor man har fundet sin hustru/ samleverske henne og som jeg startede med er vel også lige meget når det kommer til stykket vi er jo sammen med dem af lyst og ikke af nød og fordi man har et godt liv sammen. Og kvinderne fra barmiljøet er ikke mindre værd i mine øjne. Hej Sula, Det undrer mig at du ikke kender forhold, hvor hustruen er tidligere prostitueret. Jeg vil våge den påstand at i over 90% af Dansk/Thai forhold er der tale om tidligere barpiger, freelancere eller bare almindelige gold-diggere... Meget få normale, veluddannede, barnløse, gifte-klare Thai-piger med en fornuftig økonomi... vil (efter min mening) gå efter eller vælge en Farang som mand. Desuden, så se lidt på almindelige Thai-kvinder. Der er altså meget få, der ser bare lidt godt ud - og dem der gør, de har intet problem med at score en Thai-mand. Så hver gang du ser en Farang-mand, med en Thai-kvinde, der ser bare lidt godt ud, så er min hypotese at hun er enten tidligere barpige, freelancer eller gold-digger. Sandsynligheden stiger naturligvis også i takt med alders-forskellen og udseendet på Farang-manden. Kig dig omkring... der er masser... Thai-kvinder er ikke forskellige fra andre kvinder i verden. En 25 årige Thai-kvinde vil helst have en yngre sexet fyr. Tror mig... hun drømmer ikke om en 55 årige svedig og halvfuld blikkenslager fra Danmark med øl-vom og H2O-badesandaler. Jeg vil sige at jeg kun kender et par enkelte forhold, hvor kvinde enten ikke er tidligere barpige, freelancer eller gold-digger. Men selv om hun var, så dermed ikke sagt at forholdet ikke kan fungere og parret kan være rigtig glade for hinanden. Mener bare det er en illusion og tro at hovedparten af forholdene ikke starter med prostitution - af enten den ene eller anden form... En Thai-kvinde der går efter en Farang, gør det af en grund - og det er ikke på grund af Farangens venlige væsen, hans meget højere alder, hans påklædning eller hans øl-vom... Hvor mange almindelige gifte-klare middelklasse Thai-piger, tror du der drømmer om en dag at slæbe en Farang-kæreste med hjem til deres familie? Jeg tror det er omkring 0-0,5% af alle almindelige middelklasse Thai-piger, der har den drøm, for hun vil blive stempelt som luder, så snart de træder ind af døren. Ligemeget hvilken "klasse" i samfundet man tilhører, eller hvor man kommer fra i verden, så gifter folk sig af en grund. Rigtig mange kvinder vælger økonomi stabilitet som et vigtigt parameter. Kærlighed og følelser for den anden skal naturligvis også være til stede. Den del er dog langt mindre i Thailand, fordi en stor del af befolkningen er fattige. Mener ikke der er noget galt i at en kvinde vælger økonomi som en vigtig faktor, når hun leder efter en mand. Man bør bare som mand ikke overse dette... og slet ikke i Thailand. Redigeret af patirak d. 29/06-2012 10:31 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |