Se indlæg
Bumrungrad og operationsregninger... Nogle erfaringer?
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 06:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Sidder i øjeblikket på Bumrungrad, hvor min kæreste blev opereret i går. Alt gik vel og det er jo fint. Dog har jeg lidt utrygt ved regningen (som jeg ikke kender beløbet på endnu)... og vil derfor høre om der er nogen her, der har erfaringer fra Bumrungrad, når det gælder operationer. Inden vi valgte sygehuset, kunne jeg via hjemmesiden se at en ligende operation i snit lå på mellem 115.000 og 135.000 Bath, hvor det i følge hjemmesiden kun var 1 ud af 4 patienter, der betalte over de 135.000 Bath. Efter endte undersøgelser, fik vi så et estimat på 180.000 til 200.000 Bath - og fik at vide at operationen ville tage maks. 2 timer. Fint nok, kæresten deponerede 200.000 Bath og hun blev så opereret i går. Nu har lægen så lige været forbi og hun nævnte for min kæreste (ikke mig) at prisen ville blive højere, fordi operationen åbenbart har taget længere tid end de 2 timer, man havde maks. estimeret. Ok, det er jo fint nok... og vi kan også betale regningen. Det er såmænd ikke det. Jeg har efter lægen gik, været nede og bede om en midlertig regning - så jeg i det mindste ved, hvor meget vi ca. vi skal af med. Har dog ikke hørt noget endnu. Problemet ved en situation som denne, er at man føler sig lidt "taget i røven". De kører en patient væk, bedøver hende og kommer så tilbage med hende når hun vågner. I princippet kunne lægerne have ordnet operationen på den halve tid og så have spillet poker i resten af tiden. De kan også have lavet en fejl under operationen, der reelt betyder at de har måtte bruge mere tid på at udbedre skaderne. Når man går ud fra at et hospital beregner et estimat, så tager de vel udgangspunkt i et "tough case" senarie og lægger derfor ekstra til estimatet. Det sikrer jo at de får deres penge, hvis noget går udover forventet. Men som det ser ud nu, så rammer vi sikkert dobbelt pris eller mere for operationen - det synes jeg er lidt betænkeligt. Jeg vil derfor gerne høre andre erfaringer fra Bumrungrad, når det gælder operationer og efterfølgende regninger. Kan man stole på dem? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/03-2012 06:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg har absolut ingen erfaringer på området, men umiddelbart så lyder det som om, I havde fået en billigere pris, hvis du ikke havde været der.
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 07:23
|
Kim Ludvigsen skrev: Jeg har absolut ingen erfaringer på området, men umiddelbart så lyder det som om, I havde fået en billigere pris, hvis du ikke havde været der. Nu må vi se hvad der sker. Er lidt spændt på at se regningen og især få deres detaljerede forklaring, hvis den f.eks. er dobbelt så stor som først estimeret. I øjeblikket gætter jeg på, at vi ender på 300.000 Bath for en operation som højt sat på deres hjemmeside er estimeret til at koste 135.000 Bath. Indtil videre har de ikke vendt tilbage med en ca. pris, så de regner vel stadig :-) |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 30/03-2012 07:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
det er store summer jeg tænker på de almindelige thailænder, som slet ikke kan betale de priser som nævnes her, hvad gør de? får de lov til ,at ligge og dø på gaden ? jeg talte for et par år siden med en englænder som havde gennemgået en lidt kompliceret nyreoperation det havde i alt kostet 15,000 bath , men så lå han også på en seks mands stue og måtte spise den mad der blev serveret, men lægerne var de samme som opererede de dyre forsikrings patienter |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 08:18
|
chaingmai skrev: det er store summer jeg tænker på de almindelige thailænder, som slet ikke kan betale de priser som nævnes her, hvad gør de? får de lov til ,at ligge og dø på gaden ? jeg talte for et par år siden med en englænder som havde gennemgået en lidt kompliceret nyreoperation det havde i alt kostet 15,000 bath , men så lå han også på en seks mands stue og måtte spise den mad der blev serveret, men lægerne var de samme som opererede de dyre forsikrings patienter Min kæreste er ikke forsikret - og hun har selv smidt de 200.000 Bath efter depositumet - og jeg kommer med det der ligger derover. Prisen på ens helbred afhænger meget af sygdommens alvor og hvor akut det er. Her er tale om noget akut og noget som man bare ikke må "fucke up". Min kæreste har været på de offentlige hospitaler masser af gange og er også blever opereret der tidligere. Så det er ikke fordi hun er for "fin" til at komme der. Men hverken min kæreste eller jeg ønsker i dette tilfælde, at tage nogen form for risiko med hendes helbred for at spare penge. Ens helbred er trods alt vigtigere end penge. Ja, desværre hænger verden sådan sammen at "folk med penge" har adgang til bedre og hurtigere behandling. Sådan er virkeligheden i stort set hele verden, hvor der findes fattige mennesker som dør på gaden hver dag. I Danmark er vores svar på fattige, så i stedet dovne enlige mødre - der sidder på deres fede flade røv, mens de brokker sig over at de ikke kan få julehjælp. Det kan selvfølgelig også være svært at forstå, at man ikke kan klare sig for 15.000 kr. udbetalt om måneden og så ikke må kalde sig "fattig". Den almindelige thailænder, må gøre som andre almindelige mennesker der er gået fra fattigdom til velstand. De må ud af hængekøjen, tage tandstikken ud af munden og arbejde sig op. Ellers må de dø på gaden... medmindre selvfølgelig det lykkedes dem at få Dansk Statsborgerskab. Verden og livet er syg og uretfærdig. Sådan er det bare... Men det er jo super at vi har retfærdighed og social lighed i Danmark Så mindretallet kan knokle for, at de dovne også kan have det godt og komme på ferie og få deres juleand. Hvad foreslår du? Min kæreste går på venteliste og bliver opereret billigst muligt - og dermed risikerer at dø? ---- og vi så i samtidig forærer alt hvad vi ejer og har til nogle fattige Thaier? Der er altså en grund til, at jeg ikke gider bo og betale skat i DK Redigeret af patirak d. 30/03-2012 08:38 |
|
|
Lagt på d. 30/03-2012 09:03
|
|
Begynder Antal indlæg: |
I Danmark er vores svar på fattige, så i stedet dovne enlige mødre - der sidder på deres fede flade røv, mens de brokker sig over at de ikke kan få julehjælp. Ja og vi kan jo læse ud af din historie, hvordan kvinderne skal gøre for ikke at være fattig. De skide danske kvinder sidder på den fede røv, og de skide thaier ligger på ryggen med alt og alle ovenpå, Ja sådan er fattig og rig. Og patirak når jeg læser de mange fine ord fra din pen, så tænker jeg, hvem er det han vil overbevise mig eller sig selv. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 09:22
|
tick skrev: I Danmark er vores svar på fattige, så i stedet dovne enlige mødre - der sidder på deres fede flade røv, mens de brokker sig over at de ikke kan få julehjælp. Ja og vi kan jo læse ud af din historie, hvordan kvinderne skal gøre for ikke at være fattig. De skide danske kvinder sidder på den fede røv, og de skide thaier ligger på ryggen med alt og alle ovenpå, Ja sådan er fattig og rig. Og patirak når jeg læser de mange fine ord fra din pen, så tænker jeg, hvem er det han vil overbevise mig eller sig selv. Har dog langt mere respekt for Thai-kvinderne, som gør noget for at forbedre deres livsvilkår. I Danmark kan det ofte ikke svare sig at rejse sig fra lædersofaen. Jeg vil ikke overbevise nogen - men blot konstatere at i mine øjne, så er Danmark langt fra det "super-land" vi Danskere gerne vil gøre det til. Derfor har jeg også forladt Danmark for evigt og har ingen planer eller drømme om nogensinde at vende tilbage. Alle andre er velkomne til at synes noget andet og nyde det berømte danske "velfærdssamfund". Det er bare ikke mig, at arbejde og betale skat til mennesker, der ikke selv gider yde en indsats. Derfor passer jeg bedre ind steder som I Thailand, hvor virkeligheden indhenter en, hvis man ikke selv tager ansvar - men også hvor man fuldt ud kan nyde frugterne af sin indsats. Så der er ingen, der skal overbevises :-) Jo, flere danskere der bliver i Danmark og lever der, jo bedre har vi andre det her. Tænk blot på hvor meget prisniveauet ville stige, hvis flere danskere fandt ud af at de med fordel, ligeså godt kunne drive deres forretning udenfor Danmark. Det ville jo gå helt amok. Næ... blive endelig derhjemme, så vi andre kan nyde livet her. Jeg kan nøjes med at tjene det halve og leve mindst dobbelt så godt - Det passer mig fint og jeg har ikke dårlig samvittighed over at jeg ikke bidrager til det Danske "Velfærdssystem". I stedet skaber jeg arbejdspladser her til folk, som værdsætter det de laver og jeg kan fyre de dovne uden at jeg har får en fagforeningsmand på nakken. Redigeret af patirak d. 30/03-2012 09:38 |
|
|
VIP |
Lagt på d. 30/03-2012 10:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Forfra Patirak... Det som jeg som uden forstående og uden at skulle spille klog, hæfter mig ved er prisliste prisen fra hospitalet som du nævner. En pris som som pludselig ændrer sig og ikke er den pris du skal betale...Din pris er højere. Man er jo fuldstændig på "herrens mark" i disse situationer. Og hospitalet ved det.! Du beder om gode råd i denne sammenhæng. Hvad gør man.? Jeg ved det ikke, men forstår til fulde din/jeres frustation. Jeg syntes også, at det er noget svineri, at man som det ser ud, bevidst udnytter situationen økonomisk, fra hospitalets side. Jeg håber, at alt går godt og ønsker jer held og lykke med operationen og fremtiden >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 30/03-2012 10:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Jamen Patirak,- svaret kender du jo selv. Den første pris fra hospitalet var for en alm. thai uden forsikring. - Da hospitalet så bliver bekendt med økonomien bliver prisen sat tilsvarende op. - Og da de opdager at der er en farang indblandet går prisen helt amok. - Du skulle aldrig have vist dig på det hospital, men det vidste du nok i forvejen. - Længe leve den fri konkurrence. |
|
|
Lagt på d. 30/03-2012 11:03
|
|
Har dog langt mere respekt for Thai-kvinderne, som gør noget for at forbedre deres livsvilkår. I Danmark kan det ofte ikke svare sig at rejse sig fra lædersofaen. Ja jeg læste på et tidspunkt om en førtidspensionist der skrev, jeg er pensionist og det er jeg stolt af, jeg kan jo leve fedt og godt i Thailand. Nu læser jeg så hvor stolt du er af din kæreste også kan leve fedt og godt i Thailand. Men at du ikke bryder dig om Danmark er op til dig, men jeg er sikker på du ikke har afleveret dit pas. Danmark er et fantastisk land, hvor du har fået alt, for jeg mener da du har gået i skole m.m., så du nu kan finde andre græsgange og så svine Danmark til. På helt samme måde, du mener du har fundet en smuk pige/kæreste, så er alle danske kvinder tykke og fede, o.s.v. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 11:12
|
tick skrev: Har dog langt mere respekt for Thai-kvinderne, som gør noget for at forbedre deres livsvilkår. I Danmark kan det ofte ikke svare sig at rejse sig fra lædersofaen. Ja jeg læste på et tidspunkt om en førtidspensionist der skrev, jeg er pensionist og det er jeg stolt af, jeg kan jo leve fedt og godt i Thailand. Nu læser jeg så hvor stolt du er af din kæreste også kan leve fedt og godt i Thailand. Men at du ikke bryder dig om Danmark er op til dig, men jeg er sikker på du ikke har afleveret dit pas. Danmark er et fantastisk land, hvor du har fået alt, for jeg mener da du har gået i skole m.m., så du nu kan finde andre græsgange og så svine Danmark til. På helt samme måde, du mener du har fundet en smuk pige/kæreste, så er alle danske kvinder tykke og fede, o.s.v. Blot til info. Jeg har boet over halvdelen af mit liv i udlandet. Min forældre har betalt min grundskole uddannelse og jeg har selv betalt hele min videregående uddannelse, da jeg arbejdede og tjente alt for meget ved siden af. Jeg har aldrig været på sygehus i Danmark eller lånt en bog på biblioteket. Til gengæld, har jeg betalt rigeligt med virksomhedsskat i DK. Det er nu heldigvis forbi. Og "Ja" jeg synes faktisk rigtig mange danske kvinder er tykke og fede - ihvertfald sammenlignet med asiatiske kvinder. Dermed ikke sagt der også er kønne imellem. Men de fleste er altså ret store at se på... Sorry... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/03-2012 11:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Bumrungrad er et internationalt anerkendt hospital og jeg kan derfor ikke se nogen grund til at de skulle "doktorere" regningen opad. Normalt vil der vaere en specifikation, ned til den mindste vatpind. Men lad os vide hvad det ender med. Paa deres hjemmeside skulle der vaere en prisliste for operationer. God bedring til kaeresten. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 11:22
|
VIP skrev: Forfra Patirak... Det som jeg som uden forstående og uden at skulle spille klog, hæfter mig ved er prisliste prisen fra hospitalet som du nævner. En pris som som pludselig ændrer sig og ikke er den pris du skal betale...Din pris er højere. Man er jo fuldstændig på "herrens mark" i disse situationer. Og hospitalet ved det.! Du beder om gode råd i denne sammenhæng. Hvad gør man.? Jeg ved det ikke, men forstår til fulde din/jeres frustation. Jeg syntes også, at det er noget svineri, at man som det ser ud, bevidst udnytter situationen økonomisk, fra hospitalets side. Jeg håber, at alt går godt og ønsker jer held og lykke med operationen og fremtiden Ja, det er sgu en lidt uheldig situation, især når man føler sig "fanget". Der er ingen tvivl om at hospitalet udnytter situationen. Og jeg skulle også have holdt mig langt væk. Det er jo også bare en umulighed i sådan en situation. Jeg har tænkt mig at gå til benet, når de præsenterer regningen og bede dem om at vise en regning til prisen på de 135.000 Bath og så sammenligne med vores - som sikkert bliver 2-3 gange så høj. Så må de jo forklare hver enkelt post og forklare hvorfor vores regning er så meget større. Ender selvfølgelig med at betale regningen, men kan ligeså godt få dem til at arbejde lidt før de får pengene. Ser man objektivt på det, så har vi fået super god service og operationen ser ud til at være gået godt. Det er jo i sidste ende det vigtigste. Men det er sgu surt at føle at man bliver "taget i bagklappen", især når det drejer sig om sygdom. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 11:25
|
hugoboerge skrev: Bumrungrad er et internationalt anerkendt hospital og jeg kan derfor ikke se nogen grund til at de skulle "doktorere" regningen opad. Normalt vil der vaere en specifikation, ned til den mindste vatpind. Men lad os vide hvad det ender med. Paa deres hjemmeside skulle der vaere en prisliste for operationer. God bedring til kaeresten. Takker... Jeg skal nok melde tilbage med resultatet. |
|
|
Lagt på d. 30/03-2012 11:29
|
|
patirak skrev: tick skrev: Har dog langt mere respekt for Thai-kvinderne, som gør noget for at forbedre deres livsvilkår. I Danmark kan det ofte ikke svare sig at rejse sig fra lædersofaen. Ja jeg læste på et tidspunkt om en førtidspensionist der skrev, jeg er pensionist og det er jeg stolt af, jeg kan jo leve fedt og godt i Thailand. Nu læser jeg så hvor stolt du er af din kæreste også kan leve fedt og godt i Thailand. Men at du ikke bryder dig om Danmark er op til dig, men jeg er sikker på du ikke har afleveret dit pas. Danmark er et fantastisk land, hvor du har fået alt, for jeg mener da du har gået i skole m.m., så du nu kan finde andre græsgange og så svine Danmark til. På helt samme måde, du mener du har fundet en smuk pige/kæreste, så er alle danske kvinder tykke og fede, o.s.v. Blot til info. Jeg har boet over halvdelen af mit liv i udlandet. Min forældre har betalt min grundskole uddannelse og jeg har selv betalt hele min videregående uddannelse, da jeg arbejdede og tjente alt for meget ved siden af. Jeg har aldrig været på sygehus i Danmark eller lånt en bog på biblioteket. Til gengæld, har jeg betalt rigeligt med virksomhedsskat i DK. Det er nu heldigvis forbi. Og "Ja" jeg synes faktisk rigtig mange danske kvinder er tykke og fede - ihvertfald sammenlignet med asiatiske kvinder. Dermed ikke sagt der også er kønne imellem. Men de fleste er altså ret store at se på... Sorry... Jeg ser ingen helt i at svine sit fædreland og dens kvinder til. Nogle ville kalde det dårlig opdragelse og selvhævdelse. Og åben nu øjnene og se dig rundt i Thailand, hvor både børn og voksne bliver federe og federe. Så diot antiparti mod danmark ødelægger dit syn. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/03-2012 12:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
patirak skrev: ...................................................................................................... ...................................................................................... Efter endte undersøgelser, fik vi så et estimat på 180.000 til 200.000 Bath - og fik at vide at operationen ville tage maks. 2 timer. Fint nok, kæresten deponerede 200.000 Bath og hun blev så opereret i går. Problemet ved en situation som denne, er at man føler sig lidt "taget i røven". De kører en patient væk, bedøver hende og kommer så tilbage med hende når hun vågner. I princippet kunne lægerne have ordnet operationen på den halve tid og så have spillet poker i resten af tiden. De kan også have lavet en fejl under operationen, der reelt betyder at de har måtte bruge mere tid på at udbedre skaderne. Når man går ud fra at et hospital beregner et estimat, så tager de vel udgangspunkt i et "tough case" senarie og lægger derfor ekstra til estimatet. Det sikrer jo at de får deres penge, hvis noget går udover forventet. Men som det ser ud nu, så rammer vi sikkert dobbelt pris eller mere for operationen - det synes jeg er lidt betænkeligt. Jeg vil derfor gerne høre andre erfaringer fra Bumrungrad, når det gælder operationer og efterfølgende regninger. Kan man stole på dem? Der mangler den "anden parts" forklaring på hvorfor regningen løber løbsk, ikke fordi jeg ikke tror på dig, men som Hugobørge skrev mangler der en "specifikation" fra deres side. Men umiddelbart efter din beskrivelse af forløbet, lyder det for mig som om at de er godt og grundigt i gang med at "malke dig", især da Du ikke skrev noget at du opponerede/prostesterede imod regning hver gang den fik en tak opad. Nu, har jeg ingen erfaringer med Bumrungrad hospital, og den eneste råd jeg kunne komme med (baseret på Robert oplevelse ifm konens indlæggelse og hans indtagelse af "bankekød" at du kunne måske nævne i "al uskyldighed" (ikke noget med at true) at du ville spørge fx. på ThaiVisa forumet om forløbet er korrekt eller om andre har oplevet det samme "mareridt". Det ville måske nok få dem på andre tanker og da de helst ville undgå dårlig omtale i mediaerne. Blot en tanke. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 12:04
|
tick skrev: patirak skrev: tick skrev: Har dog langt mere respekt for Thai-kvinderne, som gør noget for at forbedre deres livsvilkår. I Danmark kan det ofte ikke svare sig at rejse sig fra lædersofaen. Ja jeg læste på et tidspunkt om en førtidspensionist der skrev, jeg er pensionist og det er jeg stolt af, jeg kan jo leve fedt og godt i Thailand. Nu læser jeg så hvor stolt du er af din kæreste også kan leve fedt og godt i Thailand. Men at du ikke bryder dig om Danmark er op til dig, men jeg er sikker på du ikke har afleveret dit pas. Danmark er et fantastisk land, hvor du har fået alt, for jeg mener da du har gået i skole m.m., så du nu kan finde andre græsgange og så svine Danmark til. På helt samme måde, du mener du har fundet en smuk pige/kæreste, så er alle danske kvinder tykke og fede, o.s.v. Blot til info. Jeg har boet over halvdelen af mit liv i udlandet. Min forældre har betalt min grundskole uddannelse og jeg har selv betalt hele min videregående uddannelse, da jeg arbejdede og tjente alt for meget ved siden af. Jeg har aldrig været på sygehus i Danmark eller lånt en bog på biblioteket. Til gengæld, har jeg betalt rigeligt med virksomhedsskat i DK. Det er nu heldigvis forbi. Og "Ja" jeg synes faktisk rigtig mange danske kvinder er tykke og fede - ihvertfald sammenlignet med asiatiske kvinder. Dermed ikke sagt der også er kønne imellem. Men de fleste er altså ret store at se på... Sorry... Jeg ser ingen helt i at svine sit fædreland og dens kvinder til. Nogle ville kalde det dårlig opdragelse og selvhævdelse. Og åben nu øjnene og se dig rundt i Thailand, hvor både børn og voksne bliver federe og federe. Så diot antiparti mod danmark ødelægger dit syn. Jeg har ikke til hensigt at være en helt, men kommer blot med mit personlige syn. Jeg synes ganske enkelt ikke Danmark er et fantastisk land - og for mig må man gerne synes det modsatte. Thailand er på mange punkter heller ikke et fantastisk sted. Men jeg vil stadig hellere bo her end i Danmark. For jeg føler mig ganske enkelt mere hjemme og tilpas her. Danmark må for min skyld passe sig selv. Det jeg siger er, at JEG PERSONLIGT ikke kan se noget rosenrødt der. Jo, det skulle da lige være en ristet hotdog, som indimellem er det eneste savn jeg har til Danmark. Men når den er spist i lufthavnen, så gælder det for mig bare om at komme videre og tilbage til Asien. Jeg har ikke noget imod danske kvinder. De er da vældig søde. Jeg vil bare aldrig igen have et forhold til en af dem. De er simpelthen for "tunge" og "ufeminine" for mig at se på. Hvis de tabte sig og opførte sig som "kvinder" i stedet for "mænd", så ville det måske være en anden sag. Sjovt nok, så oplever jeg ofte i Danmark en manglende forståelse for, at jeg sagtens kan undvære Danmark. Og hvis jeg nævner, at det kan jeg sagtens - så er jeg "mærkelig" eller "landsforræder". Det er vel i orden at synes at Danmark ikke er det fedeste sted på jorden? For fakta er, at der er koldt, skatten er ekstrem høj, folk er kedelige at se på og der er kedeligt at gå i byen. I hverfald sammenlignet med f.eks. Bangkok. Og vi danskere er altså ikke verdens bedste til alt - som vi er opflasket med at tro. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 30/03-2012 12:24
|
Lung Yao skrev: patirak skrev: ...................................................................................................... ...................................................................................... Efter endte undersøgelser, fik vi så et estimat på 180.000 til 200.000 Bath - og fik at vide at operationen ville tage maks. 2 timer. Fint nok, kæresten deponerede 200.000 Bath og hun blev så opereret i går. Problemet ved en situation som denne, er at man føler sig lidt "taget i røven". De kører en patient væk, bedøver hende og kommer så tilbage med hende når hun vågner. I princippet kunne lægerne have ordnet operationen på den halve tid og så have spillet poker i resten af tiden. De kan også have lavet en fejl under operationen, der reelt betyder at de har måtte bruge mere tid på at udbedre skaderne. Når man går ud fra at et hospital beregner et estimat, så tager de vel udgangspunkt i et "tough case" senarie og lægger derfor ekstra til estimatet. Det sikrer jo at de får deres penge, hvis noget går udover forventet. Men som det ser ud nu, så rammer vi sikkert dobbelt pris eller mere for operationen - det synes jeg er lidt betænkeligt. Jeg vil derfor gerne høre andre erfaringer fra Bumrungrad, når det gælder operationer og efterfølgende regninger. Kan man stole på dem? Der mangler den "anden parts" forklaring på hvorfor regningen løber løbsk, ikke fordi jeg ikke tror på dig, men som Hugobørge skrev mangler der en "specifikation" fra deres side. Men umiddelbart efter din beskrivelse af forløbet, lyder det for mig som om at de er godt og grundigt i gang med at "malke dig", især da Du ikke skrev noget at du opponerede/prostesterede imod regning hver gang den fik en tak opad. Nu, har jeg ingen erfaringer med Bumrungrad hospital, og den eneste råd jeg kunne komme med (baseret på Robert oplevelse ifm konens indlæggelse og hans indtagelse af "bankekød" at du kunne måske nævne i "al uskyldighed" (ikke noget med at true) at du ville spørge fx. på ThaiVisa forumet om forløbet er korrekt eller om andre har oplevet det samme "mareridt". Det ville måske nok få dem på andre tanker og da de helst ville undgå dårlig omtale i mediaerne. Blot en tanke. . Hej Lung Yao, Tak for det gode råd. Problemet opstod da lægen kom og fortalte om operationen. Her nævnte hun på vej ud af døren til min kæreste på Thai, at det ville komme til at koste mere end estimeret, fordi de åbenbart havde brugt mere tid på operationen. Og så var hun eller smuttet... Vi fik ingen specifikation eller yderligere begrundelse. Netop derfor bad jeg også om en specifikation, som de stadig ikke er kommet med. Jeg aner ikke helt hvad det ender med, måske bliver vi glædeligt overrasket. Det er dog lidt ubehageligt at stå her i "blinde" og ikke rigtigt vide hvad de tryller ud af ærmet. Vores udgangspunkt var, at en operation af den type er angivet til at koste maks. 135.000 Bath på deres hjemmeside (det er hvad 3 ud af 4 patienter maks. har betalt). Vores blev estimeret til mellem 180.000 og 200.000 Bath, men vil fik også at vide at det var det vi maks. skulle regne med og at det sikkert blev billigere. Nu er situationen så ændret, så det lader til at ende med at blive en del dyrere. Det er lidt som at købe noget til 10 kr. og så få at vide at det koster 30 kr. på vej ud af butikken. Surt!! - men lad os nu se hvad der sker, hvis jeg laver "lidt ballade". |
|
|
ABS |
Lagt på d. 30/03-2012 12:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Ja, nu når hospitalet er valgt så er der kun at betale ved kasse 1. Har selv lagt der 3 gange. De 2 første betalte forsikringen, sidste gang måtte en her selv til lommerne. 1,1 million bath. Det går for være et af Asiens bedste og folk kommer langvejs fra for at blive opereret og behandlet der. Jeg vil kun benytte Bumrungrad, hvis uheldet skulle ske igen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 30/03-2012 12:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Patirak skrev: For fakta er, at der er koldt, skatten er ekstrem høj, folk er kedelige at se på og der er kedeligt at gå i byen. I hverfald sammenlignet med f.eks. Bangkok. Og vi danskere er altså ikke verdens bedste til alt - som vi er opflasket med at tro. Nej, - men vi er hulens gode til at uddanne folk, så de bagefter kan sidde i udlandet og vifte med et dansk pas og ellers få øje på alle danske fortrædeligheder, som har gjort at netop de havde deres frihed til at søge udenlands. Vedrørende din påståede betaling for uddannelse i DK, så har det jo nok kun været forældre-delen dine forældre har betalt til evt. privatskole, og for dit eget vedkommende egenbetalingen for videregående uddannelse. - Det er også fint, men det er bare ikke hele regningen, som du så gerne vil give udtryk for. |
|
Spring til debat: |