Se indlæg
 Udskriv debat
Thai-kvinder... Verdensmestre i manipulation...
patirak
Det er nu over to år siden at jeg lærte min Thai-kæreste at kende. Siden vores første møde har forholdet udviklet sig seriøst og vi mangler vel egentligt nu kun at blive gift på et tidspunkt.

Den situation fik mig den anden dag til at tænke på, hvorfor jeg egentlig ikke fik koldsved over tanken om at blive gift igen. Et tidligere dårligt ægteskab må vel være nok og jeg kan huske jeg svor overfor mig selv, at jeg ALDRIG skulle giftes igen. Nu sidder jeg så her og tænker… hvorfor ikke?... jeg elsker hende jo og vi er lykkelige sammen. Livet er sgu underligt!

Efter at have været igennem en skilsmisse og tidligere forhold der også mislykkedes, så er det svært ikke at analysere og forsøge at finde frem til hvad der helt præcist gik galt. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på… ”Hvorfor er jeg så meget mere glad for denne kvinde, end de andre jeg tidligere har kendt og levet sammen med?”. Hvorfor føler jeg mig ikke som tidligere drænet for energi og i sidste ende også al glæden ved ægteskabet?

Kan heller ikke lade være med at tænke på om det udelukkende skyldes selve kvinden eller om det, at hun er Thai også har en betydning? Der er ingen tvivl om at det først og fremmest er kvinden jeg er faldet for. På det punkt kunne hun ligeså godt være russer, italiener eller noget helt andet. Men jeg begynder også at indse at det, at hun er Thai måske har større betydning end jeg troede i første omgang.

Hendes Thai baggrund, kultur og traditioner gør at jeg på mystisk vis ikke føler mig tappet for energi og stadig føler mig som MANDEN i forholdet. Dermed ikke sagt at hun ikke har enorm magt og indflydelse i forholdet - for hun bestemmer sgu i realiteten stort set alt – ligesom da jeg var i mine danske forhold Smile

Forskellen i hverdagen er blot (tror jeg) at hun i kraft at sin Thai baggrund, har lært hvordan man på bedste vis håndterer en mand – og jeg tror jeg har ”regnet den ud”. Det hele er et psykologisk spil og manipulation på meget højt niveau. Noget danske kvinder kunne lære utroligt meget af. Det ville sikkert gøre de fleste parterapeuter arbejdsløse i Danmark, hvis danske kvinder brugte lidt tid på at studere Thai-kvinder. Lad mig komme med lidt eksempler…

I løbet af en almindelig hverdag, vil min kæreste f.eks. spørge mig flere gange om jeg er tørste, sulten, ked af det eller træt osv. Hun signalerer dermed at hun holder af mig, hvilket får mig til at føle mig godt tilpas som mand. Er jeg sulten, så laver hun noget mad til mig og er jeg træt, så siger hun at jeg skal ligge mig på sofaen og slappe af. Mærker hun at jeg har lyst til sex, så tilfredsstiller hun også det behov. Alt sammen gør, at jeg som mand føler mig speciel og værdsat af hende.

Ved at gøre ovenstående opnår hun flere fordele. For det første, så får hun en mand, der ikke har lyst til andre kvinder – altså hun sikrer familiens fremtid. Hun får samtidig en glad mand, som gengælder hendes ”tjenester” på andre måder og som er langt mere medgørlig i dagligdagen. Udover dette sikrer hun sig, at manden er ”blød som smør”, når der er noget hun gerne vil have og som har betydning for hende. Det er manipulation i verdensklasse!

Et andet eksempel er ”smilet”. Min kæreste smiler vel ca. 98% af sin vågne tid. Det er faktisk lige før, at hun også smiler når hun sover… Smile Smilet giver i hverdagen en ekstra dimension og er igen helvedes manipulerende. Det er nemlig svært at være utilfreds og træt af forholdet, hvis man omgås en person med et positivt sind og et smil på læben. Man bliver automatisk selv i godt humør. At hun inderst inde så nogle gange er dødtræt, er for hende irrelevant. Hun kender nemlig godt smilet magt og betydning.

Sidst men ikke mindst… Min kæreste gør noget ud af sig selv og er velplejet. Her er der ingen H2O sandaler og joggingbukser. Igen et manipulations-trick, som går lige i hjernen på os mænd. Mænd er visuelle og ved at sørge for altid at være pæn at se på, så ved hun præcis hvor hun har mig.

Så konklusionen er:

Det at min kæreste er Thai er af enorm betydning. Det har nemlig lært hende hvordan man manipulerer en mand bedst muligt og får ham det bedste ud af ham. Thai-kvinder er efter min mening eksperter i manipulationens svære kunst og det gør dem derfor også til de mest tiltrækkende, magtfulde og farligste kvinder i verden.

Vil jeg gerne giftes igen? Ja, nu er jeg jo blevet ”hjernevasket” og så er der vel ingen vej tilbage… selvom jeg synes det er vildt skræmmende at tænke på, hvor meget magt en Thai-kvinde kan have over en.

SteenJ
Rigtig gof fortælling.

Ja, de er DE største skuespillere af den type mennesker....De kan "lyve" dig lige op i fjæset, og vi tror dem.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

patirak
SteenJ skrev:

Rigtig gof fortælling.

Ja, de er DE største skuespillere af den type mennesker....De kan "lyve" dig lige op i fjæset, og vi tror dem.

Som jeg ser det, så lyver Thai-kvinder for at undgå konflikter og problemer. Hellere fordreje sandheden (lyve) end skabe konflikt.
Thai-kvinders største svaghed er nok denne konstante higen efter at undgå et skænderi - og de ser ikke at skænderiet rent faktisk opstår fordi hun fyrer en gennemskuelig løgn af.

På den anden side er det også en slags styrke. For modsat danske kvinder, som vil diskutere ALT, så vil Thai-kvinden helst ikke diskutere noget der kan udløse et problem. Derved undgår man i parforholdet et utal af tåbelige diskussioner. Jeg har i hvertfald aldrig skændes eller diskuteret så lidt i et forhold, som jeg gør nu.

Når det kommer til løgne, så synes jeg faktisk Thai-kvinder er enormt dårlige til at lyve. De lyver efter min mening lidt som børn. På den anden side kan jeg også blive overrasket over den ærlighed, som jeg også ofte støder ind i. Her tænker jeg så "hvorfor pokker kunne hun ikke bruge lyve-metoden her?" Nej, så hellere lyve om noget totalt dumt end lyve i en situation, hvor det faktisk ville gøre noget gavn :-)
Redigeret af patirak d. 30/03-2012 04:14

chaingmai
selvfølgelig bliver du manipuleret, hvorfor skulle hun dog holde af dig for det du er???LOL LOL

bentmj
Manipulation? Eller naiv, dum eller blot forelsket farang?
En lille ægte historie som ikke engang er en molbohistorie selvom den lyder sådan, Manipulation?

En ven har rejst til Thailand gennem mange år, og i dag rejser han så hjem til DK efter 6 måneder i Thailand.
I august og september havde han stort besvær med at kontakte sin kæreste i Sangkha over telefon, og da han endelig fik fat på hende påstod hun at hun arbejde i Bangkok på en 7eleven men manglede penge og da han jo er rigtig farang sendte han naturligvis penge til hende.
Den 1 oktober ankom han til Thailand og rejse til Pattaya hvor han som forventet fandt hende i en bar i "gaden", han er jo en rigtig farang og tilgav hende da hun påstod ikke at have været sammen med andre mænd.
Den første oktober var han så sammen med hende seksuelt uden kondom naturligvis, og dagen efter rejste de så op til Sangkha hvor hun kommer fra.
Den 16 oktober var de på hospitalet hvor hun fik konstateret en slem TB, men de kunne også overbringe hende den glædelige nyhed at hun var gravid, nå men hun fortalt så danskeren at han havde gjort hende gravid den første dag han var i Thailand, altså 16 dage tidligere, nåja, han er jo en rigtig farang og troede på hende.
Samme dag kom de på en kort visit hos os for at aflevere lidt godt fra DK, og vi vurderede hende til at være 2-3 måneder gravid på hendes maves størelse, men da han kun havde været i Thailand i 16 dage kunne hun jo naturligvis kun være 16 dage gravid da hun jo havde sagt at hun ikke havde været sammen med andre mænd, så vi måtte jo tage fejl.
Her i weekenden er hun så gravid i 6 måned og da han rejser hjem i dag havde han planlagt at vende tilbage om knap 3 måneder for at overvære fødselen, han er jo en rigtig farang.
Men det bliver så ikke aktuelt da hun den forrige torsdag, altså efter godt 5½ måneds graviditet fødte en velskabt datter, ikke for lille og kun få timer i den varme box, og i søndags kunne mor og datter vende hjem til den stolte "far".
Hans mor og jeg overtalte ham for 2-3 måneder siden til at få lavet en blodprøve, men jeg tvivler på at han gør det, og hun har jo også sagt at hun ikke har været sammen med andre mænd i Pattaya så han må jo naturligvis være far til barnet, han er jo en rigtig farang,
Det er ganske vist.
Manipulation? Naiv? Dum? Eller blot endnu en forelsket arang?

patirak
bentmj skrev:

Manipulation? Eller naiv, dum eller blot forelsket farang?
En lille ægte historie som ikke engang er en molbohistorie selvom den lyder sådan, Manipulation?

En ven har rejst til Thailand gennem mange år, og i dag rejser han så hjem til DK efter 6 måneder i Thailand.
I august og september havde han stort besvær med at kontakte sin kæreste i Sangkha over telefon, og da han endelig fik fat på hende påstod hun at hun arbejde i Bangkok på en 7eleven men manglede penge og da han jo er rigtig farang sendte han naturligvis penge til hende.
Den 1 oktober ankom han til Thailand og rejse til Pattaya hvor han som forventet fandt hende i en bar i "gaden", han er jo en rigtig farang og tilgav hende da hun påstod ikke at have været sammen med andre mænd.
Den første oktober var han så sammen med hende seksuelt uden kondom naturligvis, og dagen efter rejste de så op til Sangkha hvor hun kommer fra.
Den 16 oktober var de på hospitalet hvor hun fik konstateret en slem TB, men de kunne også overbringe hende den glædelige nyhed at hun var gravid, nå men hun fortalt så danskeren at han havde gjort hende gravid den første dag han var i Thailand, altså 16 dage tidligere, nåja, han er jo en rigtig farang og troede på hende.
Samme dag kom de på en kort visit hos os for at aflevere lidt godt fra DK, og vi vurderede hende til at være 2-3 måneder gravid på hendes maves størelse, men da han kun havde været i Thailand i 16 dage kunne hun jo naturligvis kun være 16 dage gravid da hun jo havde sagt at hun ikke havde været sammen med andre mænd, så vi måtte jo tage fejl.
Her i weekenden er hun så gravid i 6 måned og da han rejser hjem i dag havde han planlagt at vende tilbage om knap 3 måneder for at overvære fødselen, han er jo en rigtig farang.
Men det bliver så ikke aktuelt da hun den forrige torsdag, altså efter godt 5½ måneds graviditet fødte en velskabt datter, ikke for lille og kun få timer i den varme box, og i søndags kunne mor og datter vende hjem til den stolte "far".
Hans mor og jeg overtalte ham for 2-3 måneder siden til at få lavet en blodprøve, men jeg tvivler på at han gør det, og hun har jo også sagt at hun ikke har været sammen med andre mænd i Pattaya så han må jo naturligvis være far til barnet, han er jo en rigtig farang,
Det er ganske vist.
Manipulation? Naiv? Dum? Eller blot endnu en forelsket arang?

HAHAHAHAHHAHAHAAAA!!!! Grin Super historie!

Jeg mener i bund og grund alle kvinder i verden bruger manipulation for at "kontrollere" os mænd. Der er dog ret stor forskel på hensigterne og løgnes karakter efter min mening. Din vens kæreste lyder en piger uden meget "hjerte" og vennen lyder til at være både forelsket, dum og naiv på samme tid.

Men det er da sejt, at han kan blive far efter kun 5,5 måneders graviditet. Det er vel ny rekord? Grin

Jeg kender en fyr, der første gang jeg mødte ham, brugte næsten en hel time på at forsikre mig om at hans kæreste ikke havde være barpige. Hun havde kun serveret drinks, som han kaldte det fra en bar, hvor pigerne efter hans overbevisning ikke var til salg.

Jeg undlod, at jeg gentagende gange har slæbt piger med hjem fra netop den bar. Synes ikke der var nogen grund til at ødelægge hans billede af hendes fortid. Smile Han virkede ikke på mig som typen, der helt kunne håndtere sandheden.
Redigeret af patirak d. 30/03-2012 06:15

sony
Jamen patirak, er det ikke det alle siger om deres damer, de har ikke fundet hende i en bar? Enten har de fundet hende på nettet eller i et supermarked, og der kommer en barpige jo 'aldrig'

Men kan det ikke være lige meget? Bare man er glad for hinanden
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

patirak
sony skrev:

Jamen patirak, er det ikke det alle siger om deres damer, de har ikke fundet hende i en bar? Enten har de fundet hende på nettet eller i et supermarked, og der kommer en barpige jo 'aldrig'

Men kan det ikke være lige meget? Bare man er glad for hinanden

Jo, det kan være totalt lige meget hvor man har mødt hinanden.

Men hvorfor møder man så indimellem nogen, der bruger så enormt meget energi på at sikre at man ikke tror kæresten er tidligere barpige. Jeg hverken spurgte ind til eller gad høre om hendes fortid. Men manden nævnte 5-6 gange i træk, at hun ikke var tidligere barpige.

Hvem ved, måske var det fordi jeg blot fortalte ham sandheden om min kæreste...

Lung Yao
Patirak,
Du skrev:
Jeg mener i bund og grund alle kvinder i verden bruger manipulation for at "kontrollere" os mænd

Kan også skyldes at de har hørt talemåden :

It's better be an old man’s darling, than a young man’s slave Kiss kiss
(det er bedre at være en gammel mands "yngling" end at være en ung mands slave) Grin

.
Redigeret af Lung Yao d. 30/03-2012 13:05
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

patirak
Lung Yao skrev:

Patirak,
Du skrev:
Jeg mener i bund og grund alle kvinder i verden bruger manipulation for at "kontrollere" os mænd

(det er bedre at være en gammel mands "yngling" end at være en ung mands slave) Grin

Grin Grin

.

Anonym Bruger
Lung Yao skrev:

Patirak,
Du skrev:

.

minder mig om dengang jeg som 26-årig blev afvist af en ung 'professionel' på Beach Rd. med begrundelsen:

"jeg er genert overfor pæne fyre"...

jeg var ikke engang beruset...

iøvrigt godt indlæg Patirak

kaktus10
Godt indlæg Patirak
Hold da op hvor jeg kan nikke genkendende til dit indlæg. Nu har min kone og jeg været sammen i 6 år. Endnu har vi ikke haft et skænderi. Ingen dage uden vi fortæller vi elsker hinanden.
Mine børn elsker hende, kolleger på arbejdsplads elsker hende. Hvor er livet dog dejligt og glæder mig allerede til resten af livet med hende.
GODT NOK SUKKERSØD LÆSNING-MEN SAND

ELSKER MIN COUNTRYGIRL FRA NORDTHAILAND.

Anonym Bruger
patirak skrev:

Hendes Thai baggrund, kultur og traditioner gør at jeg på mystisk vis ikke føler mig tappet for energi og stadig føler mig som MANDEN i forholdet. Dermed ikke sagt at hun ikke har enorm magt og indflydelse i forholdet - for hun bestemmer sgu i realiteten stort set alt..

I løbet af en almindelig hverdag, vil min kæreste f.eks. spørge mig flere gange om jeg er tørste, sulten, ked af det eller træt osv. Hun signalerer dermed at hun holder af mig, hvilket får mig til at føle mig godt tilpas som mand. Er jeg sulten, så laver hun noget mad til mig og er jeg træt, så siger hun at jeg skal ligge mig på sofaen og slappe af. Mærker hun at jeg har lyst til sex, så tilfredsstiller hun også det behov. Alt sammen gør, at jeg som mand føler mig speciel og værdsat af hende.

Et andet eksempel er ”smilet”. Min kæreste smiler vel ca. 98% af sin vågne tid. Det er faktisk lige før, at hun også smiler når hun sover… Smile Smilet giver i hverdagen en ekstra dimension og er igen helvedes manipulerende. Det er nemlig svært at være utilfreds og træt af forholdet, hvis man omgås en person med et positivt sind og et smil på læben. Man bliver automatisk selv i godt humør. At hun inderst inde så nogle gange er dødtræt, er for hende irrelevant. Hun kender nemlig godt smilet magt og betydning.

Sidst men ikke mindst… Min kæreste gør noget ud af sig selv og er velplejet. Her er der ingen H2O sandaler og joggingbukser. Igen et manipulations-trick, som går lige i hjernen på os mænd. Mænd er visuelle og ved at sørge for altid at være pæn at se på, så ved hun præcis hvor hun har mig

Du fremhæver sgu en masse gode ting som jeg tror mange kan relatere til i deres thaiforhold og som er ting der er manipulerende, JA!, men også ting der gør at det bare fungere godt og skaber grundlag for et kanon forhold...

Once you go Asian, you never go Caucasian

Til Kaktus10, enig! der er sgu ikke noget bedre end en sød countrygirl fra nordthailand! det er der de rigtige juveler er fra, især når man har lært at si guldet fra mudderet og at alt der skinner ikke er guld...

patirak
JS skrev:

patirak skrev:

Hendes Thai baggrund, kultur og traditioner gør at jeg på mystisk vis ikke føler mig tappet for energi og stadig føler mig som MANDEN i forholdet. Dermed ikke sagt at hun ikke har enorm magt og indflydelse i forholdet - for hun bestemmer sgu i realiteten stort set alt..

Sidst men ikke mindst… Min kæreste gør noget ud af sig selv og er velplejet. Her er der ingen H2O sandaler og joggingbukser. Igen et manipulations-trick, som går lige i hjernen på os mænd. Mænd er visuelle og ved at sørge for altid at være pæn at se på, så ved hun præcis hvor hun har mig

Du fremhæver sgu en masse gode ting som jeg tror mange kan relatere til i deres thaiforhold og som er ting der er manipulerende, JA!, men også ting der gør at det bare fungere godt og skaber grundlag for et kanon forhold...

Once you go Asian, you never go Caucasian

Til Kaktus10, enig! der er sgu ikke noget bedre end en sød countrygirl fra nordthailand! det er der de rigtige juveler er fra, især når man har lært at si guldet fra mudderet og at alt der skinner ikke er guld...

Ja, Kaktus10 og JS... Thai-kvinder besidder efter min mening et omsorgsgen, som gør dem unikke i et parforhold. Jeg ved stadig ikke helt hvordan de bærer sig ad, men det lykkedes dem at "beholde bukserne på" - uden at man føler man mister sin mandlighed.

Derfor er det også en fedt fornemmelse at være i et forhold til en Thai-kvinde, hvis hun altså har hjertet på rette sted og man er glad for hinanden. Omvendt tror jeg også et forhold til den forkerte Thai-kvinde, så kan være et rent mareridt, fordi hun besidder manipulationens kunst. Især hvis man er dybt forelsket i hende og hun har onde hensigter.

ABS
@patirak. ”Thai-kvinder besidder efter min mening et omsorgsgen” Hvor fanden sidder det gen henne?
@kaktus10. ” Nu har min kone og jeg været sammen i 6 år. Endnu har vi ikke haft et skænderi. Ingen dage uden vi fortæller vi elsker hinanden.” Ja, livet er en dans på roser. Er intet som et godt gammeldavs skænderi engang imellem. Ja, jeg skændes med min kone, det skal der til. Nogen gange tror hun at hun kan styrer det hele, har check på det hele. Så er den kun en vej. SÆT HENDE PÅ PLADS. Så længe hun ikke tilfører 1 Satang til husholdningen, så har hun ikke meget at skulle have sagt. Ikke ensbetydende med at jeg ikke lytter til hende. Det gør jeg. Jeg er heldig og vi elsker hinanden.
Mener nu ikke at Thai piger generelt undgår et skænderi mere end andre. Det med at nogen lyver. Kunne vel være fordi de er bange for at miste det de har. Mener sgu ikke Thai piger er hverken bedre eller dårligere end andre piger rundt omkring.
Også når jeg ser mange generalisere Thaier som dumme/ stupide og nedværdiger dem, grundet deres måde at være på, deres tankegang, deres måde at gøre tingene på bliver jeg en smule harm. Hvad i helvede laver disse mennesker herude? Ikke at jeg ikke kan blive sur på dem, vedr. deres måde at gøre tingene på. Men jeg må affinde mig med det, når jeg har valgt at leve herude. En ting der pisser mig af er, at de ikke kan klokken. Det med at møde til aftalt tid er ikke noget som de kender til. Så har fyret et par stykker, grundet dette. Kommer ikke 1½ time for sent til en aftalt flytning. Men udover det, så elsker jeg Thailand, Thaierne og deres kultur. Ja, selv Sabai Sabai kulturen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
patirak
ABS skrev:

@patirak. ”Thai-kvinder besidder efter min mening et omsorgsgen” Hvor fanden sidder det gen henne?
@kaktus10. ” Nu har min kone og jeg været sammen i 6 år. Endnu har vi ikke haft et skænderi. Ingen dage uden vi fortæller vi elsker hinanden.” Ja, livet er en dans på roser. Er intet som et godt gammeldavs skænderi engang imellem. Ja, jeg skændes med min kone, det skal der til. Nogen gange tror hun at hun kan styrer det hele, har check på det hele. Så er den kun en vej. SÆT HENDE PÅ PLADS. Så længe hun ikke tilfører 1 Satang til husholdningen, så har hun ikke meget at skulle have sagt. Ikke ensbetydende med at jeg ikke lytter til hende. Det gør jeg. Jeg er heldig og vi elsker hinanden.
Mener nu ikke at Thai piger generelt undgår et skænderi mere end andre. Det med at nogen lyver. Kunne vel være fordi de er bange for at miste det de har. Mener sgu ikke Thai piger er hverken bedre eller dårligere end andre piger rundt omkring.
Også når jeg ser mange generalisere Thaier som dumme/ stupide og nedværdiger dem, grundet deres måde at være på, deres tankegang, deres måde at gøre tingene på bliver jeg en smule harm. Hvad i helvede laver disse mennesker herude? Ikke at jeg ikke kan blive sur på dem, vedr. deres måde at gøre tingene på. Men jeg må affinde mig med det, når jeg har valgt at leve herude. En ting der pisser mig af er, at de ikke kan klokken. Det med at møde til aftalt tid er ikke noget som de kender til. Så har fyret et par stykker, grundet dette. Kommer ikke 1½ time for sent til en aftalt flytning. Men udover det, så elsker jeg Thailand, Thaierne og deres kultur. Ja, selv Sabai Sabai kulturen.

Det jeg mener med "omsorgsgen" er, at Thai-kvinder generelt ser anderledes på kønsrollerne end f.eks. en vestlig kvinde ville gøre. Jeg får ihvertfald mere opmærksomhed som MAND i dette forhold, end jeg nogensinde har fået i nogle af mine tidligere forhold til danske kvinder.

Jeg har skam også haft skænderier med min kæreste. Aner ikke hvordan det er med andre Thai-kvinder, men min kæreste går langt for at undgå diskussioner, konflikter og skænderier. Det tror gælder jeg for mange Thai-kvinder. Men igen... jeg har kun erfaringer fra denne ene...

Oplever ikke min kæreste som styrende, men som enormt god til at få hendes vilje og ideer igennem, ved at manipulere mig til at tro, at jeg selv har fået ideen eller taget beslutningen Smile

Anonym Bruger
patirak skrev:

ABS skrev:

Det jeg mener med "omsorgsgen" er, at Thai-kvinder generelt ser anderledes på kønsrollerne end f.eks. en vestlig kvinde ville gøre. Jeg får ihvertfald mere opmærksomhed som MAND i dette forhold, end jeg nogensinde har fået i nogle af mine tidligere forhold til danske kvinder.

Jeg har skam også haft skænderier med min kæreste. Aner ikke hvordan det er med andre Thai-kvinder, men min kæreste går langt for at undgå diskussioner, konflikter og skænderier. Det tror gælder jeg for mange Thai-kvinder. Men igen... jeg har kun erfaringer fra denne ene...

Oplever ikke min kæreste som styrende, men som enormt god til at få hendes vilje og ideer igennem, ved at manipulere mig til at tro, at jeg selv har fået ideen eller taget beslutningen Smile

At få manden til at tro han bestemmer, selv har fået ideen og selv har taget beslutningen, er vel et worldwide kvinde gen.

Men en af de ting jeg kunne nikke genkendende til i et af dine tidl. indlæg, er beskrivelsen af din Thai kærestes
interesse i, at du føler dig important.

Du føler hvor vigtigt det er for hende, at du har det godt, ved den opmærksomhed hun giver dig.

DET ER JO SKIDE SMART!

På den måde får hun en glad mand....Og vigtigt, et bedre liv. For du giver jo tilbage...

Er tingene ikke vendt lidt på hovedet her, i forhold til det vi kender fra kvinder i Dk.?

Der, er det jo kvinderne, som forlanger den opmærksomhed af os mænd.!

Wink

patirak
DK skrev:

patirak skrev:

ABS skrev:

At få manden til at tro han bestemmer, selv har fået ideen og selv har taget beslutningen, er vel et worldwide kvinde gen.

Men en af de ting jeg kunne nikke genkendende til i et af dine tidl. indlæg, er beskrivelsen af din Thai kærestes
interesse i, at du føler dig important.

Du føler hvor vigtigt det er for hende, at du har det godt, ved den opmærksomhed hun giver dig.

DET ER JO SKIDE SMART!

På den måde får hun en glad mand....Og vigtigt, et bedre liv. For du giver jo tilbage...

Er tingene ikke vendt lidt på hovedet her, i forhold til det vi kender fra kvinder i Dk.?

Der, er det jo kvinderne, som forlanger den opmærksomhed af os mænd.!

Wink

Jo, mener du rammer helt præcis. Danske kvinder forlanger opmærksomheden først. Giv den og du får noget igen... hvis du er heldig.

Noget jeg heller ikke oplever i min nuværende forhold er "det er din tur" begrebet - ihvertfald ikke verbalt. Altså ingen "Nu har jeg gjort det - og nu er det din tur til at gøre det". Det er for mig et totalt "turn off" for som mænd holder vi ikke konstant regnskab med hvem der gør hvad. Vi gør det bare.

En dansk kvinde husker ALT hvad hun har gjort og du vil på et tidspunkt blive konfronteret med det. Da du som mand har en blank huskeliste, så har du straks et problem, når hendes huskeliste fyres af. Resultat... du føler dig slet ikke som en mand og hun vil vinde en eventuelt diskussion, fordi du ikke kan huske hvornår du sidst støvsugede.

Thai-metoden med at skabe "Det er vigtigt for mig, at du er godt tilpas" situationen, ER pisse smart. For det første, begynder man nemlig at ser og værdsætte det hun gør - og man mister samtidig ikke sin mandlighed. Derudover sår hun et samvittigheds- og omsorgsfrø i manden via "take care" metoden. Man får lyst til - Ja, man får det nærmest skidt med sig selv, hvis man ikke giver hende opmærksomhed eller gør noget tilsvarende igen. Hun har formået hvad det danske kvinde også ville - bare ved at "ofre" sig selv først. Det er genialt tænkt og handlet.

Ja, det er et worldwide kvinde-gen at få manden til at føle at han har fået en ide, som faktisk er hendes. Metoden fungerer bare super godt for Thai-kvinder, fordi vi allerede er blødgjorte efter intens påvirkning af "take care" metoden.

En Thai-kvinde kan få en sund, rask og ellers normalt tænkende mand til at købe dem "små-ting" som huse og biler i hendes navn. De kan slippe afsted med at lyve og snyde manden på det groveste... og han vil stadig tro på alt hvad hun siger.

Hvor mange danske kvinder kan få en mand de lige har mødt til at bygge et hus til hende og angive hende som ene-ejer at det hele? Tror ikke det er ret mange, for i Danmark fungerer mandens hjerne, da han ikke er påvirket af "take care" metoden. "Take care" metoden kan være dødens farlig i hænderne på en ondsindet Thai-kvinde.

Men ofte er det også manden, der misforstår "Take-care" metoden. Når man føler man konstant har det godt, så kan man faktisk nemt som mand blive "nulret" i søvn og glemme at holde fokus. Man begynder at tage "Take Care" metoden for givet, hvilket ikke er godt. For som alle worldwide kvinder, så vil Thai-kvinden have noget retur for sine "Take care" bestræbelser. Giver man ikke det, så kan hun hurtigt forvandle sig fra "good heart" til "bad heart". Og så er man på skideren...

For mig er Thai-kvinder meget "black or white"... Hvis du har deres kærlighed, så giver de sig 100% for dig. Hvis ikke så får du til gengæld 0%. Der findes ingen middelvej. Det er enten eller... Elsker hun dig ikke, så kan du være sikker på, at hun har en anden plan med dig. Hun vil stadig lave "take care" og smile en masse, men du får lov at betale på et tidspunkt.

Samtidig besidder Thai-kvinder et hævn-gen, der får selv de mest berømte massemordere til at lige kordrenge i forhold til. Her er tale om kvinder, de i årevis kan smile og udøve "take care", for derefter at hive kniven frem, når du sover og er allermest tryg. Når du så vågner op i en blod pøl og er forvandlet til en opereret "ladyboy", så kan du så tænke over hvad du gjorde forkert. Det er selvfølgelig et "worst case" eksempel, men det sker altså nogle gange... Er du heldig, så smider hun dig bare ud af huset som du selv har betalt.

Generelt mener jeg ikke Thai-kvinder er så komplicerede. De har viljen og vil gå enormt langt for at få et forhold til at fungere. De er enormt positive at være sammen med og de formår virkelig at få os til at føle os som mænd. Bruger man lidt sund fornuft og giver noget at sig selv igen, så får man enormt meget mere tilbage. Jeg tror også, at det er derfor at Thai-kvinder reagerer kraftigt, hvis de føler sig snydt af manden.

For de ofrer sig virkelig for forholdet og de "starter"... så der er også lidt "din tur" i et forhold til en Thai. Her får du først og skal så give tilbage... og som DK så korrekt skriver, så er det lige omvendt med danske kvinder.

En andet magt-redskab, som Thai-kvinden mestre er "smilet". Hvis ikke hun smiler, så bør man begynde at tænke og reagere. Min kæreste er perfekt til at styre både mig og hendes teenage søn på denne måde. Hun kan få os til at hoppe rundt for hende, blot ved at lade være med at smile og påføre sig ansigtsudtrykket "Jeg føler mig ikke godt tilpas og er skuffet over jer."...

Hun behøver ikke sige et ord, men blot ændre ansigtsudtryk og vi går automatisk begge i "take care"-mode overfor hende. Når vi så har sprunget nok rundt for hende, hun er tilfreds og vi ser smilet igen, så kan vi slappe af - og alting falder så tilbage til, at hun tager sig af os igen.

For mig kunne danske kvinder lærer utroligt meget af Thai-kvinder, men Thai-kvinder bliver misforstået, ved at blive anset som underdanige og uselvstændige. Fakta er, at de er langt mere magtfulde en danske kvinder er, for de forstår nemlig til fulde at udnytte de kvindelige magtmidler.

Jeg har dyb respekt for min kæreste og hvis hun siger noget til mig, så lytter jeg. For jeg ved at når hun bliver alvorlig og taler ud, så mener hun det 100%. Ellers ville hun nemlig ikke nævne det.

En dansk kvinde, vil derimod konstant plapre løs om dit og dat - hvoraf det meste er ubetydeligt og rene luksusproblemer. P.g.a. de evige klagesange, ender det med at manden lukker ørene i - og den dag, hun så endelig siger noget vigtigt, så hører han ikke efter. Han er nemlig blevet immun overfor hendes ubetydelig plapren og forholdet er dermed allerede på forkert kurs.

Jeg tror med blot lidt flere smil, lidt mere "take care" og mindre ubetydelig ævleri, at samtlige mine danske forhold kunne være endt godt. Men problemet med en dansk kvinde er hun kræver, at du skal levere noget først, høre på hendes evige luksusproblemer og samtidig synes hun er sexet, selvom hun stort set aldrig smiler.

Som mand skal man dælme være tålmodig og stærk for at kunne leve sådan. Jeg troede, jeg kunne - men havde ikke styrken... Så jeg må nøjes med en Thai.

Jeg kender mange der er Dansk gift, og de behøver ikke svine min thai kone og mit hjemland til for at fortælle, hvor lykkelige de er med deres ægtefæller.

Min mor var også dansk og en vidunderlig kvinde.

Hvordan har andre det med deres mødre, er de også ækle danske kvinder?

patirak
tick skrev:

Jeg kender mange der er Dansk gift, og de behøver ikke svine min thai kone og mit hjemland til for at fortælle, hvor lykkelige der er med deres ægtefæller.

Tick, du vil bare ikke stoppe... Grin og acceptere mine holdninger.

Fortæl mig så om de lykkelige ægteskaber du kender i Danmark? Fortæl om hvad dine mandlige venner fortæller dig, når de taler om deres koner - og om hvor lykkelige de er... Jeg hører ikke mange lykkelige historier fra mine mandlige dansk-gifte venner og de knepper alle til højre og venstre, så snart de rammer Bangkok. Så er den store kærlighed til deres danske kone pludselig glemt...

Hvorfor valgte du selv en Thai-kone, når du elsker danske kvinder så meget?. Du er måske en af dem, der stadig bor hjemme ved mor - var forelsket flere gange i danske kvinder, men formåede aldrig at score en? Så i stedet købte du dig til noget "kærlighed" i Thailand og fik din nye kone fløjet hjem til dit elskede fædreland.

Du bor vel ikke på Thy?, hvilket jo må være et at de fedeste steder i Danmark for en Thai-kvinde at skulle flytte til.

Spring til debat: