Se indlæg
 Udskriv debat
I dag er SK973 til Bangkok aflyst
Peder1968
Er der nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak.

Peder1968
Jeg kan se på "Live Flight Tracking" at SK972, som burde være samme fly, hænger i luften og lander om 39 min. Så det burde jo ikke være tekniske problemer Cool

flyer
Peder1968 skrev:

Jeg kan se på "Live Flight Tracking" at SK972, som burde være samme fly, hænger i luften og lander om 39 min. Så det burde jo ikke være tekniske problemer Cool

Jeg ved ikke hvorfor den er aflyst, det var den oz igår! Men at 972 er på vej nu betyder bestemt ikke at det er den samme flyver der skal flyve 973 iaften, det kan være at den efter check og cleaning skal flyve vest på lidt senere, det kan oz være at den skal have et større check og først flyve noget senere, måske 973, de flyver meget forskelligt, både øst og vest..... kun deres A330 der kun flyver vest på og vist DBX når den rute er aktiv.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

L
er det SAS ?
og hvad gør man så... får blot nye billetter til en anden dag (men mister 1-2 feriedage) ?

laodenmark
L skrev:

er det SAS ?
og hvad gør man så... får blot nye billetter til en anden dag (men mister 1-2 feriedage) ?

Prøvede det samme med en SAS Afgang. Dengang blev jeg ombooket til en LH afgang samme dag, så godt nok måtte jeg over frankfurt. Men jeg fik lov til at ændre hjemrejsedagen i forhold til min oprindelige booking ( fint da denne hjemrejsedag oprindeligt var meget dyrer) Så helt ok for mig med en 'omstigning' Wink
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Peder1968
L skrev:

er det SAS ?

Jeg har taget et kig i min rejseforsikring. Den udbetaler 650 kr. pr. dag pr. person hvis flyet er forsinket mere end (tror nok 5 timer)..
Så hvis man f.eks. bliver ombooket til næste afgang (dvs. dagen efter) kan man få en slat penge som kompensation.

vandango
Har selv oplevet det med SAS for længe siden, dog tikkede der en sms ind på min mobil, så jeg kunne nå at ændre mine planer.

moerk5002
Jeg er lige ankommet Bangkok i nat, efter 8 dage i Danmark. Flyet var SK973 søndag aften fra København, men aflyst/forsinket ca 12-13 timer.

SAS fortalte mig i Dammark det skyldtes tekniske Problemer.

Der var en stor fordel ved det, idet der kun var ca 80 mennesker med, så vi havde rigeligt plads, men at sove på en formiddags flyvning er sgu ikke nemt, når man lige er stået op.

Mit bud er at de aflyser på grund af for lidt solgte billetter......! Så ombooker de bare passagerene til næste afgang. Jeg vidste faktisk ikke noget, men fandt ud af det allerede lørdag da jeg ville bestille sæde og tjekke min booking.
Rent kaos i Københavns lufthavn, ingen check inn pult til SK6973 (nyt flynr) og 'self service' virkede ikke. Jeg nåede ud til min flyver ca 15 før afgang og jeg ankom lufthavnen ca 2 1/2 time før........!

Min sidste flyvning med SAS, havde allerede sagt det for flere år siden efter en lign oplevelse, men ville give det en chance til.

Fremover holder jeg mig til Thai Air, FinnAir eller Air Berlin.......

L
Peder1968 skrev:

L skrev:

er det SAS ?

Jeg har taget et kig i min rejseforsikring. Den udbetaler 650 kr. pr. dag pr. person hvis flyet er forsinket mere end (tror nok 5 timer)..
Så hvis man f.eks. bliver ombooket til næste afgang (dvs. dagen efter) kan man få en slat penge som kompensation.

hvem har du rejseforsikring hos ?

Unggoy
Det er sgu mystisk med disse aflysninger... ingen info på hjemmesiden. De vil helst gå stille med dørene...

Peder1968
L skrev:

Peder1968 skrev:

L skrev:

er det SAS ?

hvem har du rejseforsikring hos ?

FDM som så er "LB Koncernen".
Under punktet "Forsinket udrejse / hjemrejse" kan man få en godtgørelse på 650 kr. pr. person pr. døgn (max 2600 pr. person) hvis forsinkelsen er mere end 5 timer. Kravet er det skyldes mekaniske eller klimatiske forhold....
Så det kan jo desværre jo nok gradbøjes således de ikke dækker Pfft

milex
@moerk5002,

Dette kunne være interessant, om du kunne oplyse hvorfor du mener flyene er aflyst pga. manglende belægning. Eller er det bare 'et usagligt slag i luften'?.

Lung Yao
milex skrev:
@moerk5002,
Dette kunne være interessant, om du kunne oplyse hvorfor du mener flyene er aflyst pga. manglende belægning. Eller er det bare 'et usagligt slag i luften'?.

Det er forekommet før ved jeg, men hverken JEG/DU ville nogensiden få fx. SAS til at indrømme det officielt.Violin

Men, måske er du "insider" (SAS planning) og kan modbevise påstanden fra Mørk5002 og undertegnede. Måske ikke lige præcis med SAS 973, men andre afgange i Europa.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
well, det forlyder jo at Thai har gjort tilsvarende flere gange.
Det kan jeg huske at have læst i tråde her på siden.....

Jeg har Europæiske denne gang... mon de dækker tilsvarende ?
(det har jeg ikke undersøgt)

milex
Lung Yao skrev:

[quote]milex skrev:
@moerk5002,

Det er forekommet før ved jeg, men hverken JEG/DU ville nogensiden få fx. SAS til at indrømme det officielt.Violin

Men, måske er du "insider" (SAS planning) og kan modbevise påstanden fra Mørk5002 og undertegnede. Måske ikke lige præcis med SAS 973, men andre afgange i Europa.

Nu var det sådan set ikke mig der kom med en 'påstand'. Så bevis den hellere selv.

Alle SAS-fly BKK->CPH er fuldt bookede i nærmeste fremtid.
Så at aflyse CPH->BKK, pga. manglende belægning vil være som at tisse i buxerne for at holde varmen.

Hvis selskabet mangler fly pga. teknik/crew etc. - ja så korrekt, så aflyser man selvfølgelig der hvor det generer færrest passagerer. Alt andet ville være unaturligt.

Men at der ellers aflyses schedulerede fly pga. manglende belægning er en and.

Lung Yao
milex skrev:

Nu var det sådan set ikke mig der kom med en 'påstand'. Så bevis den hellere selv.

Korrekt det var som jeg skrev: Mørk og undertegnede, og desvære mine "rødhatte" kilder ville helst være anonyme(forståeligt nok).

Så at aflyse CPH->BKK, pga. manglende belægning vil være som at tisse i buxerne for at holde varmen.

Venligst læs igen hvad jeg også skrev:<< Måske ikke lige præcis med SAS 973, men andre afgange i Europa. >>
Hvis selskabet mangler fly pga. teknik/crew etc. -
ja så korrekt, så aflyser man selvfølgelig der hvor det generer færrest passagerer. Alt andet ville være unaturligt.Men at der ellers aflyses schedulerede fly pga. manglende belægning er en and.
Din påstand(and), som stadigt også mangler sagligt dokumentation.

N.F.C. Roger and Out. Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

milex
Lung Yao skrev:

milex skrev:

Korrekt det var som jeg skrev: Mørk og undertegnede, og desvære mine "rødhatte" kilder ville helst være anonyme(forståeligt nok).

Een gang til - I kom med opr. påstand. Så argumenter for den!
Minder mig lidt om 'slår du stadig din kone?'
Read the rules

Venligst læs igen hvad jeg også skrev:<< Måske ikke lige præcis med SAS 973, men andre afgange i Europa. >>
Hvis selskabet mangler fly pga. teknik/crew etc. -
ja så korrekt, så aflyser man selvfølgelig der hvor det generer færrest passagerer. Alt andet ville være unaturligt.Men at der ellers aflyses schedulerede fly pga. manglende belægning er en and.
Din påstand(and), som stadigt også mangler sagligt dokumentation.

N.F.C. Roger and Out. Tuttelu Tralla

.

moerk5002
Som jeg siger så er det mit bud, har intet bevis mod det. Men i min flyvning var vi under 100, mit gæt i mellem 70 og 80 passagerer.

Men det rager mig også en papand, bare skide irriterende at være så meget forsinket, om man så skal på ferie eller hjem som mig er fløjtende ligegyldigt. Heldigt for mig jeg holder til under en halv time fra Cph airport, tænk på folk fra Jylland og andre fjerne egne i Danmark.

Tumut
Vi fik en mail forrige gang med SAS 1 mdr før afrejse, hvor jeg ringede til dem og fortalte dem, at vi skulle rejse den dag for vi havde købt togbilletter orange og så sagde de vi kunne flyve over franfurt, eneste problem var at det fly fra københavn fløj 20 min før vi ankom med toget. Så sagde jeg at jeg ville have dækket de nye togbilletter, da de var dyrere, da jeg ikke kunne få orange mere. Og det gik de med til: så rykkede de vores rejse en dag, så fik vi faktisk dækket togbilletterne begge veje, selvom jeg kun bad om derover, så vi fik refunderet 1470 kr på billetter. vi havde kun givet 4080 kr pr billet så det var en god handel. Så de er til at snakke med, hvis ,man kontakter dem.

Sagde også, at vi havde valgt SAS pga. den direkte flyvniong og skærm ved alle sæder. Så I mine øjne var det en stor forringelse i flyvetid og underholdningsværdi. . Grunden til flyvet var aflyst, var der var for mange tomme sæder

Men synes nu altid de har været til at snakke med.

Sidste gsang fik også billetter til en billigere pris fordi computeren ved dem havde lavet en fejl, men ville ikke lade os betale for billetter, netop fordi det var en fejl. Der fik vi det til den pris computeren havde lavet fejl ved. Der var prisen 4000 kr under for billund-københavn-bangkok-københavn-billund end kun københavn-bangkok-københavn., så 13780 kr for 2 voksne og 1 barn der.

Nu håber jeg ikke de aflyser vores fly denne gang vi har bestilt i oktober 3 uger 13202 kr for os 3 , men denne gang københavn-bangkok-københavn.

flyer
flyer skrev:

Peder1968 skrev:

Jeg ved ikke hvorfor den er aflyst, det var den oz igår! Men at 972 er på vej nu betyder bestemt ikke at det er den samme flyver der skal flyve 973 iaften, det kan være at den efter check og cleaning skal flyve vest på lidt senere, det kan oz være at den skal have et større check og først flyve noget senere, måske 973, de flyver meget forskelligt, både øst og vest..... kun deres A330 der kun flyver vest på og vist DBX når den rute er aktiv.

Så er KBM netto lettet, på vej mod Chicago! Det var den der kom ind som 972 i morges, så de kommer noget omkringCome here sun
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Spring til debat: