Se indlæg
så er de igang med at kontroleder os pensionnister
|
|
rickyn |
Lagt på d. 17/03-2012 05:28
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
så skete det at vi nu har fået gang i den kontrol af os pensionnister .her i thailand .har fået et meget sødt brev fra den danske ambassade i bangkok .så er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvad kommune man høre under . mvh rickyn. |
|
|
Lagt på d. 17/03-2012 07:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
rickyn skrev: så skete det at vi nu har fået gang i den kontrol af os pensionnister .her i thailand .har fået et meget sødt brev fra den danske ambassade i bangkok .så er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvad kommune man høre under . mvh rickyn. Hvis du bor fast i Thailand, hører du vel ikke under nogen kommune mere, det er vel Pensionsstyrelsen, der administrerer pension til danskere i udlandet. http://www.penst....andet.aspx Og hvad skrev de så til dig? Måske de vil vide, om du bor sammen med nogen ? Hvis det er det, de spørger om, er det jo det samme, som de spørger om i leveattesten ! |
|
|
Boes |
Lagt på d. 17/03-2012 09:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
De er nok ude efter den sidste kommune du boede i - inden du fraflyttede Danmark. Kan du ikke gengive brevet her i tråden...... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Lagt på d. 17/03-2012 12:14
|
|
Boes skrev: De er nok ude efter den sidste kommune du boede i - inden du fraflyttede Danmark. Kan du ikke gengive brevet her i tråden...... Det lyder mærkeligt, hvis de spørger om den sidste bopælskommune inden fraflytning fra Danmark, for hvis vedkommende får dansk pension, har kommunen jo netop sendt sagsakterne i pensionssagen til Pensionsstyrelsen i forbindelse med fraflytning, så den oplysning har de jo allerede ! Men det kunne da være interessant at læse, hvad ambassaden ønsker at vide. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/03-2012 12:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
hn skrev: .............................................................................. Det lyder mærkeligt, hvis de spørger om den sidste bopælskommune inden fraflytning fra Danmark, for hvis vedkommende får dansk pension, har kommunen jo netop sendt sagsakterne i pensionssagen til Pensionsstyrelsen i forbindelse med fraflytning, så den oplysning har de jo allerede ! Men det kunne da være interessant at læse, hvad ambassaden ønsker at vide. Kunne det tænkes at de checker de "deltids udvandrer" (dem som har stadigt adresse i DK, men bor i LOS). Næste skridt ville nok være lidt á la "dyneløfteri" i DK, hvor nu de ville spørge dine naboer i Nakhon Nowhere om du fx. virkelig er alene, som det blev oplyst i forbindelse med leveattesten. Bare en tanke. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 17/03-2012 12:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Tror der er mange som er dybt interesserede i hvad Ambassaden skriver - jeg er ikke rykket til LOS endnu men er nok een af dem som vil forsøge at beholde en adresse i DK, dog på den måde at jeg vil være 4 mdr. i DK sålænge jeg kan arbejde .... - mai pen rai - tchun! |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 17/03-2012 13:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
du hører under den kommune du sidst boede i.. det gør at jeg som bor i Sverige hører under Allerød kommune når jeg snakker med Danmark
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Nuk |
Lagt på d. 17/03-2012 13:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
Da jeg har fået samme brev prøver jeg lige at gengive det væsentlige i brevet. Inden 18. juni skal jeg sende: Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning. Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. Hvis de ikke har modtaget den ønskede dokumentation inden fristens udløb vil de standse min pension. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
Boes |
Lagt på d. 17/03-2012 14:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Jeg tror at DE vil checke at du har rimelige livsvilkår i dit Thailandske exil. Eksistensminimum , varmebidrag, gratis læge, hospitaler, billige buskort , boligsikring og andre tillæg. Det er da fint og godt at de tænker på os herude.....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/03-2012 15:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nuk skrev: Da jeg har fået samme brev prøver jeg lige at gengive det væsentlige i brevet. Inden 18. juni skal jeg sende: Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning. Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. Hvis de ikke har modtaget den ønskede dokumentation inden fristens udløb vil de standse min pension. Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Hvor mange pensionister har en aarsopgoerelse fra det thailandske skattevaesen ? skatten er jo betalt til Danmark. Hvis man bor i eget hus er det jo ens hustru som staar som ejer og saa vil det vaere svaert at vise de oenskede dokumenter, med andre ord bliver pensionen standset, det er maaske det regeringen oensker ? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/03-2012 15:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
hugoboerge skrev: Nuk skrev: Da jeg har fået samme brev prøver jeg lige at gengive det væsentlige i brevet. Inden 18. juni skal jeg sende: Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning. Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. Hvis de ikke har modtaget den ønskede dokumentation inden fristens udløb vil de standse min pension. Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Hvor mange pensionister har en aarsopgoerelse fra det thailandske skattevaesen ? skatten er jo betalt til Danmark. Hvis man bor i eget hus er det jo ens hustru som staar som ejer og saa vil det vaere svaert at vise de oenskede dokumenter, med andre ord bliver pensionen standset, det er maaske det regeringen oensker ? Og når du så oplyser, at huset står i konens navn, bliver du betragtet som samboende og derfor ikke berettiget til pension som enlig. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/03-2012 15:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Og når du så oplyser, at huset står i konens navn, bliver du betragtet som samboende og derfor ikke berettiget til pension som enlig. [/quote] Er man enlig naar man er gift ? |
|
|
Nuk |
Lagt på d. 17/03-2012 16:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
Boes du er sjov. Og om vi er gift eller ikke gift når vi bor i Thailand er vel uden betydning. Jeg får grundbeløbet af min folkepension og ikke en skid mere. Kan de pille ved den? Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
kylling |
Lagt på d. 17/03-2012 16:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Nuk skrev: Boes du er sjov. Og om vi er gift eller ikke gift når vi bor i Thailand er vel uden betydning. Jeg får grundbeløbet af min folkepension og ikke en skid mere. Kan de pille ved den? Hej Nuk Hvor meget er endeligt grundbeløbet?? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/03-2012 16:40
|
Antal indlæg: 3779 |
Nuk skrev: Da jeg har fået samme brev prøver jeg lige at gengive det væsentlige i brevet. Inden 18. juni skal jeg sende: Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning. Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. Hvis de ikke har modtaget den ønskede dokumentation inden fristens udløb vil de standse min pension. Hele problemet med det her stunt er jo, at det er politisk bestemt af nogle umodne studenter i det danske system og efter danske forhold, hvad de vil se. Når der spørges efter kommune, så mener de sikkert distriktskontor (ampør), men jeg tror ikke, at et ampør kan gøre eller sige så meget omkring de fleste udlændinge. Jeg kender da heller ikke mit ampør af den simple årsag, at jeg ikke har noget at bruge det til, og omvendt. Dertil kommer, at jeg aldrig har hørt om en udlænding, der lever i Thailand, og som laver selvangivelse i Thailand. De thailandske myndigheder efterspørger bevis på pension, hvis man har pension-visum, eller hvis man har familie-visum, så skal man bevise en indtæg, men de beder jo ikke om, at man skal selvangive Og hvorfor gør de ikke det? Det ved jeg ikke, men måske, fordi stort set alle udlændinge i Thailand opholder sig på et non-immigrant-visum, hvilket betyder, at man ikke er immigrant - man bor her altså ikke, men opholder sig "midlertidigt" (long stay). Det forholder sig anderledes, hvis man har arbejdstilladelse, for så skal man selvangive, men så er man jo ikke pensionist. Hvis det var mig, så ville jeg nok snakke med det lokale skattekontor. I "gamle dage" kunne de jo udstede en attest på, at man havde ikke skyldte skat, og denne attest må vel samtidig sige, at man ikke har haft en indtægt. Alternativet er at få et skattenummer og selvangive inden ultimo marts, men jeg er usikker på, om det er bedrageri, hvis man ikke lader sin pension beskatte. Dog må dobbeltbeskatningsaftalen gøre, at man så kan trække sin thailandske skat fra på den danske selvangivelse - dobbetlbeskatningsaftalen må vel også gælde for pension??? I så fald kan man tale med en lokal revisor. Jeg mener, at jeg betaler 200 baht om året for min selvangivelse. Og man kan med hjælp fra kæresten og Google Translate "nemt" oprette et skattekort online. Men umiddelbart er jeg helt blank, så mit råd er, og det ville jeg gøre, hvis det var mig, at jeg ville ringe og tale med pågældeldende sagsbehandler, som har sent brevet. Hvis man har rent mel i posen, så kan man jo blot tale ligeud om sine problemer omkring dokumentation. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/03-2012 17:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
hugoboerge skrev: Det var ikke sikkert på at det var møntet på DIG direkt, men der findes mange andre som IKKE er gift og som "glemmer" at oplyse at de er samlevende. ............................................................ Er man enlig naar man er gift ? Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Der findes nogle som har arbejde i Thailand, ikke mange men.... Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning Måske check om eens udgifter står mål med eens indtægter, hvad ved jeg eller "hvor længe" du er boende der (selv om man kan godt fx. leje et hus for 1 år og kun bo 3 mnd ad gangen der). Denne her er mere "tricky" i mine øjne: Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. - Du kan sagtengs eje en kondo (eller Usufruct), det er Jord som du ikke må eje. - Mange som har købt/bygget et "kolonihavehus" i LOS, har ikke altid deklareret udførsel af midlerne til financiering af købet, og nok derfor check af låneaftale/gældsaftale enten i DK eller LOS. It startet as Big Brother and now it's becomming an Ogre . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 17/03-2012 17:09
|
|
Nuk skrev: Da jeg har fået samme brev prøver jeg lige at gengive det væsentlige i brevet. Inden 18. juni skal jeg sende: Årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010. Dokumentation for mine boligudgifter i 2011. Hvis jeg bor til leje skal jeg sende min lejekontrakt og seneste elregning. Hvis jeg ejer min bolig Skal jeg sende dokumentation for finansiering af boligen, fx. kopi af skøde på ejendommen, låneaftale, gældsoversigt, samt eventuel afgift til beboerforening. Hvis de ikke har modtaget den ønskede dokumentation inden fristens udløb vil de standse min pension. Nuk skrev: Boes du er sjov. Og om vi er gift eller ikke gift når vi bor i Thailand er vel uden betydning. Jeg får grundbeløbet af min folkepension og ikke en skid mere. Kan de pille ved den? Nuk, af dine to indlæg kan jeg forstå, at du er folkepensionist. Jeg tror ikke et øjeblik på, at der i den danske pensionslovgivning er hjemmel til at kræve den slags oplysninger fra dig, for at du fortsat kan modtage pensionen! Hvis jeg var dig, ville jeg omgående klage over brevet (og kravene om dokumentation) direkte til Pensionsstyrelsen ! Du kan enkelt klage ved at sende en mail. Hvem står som afsender af brevet, er det den danske ambassade, eller er det Pensionsstyrelsen ? |
|
|
Lagt på d. 17/03-2012 17:13
|
|
Robert Kronberg skrev: Hvis man har rent mel i posen, så kan man jo blot tale ligeud om sine problemer omkring dokumentation. Hilsen, Robert Jeg er for det meste enig med dig, men her stopper enigheden ! |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 17/03-2012 17:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Måske skal Dannevang også lige fakturere for ejendomsværdiskat af bolig i udlandet. Uanset om der er fuldstændig rene linjer vedr. udførsel til finansiering, og der er betalt for en ydmyg bolig med indkomst, der allerede ER beskattet i Danmark, så vil den danske skattefar jo alligevel have sugerøret ned i kassen med rester. |
|
|
ban |
Lagt på d. 17/03-2012 17:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
rickyn skrev: så skete det at vi nu har fået gang i den kontrol af os pensionnister .her i thailand .har fået et meget sødt brev fra den danske ambassade i bangkok .så er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvad kommune man høre under . mvh rickyn. Så vidt Jeg kan se er det fra den person som skal kontrolere dansker i THAILAND som er andsat på Ambasaden og ikke pensionsstyrlsen Det ville hjælpe alle hvis vi konne få hele skrivelsen af se MINUS PERSON OPLYSNINGER Mvk Ban |
|
Spring til debat: |