Se indlæg
 Udskriv debat
Undervisning i dansk i Bkk
pethan
Så vidt jeg kan se, er der to muligheder for en thai at lære dansk i Bangkok; i Phayathai Road (Piro Talk) eller i Ladplakao (Thai Integration). Er der nogen, der kender disse steder, og kan fortælle om undervisningens kvalitet, og evt. sige noget om, hvilken af dem, der er bedst?

Bacher
Hej Pethan

Min kone har i flere omgange gået hos Thai Integration, dem kan vi varmt anbefale, gode lærer, god stemning, gode forhold

med venlig hilsen

Bacher

styx32
Hej

Der er kun et sted hvor kvaliteten er god nok
Det er hos thai integration :-)

larschr5
Min hustru gik ca. to måneder hos Thai Integration og det kan vi varmt anbefale. Overvejdede også Piro Consulting, men det virkede mere orienteret mod indvandringsprøven end at lære dansk generelt ud fra hvad jeg kunne læse fra deres hjemmeside.

pethan
Tak for responsen. Det ser ud til, at Thai Integration er den meste populære skole. Men er der nogen, der har prøvet PiroTalk? Denne ligger nemlig tæt på centrum, mens TI ligger temmelig langt væk fra, hvor vi holder til.
Tak igen til dem, der har meldt tilbage.

hiks
thai integration

26 Lat Plakao soi 46, Jorrakaebua, Lat Prao, bangkok 10230 thailand

konen betalte 19.000bath for 1 maaned.
incl. kaffe og tee, og mad kl.12. og varelse til at bo"ps. det en meget haard madras".
ca. 7,5time undervisning hverdag, man-fredag.

pethan
Lærte hun noget?

Bo
Min kone også gået hos Thai Integration, dem kan vi også varmt anbefale, gode lærer, god stemning, gode forhold.Smile

larschr5
pethan skrev:

Lærte hun noget?

Lidt underligt spørgsmål for hvis konen ikke lærte noget, ville vi vel ikke anbefale stedet. Men jo hun lærte noget. Og det er en rigtig god investering at hun undervises af en lærer der kan både dansk og thai. Det giver langt bedre muligheder for at forstå og snakke basal dansk, men tro nu ikke at dansk kan læres på 2-3 måneder. Og forvent at hun i de første 2 uger formentlig vil blive frustreret over det.

Men at lære noget, kræver altså mere end en god skole. Det kræver at eleven er interesseret i at lære dansk og er indforstået med at bruge tid på at lave lektier og øve sig. Et fremmedsprog læres ikke ved at læne sig tilbage og lytte. Og så er det selvfølglig væsentligt for indlæringsevnen hvor lang tid hun har gået i skole. Alt andet lige vil en kvinde med 6 års skolegang have væsentlig sværere ved at lære dansk en en kvinde med en universitetsuddannelse.

sudsakhon
larschr5 har fat i den lange ende.

Uden at skulle fremhæve den ene skole frem for den anden, er "elevens" instilling og forudsætninger nok det vigtigste..

Der er et gammelt ordsprog: Noget med at slæbe heste ned til truget, men man kan ikke tvinge den til drikke..

Den boglige forudsætning kan også være en faktor i den ligning..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
malefyrre
sudsakhon skrev:

larschr5 har fat i den lange ende.

Uden at skulle fremhæve den ene skole frem for den anden, er "elevens" instilling og forudsætninger nok det vigtigste..

Der er et gammelt ordsprog: Noget med at slæbe heste ned til truget, men man kan ikke tvinge den til drikke..

Den boglige forudsætning kan også være en faktor i den ligning..

Helt enig med jer begge 2, men lærernes kvalifikationer har nok også noget at sige, samt deres evne til at motivere.

kened 1968
hvad koster det at gå på de skoler og hvor mange timers undervisning er der om ugen???????

hiks skrev:

thai integration

26 Lat Plakao soi 46, Jorrakaebua, Lat Prao, bangkok 10230 thailand

konen betalte 19.000bath for 1 maaned.
incl. kaffe og tee, og mad kl.12. og varelse til at bo"ps. det en meget haard madras".
ca. 7,5time undervisning hverdag, man-fredag.

kened 1968
koster det stadig det samme hvis man ikke bor på skollen,har famille i BK

larschr5
Da min hustru gik på skolen, boede hun udenfor skolen hos noget familie. Det var vist lidt billigere, men kontakt skolen (eller Clyde her på siden) og få oplyst priser med og uden ophold.

http://thaiintegr...index.html

larschr5
malefyrre skrev:Helt enig med jer begge 2, men lærernes kvalifikationer har nok også noget at sige, samt deres evne til at motivere.

Selvfølgelig. Men der er i min optik enorm forskel på at lære dansk 30 timer ugenligt med Thai Integration og 24 timer månedligt med PiroTalk. Og det var helt konkret årsagen til at vi valgte Thai Integration.

pethan
Tak for jeres meningstilkendegivelser allesammen. Det ser ud til, at Thai integration er den klare vinder, men lidt synd, at der ikke er nogen, der egentlig har prøvet PiroTalk, da det i princippet kunne være et udmærket produkt, de har (faktisk ville jeg personligt foretrække at gå til sprogundervisning to timer om dagen frem for seks - hvis de to timer var intensive, så tror jeg, at min hjerne ikke ville kunne rumme mere på en dag). Men brugerne er åbenbart godt tilfredse med TI, så det er nok denne skole, vi vil vælge.
Jeg har et andet spørgsmål ang. sprogindlæring, men det vil jeg starte en ny tråd med ...

rinpoche
Hej Pethan,

Jeg kan sagtens følge dig mht. at indlære dansk 1-2 timer om dagen kontra 6 timer om dagen. Det er en hulens masse input.

Men faktum er dette - og som jeg også tror dtw medlemmer der har gået til thai undervisning 1 time om dagen kan tale med om - det tager ÅR at komme nogle videre vegne med den kadence.

mvh

hiks
thai integration,

ja.... det er en god laare.
Redigeret af hiks d. 09/03-2012 18:46

clydehaumann
Hej. Lige en rettelse. Vi underviser ikke i 6 timer om dagen men i 5.
5 timer om dagen kan også lyde af for meget, og det ville det også være hvis det hele var tør sprog undevisning.Vore elever bor hos os og dette betyder at undervisningen hurtigt bliver noget de ser frem til da der ellers ikke er meget andet at lave. Mange af vore elever bruger 3 til 4 timer på selvstudier dagligt og det ville de vel ikke dersom de var kørt trætte. Ud over sprogundervisningen bruger vi megen tid på at orientere om Danmark og danske samfundsforhold da vi mener dette er en lige så vigtig del af at skulle flytte til et nyt og anderledes samfund.
Mange af vore elever fortæller at de gerne vil tage kørekort når de kommer til Danmark, så som noget helt nyt har vi nu teori undervisning på programmet. Undervisningen foregår på dansk, med forklaring på thailandsk.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Spring til debat: