Se indlæg
 Udskriv debat
bange for at blive dræbt på vej til pat
Mc laren
kære alle et lille måske mærkeligt spørgsmålSmile nå jeg er landet i land of smiles skal så have en taxa til pattaya, vil bare være sikker på at få en rigtig taxa og ikke en forklædt killer eller røver, hvad gør du for komme sikkert frem LOL LOL

b_j3ns3n
Jeg tager da også mine forholdsregler, men ud over min bazooka i tasken og min colt 45 i bæltet, gør jeg intet.. Wink

naah.. jeg hopper bare id i den første og bedste taxa.. (bedste = billigste) også kører jeg derud af Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

kylling
Mc laren skrev:

kære alle et lille måske mærkeligt spørgsmålSmile nå jeg er landet i land of smiles skal så have en taxa til pattaya, vil bare være sikker på at få en rigtig taxa og ikke en forklædt killer eller røver, hvad gør du for komme sikkert frem LOL LOL

Ja hvis du føler dig mere sikker så gå,for der jo nogle gade hundeWinkNå spøg til side du kan roligt tage en taxi fra lufthavnen,jeg har aldrig hørt om problemer med taxi, kun prisen men er den aftalt på forhånd er det heller ikke noget problemBla bla bla

kened 1968
Jeg har en fast regl jeg holder når jeg er i Bangkok.det er jeg kund køger med indrigstreret Taxa,det kan du se på dem hved at de har en lille plade på indersiden af døren med et nummer på, og så er det selfølig efter min mening de der linger mest en taxa,de er også de billigste at køre med.udover det kan man jo blive overfaldet mange steder,men efter min mening er risikoen lig nul i den slags taxaer for den slags ubehage i starten af sin tur...

god tur og brug fornuften

FarangDingDong
Sidste gang jeg tog den tur gik jeg først ned i bunden af sumpen for at checke bustiderne. Jeg nåede lige at konstatere at der var ca 2 timer til bussen gik da der var en taxa chauffør der sagde "Pattaya 800 baht". Den tog jeg og det gik helt fint.
Livet er for kort til lange underbukser

per p
Når du lande i Bangkok så når du er kommet igennem imigrationen i ankomst hallen er der så vit jeg husker et par steder at du kan bestille taxa, men du kan også bestille en taxa hjemme fra så der er en chauffør der står parat til at køre dig til Pattaya, hvis du skriver til mig på så skal jeg finde internet adrassen frem til dig

ingolf
Fanden, så tog de röven på mig igen---sidst jeg tog taxi--4-5 år siden--kostede det 1500bath Angry

Men på den anden, når konen henter mig, er det altid med tom tank, og så koster det 2000baht at fylde den op Grin
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Amagerdreng
Skriv til ham her... Der er super service og koster 1200 bath.

Friends
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

roald
Har da hørt om en mand der tog en taxa fra lufthavnen til pattaya, på vejen dertil skulle han lade vandet, og taxaen kørte ind på en tankstation, manden lader vandet da han kommer tilbage er taxaen væk, og derfor også hans store kuffert Big eyes

kimberg
Bestiller altid ved Mr. T i Soi Diana, Pattaya.
Har en fast pris til Pattaya fra lufthavnen.
1.000 Baht incl. vejskat ( Bompenge ) og 900 baht den anden vej.
Har aldrig haft problemer med ham, og han har mange biler.
Der står altid en mand eller dame, med et skilt, med mit navn på.
De står ved meeting point 3 i ankomst hallen, lige ud og til venstre, lige efter immigration.
Kan ikke blive nemmere.
Kan maile til ham, så får du bekræftelse tilbage.
Hans mail er. [mail][/mail]

God tur. Pattaya er den fedeste by i verden.
I hvert til fald, hvis man er til fest og farver.

Er man ikke det, er der mange andre fede steder i Thailand.

M.v.h. Kim Berg

OleOrm
Kan varmt anbefale mr_t

natty
Ja der er mange måder at komme fra lufthanven til Pattaya på, men min regel nr. 1 er ikke at tage nogen som står og tilbyder sig.

Hvis jeg tager til Pattaya fra lufthavnen, gør jeg det samme som hvis jeg kun skal til Bangkok, jeg går ned til skanken ved "public taxi" og siger hvor jeg skal hen.
Til Pattaya har de en fast pris.
Passageren får en slip og chaufføren en anden.
Behold den du får ved skranken, den kan bruges til at sende evt. klager.
Har dog aldrig haft problemer, den eneste jeg kan komme i tanke om er hvis taxachaufføren har kørt lidt for meget og burde ligge i sengen og sove.
Betal ikke før du er fremme ved destinationen.

Der er mange måder at klare transporten på, men det er så min.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

tingtong
som oleorm og kim berg skriver, mister t er osse min foretrukne

http://www.paradi...ttaya.html

Unggoy
Tag bussen - det er mest sikkert.

http://www.phuket...12180.html

FarangDingDong
roald skrev:

Har da hørt om en mand der tog en taxa fra lufthavnen til pattaya, på vejen dertil skulle han lade vandet, og taxaen kørte ind på en tankstation, manden lader vandet da han kommer tilbage er taxaen væk, og derfor også hans store kuffert Big eyes

Hvis jeg en sjælden gang tager en "ukendt" taxa noterer jeg lige taxa nummeret og nr. pladen og jeg har altid min håndbagage med mig hvor de vigtigste ting er så kufferten er ikke særlig alvorlig at miste.

Iøvrigt Roald, jeg har længe villet spørge dig om din avartar er et billede af din ekskæreste?????
Livet er for kort til lange underbukser

Jeg er begyndt at tage bussen, man sidder godt og sikkert, ikke som i taxi nogen gange hvor de kører aht.

Har dog aldrig oplevet noget p!s med taxi chaufførerne, de har fået et fast beløb, og kører så bare til PTY.

En gang brød taxien dog sammen på highway, ( in the middle of nowhere) , motoren steg af.( chaufføren kørte også bilen max ud i alle gear Grin) ..der blev jo selvfølgelig vildt varmt da air stoppede , men utroligt nok , efter blot 5 min kom en anden taxi og fortsatte turen.Sunflower

natty
Unggoy skrev:

Tag bussen - det er mest sikkert.

http://www.phuket...12180.html

Kan egentlig kun være enig.
Hvis jeg var bange for at blive dræbt i trafikken, ville jeg vælge med 1 som det sikreste:
1. Bus
2. Taxi
3. Minibus

Det er helt uvidenskabeligt, og kun ud fra egne erfaringer. Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kimberg
Min mening er nu at livet er for kort til offentlig transport.

Her er alle ulemperne.

1. Man skal først skal finde bussen.
2. Vente til der er afgang.
3. Kan ikke bare holde et pitstop hvis man ønsker det. Cheers
4. Kan heller ikke ryge, men nu ryger jeg heller ikke.
5. man skal til ud og finde en taxi når man når frem alligevel.
For hvem gider slæbe rundt på en kuffert i 35 graders varme, når man kan sidde og nyde en kølig pils i stedet for.
6. Merprisen for en taxi er under 100 danske kroner. Og hvis ens budget er så stramt, Så skulle man nok være blevet i Danmark.
7. Hvis man er mere end 1 person kan det heller ikke betale sig og køre i bus. Taxi er jo til Thai priser. Ikke de sindsyge høje Danske priser.
Det er jo lige før man kan tage en taxi for start gebyret i DK rol

Men det er min mening, og ikke nødvendigvis den samme som alle andre har.

Men god tur derned.

Hvem der bare snart var på vej til Pattaya.
Savner en rigtig lang ferie :-)

Med Venlig Hilsen
Kim Berg

Mc laren
tusind tak alle se på det i eftermiddagSmile

Kim Ludvigsen
natty skrev:

Hvis jeg var bange for at blive dræbt i trafikken, ville jeg vælge med 1 som det sikreste:
1. Bus
2. Taxi
3. Minibus

Det er helt uvidenskabeligt, og kun ud fra egne erfaringer. Grin

Hvor mange gange er du blevet dræbt i trafikken? Cool
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: