Se indlæg
 Udskriv debat
Købe visa i thailand
ObelixDk
Jeg har hørt det kan lade sig gøre at få forlænget sit 30dages visum i thailand, nogen der kender noget til dette?

ObelixDk skrev:

Jeg har hørt det kan lade sig gøre at få forlænget sit 30dages visum i thailand, nogen der kender noget til dette?

Knageme et godt spørgsmål - Jeg er med på en lytter..

Mvh. Labri

Boes
Du kan købe 7 dages extension på Immigration office. Pris THB 1,900
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Robert Kronberg
Boes skrev:

Du kan købe 7 dages extension på Immigration office. Pris THB 1,900

For lige at præcisere, så er årsagen til, at det kun kan forlænges med syv dage, at der IKKE er tale om et visum, fordi danskere er fritaget for visum ved ophold under 30 dage (eller 15 ved passering af landegrænse).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Boes
Som sagt Robert Nemlig. Extension..
Albert Einstein

Lung Yao
ObelixDk skrev:

Jeg har også hørt/læst om visse vesterlændinger som kunne "købe" en visa forlængelse på Immigration ud over de nævnte 7 dage. (Ved dog ikke om der er hold i virkeligheden, eller om deres regeringer har en "særaftale" med TH., nogle pensionister kan ).

Prøv at være lidt mere præcis med dit spørgsmål, da det er tilsyndeladende "et løs rygte", du måske har hørt.
1 - Er det tale om forlængelse via Visarun?
2- Dit spørgsmål kan også tolkes som om du ville høre om mulighed for forlængelse af visum med 30 dage, men ikke nødvendigvis foretaget i Thailand.

Så kunne svaret være Visarun a) via landegrænser = 15 dage . b ) Via Thai ambassade og kort ophold i nabolændene, retur med FLY = 30 dage.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

ObelixDk skrev:

Jeg har også hørt/læst om visse vesterlændinger som kunne "købe" en visa forlængelse på Immigration ud over de nævnte 7 dage. (Ved dog ikke om der er hold i virkeligheden, eller om deres regeringer har en "særaftale" med TH., nogle pensionister kan ).

Prøv at være lidt mere præcis med dit spørgsmål, da det er tilsyndeladende "et løs rygte", du måske har hørt.
1 - Er det tale om forlængelse via Visarun?
2- Dit spørgsmål kan også tolkes som om du ville høre om mulighed for forlængelse af visum med 30 dage, men ikke nødvendigvis foretaget i Thailand.

Så kunne svaret være Visarun a) via landegrænser = 15 dage . b ) Via Thai ambassade og kort ophold i nabolændene, retur med FLY = 30 dage.

.

Så vidt jeg husker, så kan man ændre sit "indrejse-stempel" til et visum, så længe man har minimum 21 dage tilbage, og et visum kan herefter, mod forskellige betingelser, forlænges, når man har cirka 14 dage tilbage.

Derved kan en kreativ eller venlig immigrations-betjent godt forlænge et 30 dages indrejse-stempel.

Hilsen, Robert

"

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
............................................................................................
...................................................................................
Derved kan en kreativ eller venlig immigrations-betjent godt forlænge et 30 dages indrejse-stempel.
Hilsen, Robert

Robert, Headbanger

Hvornår ville DU som "konsulent" holde dig til LOVENS bogstav (også den Thailandske) og lade være med at udspredte disse "uhyrligheder" Shock Pynter ikke på din CV, selv om T.I.T.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao skrev:

Robert Kronberg skrev:
............................................................................................
...................................................................................
Hilsen, Robert

Robert, Headbanger

Hvornår ville DU som "konsulent" holde dig til LOVENS bogstav (også den Thailandske) og lade være med at udspredte disse "uhyrligheder" Shock Pynter ikke på din CV, selv om T.I.T.

.

Som jeg læser Roberts indlæg, så hverken beskriver han eller opfordrer til nogen form for uhyrligheder eller ulovligheder !

Så hvorfor spørger du ikke Robert først, hvad han mener, inden du farer i det røde blækhus ? Cool

Husk også, at på Immigration foregår alt " at the discretion of the immigration officer ! "

Boes
Rolig - rolig

Med et almindeligt VOA, Visa On Arrival, turistvisa, som indehaver af et dansk pas gå til nærmeste immigration office i Thailand og købe extension, dvs. forlængning højst 7 dager og kun 1 gang, derefter gælder visarun. 15 dage over land og nye 30 dage hvis man kommer via luften..
Albert Einstein

Hvis man hjemmefra har søgt visa i f.eks. 3 måneder, så vil man ved indrejse få 60 dage og efterfølgende kan man gå på emigration og få de sidste 30 dage for 1900 B.

det har jeg selv prøvet!

Boes skrev:

Rolig - rolig

Med et almindeligt VOA, Visa On Arrival, turistvisa, som indehaver af et dansk pas gå til nærmeste immigration office i Thailand og købe extension, dvs. forlængning højst 7 dager og kun 1 gang, derefter gælder visarun. 15 dage over land og nye 30 dage hvis man kommer via luften..

Nu ved jeg ikke, om det er mig, du mener, men jeg er rolig !
Hvis jeg skal blive mere rolig, så falder jeg i søvn !

Hvor har du det der VOA fra, er det et udtryk, du selv har strikket sammen ?

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

Robert Kronberg skrev:
Hilsen, Robert

Robert, Headbanger

.

Det, som jeg skriver, er, at man ikke kan forlænge et "indrejsestempel" udover de nævnte syv dage, men som kommentar til dit indlæg svarer jeg, at det sikkert lykkes for nogle, og så forklarer jeg, hvordan det måske lykkes.

Nemlig ved at ændre sit indrejsestempel til et visum og så søge forlængelse.

Og så svarer jeg, at de, der siger noget, som andre har hørt, måske har fået det ordnet i en enkel sagsbehandling.

Der er mange, som siger noget, som andre hører, der har fået det ordnet; og at folk, der hører, hvad andre siger, ikke ved, at det måske er tale om en omgåelse af loven, kan jeg jo ikke gøre noget ved. Jeg giver blot en sandsynliggørelse af dit indlæg.

I al fald er det min erfaring i dette land, at mange får ordnet ting, både lovligt og ulovligt, som ikke kan lade sig gøre, og at der således altid er nogen, som har fået ordnet det, der ikke burde kunne lade sig gøre.

Hilsen, Robert

"

Boes
hn
Har funderinger over VOA

Nej hn, udtrykket anvendes på de fleste engelske websites. Så blev du lidt klogere også iaften.
Albert Einstein

Boes skrev:

hn
Har funderinger over VOA

Nej hn, udtrykket anvendes på de fleste engelske websites. Så blev du lidt klogere også iaften.

Nej, jeg blev da ikke klogere, for der er jo netop ikke tale om et visum, hvilket Robert også skrev !

Nogle landes borgere kan nok få et " visa on arrival " men det gælder ikke danske statsborgere !

Så det er forkert at bruge udtrykket "VOA" i forbindelse med danskeres korte ( max. 30 dage) ophold i Thailand.

Boes
Håber du kan sove godt nu hnSleeping
Albert Einstein

Saendaeng
Og hvis du er thai gift, kan du gå på immigrationen og få 60 dages Extension for 1900 THB
Medbring:
Dit pas
et pas foto(kan også laves der)
Din vielses attest med underskrift af din kone og dig
kopi af din kones husbog(Tabian bahn) med underskrift
kopi af hendes ID kort med underskrift
1900 THB
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Boes skrev:

Håber du kan sove godt nu hnSleeping

Jamen, det kan jeg da, Boes ! ( men slet ikke på grund af noget, der er skrevet her )

Det lyder nærmest, som om det er et problem for dig, at jeg korrigerer dig ?

Løsning: Sæt dig lidt bedre ind i sagerne, før du skriver. Wink Pfft

rinpoche
Ikke fordi jeg vil kaste ved på dette bål og ikke fordi det er særlig vigtigt.

Men, HN har ret.
Danskere får ved ankomst en 30 dages "visa exemption"

Boes
Nu har Obelix så fået klar besked på sit spørgsmål !
Albert Einstein

Spring til debat: