Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
opret bankkonto
|
|
styx32 |
Lagt på d. 09/01-2012 07:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg har en ven der er i Thailand i den forbindelse skal han have oprettet en bankkonto i Kasikorn Bank Jeg har forslået ham og tage til Pattaya i Big C for at åbne kontoen. Er der nogen af jer der ved om de stadigvæk gerne vil åbne kontis til Falang ? Hvis han medbringer følgende PAS Visitkort fra Hotel Telefonnummer (Mobil Thai Nummer) /Styx |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 09/01-2012 08:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Har lige søgt her på siden med dette ord BANK KONTO og fandt 448 emner omhandlende det samme. Pyt nu med dette... Det er bare at gå ind i en bank og oprette en konto.. Faktisk som du gør derhjemme, så det kan der jo ikke laves så meget om på..De er venlige og hjælpsomme i de forskellige banker, så bare klø på, og opret den konto du nu har lyst til.. Det er kun hvis du skal låne penge, der vil blive problemer, for det er de ikke så gode til, hvis du er farang. Jo hvis du har 1. mille i banken, kan du godt låne 500.000.-, men så er det jo dine egne penge du låner til en rente på over 8 procent, og det vil da være tosset... Redigeret af svendborg d. 09/01-2012 08:18 |
|
|
L |
Lagt på d. 09/01-2012 08:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
svendborg skrev: Har lige søgt her på siden med dette ord BANK KONTO og fandt 448 emner omhandlende det samme. Pyt nu med dette... Det er bare at gå ind i en bank og oprette en konto.. Faktisk som du gør derhjemme, så det kan der jo ikke laves så meget om på..venlige og hjælpsomme i de forskellige banker, så bare klø på, og opret den konto du nu har lyst til.. De er faktisk yderst v Ting ændrer sig hele tiden, så det er da absolut fair at spørge, det er jo det vi har debatten til. Jeg selv skal også lave en konto dernede i april, så vil følge denne tråd med spænding. Jeg overvejer selv Kasikorn Bank da jeg har læst her at det er den Danske Bank har som samarbejdspartner. Jeg vil gerne tilføje spørgsmålet om det også er muligt med en dertil hørende netbank (helst på engelsk), så man kan følge lidt med. |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 09/01-2012 08:22
|
Jeg har Bangkok Bank og en anden. De har begge netbanking på engelsk, men bangkok bank er det den eneste bank, hvor jeg har kunne få et visa kort.. |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 09/01-2012 08:24
|
Som du selv siger... Det ændre sig hele tiden, så det er vel bare at klø på, og finde det man ønsker... |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 09/01-2012 08:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
Der er nu ikke noget der forandre sig ang. en konto i thailand....Nu ved jeg ikke hvor din ven bor, men at rejse det halve thailand rundt for at oprette en konto er det rene nonsens, tag den naermest bank...Lad vaere med at goere alting svaerere end det er ! Saet 1000 baht ind, haev de 600 igen naar du gaar, saare simpelt........ |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 09/01-2012 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Til olsen99 Det er nu ikke lige til og oprette en konto i Thailand. de fleste kræver at du har fast bopæl dernede. min ven har været i kalasin og blevet afvist af 2 banker. Jeg ved det virker i Pattaya så der tager han hen. |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 09/01-2012 09:07
|
Denne er da godt helt ny for mig, for jeg bor ikke og har heller ikke ønsker om at bosætte mig i Pattaya.. Jeg har da aldrig hørt om nogen igennem de sidste 8 år her ude på landet, der skulle have haft de store problemer med at oprettelse af en bank konto.. Netbanking kan måske være et problem, men at oprette en konto, har jeg da endnu aldrig hørt om, skulle være forbundet med de store problemer. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2012 11:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
svendborg skrev: Denne er da godt helt ny for mig, for jeg bor ikke og har heller ikke ønsker om at bosætte mig i Pattaya.. Jeg har da aldrig hørt om nogen igennem de sidste 8 år her ude på landet, der skulle have haft de store problemer med at oprettelse af en bank konto.. Netbanking kan måske være et problem, men at oprette en konto, har jeg da endnu aldrig hørt om, skulle være forbundet med de store problemer. Og det er ikke et krav (heller ikke m.h.t. "nemhedends skyld" ). Bare tag til Kasikorns kontor på Silom Rd. næste gang du er i BKK, og åbne et konto der. Men KASIKORN bank er den meste flexible/nemmeste m.h.t. åbning af bankkonto for Farangs. Styx32 oplysning af hans vens afvisning skyldes nok med at "provinsbanker" er mere tilbaholdende end banker i de store byer og i særdeleshed turist områder. Bangkok Bank er konservativ og "tung at danse med" m.h.t. oprettelse af Netbanking, hvor de kræver Faste adresse og "arbejdstilladelse" for at få det. Hos Kasikorn er der ingen problem ved det, og så vidt jeg husker oplysningen om Thai tlf. nr. skyldes at du ville få SMSer fx. for aktivering af kontoen og ved fjerntransaktioner skal du brug OTP (One Time Pincode = pinkode som bliver ugyldig efter 24T fra afsendelsen) eller at du har også valgt 2 Pincode mulighed(via mail). Edit: Jeg har Bangkok Bank og en anden. De har begge netbanking på engelsk, men bangkok bank er det den eneste bank, hvor jeg har kunne få et visa kort Og måske en af de få banker hvor du skulle have faste adresse og arbejdstilladelse for at få det, ikke ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 09/01-2012 12:05
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg gik i SCB og åbnede ne konto, det tog måske 15 minutter med alle de papirer. Satte 10000 baht ind og jeg kunne få ATM kort med det samme. Det med at sætte 1000 baht ind og hæve dem omgående, synes jeg er en meget dårlig ide. Ingen god service af kontohaver! Netbanking ønsker jeg ikke at bruge. Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen. |
|
|
carstenj |
Lagt på d. 09/01-2012 12:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 132 |
girobank skrev: Jeg gik i SCB og åbnede ne konto, det tog måske 15 minutter med alle de papirer. Satte 10000 baht ind og jeg kunne få ATM kort med det samme. Det med at sætte 1000 baht ind og hæve dem omgående, synes jeg er en meget dårlig ide. Ingen god service af kontohaver! Netbanking ønsker jeg ikke at bruge. Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen. jeg bruger SCB og har netbanking også, det fungerer perfekt. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 09/01-2012 12:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
God bank-kotume eller ej, Naar man har kontoen er det vel for at den skal bruges i fremtide, og ikke blot for at vise at man har et thailandsk plastik kort i pungen... Det jeg skitsere er blot at det er simpelt. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2012 12:41
|
girobank skrev: Jeg gik i SCB og åbnede ne konto, det tog måske 15 minutter med alle de papirer. Satte 10000 baht ind og 1) jeg kunne få ATM kort med det samme. 2) Det med at sætte 1000 baht ind og hæve dem omgående, synes jeg er en meget dårlig ide. Ingen god service af kontohaver! Netbanking ønsker jeg ikke at bruge. Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen. 1) Hvad med VISA electron? Kan man få det "lige så nemt" hos SCB (Siam Commercial Bank) som hos Kasikorn ? 2) Nemlig, kan give anledning til mistro: << Hvad har han gang i ? hæve søle 1000B (eller 600) lige efter at de er indsatte fremmer ikke "tilliden" til kunden, for som du skrev i et andet henseende: Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
carstenj |
Lagt på d. 09/01-2012 12:50
|
Lung Yao skrev: girobank skrev: Jeg gik i SCB og åbnede ne konto, det tog måske 15 minutter med alle de papirer. Satte 10000 baht ind og 1) jeg kunne få ATM kort med det samme. 2) Det med at sætte 1000 baht ind og hæve dem omgående, synes jeg er en meget dårlig ide. Ingen god service af kontohaver! Netbanking ønsker jeg ikke at bruge. Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen. 1) Hvad med VISA electron? Kan man få det "lige så nemt" hos SCB (Siam Commercial Bank) som hos Kasikorn ? 2) Nemlig, kan give anledning til mistro: << Hvad har han gang i ? hæve søle 1000B (eller 600) lige efter at de er indsatte fremmer ikke "tilliden" til kunden, for som du skrev i et andet henseende: Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen . jeg har et rigtigt visa-kort til min konto hos SCB, men man får et visa-electron med det samme når man opretter en konto der, og man kan selv vælge pin-koden, og iøvrigt ændre pinkoden på deres atm maskiner. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2012 13:04
|
carstenj skrev: ................................................................................................... 1) Hvad med VISA electron? Kan man få det "lige så nemt" hos SCB (Siam Commercial Bank) som hos Kasikorn ? 2) Nemlig, kan give anledning til mistro: << Hvad har han gang i ? hæve søle 1000B (eller 600) lige efter at de er indsatte fremmer ikke "tilliden" til kunden, for som du skrev i et andet henseende: Det er jo ikke derfor jeg har åbnet kontoen jeg har et rigtigt visa-kort til min konto hos SCB, men man får et visa-electron med det samme når man opretter en konto der, og man kan selv vælge pin-koden, og iøvrigt ændre pinkoden på deres atm maskiner. 1) Tak, rart at vide. 2) For at undgå "misforståelser": Den Pincode du omtaler er den du bruger til når du skal hæve kontanter i ATM automater, men jeg henviste (måske ikke klart nok) til NETBANKING transaktioner fra Thailand eller udlandet (fx. overførsel til familien eller Internet indkøb ) som er noget helt andet, og for din egen sikkerheds skyld er koden kun gyldigt i 24T. efter at den er udstedt, og den ville du få tilsendt per SMS (til thai mobil #) og som du IKKE kan ændre. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
carstenj |
Lagt på d. 09/01-2012 13:13
|
når jeg logger på netbanking bruger jeg mit nick og så den kode som blev aftalt da jeg oprettede netbanking i SCB ikke noget med en midlertidig pin kode pr mobil tlf. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/01-2012 13:47
|
carstenj skrev: når jeg logger på netbanking bruger jeg mit nick og så den kode som blev aftalt da jeg oprettede netbanking i SCB ikke noget med en midlertidig pin kode pr mobil tlf. JEP, rigtigt og det gører Jeg også fra DK, MEN det giver mig kun adgang til mit konto, hvor jeg så kan se/læse : Saldoen - seneste bevægelser - og lidt mere. Dog i Thailand og fra en ATM automat kan jeg også overføre penge fx. til din konto ved KUN at have adgang til mit konto, med ID og Password.(derfor "forkert" af mig at skrive i tidligere indlæg og det undskylder jeg for, at det gjalde også Netbanking fra Thailand og udlandet). Hvad gører Du så, hvis du fx. skal fra DK overføre penge fra dit Thai konto til kæresten/familien i Thailand? Kan du så gøre det KUN ved hjælp af dit ID(nick) og den aftalte kode ? Hvis det kan lad sig gøre på den måde så har SCB en anden (sikkerheds)procedure end Kasikorn. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
jojokent |
Lagt på d. 09/01-2012 13:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Har 2 banker bangkok og krung thai. Begge med electron visa kort. Huslejekontrakt og pas ingen problem. |
|
|
Lagt på d. 09/01-2012 14:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvorfor er det så vigtigt med netbanking til en bankkonto i thailand? Måske et dum spørgsmål, så lad bare være med at svare mig. |
|
|
L |
Lagt på d. 09/01-2012 14:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
girobank skrev: Hvorfor er det så vigtigt med netbanking til en bankkonto i thailand? Måske et dum spørgsmål, så lad bare være med at svare mig. Jeg synes det er meget logisk når man bor i DK at man så gerne vil kunne se/tjekke sin konto i Thailand via nettet. Samt man vil kunne sende penge retur til DK hvis man skulle få brug for det. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |