Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvad laver i til daglig?
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 13/10-2011 08:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Inspireret af den anden tråd "Hvad laver jeres kvinder til daglig ?", har jeg oprette denne tråd, da jeg er interesseret i at hører hvad i laver til daglig i Thailand. Jeg bor ikke selv i Thailand men har som mange andre et ønske om at flytte til Thailand når jeg bliver lidt ældre. Men hvad kan man udfylde sin dagligdag med? Hvad gør i? |
|
|
iThai |
Lagt på d. 13/10-2011 09:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Jeg driver en virksomhed, og det går al min tid med. Prøver dog for så vidt muligt, at holde fri i weekenderne, men det lykkes ikke altid. Når det lykkes, så går turen ud af Bangkok for fuld skrue, mod vandet eller mod bjergene. Det skal ikke forstås på den måde at jeg ikke bryder mig om at bo i Bangkok, for det gør jeg, og jeg vil ikke bo andre steder. Men det er rart at ¤'svømme i frisk vand'¤ engang imellem. Når weekenden i provinsen så er overstået, så gør turen tilbage til Bangkok igen med fuld skrue. ¤'svømme i frisk vand'¤ ... undskylder med det samme, denne for tiden politisk ukorrekte talemåde ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/10-2011 12:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu er jeg en gammel mand og bor her ,og jeg hygger mig kun |
|
|
patirak |
Lagt på d. 13/10-2011 12:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Jeg er selvstændig indenfor IT-branchen og arbejder med IT-outsourcing. Mit ansvarsområde er forretningsudvikling og salg - primært til kunder i Europa. Derudover skal jeg så sikre at de produktionsafdelinger vi har i Asien fungerer optimalt. Meget af min tid går med at rejse frem og tilbage mellem Europa og Thailand - og ellers rundt omkring i Asien. Bangkok er valgt som base, fordi jeg har min kæreste der og fordi det er nemt at komme til Danmark derfra. Derudover er Thailand mit ynglingsland i området og jeg slapper 100% af, når jeg er der. Livet i Thailand giver mig mulighed for at nyde frugten af mange års hårdt arbejde som selvstændig. I Danmark oplevede jeg kun skulle give mine hårdttjente penge til de mennesker, der ikke selv gad lave noget. Det danske såkaldte velfærdssystem er for mig en parodi og jeg gider ikke bo i et land, hvor iværksættere får over nakken - hvadenten de har success eller ej. Jeg har derfor heller ingen planer om nogenside, at vende hjem til Danmark igen. Prisniveauet, livsstilen, befolkningen, maden og klimaet i Thailand passer mig perfekt og jeg stortrives der. Det eneste jeg savner ved Danmark er ristede hotdogs og rundstykker. Redigeret af patirak d. 13/10-2011 12:52 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2011 13:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Det eneste jeg savner ved Danmark er ristede hotdogs og rundstykker. Skrev Patirak. Det lyder helt rigtigt det der og maaske et besoeg paa Told & Skat samt Det Lille Apotek ? |
|
|
sank |
Lagt på d. 13/10-2011 15:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja nu er vi kun i Thailand ca. det ½ år ? så der Cykler vi rundt i by og opland og forsøger at finde nye steder til Frokosten og det er jo hårdt så knokler vi hjem til en morfar. Så skal aviserne og thai fora læses og nogle besvares og lidt skyp sladder med DK. Så går man i gang med aftensmaden og lidt TV. Så nærmer køjen sig i gen Men vi rejser dog en del også og altid et par gange i BK. Og pludselig skal vi til DK igen |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 13/10-2011 16:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
Nu til dags bruger jeg mine dage på genoptræning (har haft slem ulykke så skal konstant træne for at kunne gå ordentligt), ser nyheder/ holder mg opdateret generelt + jeg laver hjemmesider (til ebay og lign auktionssteder), men holder mig generelt beskæftiget med noget fornuftigt dagen igennem. Minimum 6-8 timers arb pr dag. Ikke at jeg tjener det store ved siden af min pension, men bare det at "holde sig til ilden" er vigtigt syntes jeg. Jeg ved der er mange som vælger at blive lærere herude. Tjener ikke det store, (30.000 pr mnd, men det er en start! Ellers kan man altid åbne noget export firma. Der er gode muligheder for export herfra til eu. Billig arb kraft er jo altid en god ting! |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 13/10-2011 17:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Til daglig arbejde jeg som Site Manager på vindmølle sites over hele verden. Men til Januar hedder arbejdspladsen Thailand. Så bliver der rig mulighed for at komme hjem lidt oftere. Michael B Kristensen
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 13/10-2011 18:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Har boede her i 7 år de 6 år Pattaya bruge min tid på den store børneflok vi har 5 stk selv om to af dem er voksen bo den ene stadig hjemme end til virker. Bruge min tid på min pc hygge snakke med men danske der bo i samme soi over en kop kaffe. Køre nogen gang en tur rundt i Pattaya men kommer ikke på de danske steder fortrækker at være hjemme og nyder en god engelske fodbold kamp i tv når mit hold spiller . Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 13/10-2011 19:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
thaikurt1 skrev: Har boede her i 7 år de 6 år Pattaya bruge min tid på den store børneflok vi har 5 stk selv om to af dem er voksen bo den ene stadig hjemme end til virker. Bruge min tid på min pc hygge snakke med men danske der bo i samme soi over en kop kaffe. Køre nogen gang en tur rundt i Pattaya men kommer ikke på de danske steder fortrækker at være hjemme og nyder en god engelske fodbold kamp i tv når mit hold spiller . Når det kommer til pengene, hører kærligheden op. Øv hva.....!!! Så er jeg heldigvis mere heldig, for vi har ikke mange penge, men vi elsker hinanden og diskutere eller skændes ALDRIG om penge Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
bk |
Lagt på d. 14/10-2011 02:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 64 |
flyer...... Når det kommer til pengene, hører kærligheden op. Øv hva.....!!! Så er jeg heldigvis mere heldig, for vi har ikke mange penge, men vi elsker hinanden og diskutere eller skændes ALDRIG om penge Det er jo lige præcis det du skriver, som ordsproget betyder |
|
|
flyer |
Lagt på d. 14/10-2011 06:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
bk skrev: flyer...... Når det kommer til pengene, hører kærligheden op. Øv hva.....!!! Så er jeg heldigvis mere heldig, for vi har ikke mange penge, men vi elsker hinanden og diskutere eller skændes ALDRIG om penge Det er jo lige præcis det du skriver, som ordsproget betyder ØV... så er det jo mig der ikke fatter en skid Jeg troede at det betød når der ikke er flere penge er der heller ikke mere kærlighed Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/10-2011 13:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
først ville jeg lige sige jeg er enlig far og har været det i snart 2 år..så min tid er fastlangt fra morgen til aften min datter er 3 år ..dagen starter med at få hende klar og sende hende i børnehaven og så smutter jeg selv til fitness og så er formidagen gået og så går eftermidagen med div småting inden jeg henter hende kl 15 hvor vi tager ud og handler sammen og så tager vi hjem og laver aftensmad og så hygger vi os til hun skal pyttes ved 20 tiden og så kan jeg hygge mig lidt ved pceren eller se en film ja så er den dag gået...og så ellers i weekenden hygger vi os og tager på ture...og har vi tid til det så besøger vi selfølige også vores venner..ja såen er livet for en enlig far her i thailand.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
bk |
Lagt på d. 14/10-2011 14:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 64 |
Jeg er professionel kospasser...... dvs render og tørrer røv på andre folks køer Fodermester, kvægbrugsleder, driftsleder, herdenmanager... eller når det skal være rigtig fint Dairy Farm Manager. pt selvvalgt arbejdsløs... så "ødsler" min tid væk hos kæresten i Thailand, mens jeg forsøger at trække tiden længst muligt før de næste jobsamtaler. Det ligger dog fast at kæresten rejser med næste gang..... dels gider jeg ikke bo alene i Bulgarien eller Belarus - hvor næste job ligger, og dels er det aftalen at om max. 5 år stopper jeg med de kære køer og flytter teltpælene permanent til Thailand. Resort og land som kæresten har blir så passet af familien når vi rejser. Og for lige at komme kritikerne i forkøbet....... nej jeg modtager ikke nogen former for offentlige ydelser, understøttelse osv. hjemme fra andedammen. Og ja jeg har betalt skat i dk i over 25 år... så jeg har ingen dårlig samvittighed over at mine børn i dk læser på universitet osv. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 14/10-2011 14:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Så lidt så muligt Efter 52 år som "træl", så prøver jeg at nyde mit otium . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Kimpil |
Lagt på d. 14/10-2011 15:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Jeg har de sidste 5 år arbejdet som lærer her i Thailand. Et fantastisk job der giver mange glæder i daglig dagen. De sidste 3 år har adressen været Muang Roi-Et. Nyder livet her i Isaan med mine 2 små drenge og konen som jeg mødte for små 7 år siden på mit første besøg i Thailand. Vi står sammen i gode og dårlige tider så jeg har vist været meget heldig med hende . Jeg har lige startet min egen private skole, hvor jeg underviser efter skole tid og i weekenden. Det går forrygende og mere end fordobler min faste løn. Livet i Isaan er billigt og huslejen lav. Betaler 4500 THB for en pænt stort hus på 2 etager med 7 værelser og et stor stue. Jeg har det godt og tænker aldrig på at flytte hjem. Kim Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/10-2011 05:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
rst ville jeg lige sige jeg er enlig far og har været det i snart 2 år..så min tid er fastlangt fra morgen til aften min datter er 3 år ..dagen starter med at få hende klar og sende hende i børnehaven og så smutter jeg selv til fitness og så er formidagen gået og så går eftermidagen med div småting inden jeg henter hende kl 15 hvor vi tager ud og handler sammen og så tager vi hjem og laver aftensmad og så hygger vi os til hun skal pyttes ved 20 tiden og så kan jeg hygge mig lidt ved pceren eller se en film ja så er den dag gået...og så ellers i weekenden hygger vi os og tager på ture...og har vi tid til det så besøger vi selfølige også vores venner..ja såen er livet for en enlig far her i thailand dutling68 det må være svært at skulle være enlig far i et fremme land da der jo ikke er det hjælpe som du ville få vi du boede i DK. Håber at du så for det bedste ud af det og du nyder det sammen med din datter Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 15/10-2011 21:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Thaikurt1 underskriver:Når det kommer til pengene, hører kærligheden op Var der ikke også engang du ikke kunne holde snitterne helt for dig selv ved fremmede damer,-da hørte kærligheden da vist også op, da hun jagtede dig i lejligheden og du dårligt turde lægge dig til at sove.- Så det er jo ikke kun penge. Til spørgsmålet: Lægger tag på. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 16/10-2011 03:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Er det min tur til at svare nu. Alt det min kone ikke laver, laver jeg. Så I kan nok regne ud at en her er en travl mand.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 16/10-2011 07:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Jeg passer mit firma og familien samt min hund 5 undulater have og hus men mest tid i firmaet ca 12 til 14 timer om dagen lige nu da vi udvider meget |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |