Se indlæg
 Udskriv debat
Transport Bangkok - Pattaya ??
Aalborg67
Hej...

Ved nogen hvad er nemmest mht. transport fra Bangkok til Pattaya ?..

Vh.
Mogens

milex
Hvis du vil billigt derned tager du bussen fra Ekkamai station.
Tager ca. 2 timer, pris 113 baht.

chacha
Fra lufthavnen 124 bath, køb billet lige inden udgang.Smile
de kører hver time.

Robert Kronberg
Nu snakker vi om to ting: 1) Transport fra Bangkok til Pattaya, og 2) Transport fra Paknam (lufthavnen) til Pattaya.

I Bangkok vil jeg nok foretrække en minibus fra Victory frem for en bus fra Ekkamai (pris nogenlunde ens).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
natty
Robert Kronberg skrev:
Nu snakker vi om to ting: 1) Transport fra Bangkok til Pattaya, og 2) Transport fra Paknam (lufthavnen) til Pattaya.

I Bangkok vil jeg nok foretrække en minibus fra Victory frem for en bus fra Ekkamai (pris nogenlunde ens).

Hilsen, Robert

Ja der er vi jo heldigvis forskellige.
Jeg vil til enhver tid foretrække en stor bus frem for en minibus, jeg føler de store er mere sikre, men ikke mindst, for mig, mere bekvemme.
De gange jeg har taget en minibus og de var fyldt op til sidste sæde og med folks diverse baggage, har jeg følt mig som en sild i en bliktønde.

Til trådstarter, der er flere busstationer i Bangkok med forbindelse til Pattaya, men da jeg brugte Ekkamai sidst, det er den tætteste på highway, kørte bussernen meget ofte, mener i myldretiden at det var hvert 20-30 minut, men måske drømmer jeg? Grin
Redigeret af natty d. 08/10-2011 00:40
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

lung
han spørger hvad der er nemmest...

da er mit bud, gå ud på gaden og praj en taxi, nemmere kan det ikke blive

lung

natty
Ha, det kan du jo have ret i LungSmile
Redigeret af natty d. 08/10-2011 01:12

milex
Hvis man er i selve BKK er Ekkamai for mig det bedste valg. Rejser single, klart hvis man er flere kan taxa, minibus muligvis bedre betale sig. Ekkamai BTS ligger lige ved siden af bus-terminalen. Synes faktisk det er en hyggelig tur med lokalt kolorit.
Ja, der er afgang ca. hver ½ time.

maik
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Faktisk tror jeg det er billigst at tage en minibus fra Victory. 97 baht så vidt jeg husker.

Lufthavnen hedder Suvarnabhumi. Paknam er flodmundingen. Der tabte Siam (Thailand) et flådeslag til Frankrig i 1893. Måske fordi den siamesiske flåde blev ledet af en dansker Smile
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
sank
Smile Ja når vi ank. BK og skal blive længe i Pattaya tager vi nu Taxi ? bestilt fra Pattaya 1200 b. men frem og tilbage til BK helst Bus til diverse Busstationer ? og syntes også Mini bus er rædselsfuld e.

Lung Yao
Til Aalborg67 og andre,

For nemheds skyld og for at undgå svar i "øst og vest", som I måske ikke kan bruge til noget, VENLIGST vær mere specifikt m.h.t. jeres spørgsmål.
Fx.her kunne Mogens havde skrevet :

Hvad er den nemmeste måde at komme fra Bangkok lufthavn til Pattaya ?

eller
Hvad er den nemmeste måde at komme fra [b]Bangkok City[/b] til Pattaya ?

TAK, for fremtidigt hjælp til selvhjælp.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sune
Jeg har tit undret mig over at en debat kan skabes for et beløb på dkr. 200.- når man er på ferie.. Som Lung siger tag en Taxa, så er du sikker på at komme fra A til B alt andet giver bare bøvl og ballade, for man er træt efter en så lang flyve tur...

Ud af lufthavnen... praje en taxa eller hvis du er flottenheimer med godt hotel, så henter de dig i lufthavnen til en fornuftig pris.

Lung Yao
sune skrev:
Jeg har tit undret mig over at en debat kan skabes for et beløb på dkr. 200.- når man er på ferie.. Som Lung siger tag en Taxa, så er du sikker på at komme fra A til B alt andet giver bare bøvl og ballade, for man er træt efter en så lang flyve tur...
Ud af lufthavnen... praje en taxa eller hvis du er flottenheimer med godt hotel, så henter de dig i lufthavnen til en fornuftig pris.

Fordi det kan måske skyldes at mange laver en anden regnstykke:
TAXA, XXXXX Baht er lige med = Minus xxxx antal Singha/Leo/Heineken Guitar Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

maik
sune skrev:

Når jeg er i Thailand eller et eller andet asiatisk land, opholder jeg mig ikke det samme sted hele tiden, men rejser rundt. Hvis jeg skal tage taxi hver gang, bliver det hurtigt ganske dyrt. Så rig er jeg ikke. Derfor vælger jeg ofte at køre med bus eller minibus.
Når jeg opholder mig i Danmark foretrækker jeg også at købe tilbudsvarer.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
natty
maik skrev:

Når jeg er i Thailand eller et eller andet asiatisk land, opholder jeg mig ikke det samme sted hele tiden, men rejser rundt. Hvis jeg skal tage taxi hver gang, bliver det hurtigt ganske dyrt. Så rig er jeg ikke. Derfor vælger jeg ofte at køre med bus eller minibus.

Jeg er fuldstændig enig med maik.
Selvfølgelig tager jeg også taxaer endda over rimeligt lange afstande, jeg tillader mig endda den luksus altid at flyve mellem BKK og Chiang Mai. Men jeg skal også se på min økonomi, så velhavende er jeg ikke lige nu, selvom det går den rette vej. Det kan hurtigt løbe op, hvis man tager den dyreste løsning hver gang. Specielt hvis man som maik og jeg rejser meget rundt, jeg gider nemlig heller ikke at opholde mig det samme sted alt for længe.

At jeg så ikke finder det specielt komfortabelt at køre taxi eller minibus over lange afstande, hjælper mig jo også i valg af transport. Jeg har tilgengæld haft nogle gevaldigt hyggelige ture med tog og bus, hvor jeg har lært nye mennesker og deres historier at kende, både thaier og turister.
Det bliver mine ferier hverken bedre eller dårligere af.

For mig handler mit valg af transportmiddel i bund og grund om på hvilket tidspunkt jeg skal transporteres og hvor jeg skal til og fra.
F.eks tog jeg da en taxa sidst da jeg skulle fra Chiang Mai lufthavn til Lampang, da alt andet ville være for tidskrævende og besværligt, mens jeg ikke ville tage en taxa fra Bangkok City til Pattaya eller Koh Samet, da infrakstrukturen er rigtig god. Har dog gjort det flere gange fra Lufthavnen.

sank
Smile Næ vi opholder os i Thailand 5 - 6 md. og kommer da meget rundt ? flere gange til BK og næsten altid nord på. Og flere gange til lufthavn da vi også besøger nabo lande. Og det bliver næsten altid med Bus til lufthavn og BK.

AL 48
maik skrev:
sune skrev:

Nu blev der jo ikke spurgt om den billigste måde,- men den nemmeste

fckguld
Aalborg67 skrev:
Hej...

Ved nogen hvad er nemmest mht. transport fra Bangkok til Pattaya ?..

Vh.
Mogens
Den Nemmeste måde, gå ud tag en public taxi og afsted, hold dig fra busser.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
maik skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Faktisk tror jeg det er billigst at tage en minibus fra Victory. 97 baht så vidt jeg husker.

Lufthavnen hedder Suvarnabhumi. Paknam er flodmundingen. Der tabte Siam (Thailand) et flådeslag til Frankrig i 1893. Måske fordi den siamesiske flåde blev ledet af en dansker Smile
Nej det billigste er sgu da at gå eller blaffe- men ikke det manden spurgte om.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Robert Kronberg
maik skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Hej maik,

Provincen, som lufthavnen ligger i, hedder ikke Suvarnabhumi (som lufhavnen hedder), men Samut Prakan, der blandt thaiere kaldes Paknam.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: