Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Håndvåbentilladelse
|
|
flyer |
Lagt på d. 03/10-2011 08:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Er der nogen af d´herre der har tilladelse til at eje, bære og bruge håndvåben i Thailand? Hvorledes kommer man i besidelse af en våbentilladelse og hvor kan sådanne skydejern købes og hvad er prisen?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Lagt på d. 03/10-2011 09:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er meget nemt at skaffe sig et håndvåben i Thailand, men at få en tilladelse er noget ganske andet. Hvad vil du dog også med et håndvåben i Thailand-er der nogen du vil skyde? |
|
|
Mon |
Lagt på d. 03/10-2011 09:40
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Hej! Du skal henvende dig på den lokale politistation. Du kan kun få tilladelsen i din kone/kærestes navn. Køb pistolen af den lokale politichef ca. 25,000 bath så går det meget hurtigere med tilladelsen + at du får lov at øve diig på deres skydebane Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 03/10-2011 10:10
|
Njarr... Det er nu mest fordi en Hollænder som bor tæt på os, ahr rådet mig til at have en med i bilen når man er ude at køre og derhjemme om natten i tilfælde af overfald, kone påstår at "kommer man til" at skyde en overfaldsmand/ tyv er det bedst at skyderen er lovlig, altså registreret med tilladelse, da man så kan slippe for straf når/ hvis der er skudt i nødværge, om det er rigtigt ved jeg ikke.... Men jeg har nu heller ikke tænkt mig at sådan lige skyde nogen og slet ikke uden grund!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
carstenj |
Lagt på d. 03/10-2011 10:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 132 |
flyer skrev: Njarr... Det er nu mest fordi en Hollænder som bor tæt på os, ahr rådet mig til at have en med i bilen når man er ude at køre og derhjemme om natten i tilfælde af overfald, kone påstår at "kommer man til" at skyde en overfaldsmand/ tyv er det bedst at skyderen er lovlig, altså registreret med tilladelse, da man så kan slippe for straf når/ hvis der er skudt i nødværge, om det er rigtigt ved jeg ikke.... Men jeg har nu heller ikke tænkt mig at sådan lige skyde nogen og slet ikke uden grund! hvis du får en våbentilladelse, vil jeg ikke anbefale dig at køre rundt med kanonen i bilen, du må ikke tage dit våben udenfor din ejendom, du kan dog få en tillægs tilladelse der gir dig lov at tage våben til skyde bane og skytte klub, men da skal våbenet være skilt ad under transport, blir du taget med funktions-dygtig våben uden for hjemmet, bliver det en dyr historie og i værste fald kan du blive udvist fra thailand. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 03/10-2011 10:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
carstenj skrev: flyer skrev: Njarr... Det er nu mest fordi en Hollænder som bor tæt på os, ahr rådet mig til at have en med i bilen når man er ude at køre og derhjemme om natten i tilfælde af overfald, kone påstår at "kommer man til" at skyde en overfaldsmand/ tyv er det bedst at skyderen er lovlig, altså registreret med tilladelse, da man så kan slippe for straf når/ hvis der er skudt i nødværge, om det er rigtigt ved jeg ikke.... Men jeg har nu heller ikke tænkt mig at sådan lige skyde nogen og slet ikke uden grund! hvis du får en våbentilladelse, vil jeg ikke anbefale dig at køre rundt med kanonen i bilen, du må ikke tage dit våben udenfor din ejendom, du kan dog få en tillægs tilladelse der gir dig lov at tage våben til skyde bane og skytte klub, men da skal våbenet være skilt ad under transport, blir du taget med funktions-dygtig våben uden for hjemmet, bliver det en dyr historie og i værste fald kan du blive udvist fra thailand. I så fald er det måske bedre at købe en armbrøst og et Samurai sværd som backup, til efter man har skudt tyven. Det kræver vel ikke nogen speciel tilladelse? |
|
|
Lagt på d. 03/10-2011 11:04
|
|
Mon ikke man har valgt forkert sted at bo, hvis man skal til at være bevæbnet. Hvis jeg følte min sikkerhed så truet ville jeg nok vælge et mere fredeligt land som opholdssted. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 03/10-2011 11:36
|
yan skrev: Mon ikke man har valgt forkert sted at bo, hvis man skal til at være bevæbnet. Hvis jeg følte min sikkerhed så truet ville jeg nok vælge et mere fredeligt land som opholdssted. Flyer, hvor bor du egentlig?. Syntes det lyder lidt vildt, at du overvejer at køre rundt med et skydevåben. Har I haft dårlige oplevelser eller hvad? |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 03/10-2011 12:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Ja, jeg ved ikke-nu har jeg da rejst en del rundt i verden-tror 14-15 forskellige lande og syntes da, at Thailand er et meget fredeligt sted. Jeg har da endnu ikke haft dårlige oplevelser her. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 03/10-2011 12:28
|
NoiNarak skrev: Ja, jeg ved ikke-nu har jeg da rejst en del rundt i verden-tror 14-15 forskellige lande og syntes da, at Thailand er et meget fredeligt sted. Jeg har da endnu ikke haft dårlige oplevelser her. Jeg har nu heller aldrig følt mig utryg i Bangkok og jeg syntes da indimellem at nogle at de steder jeg har været, har virket ret "skumle". Det mest vilde jeg har oplevet er på en "ping pong" bar i Patpong, hvor jeg og tre danske kammerater blev stoppet ved udgangen og afkrævet 6.000 Bath i "Show-Fee" af to dørmænd. De opgav dog, da de indså at det nok ville et par skrammer til dem også, hvis de skulle til at bøvle med 4 pænt store danskere. Ellers har jeg aldrig oplevet at blive eller følt mig truet i Bangkok. Faktisk er jeg mere utryg, når jeg f.eks. går rundt i København om aftenen. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 03/10-2011 13:14
|
Nu havde jeg jo ikke tænkt mig at skyde nogen, da ikke uden grund Nej spøg til side, jeg har nu heller aldrig følt mig truet nogen steder i Thailand, men jeg har da set enkelte civile drøne afsted på knallert med en skyder i siden, jeg må da oz indrømme at jeg gloede noget da ham, den ellers flinke og fredelige Hollænder fortalte om at havde én både i bilen og i natskuffen og det er ellers et godt stykke ude på landet vi bor.... Bungkok 50Km vest for Phi´lok.... Konen beretter dog om at hendes søsters nuværende kæreste har dræbt flere landsmænd, tilsyneladende med meget ringe straffe til følge, han ville engang skyde konens bror og sagde ved den lejlighed at fængslet var som et hjem for ham!!! Dertil kommer at konen og søsteren ikke er særlig gode venner, det ender flere gange med en massa ballade og vi bor desværre nabonabo til dem Men nu ser vi lige hvordan det går den månede vi tager derned lige straks, for jeg må da medgive at Thailand er et fredeligt land. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 03/10-2011 13:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Jeg har oplevet nøjagtig det samme i patpong. Vi havde dog ikke nået se noget show, men var blevet inviteret ind, og fik at vide det ikke kostede noget. Det gjorde det så. Og vi blev afkrævet 4000THB da vi efter 5 min ville gå. Vi turde ikke andet end betale, selvom vi startede med at sige nej! patirak skrev:
NoiNarak skrev: Ja, jeg ved ikke-nu har jeg da rejst en del rundt i verden-tror 14-15 forskellige lande og syntes da, at Thailand er et meget fredeligt sted. Jeg har da endnu ikke haft dårlige oplevelser her. Jeg har nu heller aldrig følt mig utryg i Bangkok og jeg syntes da indimellem at nogle at de steder jeg har været, har virket ret "skumle". Det mest vilde jeg har oplevet er på en "ping pong" bar i Patpong, hvor jeg og tre danske kammerater blev stoppet ved udgangen og afkrævet 6.000 Bath i "Show-Fee" af to dørmænd. De opgav dog, da de indså at det nok ville et par skrammer til dem også, hvis de skulle til at bøvle med 4 pænt store danskere. Ellers har jeg aldrig oplevet at blive eller følt mig truet i Bangkok. Faktisk er jeg mere utryg, når jeg f.eks. går rundt i København om aftenen. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
Lagt på d. 03/10-2011 14:24
|
|
Fy fy Jimmi, sådan er de ikke i Thailand. Lad os høre det positive, særligt hvor farlig København er. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 03/10-2011 14:27
|
yan skrev: Fy fy Jimmi, sådan er de ikke i Thailand. Lad os høre det positive, særligt hvor farlig København er. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 03/10-2011 14:35
|
jimmikoldenborg skrev: Jeg har oplevet nøjagtig det samme i patpong. Vi havde dog ikke nået se noget show, men var blevet inviteret ind, og fik at vide det ikke kostede noget. Det gjorde det så. Og vi blev afkrævet 4000THB da vi efter 5 min ville gå. Vi turde ikke andet end betale, selvom vi startede med at sige nej! Ja, generelt skal man holde sig fra alt i Patpong, der ligger på første sal Altid en god regel. |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 03/10-2011 17:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Hej en våbentilladese er meget let at få hvis man er Thai... det er straks et andet problem hvis man ikke er Thai, det råd vi har fået på politistationen... var at man ville undgå problemer med hvem der har skudt med pistolen, så skulle man huske at tage på skydebanen 1 gang hver 14 dag, for så havde man krudt slam på arm og hånd, politiet er hurtige til at tage en krudt test hvis der har været skyderi og en var blevet skudt. Og kommer man jævenligt på skydebanen så er man næsten renset for at havde skudt.... for så er det jo konen der har skudt En våbentilladese så man må bære pistol er nærmest umulig at få..... nærmest skal forstås sådanne at den også kan købes som så meget andet i Thailand Det du har set en tøffe rundt på motorcykel med en pistol i bæltet, betyder ikke at det er en legal pistol, i det område min kone kommer fra er det mere normalt at havde en pistol i huset end det er ikke at havde en pistol. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 03/10-2011 17:26
|
AndersM skrev: Hej en våbentilladese er meget let at få hvis man er Thai... det er straks et andet problem hvis man ikke er Thai, det råd vi har fået på politistationen... var at man ville undgå problemer med hvem der har skudt med pistolen, så skulle man huske at tage på skydebanen 1 gang hver 14 dag, for så havde man krudt slam på arm og hånd, politiet er hurtige til at tage en krudt test hvis der har været skyderi og en var blevet skudt. Og kommer man jævenligt på skydebanen så er man næsten renset for at havde skudt.... for så er det jo konen der har skudt En våbentilladese så man må bære pistol er nærmest umulig at få..... nærmest skal forstås sådanne at den også kan købes som så meget andet i Thailand Det du har set en tøffe rundt på motorcykel med en pistol i bæltet, betyder ikke at det er en legal pistol, i det område min kone kommer fra er det mere normalt at havde en pistol i huset end det er ikke at havde en pistol. Ok, så når jeg bliver sur nok på en i Thailand, så skal jeg altså bare: 1. Købe mig til en våbentilladelse og retten til at bære våben på gaden i konens navn. 2. Købe en pistol i konens navn. 3. Tage konen med på skydebanen et par gange om ugen. - og så kan jeg ellers blæse hovedet af ham/hende jeg er sur på, uden problemer? Det lyder da meget nemt... Godt at vide, hvis man nu engang skulle blive rigtig sur på en. |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 03/10-2011 18:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Du skal få din kone til at blive registreret som den der har pistolen Din kone skal tage dig med på skydebanen Men det giver jo ikke ligefren tiladelse til at fare rund og skyde på alt som bevæger sig Det er bare en fortælling om hvad det var for en besked vi fik på politistationen Det står jo alle frit for at tolke det som jeg skriver som de har lyst til NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 03/10-2011 19:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 03/10-2011 19:49
|
Ja det var sgu på 1. sal:-) Det har jeg aldrig hørt før.... Har også kun været i Patpong den ene gang, da jeg jo normalt "kun" har min kone og børn at gå i byen med. Den før omtalte hændelse var sammen med min kammerat. Er det med 1. sal fordi at det er fuskere eller hvordan? Vh Jimmi patirak skrev:
jimmikoldenborg skrev: Jeg har oplevet nøjagtig det samme i patpong. Vi havde dog ikke nået se noget show, men var blevet inviteret ind, og fik at vide det ikke kostede noget. Det gjorde det så. Og vi blev afkrævet 4000THB da vi efter 5 min ville gå. Vi turde ikke andet end betale, selvom vi startede med at sige nej! Ja, generelt skal man holde sig fra alt i Patpong, der ligger på første sal Altid en god regel. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |