Se indlæg
Er den danske mand kritisk nok. ??
|
|
arawan |
Lagt på d. 30/09-2011 10:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
I den seneste tid har jeg haft min gang på den Danske Ambassade i BKK og det vrimler med enten piger fra landet, der ikke har orden i noget som helst og står som store spøgsmålstegn eller piger som ligner prostituerede direkte fra en bar. Nogle har selvfølgelig allieret sig med et af de talrige bureauer som tjener penge på at hjælpe til med at udfylde noget som et barn kunne finde ud af og overraskende nok står der flere gange en mand ved hendes side og ligner et lige så stort spørgsmålstegn og fatter intet. Er man til Thaikomsammen ihvertfald de få jeg har deltaget i ...er det jo ikke ligefrem studenterhuen som klemmer på en del af de piger som deltager. Stort set er det piger fra landet som ikke har en uddannelse, hvilket også præger samtalerne, familie, børn, penge og jalousi.. Der er meget meget få som har en højere uddannelse og som kan deltage i en samtale bare på en lidt højere plan. Så få at jeg faktisk ikke kender nogen .... Det siges, at de højtuddannede ikke vælger en farang...hvorfor skulle de det ?? De højtuddannede i ex. Bangkok har overhovedet ingen interesse i at komme til Danmark. Så er det jeg spørger....er de danske mænd så ukritiske at de pr. definition ikke søger kvinder som kan matche dem intellektuelt og bare vil have en kone til at gå derhjemme. Eller tilhører mænd som søger kontakt i Thailand bare den nedre del af den sociale rangstige, som der står hvis man søger om emnet på nettet.. ?? Hvis det er tilfældet får vi jo så mange piger til landet som ikke kan andet en at gøre rent og arbejde på en restaurant eller i værste tilfælde ender på et værelse med et rødt lys udenfor....Og når man så ser at politiet med told og skat i hælene igen igen har væltet et bordel med bl. Thaipiger...frygter man jo at man har ret.... Man ser jo ikke Kinesere, Vietnamesere og andre fra østen overhovedet i den sammenhæng. Er godt klar over man ikke kan tage alle over en kam....men er det ikke tæt på ????? mvh |
|
|
sune |
Lagt på d. 30/09-2011 11:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Måske er det kun mig, men hvorfor skulle jeg tage min kone til Danmark når jeg nu har valgt at bo Thailand... Hvor vil du hen med denne form for humor..... Du har valgt, at sige i dit indlæg... at 99 procent af de faranger, måske lidt overdrevet, der ansøger om at få deres tilkommende kone til Danmark... De har ikke fået skruet studenterhuen rigtig på hovedet... Giver dig fuldstændig ret... |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 30/09-2011 11:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
En gang imellem hvis jeg tilfældigvis kommer forbi på den tv- kanal, så ser jeg med meget moro udsendelsen singleliv. Mage til urealistiske forventninger til en evt. kommende partner skal man da lede længe efter, en iøvrigt pæn og nydelig og ganske veludannet fyr som spillede elitehåndbold, blev fravalgt af hans match, fordi at han havde grimme tæer . Er det de preferencer som den nye generation søger efter, så kan jeg da godt forstå den almindelige fyr som opgiver jagten på den Danske pige og søger udenlands, bla. Thailand hvor forventningerne til en tilkommende ikke er så høje. Om man er dum, eller den Thailandske pige er mindre bemidlet i den øvre etage, det kan da forekomme, men jeg mener nu ikke at det er normen. Jeg tillader mig da at mene at jeg er ikke synderlig klog og jeg har ingen studenterhue der trykker, alligevel har jeg da en ok. løn, fordi jeg alligevel klarer mit arbejde fint. Min partner som kommer fra Rayong området, uden at jeg tillægger geografien betydning med hensyn til intilligensniveau, har ingen stor uddannelse, men magtede alligevel at styre sin egen resturant, og sælge den med stor fortjeneste. Grundet manglende uddannelse og avancerede sprogkundskaber, så kan hun "kun" få et simpelt rengøringsjob, her i Dk, men hvad, det primære er vel at man har det godt? Hilsen Niels |
|
|
sune |
Lagt på d. 30/09-2011 11:09
|
Godt gået og godt sagt Niels.. Håber i får et godt liv...... |
|
|
chilis |
Lagt på d. 30/09-2011 11:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Arawan jeg er helt enig med dig. Der er noget dynamit i det du skriver. Når de tykke gamle danske mænd vågner op og ser dette får du og jeg tæv på denne side. Jeg har en Thaipige, men jeg har sendt hende på skole her i danmark. Håber flere vil gøre dette, ellers har man pludselig intet at snakke om. Og for pigens skyld er dette vigtigt, hun har sgu også et liv. Tak fordi du turde starte denne debat. De fleste piger fra nord har højst gået 3-4 år i skole. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/09-2011 11:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Jeg troede den danske ambassade var "et lukket land" nu hvor man har indfoert visa center ? Naar jeg engang imellem passerer ambassaden pa Sathorn 1 er der ingen der venter udenfor, men det var der tidligere. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 30/09-2011 11:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Hvem er man iøvrigt når man tillader sig at dømme andre, er man bedre end de dumme som der så flot bliver indikeret i dette indlæg? Jeg har da også mine meninger om de konstalationer man ser i f.eks fra Thailand til Thy. Jeg ville aldrig selv finde min partner på den måde, og jeg kan da godt mene mit, men det giver da ikke mig ret til at kalde disse personer for dumme, måske lidt initaitivløse, men dert er jo deres sag. Hader fordomme og folks påkaldte ret til at dømme andre. Niels |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/09-2011 11:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Kan desværre ikke være med her, min forlovede er veluddannet, og har en meget høj indtægt, jeg selv har en studenterhue der ikke trykker samt et godt job. Men en sjov troll der er trådstarter - og en erfaren balledemager på DTW. |
|
|
Lagt på d. 30/09-2011 11:25
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Er man dum, fordi man ikke har fået en uddannelse ? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/09-2011 11:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
hn skrev: Er man dum, fordi man ikke har fået en uddannelse ? Åbenbart her når den kendte/ukendte troll lader op, men hverken Søren Gericke eller Bill Gates nåede at få en uddannelse. Og måske heller ikke "webmoster", selvom han driver landets bedste Thai-Dansk webside. |
|
|
sune |
Lagt på d. 30/09-2011 11:33
|
hn er det ikke det der siges med det første indlæg. Nå nej glemte lige.... Studenterhuen... Den har vi vel alle som smed, rørlægger og som i min tid typograf hehe... Jeg hadede dengang alle uden studenterhue, for de havde magten.... Nej HN du er ikke dum, men mæske lidt anderledes tænkene, som arawan prøver at skitsere i sit indlæg... |
|
|
chilis |
Lagt på d. 30/09-2011 11:38
|
Der er ingen der dumme pågrund af 3 års skolegang. Det svare til børnehaveklasse i danmark. Jeg har været inde og undervise i Thaiskole i Thailand. Deres Englesklære kunne ikke snakke sproget. Og igen ingen er dumme, men det er irriterende at man ikke kan snakke med dem. Nu har jeg så lært Thai. Nødvendigt. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 30/09-2011 11:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
hn skrev: Er man dum, fordi man ikke har fået en uddannelse ? Så melder jeg mig ind i de dummes klub, jeg har heller ingen uddannelse ;-) Jeg blev alligevel selvstændig som 17 årig og har idag 10 ansatte i Danmark. |
|
|
sune |
Lagt på d. 30/09-2011 11:46
|
Det kan godt være du har undervist ikke talende engelsk thaier, fordi deres egen lære ikke taler sproget... Ganske normalt i Thailand uden for Bangkok og andre Farang steder. Hvad har det med oplægsholders intentioner om, at alle jer der tager kvinderne med til Danmark, har en GEN brist.... Altså hvis hun ikke har studenter huen.. Jeg forstår ham til fulde..... |
|
|
chilis |
Lagt på d. 30/09-2011 12:02
|
Sune. Gider du uddybe lidt hvad du mener. Jeg har ikke studenterhue, men klare mig fint alligevel.Hvorfor snakker I alle sammen om den skidehue. For mig er den nul og intet. |
|
|
sune |
Lagt på d. 30/09-2011 12:05
|
chilis så forstår vi jo hinanden.. Du har ret, så kan du have en god weekend og lad dig ikke jorde af det første indlæg |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/09-2011 12:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
I den seneste tid har jeg haft min gang på den Danske Ambassade i BKK og det vrimler med enten piger fra landet, der ikke har orden i noget som helst og står som store spøgsmålstegn eller piger som ligner prostituerede direkte fra en bar. Hvordan kan man have sin gang paa den Danske Ambassade ? Der kommer man da kun hvis man har noget vigtigt at foretage sig, saa som fornyelse af pas. Visum er lagt ud til et visa center. Saa maerkelig traadstart. Egentlig er alle mennesker lige og man skal ikke doemme og ikke have fordomme. En thai pige fra Nakorn Nowhere uden uddannelse osv eller meget lidt uddannelse kan vaere en bedre person end en thai pige med en hoej uddannelse. Min mening. |
|
|
sony |
Lagt på d. 30/09-2011 12:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
latour82 skrev: En gang imellem hvis jeg tilfældigvis kommer forbi på den tv- kanal, så ser jeg med meget moro udsendelsen singleliv. Mage til urealistiske forventninger til en evt. kommende partner skal man da lede længe efter, en iøvrigt pæn og nydelig og ganske veludannet fyr som spillede elitehåndbold, blev fravalgt af hans match, fordi at han havde grimme tæer . Er det de preferencer som den nye generation søger efter, så kan jeg da godt forstå den almindelige fyr som opgiver jagten på den Danske pige og søger udenlands, bla. Thailand hvor forventningerne til en tilkommende ikke er så høje. Om man er dum, eller den Thailandske pige er mindre bemidlet i den øvre etage, det kan da forekomme, men jeg mener nu ikke at det er normen. Jeg tillader mig da at mene at jeg er ikke synderlig klog og jeg har ingen studenterhue der trykker, alligevel har jeg da en ok. løn, fordi jeg alligevel klarer mit arbejde fint. Min partner som kommer fra Rayong området, uden at jeg tillægger geografien betydning med hensyn til intilligensniveau, har ingen stor uddannelse, men magtede alligevel at styre sin egen resturant, og sælge den med stor fortjeneste. Grundet manglende uddannelse og avancerede sprogkundskaber, så kan hun "kun" få et simpelt rengøringsjob, her i Dk, men hvad, det primære er vel at man har det godt? Hilsen Niels De der realitets programmer helt ærligt gør de ikke kun folk dummere? Men ok da jeg kun har set meget lidt af dem er jeg nok ikke den bedste til at udtale mig om dem. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 30/09-2011 12:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
arawan Kan du ikke fortælle lidt om din egen kone? |
|
|
chilis |
Lagt på d. 30/09-2011 12:29
|