Se indlæg
Købt fri til kærlighed
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/09-2011 10:35
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 09/09-2011 10:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Sørgeligt - hverken mere eller mindre, ord er overflødige.... Måske mere relevant hvordan det går Ole Wedel idag ?? |
|
|
rukka |
Lagt på d. 09/09-2011 11:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Ohh my God. . . . . Jeg er flov ! Måske jeg ikke er 1 sec. bedre. . . Kan kun håbe. . |
|
|
John |
Lagt på d. 09/09-2011 12:11
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
http://da-dk.face...422402180# !/pages/Ole-Wedel-Nielsen/169422402180?sk=info Sakset fra Ole Wedels Facebook side Hvem husker ikke den elskelige mandsperson Ole Wedel der i programmet 48 timer - Købt fri til kærlighed tager til Thailand og på 14 dage møder sin store kærlighed Tuk
Ole er bestyrelsesmedlem i DF's lokalforening i Hundested, og bor selvfølgelig sammen med sin fantastiske Tuk john@dansk-thai.dk
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 09/09-2011 12:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Føler med jer der er thaigift. Dette program giver en del mad til fordommene. Puha Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 09/09-2011 12:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Øv!! Jeg har en t shirt magen til hans:-)
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 09/09-2011 13:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
At dømme ud fra indlæggene så gad jeg ikke at se videon færdig .Men vælger så at sige at emnet "thaigift" dækker jo et vidt spektrum .Det er ikke alle der er ens på jorden .Og fordi der er nogen der er på en bestemt måde, betyder det ikke at alle andre også er sådan! Og hvis nogen vælger at danne sig fordomme af den grund, viser det jo bare at de ikke er værd at hidse sig op over! Mennesker har en sørgelig tendens til at generalisere .Og derfor lader jeg mig ikke dømme af mennesker .De kan mene lige hvad de vil, jeg er da fløjtende ligeglad .Jeg kender den fulde sandhed om mit forhold til min thai kone .Hvis NOGEN ligger inde med en anden version af denne sandhed, er de enten idioter eller dybt uvidende .... Under alle omstændigheder er jeg som regel anlagt sådan, at jeg på forhånd er totalt kold og ligeglad, for verden er nu engang som for det meste befolket med dybt udvidende og ligefremme idiotiske folk, af den simple årdsag at de generalisere! Man kan ikke nå frem til individuel sandhed ved at generalisere .Hvis jeg havde forsøgt det, så havde jeg vel ikke engang blevet i Thailand .For der eksistere rigeligt med generalisering om Thaierne .En virkelighedsfjern generalisering som på mange måder er dybt idiotisk, men som bunder i afgrundsdyb uvidenhed! Under alle omstændigheder, så håber jeg først og fremmest, at hvis en thai kvinde finder sammen med en farang, at hun først og fremmest bliver lykkelig, fordi manden kan finde ud af at behandle hende på en så kærlig måde, at hun vil kunne det! Derimod, synes jeg at farangers behov for deres egne selviske lyster skal sættes mere i fokus, som værende det onde der ødelægger et godt syn på hvor ufatteligt fantastiske og dejlige at en thai kvinde kan være! Man kan efter min opfattelse lettere få fordomme mod FARANGER end mod THAI KVINDERNE! ..Ikke alle bryder sig om at være enig med mig ... kalder mig for eks. "frelst" o.s.v når jeg omtaler faranger i en nedladende tone ..Men det er vel kun fordi at jeg siger sandheden ... have a nice day You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/09-2011 13:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Sicarius skrev: Og derfor lader jeg mig ikke dømme af mennesker .De kan mene lige hvad de vil, jeg er da fløjtende ligeglad . Dejlig indstilling og stor stor respekt :-) Plejer selv at udtrykke mig således: Jeg har ingen intentioner om at leve op til folks meninger og forventninger. For folks meninger og forventninger rager mig en høstblomst, og er deres problem alene. Jeg er udemærket bekendt med at Ole Vedel fra udsendelsen mange steder bliver latterliggjort og udstillet. Blandt andet har en komiker lavet en parodi på ham. Og det kan da også godt være at Ole Vedel skiller sig lidt ud fra mængden. Og hvad så ??? Han virker på mig som en god og omsorgsfuld mand uanset om han ligner Brad Pitt eller ej. Man skal også lige huske på at det er normalt at være unormal, og unormalt at være normal. Og hvem fanden husker dem som ligner og opfører sig som alle de andre, det er originalerne som er værd at mindes. Men man ser desværre en masse folk som gør alt for at leve op til en masse idealer. Bare de dog gad være sig selv i stedet. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/09-2011 13:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Dokumentaren sætter en anden perpektiv i relief bl.a. : http://www.dansk-...ost_168098 http://www.dansk-...ost_159635 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 09/09-2011 14:26
|
Dejlig indstilling og stor stor respekt :-) Tak! Men det er ikke en indstilling jeg er kommet frem til uden knubs! Når man først er blevet kørt gennem en hadefuld kværn af sine medmennesker, der ikke véd en pind om een, men kun går ud fra sladder og en meget letsindig fantasi, så man på det ondeste bliver bagtalt, helt uden grund, så ender man med at tænke : Hvorfor overhovedet tage den slags alvorligt!? Har lært mig at her i livet er der kun to slags mennesker .Dem der uden hold i virkeligheden vil skrive dit nekrolog, og de få der virkelig vil ind til virkeligheden om hvem du virkelig er! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
patirak |
Lagt på d. 09/09-2011 14:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Sicarius skrev: Mennesker har en sørgelig tendens til at generalisere .Og derfor lader jeg mig ikke dømme af mennesker .De kan mene lige hvad de vil, jeg er da fløjtende ligeglad .Jeg kender den fulde sandhed om mit forhold til min thai kone .Hvis NOGEN ligger inde med en anden version af denne sandhed, er de enten idioter eller dybt uvidende .... Under alle omstændigheder er jeg som regel anlagt sådan, at jeg på forhånd er totalt kold og ligeglad, for verden er nu engang som for det meste befolket med dybt udvidende og ligefremme idiotiske folk, af den simple årdsag at de generalisere! Man kan ikke nå frem til individuel sandhed ved at generalisere .Hvis jeg havde forsøgt det, så havde jeg vel ikke engang blevet i Thailand .For der eksistere rigeligt med generalisering om Thaierne .En virkelighedsfjern generalisering som på mange måder er dybt idiotisk, men som bunder i afgrundsdyb uvidenhed! Hvor har du dog 110% ret!!!!!! SMUKT!!!! Fordomme og generelisering bunder nemlig i dyb uvidenhed. Det vigtigste at at kunne se sig selv i øjene hver dag og så nyde livet. For det er alt for kort til at smide væk på tabte muligheder. Det tog mig så kun omkring 40 år at fatte .... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 09/09-2011 14:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Man skal også lige huske på at det er normalt at være unormal, og unormalt at være normal. Og hvem fanden husker dem som ligner og opfører sig som alle de andre, det er originalerne som er værd at mindes. Det er så smukt som det er sagt! |
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 09/09-2011 14:56
|
Jeg har ihvertfald hellere ikke været den man kan kalde "den hurtige" - Men som de siger "Bedre sent, end aldrig"
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 09/09-2011 15:01
|
patirak skrev: Man skal også lige huske på at det er normalt at være unormal, og unormalt at være normal. Og hvem fanden husker dem som ligner og opfører sig som alle de andre, det er originalerne som er værd at mindes. Det er så smukt som det er sagt! Min gamle afdøde hippie onkel sagde det på en meget farverig måde : "Det er de tossede der render rundt i samfundet ..og de normale der er buret inde!" You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
ABS |
Lagt på d. 09/09-2011 15:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
At grine af andres udseende eller handicap er for lavt. At nedgøre andre fordi de er anderledes er for lavt. Folk der gør det må lide af mindreværds kompleks i min øjne og tro de er så meget mere end andre. Men derfor kunne jeg ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet af Søren, da han ankommer til Bangkok og derefter på hotellet. Glæder mig da at Ole har fundet kærligheden og stadig er sammen med TUK. Ingen tvivl om at han har et godt hjerte og er en god mand. Kunne godt tænke mig at vide om Søren har fundet en ejer til den scooter og elefant armbåndet Den tredje var lige for sukkersød i mine øjne. En smule overdrevet måske. I orden at sige man elsker sin kone og kalde hende skat. Men skutte hele tiden. Jeg siger det kun til min når jeg skal have kaffe.. Syntes da også at journalisten, får Søren og Ole til at virke en smule mere naive og dummere end de i virkeligheden er. Men sådan er det jo når der skal laves den slags programmer. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/09-2011 16:07
|
Antal indlæg: 3779 |
Når man laver sådan et program, så er hele pointen at få både farang og thai-kvinden til at fremstå dummere eller naive, selvom de ikke er. De har sikkert 100 timers optagelser, hvor instruktøren kan klippe rundt, som det passer ham, indtil det når ned på den halve eller hele time, som er målet. Og de beholder jo kun de klip, som kan få folk op af stolene i dagligstuerne. Ingen gav vel se "dokumentaren", hvis alt var helt almindeligt. Og her synes jeg netop, at mange mennesker bliver misbrugt af journalister, når de siger ja til at medvirke i sådanne programmer. Jeg tror, at de fleste eller rettere alle mennesker vil kunne fremstå som dumme, hvis man havde et kamera i nakken i 100 timer. Det er fx den oprindelige ide med reality shows (om end det nu er ændret til selviscenesættelsesshows). Mange amerikanske (og danske) film er netop sjove, når de gengiver noget fra dagligdagen, som vi alle har gjort eller gør, men ikke vil indrømme. Hilsen, Robert |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 09/09-2011 16:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
jimmikoldenborg skrev: Føler med jer der er thaigift. Dette program giver en del mad til fordommene. Puha Det behøver du ikke. Vi vil ikke bytte for en million Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 09/09-2011 16:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Webmaster skrev : " Men man ser desværre en masse folk som gør alt for at leve op til en masse idealer. Bare de dog gad være sig selv i stedet." Og nu er det ikke fordi at jeg er rygklapper , men det du skrev der Webmaster , er så sandt så sandt . God weekend til alle her |
|
|
Lagt på d. 09/09-2011 16:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Man kan efter min opfattelse lettere få fordomme mod FARANGER end mod THAI KVINDERNE! ..Ikke alle bryder sig om at være enig med mig ... kalder mig for eks. "frelst" o.s.v når jeg omtaler faranger i en nedladende tone ..Men det er vel kun fordi at jeg siger sandheden ... Ja så kører vi bare forbi svineriet Pattaya, så kan vi stadig føle os frelste. |
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 09/09-2011 17:08
|
yan skrev: Man kan efter min opfattelse lettere få fordomme mod FARANGER end mod THAI KVINDERNE! ..Ikke alle bryder sig om at være enig med mig ... kalder mig for eks. "frelst" o.s.v når jeg omtaler faranger i en nedladende tone ..Men det er vel kun fordi at jeg siger sandheden ... Ja så kører vi bare forbi svineriet Pattaya, så kan vi stadig føle os frelste. Husk det er DIG der bringer emnet "frelst" op som om jeg overhovedet lægger vægt på det .Jeg kan sgu ikke lade være med at tro at du altså føler dig ramt ..og det i den grad, at du ikke er klog nok til at lade det ligge! Jeg siger min mening .Du svarer tydeligtvist ramt .Og du uddyber det igen .Er der mere at snakke om? Du føler dig ihvertfald mere ramt, end jeg gider svarer mere på det her end lige det her indlæg! Og desuden, HVIS jeg er så FRELST at jeg kører forbi SVINERIET så er det vel stadig langt bedre end ikke at være frelst, og i istedet ligefrem NYDE svineriet! Bare en tanke ... You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
Spring til debat: |