Se indlæg
Fra Thy til Thailand - Morten Nielsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/09-2011 13:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Faldt lige over denne sang og video. Havde godt nok aldrig før hørt hverken om den eller denne Morten Nielsen. Som jeg forstår det så har Morten Nielsen sandsynligvis ladet sig inspirere af "Købt til Kærlighed" og "Fra Thailand til Thy". Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 07/09-2011 15:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
- - - - - - Den rammer meget godt især "omkvædet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 07/09-2011 15:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Den værste gang møg der ednu har været lagt ud her og det siger sgu ikke så lidt. Men ikke mærkeligt ingen har hørt om ham før
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/09-2011 16:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Rawirot skrev: Den værste gang møg der ednu har været lagt ud her og det siger sgu ikke så lidt. Men ikke mærkeligt ingen har hørt om ham før Jeg synes da den passer meget godt på nogen Uden at tage stilling til det kunstneriske udtryk, har jeg da selv mødt flere som passer meget godt på typen, både i virkeligheden og her på DTW. Når alt kommer til alt er det måske også derfor at det nogen gange går galt, når man sådan tror eller håber, at man bare sådan lige kan finde sig en god og kærlig kone, specielt ved at tage et par gange til Pattaya, blive fortalt at man er en Hansome Man, eller via nettet og så tro på at den nye kone så står i BKK og venter på en med stor kærlighed. Det vil i mange tilfælde gå galt, med skuffelse fra begge sider. PS. jeg kan ikke lige finde ud af, om ham der hammonorgel fyren mener sangen seriøs eller det er en joke eller sort parodi. Redigeret af natty d. 07/09-2011 16:23 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 07/09-2011 16:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
He he.. manden mener det jo seriøst, men den der Giro 413 genre.. Det er der jo nogen der kan lide. Og nogen, som det gør direkte ondt på.. (som når jeg hører rap.. det er en fysisk smerte, der skal stærke piller til at tage væk) Men teksten gengiver jo ganske glimrende de fordomme der findes om dansk/thailandske par. Og efter af have set fra Thailand til Thy og efterfølgeren, er det vel dele i den fordom, der ikke er helt kan afvises. jeg har, mens jeg var single, til selskabelige lejligheder, med kvindelig deltagelse, tit hørt bemærkninger som: "Er du ""sådan en"", der tager til Thailand"? Blev faktisk lidt spids og har bl.a. svaret noget i retning af: "måske, men er du ""sådan en"", der tager til Tyrkiet"?.. Så plejede den date at være ved ende.. har skam også hørt, at på "dating markedet" er danske piger ikke nysgerrige om at høre om det smukke land, såfremt man har været der... De sker ofte, at de ikke "vil have noget at gøre" med "mænd, der har været i Thailand".. Fordomme, ja..men helt grundløst er det vel næppe, set i lyset af f.eks. de to dokumentar programmer, ham Morten Smørtenor har ladet sin ode inspirere af.. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 07/09-2011 16:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Ja,ja, Morten Nielsen, hvis du satser på musik, så vurderer jeg, at du har et voldsomt behov for rigtig gode og rigtig stærke tekster, for dit spil og din sang bringer dig nok ikke langt frem i den verden. Jeg har kendt til Thailandske kvinder i lidt over et år, og kan sagtens genkende det stereotype billede, som du også frembringer i dit lille stykke kunst, men jeg synes (heldigvis) at billedet er noget mere varieret end kun det ene, både fra de Thailandske kvinders side, men også fra medborgerne i Danmark. Jeg lytter til din sang og ser den lille film og smiler af glæde over de Thailandske kvinder og må tilføje, at "der er noget i mig der siger" , at der er en lille del misundelse i din sang. Det forstår jeg til gengæld godt -hvis du ikke kender til Thailandske kvinder, så bør du være misundelig |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/09-2011 19:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Jeg kan slet ikke finde ud af om jeg skal grine eller græde efter at have set og hørt Mortens kunstværk. Jeg er rystet følelsesmæssigt... og så alligevel kan jeg ikke lade være med at skraldgrine over hvor tydeligt et eksempel dette er på uvidenheden og fordommene mod Thailand og Thai-kvinder. Hvis Morten med sangen har forsøgt at tage pis på fordommene og hans "hit" er ment for sjov... Så er manden genial... Desværre er dette jo nok ikke tilfældet. Og Ja, desværre findes der mænd som tænker som Morten synger... derfor fordommene... Redigeret af patirak d. 07/09-2011 19:33 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/09-2011 19:35
|
Antal indlæg: 3779 |
sudsakhon skrev: He he.. manden mener det jo seriøst, men den der Giro 413 genre.. Det er der jo nogen der kan lide. Og nogen, som det gør direkte ondt på.. (som når jeg hører rap.. det er en fysisk smerte, der skal stærke piller til at tage væk) Men teksten gengiver jo ganske glimrende de fordomme der findes om dansk/thailandske par. Og efter af have set fra Thailand til Thy og efterfølgeren, er det vel dele i den fordom, der ikke er helt kan afvises. jeg har, mens jeg var single, til selskabelige lejligheder, med kvindelig deltagelse, tit hørt bemærkninger som: "Er du ""sådan en"", der tager til Thailand"? Blev faktisk lidt spids og har bl.a. svaret noget i retning af: "måske, men er du ""sådan en"", der tager til Tyrkiet"?.. Så plejede den date at være ved ende.. har skam også hørt, at på "dating markedet" er danske piger ikke nysgerrige om at høre om det smukke land, såfremt man har været der... De sker ofte, at de ikke "vil have noget at gøre" med "mænd, der har været i Thailand".. Fordomme, ja..men helt grundløst er det vel næppe, set i lyset af f.eks. de to dokumentar programmer, ham Morten Smørtenor har ladet sin ode inspirere af.. Da jeg boede i Danmark med min tidligere thailanske kone, så sad jeg en dag i en pause i et stort formelt møde, hvor jeg i øvrigt var formand. Så blev jeg spurgt, om alle mine kones søstre nu ville komme til Danmark (fordi jeg var gift med den ene søster). Men reference til den ene storesøster i Thailand svarede jeg ham, at hun tjente mere, end han gjorde, så hvorfor skulle de det, og det gjorde hun faktisk (han var ikke i arbejde). Så klap idioten i. Hilsen, Robert |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 07/09-2011 20:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
håber også han laver gas:-) Det er da sjovt hvis det virkelig er gas! Tjekkede lige noget af det andet han har på youtube og det er godt nok heller ikke lige i skabet. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 07/09-2011 21:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
he,he, der er nok mange der bliver ramt her på DTW, men det skal i ikke være kede af, for det Morten Nielsen synger om er jo meget sandt. den rammer plet lige i hjerte regionen på de fleste Thailand Freaks. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 07/09-2011 23:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
''jeg er til thailandske piger'' frygtelig dum sang.. men han har sikkert ret i, at flere danske mænd beslutter sig for at gifte sig med en thai, inden de overhovedet har mødt nogen fra thailand. jeg tager mig til hovedet, når mænd rejser til thailand med giftemål for øje. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 08/09-2011 01:52
|
TG950 skrev: he,he, der er nok mange der bliver ramt her på DTW, men det skal i ikke være kede af, for det Morten Nielsen synger om er jo meget sandt. den rammer plet lige i hjerte regionen på de fleste Thailand Freaks. Hvis du nu kunne nøjes med at snakke om dig selv og dem du kender. Ja så kan det da godt være. Underligt nok er det ikke er nær så interessant at tale om os som lever med en thai i et helt almindeligt ægteskab og har mødt hinanden på en helt normal måde. Rawirot
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 08/09-2011 03:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Rawirot skrev: TG950 skrev: he,he, der er nok mange der bliver ramt her på DTW, men det skal i ikke være kede af, for det Morten Nielsen synger om er jo meget sandt. den rammer plet lige i hjerte regionen på de fleste Thailand Freaks. Hvis du nu kunne nøjes med at snakke om dig selv og dem du kender. Ja så kan det da godt være. Underligt nok er det ikke er nær så interessant at tale om os som lever med en thai i et helt almindeligt ægteskab og har mødt hinanden på en helt normal måde. Det har du ret i,men der skal som end nok vaere nogen,der ikke tror på, at sådanne forhold eksisterer. |
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 03:44
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Rawirot og NoiNarak Den del at de thai danske forhold er ganske enkelt lige så sandfærdige som de lykkelige fortællinger. Bare tag en enkelt ting som, har du købt din kone, nej nej men jeg har betalt sin sot. Og hvis man ser hvor meget sin sot er forsvaret af thai gifte, så opfattes det af de fleste mennesker som et køb. Og flere fortæller også de hjælper til ( mod betaling ) med det englske så thai kvinderne kan finde en farang (ATM), eller tror i de hjælper for kærlighedens skyld? Så uanset hvor glade og lykkelige vi herinde er med vores thai koner, så ser verden udenfor lidt anderledes ud. Så stop nu det tuderi over, at der bliver fortalt andre historier end de Se og Hør fortællinger i helst vil høre. Der er meget rådenskab i verden også i thailand, bare se nyhederne. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 08/09-2011 07:28
|
yan skrev:
Rawirot og NoiNarak Den del at de thai danske forhold er ganske enkelt lige så sandfærdige som de lykkelige fortællinger. Bare tag en enkelt ting som, har du købt din kone, nej nej men jeg har betalt sin sot. Og hvis man ser hvor meget sin sot er forsvaret af thai gifte, så opfattes det af de fleste mennesker som et køb. Og flere fortæller også de hjælper til ( mod betaling ) med det englske så thai kvinderne kan finde en farang (ATM), eller tror i de hjælper for kærlighedens skyld? Så uanset hvor glade og lykkelige vi herinde er med vores thai koner, så ser verden udenfor lidt anderledes ud. Så stop nu det tuderi over, at der bliver fortalt andre historier end de Se og Hør fortællinger i helst vil høre. Vi siger og forsvarer ligeså tosset vi vi kan hver gang der er nogen der vil kaste lort på noget som vi holder af. Omkring sin sot. Det er jo naturligt i thai kultur. Det kan man da ikke se på med danske øjne og kalde at købe hende. Ingen thaier forstår heller hvorfor vi sender de gamle på plejehjem og ikke selv tar os af dem. Det er for en thai koldt og følelsesløst at gøre det. At hjælpe med at lære engelsk er da helt naturligt. Sagen er at nu har du og andre bare bestemt at thai kvinder er nogle ludere der kun er ude efter penge. det eneste man kan sige er at I må have det elendigt i jeres egen hverdag. Det er ikke at "vi gerne vil høre ". Vi vil bare gerne have en retfærdigt omtale af hvordan det også kan være og ofte er. At vi ikke tror at den dårlige side også findes, er forkert. Men den er ikke blandt dem vi kender eller omgås. Jeg ved ikke hvem det fortæller mest om ???? Der er meget rådenskab i verden også i thailand, bare se nyhederne. Rawirot
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 09:49
|
|
Vi siger og forsvarer ligeså tosset vi vi kan hver gang der er nogen der vil kaste lort på noget som vi holder af. Hvis det at have en anden mening er at kaste lort på nogen eller noget, ja så har du måske misforstået, hvad sandheden handler om. Omkring sin sot. Det er jo naturligt i thai kultur. Det kan man da ikke se på med danske øjne og kalde at købe hende. Altså har ingen andre ret til at mene noget andet, og husk thai kulturen er ikke, at betale sin sot for en fraskilt enlig mor med 2 børn, hvis man følger kulturen 100% er det den unge jomfru du giver sin sot for, og intet andet. Og dem tror jeg ikke mange af os herinde har mødt og giftes os med. Så Rawirot, hvad galt er der i at nogen mener det er at købe en kone? Ingen thaier forstår heller hvorfor vi sender de gamle på plejehjem og ikke selv tar os af dem. Det er for en thai koldt og følelsesløst at gøre det. Er det ikke mærkeligt, at der ikke kommer et forsvar der siger, det er kulturen i Danmark og den måde et vestlig samfund fungerer?. Om det er koldt og kynisk, at ældre bliver passet på et plejehjem i stedet for at være overladt til sig selv, da vi i Danmark ikke har tid og råd til at gå hjemme og passe de ældre og børnene. Ja et er jo en anden debat. At hjælpe med at lære engelsk er da helt naturligt. Sagen er at nu har du og andre bare bestemt at thai kvinder er nogle ludere der kun er ude efter penge. Kan du ikke lige finde et sted, hvor jeg har skrevet at thai kvinder er nogle ludere der kun er ude efter penge?. Læser du alle indlæg så fordømmende eller alternativ så forstår jeg godt du ikke forstår, hvad der er debat og ikke noget personligt. det eneste man kan sige er at I må have det elendigt i jeres egen hverdag. Hvad har min hverdag med min thailandske kone med denne debat at gøre? skal vi til at skrive hvem der er bedst gift o.s.v. hver gang der startes en ny tråd. Det er ikke at "vi gerne vil høre ". Vi vil bare gerne have en retfærdigt omtale af hvordan det også kan være og ofte er. Ja men fortæller du ikke det godt nok? jeg har ingen grund til at fortælle hvordan min kone er eller hvor lykkelige eller hvor rige vi er o.s.v. Så om jeg vil skrive en af mine mange positive oplevelser eller en af de efter din mening dårlig omtale af thailand, thai kvinder, penge m.m. må vel blive min sag. At vi ikke tror at den dårlige side også findes, er forkert. Men den er ikke blandt dem vi kender eller omgås. Jeg ved ikke hvem det fortæller mest om ???? Og så sluttede du lige med endnu en personlig hilsen med 4 spørgsmålstegn. At du ikke har set noget af det dårlige der sker i Thailand er efter min mening sørgeligt, men kan da opfordre dig til nyhederne igen, prøv at se hvor meget ya ba våben vold og mord, tyveri o.s.v. Så selv Thailandske medier fortæller nogle sandheder uden at blive kaldt "leifer eller negative" Vil du høre lidt om de "negative" sider ved, at være i Danmark som thaier kan der da også fortælles mange historier. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 08/09-2011 10:00
|
Du er uden for rækkevide. Færdig herfra. Så kan du påstå at munden er lukket. Jeg har boet i Thailand i mange år før nu. Og ved godt hvad dårlig domme der findes. Men jeg poienterer bare at thai/danske ægteskaber er ikke den gang lort du og andre påstår. Så er den ikke længere. Sin Sot er ikke for at få en jomfru. (Hvor ved du iøvrigt fra vi ikke giftede os med en jomfru) ? Sin sot er mere fordi du tager et medlem væk fra familien som hidtil har være medforsørgende af forædrene. Men nu har du egen familie og skal først tænke på dem før dine forældre skal have. Rawirot
|
|
Lagt på d. 08/09-2011 10:12
|
|
Rawirot skrev: Du er uden for rækkevide. Færdig herfra. Så kan du påstå at munden er lukket. Jeg har boet i Thailand i mange år før nu. Og ved godt hvad dårlig domme der findes. Men jeg poienterer bare at thai/danske ægteskaber er ikke den gang lort du og andre påstår. Så er den ikke længere. Sin Sot er ikke for at få en jomfru. (Hvor ved du iøvrigt fra vi ikke giftede os med en jomfru) ? Sin sot er mere fordi du tager et medlem væk fra familien som hidtil har være medforsørgende af forædrene. Men nu har du egen familie og skal først tænke på dem før dine forældre skal have. Du er uden for rækkevide. Og jeg beder dig så galt om, at vise hvor jeg har skrevet det du påstår. Og så mener du jeg er udenfor rækkevide fori du ikke kan svare. Og helt til grin blev det da du nu spiller "Leifer" jeg har været her i mange år og jeg ved mere end dig. Så jeg kan bare konstatere at jeg har møt min overmand i Negativitet overfor andres meninger. |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 08/09-2011 11:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
yan skriver.: jeg har været her i mange år og jeg ved mere end dig. Hvor gammel er du lige, er det en børnehave det her. Ubon.
|
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 08/09-2011 11:45
|
yan skrev: Rawirot skrev: Du er uden for rækkevide. Færdig herfra. Så kan du påstå at munden er lukket. Jeg har boet i Thailand i mange år før nu. Og ved godt hvad dårlig domme der findes. Men jeg poienterer bare at thai/danske ægteskaber er ikke den gang lort du og andre påstår. Så er den ikke længere. Sin Sot er ikke for at få en jomfru. (Hvor ved du iøvrigt fra vi ikke giftede os med en jomfru) ? Sin sot er mere fordi du tager et medlem væk fra familien som hidtil har være medforsørgende af forædrene. Men nu har du egen familie og skal først tænke på dem før dine forældre skal have. Du er uden for rækkevide. Og jeg beder dig så galt om, at vise hvor jeg har skrevet det du påstår. Og så mener du jeg er udenfor rækkevide fori du ikke kan svare. Og helt til grin blev det da du nu spiller "Leifer" jeg har været her i mange år og jeg ved mere end dig. Så jeg kan bare konstatere at jeg har møt min overmand i Negativitet overfor andres meninger. Alt det du siger har jeg jo ikke sagt noget om. Så nu udstiller du dig selv. Men held være med dig. . Du forstår ikke hvad jeg skriver( er måske min skyld ) Jeg siger kun at alt det negative gælder ikke alle. Men et gammels ord siger . "mage søger mage " Det gælder nok i andre sammenhæng også. Ha en god dag. Så gælder det iøvright ikke om at få det sidste ord. Det må du gerne få Rawirot
|
Spring til debat: |