Se indlæg
 Udskriv debat
Kærlighed til familien
mugge
Jeg har ikke skrevet i så lang tid men har lige løst til at ruske lidt op i folk.
Elsk virkelig dem du er sammen med.Man ved aldrig hvornår livet slutter.Smil hverdag og gerne til alle.Gør hverdag til en positiv dag,glæd dig over hvad du har,glæd dig over andres lykke.Se positivt fremad og fryd dig over alle de dejlige minder du har.
Smerten kan ramme alle lige pludselig,noget så hårdt.
Selv beder min familje til at en af vores dejlige smukke piger klarer sin ondskbsfulde sygdom som er vendt tilbage.
Det største og bedste du har koster ikke noget. KÆRLIGHED.
Redigeret af John d. 16/11-2005 20:38

petergm
Hej Mugge,

Smukke ord omend på en kedelig baggrund. Jeg tror vi alle herinde på forummet sammen med dig og din familie vil sende en lille bøn op om god bedring til din pige.

Mvh.
Peter G.

Hejsa Mugge
Ja det gør mig ondt at høre
Jeg beder aldrig ,men i det her tilfælde vil jeg sende en bøn
Og mugge det varmer helt at folk kan skrive så søde og dejlige ord som dig
bamsen

Suk Rak Ning
Ja, nogen ganger er det tid til at stoppe op og tænke.
Mange af os tager jo det meste i livet, som en selvfølge, ja men der kan hurtigt blive vendt op og ned på det hele.
En meget sørgelig beretning at læse, som giver stof til eftertanke.
Jeg håber, at pigen overvinder den ondskabfulde sygdom, og som petergm skriver er jeg også sikker på, at vi alle vil sende pigen en bøn om god bedring..............................

Med venlig hilsen Suk
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hej allesammen,

Desværre er livet brutalt, og nogle gange gør det virkeligt ondt, især hvis det er et barn.

Heldigvis går vi ikke rundt og tænker på på alt det brutale, der kan slå os ned. Men korrekt, vi burde være mere taknemmelige for det, vi har.

Det ene minut kan vi være misundelige, i næste minut kan vi have succes, og i tredje minut kan ulykken slå ned, som et lyn fra en klar himmel, eller som en Tsunami i et blik-stille hav i solskinsvejr.

Julen, der er på vej, drejer sig ikke om gaver, men drejer sig om håbet. Et håb om, at der er lys i mørket. Vi sender også en stille bøn herfra, og beder samtidig til, at I bevarer håbet.

De bedste hilsener,
Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
christian-s
Ja, man skal sku glæde sig over de stunder man har haft og har lige nu. Min kone f.eks. havde kune lige været en uge i DK (anden gang i landet) da hun fik at vide at hendes far var meget syg. Hun havde godt nok lagt mærke til at var lidt blidere end normalt og havde ikke set ham spise noget særligt i den ene uge hun havde spenderet hos familien i Kalasin før afgang til DK. Det viser sig at han ikke kunne holde mad inden bords og selv ris kaster han op. Da den lokale læge meldte op at han kun ville holde en måned hvis tingene ikke blev forbedret så ville han dø inden for en måned. Min kone rejste retur efter kun 2 uger i DK og lige nu ligger farmand på hospitalet i Khon Kaen.
Han har åbenbart ikke villet fostyrre sin kones lyse fremtid ved at melde ud at han følte sig syg i ugen op til afrejse. I juli måned til brylluppet var han ellers frisk nok som det kan ses af billeder andet steds her på hjemmesiden (
http://www.dansk-...owstart=20
). Han både dansede osv. (blå skorte og sorte bukser på billede 2, står foran bilen).
Anyway, tilbage til pointen. Det er med at få det bedste ud af den tid man har sammen. Livet er for kort til brok.

PS: Diagnosen har jeg ikke forstået, men det er hverkan fugle-influenza, HIV eller kræft. Lægen håber han kan komme hjem om 2-3 uger igen.
Redigeret af christian-s d. 15/11-2005 17:17
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Suk Rak Ning
Jeg håber lægen har ret, go' bedring med svigerfar

Mvh. Suk.

Gode billeder, tak for kigget :-)

Mads_T
Hej Christian,

Hvad er diagnosen, og hvilket arbejde har din svigerfar ?

Mvh. Mads

christian-s
Jeg har ikke helt forstået diagnosen - skal have en dansk/thai til at ringe til konen, da hun ikke kan forklare det på engelsk.
Svigerfar, som så vidt jeg husker er 65 år, er nu landmand (lidt kvæg, høns osv.) men har tidligere været fisker og fiskehandler.

Suk Rak Ning
Ikke for at lyde negativ, men jeg syntes da, at det urelevant hvad manden fejler, det vigtigste er da, at han må blive rask igen. 65 år er jo ingen alder.

Mvh. Suk...................Cool

Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/11-2005 11:19

tintin
PS: Diagnosen har jeg ikke forstået, men det er hverkan fugle-influenza, HIV eller kræft. Lægen håber han kan komme hjem om 2-3 uger igen.

Kan det være noe så banalt som magesår? Thaier generelt og menn spesielt får ofte store problemer med alvorlige magesår fra ca. 60 års alder. Det kommer oftest av et avsindig chilliforbruk, men de vil ikke innse det fordi det er jo både godt og helselig. Jeg har snakket med leger som sier dette. Å nyte en flaske lao kao eller to i uken gjør ikke ting bedre. Blødende magesår som dem som Thaiene opplever er mange ganger dødelige fordi de oppsøker ikke lege som kan stille rett diagnose. De går heller til det lokale apotek og får piller som noen ganger gjør vondt verre.
Redigeret af tintin d. 16/11-2005 18:37
Mvh. Tintin

christian-s
Mavesår: det har jeg også tænkt på Tintin. Faktisk siger konen at han i sin sene ungdom især drak meget whisky. Han er dog stort set holdt op de seneste år. Men stærk mad spiser de jo hele tiden.

mugge
Varme hjælper altid.
Min kære hårdt arbejdene svigerfar i korat er ligesom os i Danmark helt nede med humøret-og livet.Han har netop ringet os og fortalt at han vil sælge noget af sin jord så der er penge til os.
Der må ikke mangle midler siger han.En stor mand,jeg er ham dybt taknemlig,Inn Prathawichitt.
Lige meget hvad jeg har gjort,både stort og småt,er han altid manden der har det sidste kloge ord.
Tak min kære kone,en fandens dejlig familje du har..

christian-s
En lille opdatering.
Svigerfar havde tuberkulose og har ligget på sygehus og fået medicinsk behandling. Han er nu udskrevet og skal tage medicin i 6 måneder. Hna var næsten nede og runde 40 kilo, da han ikke havde spist noget særligt længe. Nu er han tilbage i huset og er så småt begyndt at spise igen og han går til regelmæssig kontrol på sygehuset.

Til dem som ikke kender sygdommen:

http://www.netdok...kulose.htm

rolan
næ det lyder ikke sjovtSad

falang yao
Hej allesammen,

Mugges elskede datter CAMILLA er borte, kun seks år gammel.
Hun afgik ved døden i mandag efter en lang tids uhelbredelig sydom. Det er sørgeligt at sådan tragedie rammer dem og frarøver dem den glæde at se hende vokse op i familien skød.
Hun vil blive bisat i dag .

Jeg vil hermed , på vegne af Administratorene og mig selv udtrykke min dybest medfølelse til Mugges og hans familie i den svær stund.
Kære Mugge, fat mod og være sikker på at vores tanker er hos dig og dine kære.

Med ærbøgdige tanker.

M. Rasmussen Sad

Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

thaikurt1
Min dybest medfolelse til Mugges og hans familie.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Sad: (puha det var ubehageligt at høre
Så mugge og familie, jeg føler med jer idag hvor i skal bisætte hende
mig og konen føler virkeligt med jer.
bamsen
Redigeret af d. 05/02-2006 11:56

latour82
Må jeg have lov til at udtrykke min og min families dybeste medfølelese til Mugge og hans familie over denne sørgerlige nyhed

Intet er mere uretfærdigt at et lille barn alt alt for tidligt er blevet revet bort.

Niels

Robert Kronberg
Ja, livet er væmmeligt nogle gange.

Her i familien blev en 17 årig dreng brændt i templet for to dage siden. Motorcykeluheld. Det gorde ondt at se forældrerne i øjnene og se deres smerte.

Hvorom alting er, så var det drengen selv, der kørte racerløb igennem et gadekryds.

Camilla døde derimod uskyldig af en ond sygdom, og kun seks år gammel og ude af stand til at forstå al den smerte.

Må Gud være med hende.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: