Se indlæg
 Udskriv debat
Tablet / ipad
buster40
Hej med jer.

Jeg brugte nu en hel dag i går for at sætte mig ind i div. Tablet og i starten trode jeg at det var en ipad jeg skulle have men det er jeg nu gået helt fra, da jeg syntes at Samsung Galaxy 10.1 opfylder mit behov bedre, men jeg har ingen personlig erfaring med nogen som helst tablet, så vil gerne høre andres meninger ud fra jeres behov, og lige så vil jeg gerne høre om hvor den/de købes billigst, jeg er kun interaseret i priser på 32GB og 64GB og minimum en 3G forbindelse men gerne som Samsung flere muligheder, på forhånd tak...
Venlig hilsen
Boonta

Nirvana
Jeg har kun forstad på iPad vis du skal bruge den til bilder, Ebøger og pdf filer så bliver den hurtig fyldt op så jeg anbefaler 64GB
Come As You Are

Kittisak
Hmmm har også kun forstand på ipads da jeg selv har 2 ipad 2.
Holder mig selv langt væk fra Androids Wink

Du siger samsung opfylder dit behov mere.
Hvad skal du da bruge den til?
Bemærk lige at ipad har langt flere apps osv...

Det eneste den mangler er Flash, men det er måske noget af det du har behov for?

Humi
Prøv at stå med dem begge i hånden og mærk hvad for en der føles bedst at bruge. Min erfaring er at Apple's produkter er mere lækre at stå med i hånden og mere responsiv. Men med Adroid har du mulighed for at personliggøre flere elementer.

Du kan købe en 32 GB og havde de tunge ting på en PC'er.

lindegaard
Kittisak skrev:

Det eneste den mangler er Flash, men det er måske noget af det du har behov for?

det er med dette som med så meget andet.. hvad er man til, fiat eller ferrari, apple eller ikke... sådan er det og der vil næsten altid kunne komme hæftige diskutioner om hvorfor netop lige apple er bedst eller det er de andrfe spillere der kan klare det bedre...
Korrekt er det dog at Apple lige pt har flest anvendelige apps til tablet.. pt.. de har et yderst flot og fungerende produkt der i sin helhed er en stor Iphone..
Mit problem med at anvende læs købe deres produkt er at jeg føler mig låst... låst på den måde at jeg fra start, med mindre jeg roder lidt med enheden og derved bryder garantien, skal ta' stilling til om der er 16, 32 el 64 GB der er tilrækkeligt... jeg bryder mig heller ikke om at jeg skal anvende f.eks itunes til mit musik og deslige, og så meget andet ... min holdning og for lige at understrege det igen, så har de gode produkter og designs..

Jeg er derimod faldet for dette produkt, lidt mere vægt, men mindre end min 13.1 fujitsu/siemens. Jeg skal ikke ha' hele mit Bibliotek liggende på enheden i sig selv, hvad fanden skulle jeg det for, kan kun læse en eller højest 2 bøger på min ferie, skulle jeg få brug for flere har jeg dem liggende på en lille USB der ved hjælp af det medfølgende tastatur, som forøvrigt også er et batteri og tilfører ekstra 8 timers brug (rart i flyveren), der forefindes udover sd slot også USB connection.. her vil mange sige, så skal du også slæbe rundt på tastatur, ja det er korrekt, men tilsammen vejer det mindre end en af de der små 10.1 pc'ere der findes, og igen det er jo smag og behag... http://www.asus.d...mer_TF101/
Hvis man er mere til en windovs baseret tablet findes Acer Iconia både i en android og en windovs udgave.. og kan også tilsluttes en masse eksternt, samt ekstra SD hukkommelse osv, i modsætning til Apples Ipad, men mon ikke de kommer efter det i deres næste model... Wink

For mig er egentlig det vigtigste at de kan tilsluttes en fladskærm når der er en i nærheden da jeg har nået den alder hvor øjnene bliver trætte efter de "små" skærme en hel dag..

Skal man bruge den som en forstørret Iphone når man sidder på soi bangla road, patpong eller nana plaza skal man så klart vælge en Ipad, da de har brandet sig så godt at der ikke er en thai kvinde med respekt for sig selv der ikke vil blive vild i varmen for at sidde tæt og lege med den.. læs: Ipad'en... sorry kunne ikke nære mig LOL LOL

link til acer: http://www.acer.d...up/tablets

lige et last input: hvis man er til Apple så gå efter mest hukkommelse, da alt jo fylder mere end man lige tænker..
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

lindegaard
Humi skrev:
Prøv at stå med dem begge i hånden og mærk hvad for en der føles bedst at bruge. Min erfaring er at Apple's produkter er mere lækre at stå med i hånden og mere responsiv. Men med Adroid har du mulighed for at personliggøre flere elementer.

Du kan købe en 32 GB og havde de tunge ting på en PC'er.

Syntes nu at de nye Tabs er ligeså responsive som Apples.. kan også godt lide det at man kan personliggøre det...
men man kommer ikke udenom at Apple pt har flest funktionelle apps til tabs..

lindegaard
buster40 skrev:
Hej med jer.

Jeg brugte nu en hel dag i går for at sætte mig ind i div. Tablet og i starten trode jeg at det var en ipad jeg skulle have men det er jeg nu gået helt fra, da jeg syntes at Samsung Galaxy 10.1 opfylder mit behov bedre, men jeg har ingen personlig erfaring med nogen som helst tablet, så vil gerne høre andres meninger ud fra jeres behov, og lige så vil jeg gerne høre om hvor den/de købes billigst, jeg er kun interaseret i priser på 32GB og 64GB og minimum en 3G forbindelse men gerne som Samsung flere muligheder, på forhånd tak...

TDC har Samsung, hvis ikke den er udsolgt, det var den i Køge igår, da jeg var nede efter en til datteren... de holder jo den lidt i kort snor grundet det søgsmål fra Apple.. ellers prøv at find gode priser via edbpriser dk...

men mente du hvor i TH man kunne finde dem billigt??

Gamba
Er der nogen her der har haft i hånden og prøvet en af de billige kineser PC Androide tablet som fås fra kun 65 USD og op. Syndes ikke jeg kan finde en uvildig sammenlignings test på internettet. Jeg søger selvfølgelig ikke sammenligning af Samsung og Appel med en billig kineser.
Rettelse. Fandt noget her som kan hjælpe lidt http://www.chinat... og http://www.alltou...

Men vil da gerne høre om nogle erfaringer med kineser tablet.
Redigeret af Gamba d. 18/08-2011 12:12

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
lindegaard
skal lige checke min surfen de sidste par dage, for faldt over en engelsk side... vender lige tilbage.. Cool

Kittisak
Man kan skam godt personliggøre sin ipad hvis man jailbreaker den som jeg har gjort med mine...

Der er ik nogen grænser for hvad jeg ik kan gøre med den nu Grin

Selvfølgelig mangler den stadig flash, men det er såden set ik rigtig noget jeg har brug for alligevel, og HTML5 er efterhånden også ved at komme mere frem på div. Websites...

Skrevet fra ipad 2.

buster40
Kittisak skrev:

Samsung har flere forskellige muligheder for at tilslutte sig nettet, hvor ipad kun har 2, og et
KÆMPE minus ved ipad syntes jeg er at den ikke har noget USB stik, så jeg kan ikke bare sæt-
te min eksterne hard dick til, det er de 2 hoved punkter der gør at jeg nu ser bort fra ipad og i
stedet for kikker på verdens tyndeste tablet Samsung 10,1 der ud over føler jeg mig også, som
en skrev tidliger lidt fast låst hos appel, det hele skal absolute være appel tilbehør det har de jo
lige som sørget for med deres eget stik i stedet for usb som alle andre bruger i div. computer /
Tablet osv. og jeg ønsker heller ikke at bruge itunis, ang. internet bruger jeg i mit hjem Cat-
telekom hvor nettet kommer fra hus antenne på taget via kabel ned til usb adptor til computer, og
når jeg er på farten bruger jeg EDGE modem (også et usCool

Der ud over kan jeg nu godt lide android, jeg har selv en HTC wildfire tlf. som jeg er meget glad for
men nu bruger jeg også temmelig meget alle Google´s programmer så det er vældig fint for mig at
have det hele koplet sammen og lige ved hånden.

Nå men det var sådan lidt hvorfor jeg vælger Samsung 10.1 i stedet for ipod 2
der ud over syntes jeg nu den er ret lækker denne her Samsung :
http://www.samsun...atest-home
Venlig hilsen
Boonta

DKPete
Dagens joke " så jeg kan ikke bare sætte min eksterne hard dick til" Grin sorry kunne ikke lade være

lindegaard
Kittisak skrev:
Man kan skam godt personliggøre sin ipad hvis man jailbreaker den som jeg har gjort med mine...

Der er ik nogen grænser for hvad jeg ik kan gøre med den nu Grin

Selvfølgelig mangler den stadig flash, men det er såden set ik rigtig noget jeg har brug for alligevel, og HTML5 er efterhånden også ved at komme mere frem på div. Websites...

Skrevet fra ipad 2.

korrekt.. hvis man jailbreaker den.. men det er de færreste der vil gøre det før garantien er udløbet.. tro mig, apple dækker ikke og en s.k.i.d. hvis de finder ud af det,det er ikke anderledes end med telefonerne, hvor de er temmelig stejle ved mindste tegn på forandring.. Wink

lindegaard
DKPete skrev:
Dagens joke " så jeg kan ikke bare sætte min eksterne hard dick til" Grin sorry kunne ikke lade være

ja den var god.. lidt sjov skal der til... hvis man nu ser det som det var ment Hard disc, så giver jeg ham fuldstændig ret... tror ikke et jailbreak kan gøre noget ved det.. ellers hører jeg gerne om det.. altså muligheden for at anvende eksterne gemmemidler på sin IPAD... (IDIOTS PAY ALOT of DOLLARS) læste jeg et andet sted.. Grin

DKPete
sidder lige og kigger på en her - man kan via "ladekablet" der har usb i den anden ende connecte til f.ex kamera - så må man vel også kunne connecte til extern disc.

lindegaard
Præcis som buster40 bruger jeg også hele google's flade, lige fra gmail, picasa, til deres online office programmer (de få gange jeg nu har brug for det) kan stadig huske i pc'ens tidlige morgenstund hvordan jeg hver gang arbejdet rundede Hong Kong stod nede hos de lokale kopi pushere for at hente de nyeste versioner af word/works/office og ikke mindst corel draw og adope publisher, for ikke at tale om div husdesign programmer, for det var/er da klart noget alle og enhver menig mand ikke kan leve uden at ha på sin PC, ligesom vi også alle skal ha et kontor i huset.. Bvdrrrrrr
nej det jeg har brug for ligger online, gratis, så behøver ikke alt det der fine software, jeg skal ned og pushe i Pantip Plaza hver gang.. men en ekster tilslutning af et medie eller harddisk er vel ikke for meget forlangt for en tablet..

kan huske man før sagde køb mac/apple for der er ingen virus... som en god begrundelse.. nu er deres produkter dog så udbredt, læs allemands eje at selv de må se sig udsat for div hacks og virus i stadig stigende trend at det ikke længere skal være den bærende grund... næææh gi os frihed uden vi skal fifle os dertil.. hi hi

buster40
DKPete skrev:

Forståligt nok Grin
Venlig hilsen
Boonta

buster40
DKPete skrev:
sidder lige og kigger på en her - man kan via "ladekablet" der har usb i den anden ende connecte til f.ex kamera - så må man vel også kunne connecte til extern disc.

Nej det kan man ikke til appel kan kun bruges appel, hvis jeg freks. gerne vil have 10 film med på en lang måske 17 timers bus tur, så skal jeg først købe et appel kabel så kan tilsluttes ipad til min computer og så er jeg nød til at lægge alle ti film over på ipadén hvilket jo tager en farlig masse plads, det var den besked vi fik fra appel forretning i går, derfor mener jeg også det er et KÆMPE minus at der ikke er usb.
Venlig hilsen
Boonta

chris70
Det er helt rigtig hvad du siger Lindegaard men, hvis der lægges en virus ind på en Apple computer så kan den kun ødelægge eet program, som kan erstattes igen, derimod kan du på en windows computer ødelægge det hele og mange andre computers, det er det svar jeg fik fra Apple i Danmark. Apples ipad kommer snart med retina skærm og tusindvis af apps. det er der ingen af de andre som gør.

Samsun Galaxy, jeg troede det var noget man kunne spise?

lindegaard
chris70 skrev:
Det er helt rigtig hvad du siger Lindegaard men, hvis der lægges en virus ind på en Apple computer så kan den kun ødelægge eet program, som kan erstattes igen, derimod kan du på en windows computer ødelægge det hele og mange andre computers, det er det svar jeg fik fra Apple i Danmark. Apples ipad kommer snart med retina skærm og tusindvis af apps. det er der ingen af de andre som gør.

Samsun Galaxy, jeg troede det var noget man kunne spise?

korrekt,men mon ikke snart de kloge programmører også kan finde ud af at ødelægge det hele på et Apple produkt ?? det tror jeg... og igen det er ren og skær et holdnings punkt og hvad man er til.. Berlingske eller politikken ik ??

Spring til debat: