Se indlæg
 Udskriv debat
Ledig stilling på ambassaden i Bangkok
Robert Kronberg
Medarbejder, der skal sikre korrekt udbetaling af danske sociale ydelser.

Jobbet kort
Den Danske Ambassade i Bangkok har i samarbejde med Pensionsstyrelsen en nyoprettet stilling som lokalansat kontrolmedarbejder til besættelse 1. november 2011.

Beskrivelse
Arbejdsopgaverne består i at søge efter information om modtagere af danske sociale ydelser, primært dansk pension, i Thailand.

Du skal bl.a. undersøge, om modtagerne af danske sociale ydelser har andre indtægter fra lønarbejde eller egen virksomhed, eller om personerne bor sammen med andre på bopælsadressen. Oplysningerne skal primært indhentes fra pensionisterne selv eller fra de tilgængelige thailandske registre, som for eksempel tinglysningsregister, cpr.register, husregistreringsregister og lignende.

Udgangspunktet er, at oplysningerne kan indhentes fra Bangkok, men begrænset rejseaktivitet kan ikke udelukkes.

Dit arbejde foregår i et meget tæt samarbejde med Pensionsstyrelsen i Danmark.

Stillingen er tidsbegrænset til 2 år. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du vil blive ansat efter thailandsk overenskomst og arbejdsret.

Kvalifikationer
Da stillingen omfatter en del skriftlig korrespondance med både thailandske og danske myndigheder skal du kunne tale og skrive både Thai og dansk flydende.
Du skal have et godt kendskab til thailandske samfundsforhold.
Du skal være dygtig til at bruge it-systemer og internettet.
Du skal kunne arbejde systematisk.
Du skal være initiativrig.
Du skal kunne arbejde effektivt og selvstændigt og løse dine opgaver på egen hånd.
Ansættelsessted
Den Danske Ambassade i Bangkok.

Forventet tiltrædelse
1.november 2011. Ansættelsen kræver sikkerhedsgodkendelse fra de danske myndigheder.

Ansøgning
Vi beder om en målrettet ansøgning, der også bør indeholde oplysninger om uddannelse, tidligere arbejde, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning.

Ansøgning bedes sendt til .

Samtaler forventes gennemført 30. - 31. august og 1. september 2011 på ambassaden i Bangkok.

Ansøgningsfrist
19. august 2011.

Ligestilling
Ambassaden og Pensionsstyrelsen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Derfor opfordres alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Kontakt
Vil du vide mere om arbejdet, kan du ringe til kontorchef Christian Svendsen, Pensionsstyrelsen på tlf. +45 40 63 61 90 / +45 33 95 51 70, souschef Bente From på tlf. +45 33 95 50 05 eller konsul Tove Wihlborg-Andersen på ambassaden tlf. +66 2 343 1112.

Om os
Du kan læse mere om den danske ambassade i Bangkok på www.ambbangkok.um.dk

Pensionsstyrelsen er en styrelse under Beskæftigelsesministeriet. Styrelsen arbejder med lovgivningen om bl.a. folkepension, førtidspension og efterløn. Styrelsen behandler konkrete sager om dansk pension til borgere i udlandet og har også en række kontrolopgaver forbundet med udbetaling af sociale ydelser. Du kan læse mere om Pensionsstyrelsen på www.penst.dk
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Er det, det som kan betegnes som : DYNELØFTERI Tuttelu Tralla
andre ville nok kalde det noget mindre flaterende (fra WW2)Shock
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kylling
Lung Yao skrev:
.

Det er vel OK hvis men prøver at gemme sig (under dynen) således at alle andre skal betale ,så tænk på at DK er et kolligtiv

Robert Kronberg
kylling skrev:
Lung Yao skrev:
.

Det er vel OK hvis men prøver at gemme sig (under dynen) således at alle andre skal betale ,så tænk på at DK er et kolligtiv

Hvorom alting er, så ville dette ikke være et job, som jeg ville ønske at søge.

Dog vil jeg nævne, at jeg fra tid til anden har følt mig lidt støt over "konkurrenter", der fik sociale ydelser fra Danmark, om end jeg ikke ved, om de har indberrettet dette arbejde til Danmark.

Hilsen, Robert

rinpoche
Forståeligt Robert.
Det var heller ikke noget jeg ville bevæge mig ud i, men der går sjældent røg af et bål uden ild.

Kvalifikationer
Da stillingen omfatter en del skriftlig korrespondance med både thailandske og danske myndigheder skal du kunne tale og skrive både Thai og dansk flydende.

Ja, der bliver nok ikke den store run på med disse krav Smile

u skal bl.a. undersøge, om modtagerne af danske sociale ydelser har andre indtægter fra lønarbejde eller egen virksomhed, eller om personerne bor sammen med andre på bopælsadressen. Oplysningerne skal primært indhentes fra pensionisterne selv eller fra de tilgængelige thailandske registre, som for eksempel tinglysningsregister, cpr.register, husregistreringsregister og lignende.

Hehe, held og lykke med det Grin

CPR register? Har Thailand det? Ja, man skal lære så længe man lever.

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
Forståeligt Robert.
Det var heller ikke noget jeg ville bevæge mig ud i, men der går sjældent røg af et bål uden ild.

Kvalifikationer

Ja, der bliver nok ikke den store run på med disse krav Smile

u skal bl.a. undersøge, om modtagerne af danske sociale ydelser har andre indtægter fra lønarbejde eller egen virksomhed, eller om personerne bor sammen med andre på bopælsadressen. Oplysningerne skal primært indhentes fra pensionisterne selv eller fra de tilgængelige thailandske registre, som for eksempel tinglysningsregister, cpr.register, husregistreringsregister og lignende.

Hehe, held og lykke med det Grin

CPR register? Har Thailand det? Ja, man skal lære så længe man lever.

Det er typisk dansk, at man taler om cpr.register - selv Tyskland har ikke sådan et, mig bekendt.

De danske lovgivere og embedsfolk er simpelthen låst fast i en bjergstamme-provinsiel opfattelse af verden, som om Danmark er verdens midtpunkt og navle - hvad totampælen hedder, ved jeg ikke.

I øvrigt er jeg selv født før, at der fandtes cpr.registre i Danmark.

Jeg fatter ikke, hvorfor Danmark ikke kan lære og forstå, at hele verden ikke er ligesom lille Danmark.

Danmark er snart værre end muslimerne.

Hilsen, Robert

Robert Kronberg skrev:

Stillingen er tidsbegrænset til 2 år. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du vil blive ansat efter thailandsk overenskomst og arbejdsret.

Kvalifikationer
Du skal kunne arbejde effektivt og selvstændigt og løse dine opgaver på egen hånd.

Ansættelsessted

Forventet tiltrædelse
1.november 2011. Ansættelsen kræver sikkerhedsgodkendelse fra de danske myndigheder.

Der bliver krævet en del, må man sige.

Er der nogen af jer, der ved noget om, hvad " ansat efter thailandsk overenskomst" betyder for f.eks. lønnen ?

Jeg tænker også på, om en person, der har alle disse kvalifikationer, ikke kan tjene mere på det private jobmarked i Bangkok, og i et mere spændende job ?

hn

sudsakhon
@rinpoche
Jo, det har de skam..Smile Eller i al fald hvad der svarer til det.

Brugen af det er bare ikke særlig effektiv, og det indebærer en masse renden frem og tilbage, når man (altså thailændere) skal noget, der involverer myndighederne.

Der er iøvrigt lige kommet nye regler ang. deres nationale ID kort fra igår, der betyder at børn nu skal have et og henvende sig til de lokale myndigheder for at få det udstedt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
hn skrev:
Robert Kronberg skrev:

Kvalifikationer

Ansættelsessted

Forventet tiltrædelse

Er der nogen af jer, der ved noget om, hvad " ansat efter thailandsk overenskomst" betyder for f.eks. lønnen ?

Jeg tænker også på, om en person, der har alle disse kvalifikationer, ikke kan tjene mere på det private jobmarked i Bangkok, og i et mere spændende job ?

hn

De betaler en rimelig løn, som en farang godt kan leve af.

Ikke en direktørløn, naturligvis, men rimelig, og mere end en gennemsnitlig person med disse kvalifikationer ellers ville kunne få.

Og jeg tror da, at det er et spændende job at være detektiv.

Dog ville jeg ikke selv have lyst til et job som "dyneløfteren i Bangkok", men ambassaden skal jo følge direktiverne fra højbogen i Danmark (det er ikke noget, som ambassaden selv bestemmer).

Hilsen, Robert

Robert Kronberg skrev:

Ikke en direktørløn, naturligvis, men rimelig, og mere end en gennemsnitlig person med disse kvalifikationer ellers ville kunne få.

Dog ville jeg ikke selv have lyst til et job som "dyneløfteren i Bangkok", men ambassaden skal jo følge direktiverne fra højbogen i Danmark (det er ikke noget, som ambassaden selv bestemmer).

Hilsen, Robert

Ja, det kan nok være spændende, men også potentielt ubehageligt, alt efter, hvordan jobbet skal udføres/bliver udført.

Personligt kunne jeg ikke tænke mig et sådant arbejde, ligesom jeg finder arbejde som parkeringsvagt eller tolder uinteressant, men der er jo nogle, der kan lide den slags.

hn

Robert Kronberg
hn skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Ja, det kan nok være spændende, men også potentielt ubehageligt, alt efter, hvordan jobbet skal udføres/bliver udført.

Personligt kunne jeg ikke tænke mig et sådant arbejde, ligesom jeg finder arbejde som parkeringsvagt eller tolder uinteressant, men der er jo nogle, der kan lide den slags.

hn

Her har du så ganske ret - der findes småfolk, der kan og vil udøve deres kompleks via sådanne jobs.

Jeg håber dog, at de finder en god og kompetent medarbejder og ikke een med personlige mindreværdskomplekser.

Mit gæt er, undskyld mig, at det bliver en kvinde, som får jobbet...

Hilsen, Robert

Frank
Robert Kronberg skrev:
hn skrev:
Robert Kronberg skrev:

Kvalifikationer

Ansættelsessted

Forventet tiltrædelse

hn

Hilsen, Robert

Hvis man kan opnå kørselsfradrag på 2 x 8.600 km pr. arbejdsdag, så vil der nok heller ikke blive meget skat, der skal betales.

Webmaster
Robert Kronberg skrev:
Det er typisk dansk, at man taler om cpr.register - selv Tyskland har ikke sådan et, mig bekendt.

De danske lovgivere og embedsfolk er simpelthen låst fast i en bjergstamme-provinsiel opfattelse af verden, som om Danmark er verdens midtpunkt og navle - hvad totampælen hedder, ved jeg ikke.

I øvrigt er jeg selv født før, at der fandtes cpr.registre i Danmark.

Jeg fatter ikke, hvorfor Danmark ikke kan lære og forstå, at hele verden ikke er ligesom lille Danmark.

Danmark er snart værre end muslimerne.

Hilsen, Robert

Husker en lille "sjov" historie fra efter murens fald. Der stod Danmark straks klar til at byde de baltiske lande velkommen til den fri verden og tilbød dem at hjælpe med at indføre et CPR-lignende system i de pågældende lande. Det afslog de 3 baltiske lande dengang med den hovedrystende kommentar at de jo lige var sluppet af med kommunisterne og så ikke vil indføre et nyt kontrolsystem......

Men nu da du allerede er inde på Danmarks idé om en perfekt verden, så kan jeg foreslå at du kigger lidt på Danida's hjemmeside og læser lidt om hvad Danida bla. arbejder med i virkeligheden.

Derfor arbejder Danida for:
- At opbygge effektive og retfærdige skattesystemer.

Den uddybende forklaring er:
Skat gør regeringer ansvarlige for deres borgere
Som led i arbejdet med at fremme god regeringsførelse arbejder Danmark med opbygning af skattesystemer. Et effektivt og retfærdigt skattesystem understøtter god regeringsførelse af to grunde: For det første fordi en befolkning, der beskattes, kræver noget til gengæld for sine skattekroner. For det andet fordi en regering, der er afhængig af skatteindtægter, er mere motiveret for at skabe ordentlige rammer for, at borgere og virksomheder kan skabe vækst og velstand.

Halleluja...... Sagt af en person som syntes det er frækt at kalde Skat for en koncern. En "koncern" hvis mission er citat: "Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor". En koncern er i min verden nogen som skaber noget. At opføre sig som en flåt er ikke at skabe noget andet end hvad en parasit formår. Og hvad skal vi overhovedet med en offentlig sektor som vi kender det idag ???
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Der må jo være nogen i lille DK der har lavet en beregning over det lønsomme i at oprette sådan en stilling - i Thailand??? Hvad med de øvrige lande der har samme vilkår for pensionister?

I mine øjne mangler der noget i annoncen, det kan ikke kun være folkepensionister der er interessante. De få der er, lever her af den usle pension uden tillæg, og hvilket firma i Thailand ville dog ansætte en 67+ årig til et job, hvor mange af disse ikke kan sproget og med lidt meget lidt viden om kulturen og så i øvrigt uden en work-permit.

I mine øjne må målgrupen være de som er gift med en thai og har investeret deres penge i bar- restaurationsmiljøet, de er da de eneste der kan tjene en "lille" sort skilling, som de så for det meste har drukket op inden den kan registreres.

Den stilling må således også kræve en godkendelse fra de thailandske myndigheder, Kan ikke forestille mig at en lille funktionær fra DK kan køre rundt i TH og snuse i folks privatliv uden en dommerkendelse. Adresser på os der er lovlydige har man jo fra leveattesten så vi er nemme at finde, men sikke et job at skulle mosle rundt over hele landet og så blive afvist ved døren på grund af manglende autorisation, og stillingen er kun berammet til 2 år (foreløbig) det vil da tage mange år at nå raden rundt.

Forunderligt nok så læser man i danske aviser at visse politikere har snablen så dybt begravet i statskassen samtididg med at de scorer høj gage på direktørjobs. Måske skal vi stakkels pensionister nu til at betale ekstra til disse pampere. Man kunne jo forestille sig at der nu skal betales skat af bolig i Thailand, en procentdel af de billige fødvarer etc.

Men alt andet lige må det da være retfærdigt at de der snyder systemet bliver knaldet og kommer til at betale som os andre. At det så kunne gøres med andre og mere logiske metoder er en anden sag. Men nu har politikere - og statsansatte - jo aldrig været kendt for logisk og praktisk tænkning, vel derfor de har valgt det job.

Skeptikeren

chaingmai
jeg føler mig også snydt, af systemet for det endste de vil er at tage fuld skat af pensionen, og elles lade mig sejle i min egen sø og det gør jeg såTil hest

randle
Mon ikke saadan en lille spion faar roeven i klemme paa et tidspunkt med alle de foerpensionister og pensionister der opholder sig i Thailand. Kunne godt forestille mig han kunne komme ud for en alvorlig "ulykke"... Det sker jo af og til i Thailand.
Skulle en eller anden faa den ide og soege jobbet, saa brug skudsikker vest og masser af bodyguards ellers bliver det nok hans sidste job...
Hvorfor ikke bruge lidt midler paa en idiot som hr. Preben Hollaender for der er der sgu ikke meget rent mel i posen. 5 aar for at bedrage for 68 millioner kroner og der efter 4 aar i spjaeldet for smugleri. Smugleriet benaegter han, men det er bare at google ham.
I spjaeldet med alle bedragere, men tag nu de vaerste foerst.

Cheers

olejensen
randle skrev:
Mon ikke saadan en lille spion faar roeven i klemme paa et tidspunkt med alle de foerpensionister og pensionister der opholder sig i Thailand. Kunne godt forestille mig han kunne komme ud for en alvorlig "ulykke"... Det sker jo af og til i Thailand.
Skulle en eller anden faa den ide og soege jobbet, saa brug skudsikker vest og masser af bodyguards ellers bliver det nok hans sidste job...

Det lyder nærmest som om du truer en der vil søger en offentlig stilling,
men der er da kedeligt, hvis jorden brænder under fødderne.

Er der andre offentlige stillinger der bør advares imod at søge?

Her er også nogle der måske lever livet farligt, eller bare laver et godt udført arbejde.

http://avisen.dk/...44521.aspx

Redigeret af olejensen d. 13/07-2011 17:14

rinpoche
randle skrev:
.

I erkendelse af jobbets ømtålelige karakter og de risici der potentielt kunne medfølge, forlyder det nyligt fra ambassaden, at en assistent er blevet udnævnt.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/laracroft.jpg

Hvor søger man? Hammer

mobbe
Hej Randle !

Det er helt rigigt hvad du skriver angående ulykker i Thailand.

I Thailand forsvinder mange mennesker hvert år på mystisk vis, der kan alt lade sig gøre hvis man blot smører lidt.

Jeg kender en del thaier og det ved alle der har lidt kendskab til landet.

Kan se der er nogen her på siden der sammenligner Thailand med Dk, men lad dem nu leve i deres egen verden de kender sikkert ikke så meget til hvad der foregår udenfor det lille land som de tror er verdens navle.

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
randle skrev:
.

I erkendelse af jobbets ømtålelige karakter og de risici der potentielt kunne medfølge, forlyder det nyligt fra ambassaden, at en assistent er blevet udnævnt.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/laracroft.jpg

Hvor søger man? Hammer

Hvis detektiven ser sådan ud, så må jeg snarest finde ud af, hvordan jeg kan få lavet lidt socialt bedrageri, sådan måske for 100 kr - hun får naturligvis 50 kr i returkommission.

Hilsen, Robert

Spring til debat: