Se indlæg
 Udskriv debat
SUNDHEDSAFTALE RAMMER UDLÆNDINGE
TG950
klippet fra DR NYHEDER TEXT TV :

DR1 S146 søn 29 maj 14:46:26
27.maj dr.dk/nyheder 15:56

Med dagens 2020-aftale mellem
regeringen, Dansk Folkeparti og Pia
Christmas-Møller i Finansministeriet,
bliver det sværere for udlændinge, der
arbejder i Danmark, at få en stribe
velfærdsydelser.

Udlændinge skal for for eksempel nu
have boet i Danmark i to år ud af de
seneste ti år for at kunne få tilskud
til medicin.

Formanden for Lægeforeningen Mads Koch
Hansen kalder det et ualmindeligt
dårligt forslag. Og han mener, det er
diskrimination, at udlændinge fremover
skal have boet i Danmark i mindst to år
ud af de seneste ti år for at kunne få
tilskud til medicin.

110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS

kan kun give Mads Koch Hansen ret i at det er diskrimanation af værste skuffe.

gad vide hvad vanskabningen Pia Cristmas-Møller har fået til gengæld måske et rap i numsen af Pia Kjærsgaard, så er de nok blevet tilfredsstillet begge to, for deres syglige lyster.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

TG 950.

Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten lidt.

Hvorfor skal alle der kommer til Danmark have alting gratis fra første dag?

Får du alting gratis når du er i Thailand?

Lægebesøg eller hospitalsbehandling i Thailand- gratis, nej. Du betaler selv eller har en forsikring.

Så det er overhovedet ikke noget med forskelsbehandling- det er da sund fornuft!

Eller skal vi bare skrue lidt ekstra op for skatteskruen? er det det du ønsker? -for at alle kan få alting gratis her i Dannevang?

sony
Ja girobank jeg kan kun give dig fuldstændig ret, man må godt se længere end sin egen næsetip.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

hugoboerge
girobank skrev:
TG 950.

Lægebesøg eller hospitalsbehandling i Thailand- gratis, nej. Du betaler selv eller har en forsikring.

Så det er overhovedet ikke noget med forskelsbehandling- det er da sund fornuft!

Eller skal vi bare skrue lidt ekstra op for skatteskruen? er det det du ønsker? -for at alle kan få alting gratis her i Dannevang?

Maaske gaar skatten saa ned ?
Det ville da vaere rart for os der betaler skat og sundhedsbidrag til Danmark men bor i udlandet.

bruno
girobank skrev:
TG 950.

Siden hvornår er sundhed systemet bleven gratis ?

Hvorfor skal min kone der betaler top skat, ikke have adgang til det hun er med til at betale ind til ?

http://gj-blog.dk/
Såvidt jeg ved er det danske sundhedssystem da gratis for danskere.

Inden vi fortsætter, var det måske en god ide at læse hele lovteksten, så vi er helt sikker på hvad de nye regler egentlig betyder for udlændinge i Danmark.

Du skriver din kone betaler topskat, så har hun nok også været i DK længe nok til at få gratis læge og hospitalshjælp i Danmark.

Som I jo alle ved. så skal vi danskere ikke gratis læge eller sygehushjælp, når vi er i udlandet. Da må vi jo klare os med kontant afregning eller en forsikring.

Det med sundhedsbidraget for dansker der bor i Thailand, det kan vi nok ikke gøre ret meget ved, uanset hvor uretfædigt vi synes det er.

bruno
Det er ikke gratis, du betaler skat, moms og afgifter der finansiere det, fra dag et, gør du det i Thailand ? Nej der for holder din sammenligning ikke.

Min kone fik arbejde samme dag, som hun fik den gule sygesikring kort og der med skatte borger.

natty
bruno skrev:
Det er ikke gratis, du betaler skat, moms og afgifter der finansiere det, fra dag et, gør du det i Thailand ? Nej der for holder din sammenligning ikke.

Min kone fik arbejde samme dag, som hun fik den gule sygesikring kort og der med skatte borger.

Du har fuldstændigt ret. Selvfølgelig er det danske sundhedsvæsen ikke gratis for nogen, heller ikke for danskere. Der betales ved kasse 1, bare over skatter og afgifter. Det er bla. derfor at de fleste danskere ikke har noget imod at betale skat. Hvis man er skatteborger i landet, skal man selvfølgelig også kunne modtage lægehjælp, da man betaler til det.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Satiariyan
bruno skrev:

Vel betaler man da skat, moms og afgifter fra dag eet i Thailand hvis man har Thailandsk indkomst. Arbejdsgiverne i Thailand tilbageholder skam skat fra og med f'ørste lønudbetaling. Det er din sammenligning med lønmodtagere i Danmark og så turister og folk med danske pensioner i Thailand der ikke holder. Jeg er ret sikker på din kone vil være bedre stillet, hvis hun f.eks. blev kørt over af en bil end jeg ville være selvom jeg har betalt en hel del skat I Thailand.

bruno
Hvor nævner jeg noget om turister og folk med danske pensioner i Thailand ?

Selvfølig er hun bedre stille her hjemme, hvis hun bliver kørt ned, med mindre hun har tegnet en forsikring.
Hvorfor nu det, jo fordi den skat, moms og afgift der bliver betalt i Thailand, finansiere ikke ret meget i forhold til i Danmark og der for er der en latterlig samenligning.
Mener du ikke at du få noget ud af den forholds vis lille skatte procent skat, du betaler i Thailand ? De ting jeg lige kan komme i tanke om som noget af den lille skat gå til, er en stor transport system veje, broer, jernbaner og offentlig ting som div. kontoer til pas, ampur, politi og fængsler.
Jeg ved selvfølgelig godt at mange af dem kræve "egen betaling" ved siden af.
Du kan også købe en rigtig god advokat som kender de rigtige og du sliber for at betale skat.

TG950
Okay Hr. Girobon jeg skal prøve at klappe hesten.

girobank skrev:
TG 950.

Hvorfor skal alle der kommer til Danmark have alting gratis fra første dag? en FS har da ret ret til bla. læge hjælp da vedkommende bor og lever sammen med en der har stillet en eller anden form for garanti for vedkommende, evt. via garanti i banken eller at vedkommende sandsynligvis har en eller anden form for indkomst og betaler sin skat / Sundhedsbidrag.

Får du alting gratis når du er i Thailand? Nej, jeg betaler altid ved kasse 1, da jeg ikke har nogen indkomst i thailand og ikke betaler til samfundet ikke engang en 30 Bht. forsikring kan jeg have, så derfor altid cool cash.

Lægebesøg eller hospitalsbehandling i Thailand- gratis, nej. Du betaler selv eller har en forsikring. ja, hvad ellers.

Så det er overhovedet ikke noget med forskelsbehandling- det er da sund fornuft! jo, i aller højeste grad, selv FS der er igang med deres lær dansk kursus har ofte et fuldt lovlig arbejde og betaler da deres skat med glæde samt sundhedsbidrag, så hvorfor skulle de ikke have adgang til de samme ydelser du selv gør krav på.

Eller skal vi bare skrue lidt ekstra op for skatteskruen? er det det du ønsker? -for at alle kan få alting gratis her i Dannevang? det har ikke en skid med at skrue op for skatteskruen, hvordan har dine egne FS kommet igenem hele sundhedsforløbet mens de har opholdt sig i dannevang, de har sandsynlig vis ikke selv betalt af egen lomme, eller dine lommer.

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

DetBlaaEgern
TG950 skrev:

velfærdsydelser.

til medicin.

tilskud til medicin.

gad vide hvad vanskabningen Pia Cristmas-Møller har fået til gengæld måske et rap i numsen af Pia Kjærsgaard, så er de nok blevet tilfredsstillet begge to, for deres syglige lyster.

Kære Alle,

Selvfølgelig er økonomi relevant at anskue, kan det betale sig?

"- Hvis vi har en patient der har sukkersyge, som ikke får sin insulinmedicin, og som så to år senere får nyresvigt, og skal i dialysebehandling, så er der ikke meget besparelse i det, siger Mads Koch Hansen"
Kilde: http://www.dr.dk/...goFetch.dk

En anden ting er vel også hvilket samfund vi ønsker? - for her har vi vist med symbolpolitik at gøre. Jeg synes vi omkring sundhed skal bevare vores relativt lige adgang til Sundhedsvæsnet.

Og ja jeg betaler også ganske meget i skat - og gør det gerne.

Solskin herfra til AlleSunflower

thaikurt1
Ingen man bliver ved med at kommer med indlæg der forvare dem der kommer til Danmark skulle man læse denne artikel
der handel om at man misbruge systemmet det er nok
flere steder at det sted men det bliver der så ikke skrevet om
for eller forti sandheden i sted for at komme i offentlig til kende
og så skabe en debat om det.

http://ekstrablad...565051.ece

Man må kunne skelede mellen dem der udnytter systemmet og så de kommer til Danmark for at arbejder.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
natty
thaikurt1 skrev:
Ingen man bliver ved med at kommer med indlæg der forvare dem der kommer til Danmark skulle man læse denne artikel

Man må kunne skelede mellen dem der udnytter systemmet og så de kommer til Danmark for at arbejder.

Kurth vi kan da sagtens, måske i en anden tråd? diskutere kontanthjælp til udlændinge, hernunder ikke mindst starthjælpen. men denne tråd handler jo om Sundhedsaftalen og udlændinge og så efterhånden hvordan sundhedsvæsenet fungerer i Danmark contra Thailand for udlændinge generelt, turister, FS, emigranter osv, når man har brug for det og om der skal betales fro brug af sundhedsvæsenet.

thaikurt1
Hej natty

jeg er altid åben for en diskutere omkrig udlændinge og den måde man behandle dem i Danmark og de der måske ikke skulle være i Danmark.

Jeg bliver tit misforstået når jeg skriver om udlændinge det var der mulighed at kunne rette op på.

Jeg skriver ikke for at provokere men fordi jeg har en menig om dem der kommer til Danmark også selv jeg thailand og så den forskel der bliver gjorte mellen danskerne og så udlændinge.

Nu er ikke særlig godt til at skrivere som mange andre men prøver så godt jeg kan at give udtryk for min menig.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

TG950
thaikurt1 skrev:

kurt nu må du da snart tage dig sammen, nu læser jeg dit indlæg som om at du samligner kriminelle zigeuner og FS
er det hvad du mener om FS i danmark, Ex. Thai-Danske famillier.

for hvis det er tilfældet så skal jeg ikke begræde den dag du må forlade Thailand, da du måske en dag ikke er velkommen der mere, måske fordi din pension ikke længere slår til.

Thjaa
TG950 skrev:

velfærdsydelser.

til medicin.

tilskud til medicin.

SAfoelti skal det ikke varre gratis for udlaning

Nu har jeg boet i mange aar i thailand jeg skal stati betale FALANG priser naar jeg vil ind og se naade i linger stoekke tid hjelp koerkorte til at man kunne faa det til Thai priser men den gaar ikke linger mange steder kraver de at se et THA ID kort for at kunne kom ind til thai priser

saa er der nogen aja men de betaler jo skat i danmark.. jeg kender INGEN og jeg menner INGEN som arbejter i thailand og som betaler skadt i Thailand der faar gratis hospital og laege besoeg saa lage vare med at kalle det diskrimanation vi er enlig bare begoent at goer det samme imod udlaning som de goer imod os vi kan ikke blive ved med at vare en gavebod i danmark til folk der kommer ude fra

jeg vil lige slaa fast jeg har bestemt ikke naade imod at udlaning kommer til danmark og jeg syns ogsaa at det skulle varere laetter for dem at kommet til danmark men de skal sku ogsaa kunne klare sig selv lisaa at vi skal kunne klare os selv naar vi floetter til ders lande.. basta
Livet er forkort til store problemmer

thaikurt1
TG950
Ondskabsfuldt over for andre der har en andre menig er jo ikke noget nyt fra dig.

Hvordan du opfatte eller forstå mit indlæg er uden betydning

olejensen
Ja der er jo altid nogen der ønsker det Danske system forandret.

Hvorfor flytter i så ikke tilbage til Danmark og får indflydelse?

Og hvad har det thailandske system der er så godt, at det kan sammenlignes med et vestligt demokratisk land?

Danmark er et velfungerende demokrati med et nogenlunde velfungerende sundhesvæsen,
det burde man kæmpe for at beholde, og ikke falde ned på det lave niveau som thailand har.

Men nu er det nok svært at finde solidaritet blandt de rige danskere der bor og opholder sig i Thailand.

Så hvorfor skal andre dog have noget man ikke selv kan få?

Så lad nu endelig være med at have ondt af de par stykker der fra denne side har en lille mulighed for at få kæresten/konen til Danmark, også har ret til offentlig lægehjælp.

Husk stramningerne på F/S er blevet, så os på disse sider ikke får de store problemer med familiens ret til sundhedshjælp, da familien nok skal blive hjemme i Thailand.

I ved i det Thailand hvor vi faranger kan gå til hospitalets apotek på de offentlige sygehuse og få medicin til en pris der ligger langt langt under prisen for tilskudsmedicin i Danmark.

Så jo hvorfor ikke have ondt af F/S udnyttelse af DanmarkCrying, bare vi har det godt i Thailand, så lad dem der vil bo i Danmark få den ekstra udgift.

natty
Er helt enig med olejensen, og kan ikke forstå alle dem som skal blande pærer og bananer sammen.
FS og hjælp hos læge og hospital generelt for udlændinge, har ikke en skid med kriminelle sigøjnere på kontakthjællp at gøre eller om at nogen udnytter systemer. Som Kurt på sædvanlig vis plejer at blande tingene sammen, med sit link.

Ja lad os da endelig lade dem ligge og kræpere på gaderne med stiksår og hjertestop fordi "de kommer op for at udnytte vore system" eller "vi får ikke samme behandling i Thailand".
Vi kan vel bare være stolte over at andre ikke får samme behandling i Danmark som danskere uden forsikring gør i Thailand.
Eller skal vi alle sammen ned på den laveste nederste fællesnævner?

Spring til debat: