Se indlæg
 Udskriv debat
spædbarn i flyet
L
jeg har lige købt billetter til Thai airways via MrJet.

Undrer mig over der hos dem står "spædbarn på skødet".

Er det normalt, for jeg håber da at vi får en af de der hylder foran sæder hvor der kan stå en lift.

Nogen der ved dette / har prøvet dette ?

Vi har fået sæder nr.51e - 51d - 51f
Måske nogen af jer husker hvor det er i flyet.....?

TG950
her en en seat plan, du må jo have fået at vide hvilken type fly du /i skal med.

http://www.thaiai...rcraft.htm

umiddelbart så er der ikke meget plads at rutte med, ( måske hvis der er for meget bøvl med den lille, at ier så heldig at blive opgradert til bussines class gratis under flyvningen, det er jo ser før ) men anyway god tur.
Redigeret af TG950 d. 21/02-2011 19:10
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Frank
51 d-e-f er bagerst i flyet midt for lige foran toiletterne. De er vist ikke beregnet til spædbørn. Jeg er også i tvivl om, at sæderne kan lægges tilbage .... Det har mine forældre prøvet, og de syntes det var ulideligt. Smile

Lung Yao
L skrev:

1- Undrer mig over der hos dem står "spædbarn på skødet".
Er det normalt, for jeg håber da at vi får en af de der hylder foran sæder hvor der kan stå en lift.

2- Vi har fået sæder nr.51e - 51d - 51fMåske nogen af jer husker hvor det er i flyet.....?

Hvor gammel er barnet ? Jeg gætter på 2år+, idet I har fået 3 sædder.
1- JA, af sikkerhedshensyn under START og LANDING skal barnet sidde på skødet af een af jer.
2- Hvis barnet er under 2, så ville jeres seatting blive ændret til fx. enten række 45 eller 56(der hvor TV skærmen er) og hvor der er mulighed for anbringe et babylift på gulvet og det er "træls" for der er ikke meget plads.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
det er en boeing 747 så det ser ud til at det er rigtigt som du siger foran toiletter.

jeg kan ikke se hvor den lift skulle kunne stå....mystisk

forklarede mig måske ikke ordentligt men vi er 4 personer ialt.

vi har 3 sæder til os 2 voksne og så et barn på 5 år og så et spædbarn på 3 mdr til den tid

hvem kan man mon kontakte ?

Lung Yao
Frank skrev:
51 d-e-f er bagerst i flyet midt for lige foran toiletterne. De er vist ikke beregnet til spædbørn. Jeg er også i tvivl om, at sæderne kan lægges tilbage .... Det har mine forældre prøvet, og de syntes det var ulideligt. Smile

Nemlig, da der er en væg lige bagved. Men 51 d-e-f-(g) er foran "kabyssen"(Galley) og ikke toiletterne som på række 41 d-e-f-g.
.
Redigeret af Lung Yao d. 21/02-2011 20:05
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
jeg kender iøvrigt godt de sæder ved tv skærmene.
Har siddet der en enkelt gang......... ikke godt...betsemt ikke.
Men på et af ydersæderne kan man i det mindste stikke benene lidt ud i gangen.

51 rækken duer sgu da slet ikke hvis man skal sidde oprejst og med en baby på skødet i 10 timer.

pis også da.....!!! Shock

natty
L skrev:

Undrer mig over der hos dem står "spædbarn på skødet".

Vi har fået sæder nr.51e - 51d - 51f
Måske nogen af jer husker hvor det er i flyet.....?

Ja jeg har flere gange set passagerer med spædbarn på skødet.
Jeg ville omgående ringe til mrjet eller nok bedre Thai Airways i København for at ændre sæderne.
Udover at i har fået dårlige sæder, bør i prøve at få, mener det er 35 d-e-f-g, 45 d-e-f-g og 56 -d-e-f-g det er der hvor "bassinet" "køjerne"
kan sættes på væggen.
Hvis bassinet-sæderne allerede er optaget, kan det være i har et problem og må nøjes med "spædbarn på skødet" men Thai plejer at være ret gode til spædbørn. Hvis de kan hjælpe, gør de det er jeg helt sikker på.

Det her er fra seatguru.com, og jeg ved ikke om oplysningerne er helt korrekte.

"Bassinets: Bassinets are available for infants up to six months old who weigh less than 10 kgs and do not exceed 67 cms in height; reserve one for your infant through Thai Airways Reservations and confirm you are seated in the proper seating area."
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

L
tak, vil straks ringe til Thai Airways i morgen og høre hvad de kan gøre.
Kan sgu ikke sidde med knægten i armene i 10 timer og når jeg så lander lander skal jeg køre bil i 7 timer.
Man er jo totalt død i kroppen inden man er fremme ved slut destination Sukhothai...!

også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet"

hvor er det bare dejligt at man kan få hjælp og gode råd her, tak allesammen.

Smile

TG950
L skrev:
det er en boeing 747 så det ser ud til at det er rigtigt som du siger foran toiletter.

jeg kan ikke se hvor den lift skulle kunne stå....mystisk

forklarede mig måske ikke ordentligt men vi er 4 personer ialt.

vi har 3 sæder til os 2 voksne og så et barn på 5 år og så et spædbarn på 3 mdr til den tid

hvem kan man mon kontakte ?

tror ikke at du får ret megen hjælp fra Mr.Jet de er jo kun formidler af billeten, måske du har en chance ved kontakte ThaiAir direkte og forklare dem problemet.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Lung Yao
L skrev:
1-det er en boeing 747 så det ser ud til at det er rigtigt som du siger foran toiletter.
2- jeg kan ikke se hvor den lift skulle kunne stå....mystisk
-forklarede mig måske ikke ordentligt men vi er 4 personer ialt.
3-vi har 3 sæder til os 2 voksne og så et barn på 5 år og så et spædbarn på 3 mdr til den tid
4- hvem kan man mon kontakte ?

Så er forklaring helt enkelt:
1- NEJ, som jeg skrev ovenover, er række 51 foran kabyssen.

2- I ville som jeg skrev i det andet svar blive flyttet til enten række 45 eller 56. Og liften ville stå på gulvet foran jer. Og som Natty skrev kan den "hænges" på væggen under Video skærmen,og derfor er vægtgrænsen 10kg.

3- Som jeg skrev tidligere, så skal I KUN have spædbarnet på skødet under Start og Landing, men den kan lægges i liften under flyveturen, hvorimod barnet på 5år har sit eget sædde og kan sidde fastspændt alene.

4- Thai Airways på Rådhuspladsen, spørg efter Tyge eller Kenneth, på ROP, de er meget flinke til at hjælpe ellers ville det blive ordnet i CPH når I checker ind.
.
Redigeret af Lung Yao d. 21/02-2011 20:15

L
endnu engang tak for svarene,
vi krydsede lidt hinanden, men jeg har downloadet den plan over flyet
og jeg kan godt se det ikke er toiletter bag 51 men "Galley" som jeg går udfra er køkken region.
(kabyssen hedder det måske på dansk)

og hellere mad duft end duft af toiletter samt tilhørende konstante kø Big eyes

natty
men det er jo ligemeget hvis de ikke kan slås ordentligt tilbageAngel
iøvrigt ville jeg hvis det var mig, prøve at reservere sæderne jo tidligere jo bedre, og ikke forlade mig på at de kan ordne sæderne i CPH. Sådan gør jeg altid også når jeg rejser alene. Hvis der er mange med spædbørn er det jo ellers først til mølle, og måske skal de til at flytte rundt på passagerer. Det tager tid, mange kan blive utilfredse fordi de bliver flyttet fra deres foretrukne sæde og meget kan gå galt i skyndingen.
God tur GrinCool
Redigeret af natty d. 21/02-2011 20:20
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

b_j3ns3n
sæderne helt oppe ved skærmen er dem som er beregnet til babyér. du får udleveret en seng som bliver hængt op på væggen.. jeg havde min dreng liggende der, hele vejen til thailand og hjem igen uden problemer, han sov hele vejen hvilket gav mig tid til at slappe af til køreturen til buriram. Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

mobbe
Angående baby i fly under 10 kg.

Jeg kan fotælle at jeg i sidste uge kontaktede SAS angående billet fra BKK til CPH med baby og fik beskeden ingen problem med hensyn til lift for baby, bare jeg fortæller at jeg ønsker lift når jeg bestiller så sørger de for at alt er på plads.

snoopy
"L" du skriver (også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet"Wink hvad underligt er der ved det?? skal du ikke have penge for dit arbejde??? eller er du et af de paphoveder der forventer alt er gratis.?
Nej, jeg undre mig sgu over at folk som dig tager et spædbarn med på ferie, og kan ødelægge flyturen for andre passager....og så også have en 5 årig dreng med, som du sikkert ikke gider holde øje med, så han for lov til at rende rundt, så du bliver fri for ham. Men kan forstå du er gennemført uforsvarlig, du skriver at I skal ud på en 7 timers bilkøretur efter I er landet, håber du har en thai chauffør. Sidst jeg var i THailand rendte der 7 små unger rundt under hele turen og trådte folk over tæerne, medens forældrene sov sig fra deres ansvar....flot.

jimmikoldenborg
Hvad angår lift på gulvet, så er det meget forskelligt hvad de forskellige selskaber mener om dette.

de gange jeg har fløjet med sas har de ikke tilladt ens egen lift på gulvet. Der må ikke være lift foran dig.

Thai har derimod været mere afslappede hvad dette angår
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
b_j3ns3n
snoopy skrev:
"L" du skriver (også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet) hvad underligt er der ved det?? skal du ikke have penge for dit arbejde??? eller er du et af de paphoveder der forventer alt er gratis.?
Nej, jeg undre mig sgu over at folk som dig tager et spædbarn med på ferie, og kan ødelægge flyturen for andre passager....og så også have en 5 årig dreng med, som du sikkert ikke gider holde øje med, så han for lov til at rende rundt, så du bliver fri for ham. Men kan forstå du er gennemført uforsvarlig, du skriver at I skal ud på en 7 timers bilkøretur efter I er landet, håber du har en thai chauffør. Sidst jeg var i THailand rendte der 7 små unger rundt under hele turen og trådte folk over tæerne, medens forældrene sov sig fra deres ansvar....flot.

what ? hvor kom den fra..
hvorfor dømmer du ham så hårdt ud fra hans indlæg.. Angry

Jeg håber der er 100 børn på din næste flyvetur Pfft
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

L
snoopy skrev:
"L" du skriver (også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet"Wink hvad underligt er der ved det?? skal du ikke have penge for dit arbejde??? eller er du et af de paphoveder der forventer alt er gratis.?

Ja men så kom vi da helt på jorden som det ofte sker her.....!
Sikken en masse fordomme du kommer med uden at kende folk.
Gider ikke engang kommentere på nogle at dine latterlige postulater.........
og du har helt ret, mine børn skal da holde sig væk fra flyene til Thailand og må ikke besøge deres familie, så du kan drikke i fred.
PAPHOVEDET er vist helt klart dig.

og til alle jer andre, tusind tak for de mange gode råd.

snoopy
Hvem fanden siger jeg drikker.............sådan en fordrukken påstand, fordi du drikker behøver jeg vel ikke at gøre det. Er bare træt af de utilpassede unger der render rundt, fordi deres forældre ikke kan se at andre gerne vil have fre. Jeg ville gå til min læge og bede om en MILD børnesovepille til mine børn, eller en beroligede pille, så de sov det meste af turen. Det er mange timer for andre at sidde og høre på gråd. Jeg sad engang ved siden af to småbørn der græd det meste af turen og forældrene kunne ikke få børnene til at holde op. Det var fandme en hård tur, jeg bad personalet om en anden plads, men det var umuligt at få fordi flyet var helt fyldt op. Så jeg beder bare om omtanke når folk tager småbørn med, jeg får jo ikke rabat når jeg sidder ved siden af en skrigeunge.

Spring til debat: