Se indlæg
 Udskriv debat
tur til Myanmar/Burma
roald
Jeg har planer om at tage en tur til Myanmar næste gang jeg skal til Thailand til marts Min plan er at gå en tur i Kaosan Road gaden og finde en pakkeløsning med det hele flybillet, hotelovernatning tourguide der viser en det hele der er hver at se.
Hvad mener andre brugere ,lyder det helt skørt ??

cesse
Selv med tåber slås guderne forgæves

Prøv lige at tage den tange op til reversion en gang mere

Du overvejer at tage til et land der bruger 40% af sine penge på militær og kun 2% på uddannelse

Hvis du ikke kan se at det er et problem at tage der til så kan du jo prøve at læse første linje en gang mere

Med venlig hilsen Cesse

roald
Så-Så
Jeg så på CNN at politikeren An sang su tji sagde god for at turister kunne besøge landet

natty
Jeg var i Yangoon for ca, 1 1/2 år siden.
Ja det er et forfærdeligt militærdiktatur hvor generalerne er ligeglade med deres egen befolkning.
Men den del af befolkningen som jeg mødte var utroligt søde, nysgerrige og glade for at der faktisk var nogen som gad at komme og besøge dem. Det er den eneste impuls de får udefra. Og så kan de lokale faktisk godt bruge nogen USD.
Men lad for gud skyld være med at kommentere noget som helst politisk med nogen som spørger, specielt hvis du ikke kender dem, man kan ikke vide om det er agenter som spørger, og hvis du svarer negativt, kan det gå ud over lokale som du har været sammen med eller mødt.
Jeg vil ikke fraråde at tage dertil, med mindre man rejser på en pakke/grupperejse, der går pengene nemlig til magthaverne.
Husk visa, men det er nemt at ordne hjemmefra, det hele foregår via internet. Du søger igennem et lokalt rejsebureau i Burma, som ordner alt det praktiske og du betaler ved ankomsten. Send pasbilleder og formular til dem via email, så sender de visatilladelse, til dig tilbage pr. e-mail. Bare print den ud. Du skal så heller ikke aflevere dit pas. De kan henter dig i lufthavnen og man slipper for emigrations bøvl. De ordner også hotel og hvad du ellers ønsker.
Jeg var som sagt kun i Yangoon, men var der også kun 4-5 dage, så gider jeg ikke rejse så meget rundt, men vil heller opleve stemningen et sted.
Redigeret af natty d. 17/01-2011 22:02

Mythongmai
Vil selv gerne til Burma, men ikke så længe militæret berøver alle indbyggerne de mest nødvendige ting.
Uden tvivl et smukt og fantastisk land.
Den dag diktaturet er væk så går turen til Burma.

natty
Ja det er et stort problem, samvittighed, almindelige holdninger, om man skal tage derop.
Jeg var selv meget i tvivl, men efter at have talt med flere som netop tidligere havde haft en hardcore holdning til at man ikke burde besøge landet, og de var begyndt at bløde op, fik jeg faktisk beskeden, tag af sted.

Man kan også vende den om og sige, hvis vi ikke kommer og hjælper med at støtte de lokale med vores penge, jeg taler her om de private virksomheder, svigter vi måske befolkningen.
Vend den også om, Burmas befolklning er fattige, kan vi måske hjælpe dem lidt ved at støtte dem.

Det er selvfølgelig en personlig holdning, men jeg har aldrig troet at boycott, hjælper en skid, det holder bare befolkningerne endnu mere nede.

Det enest historiske sted hvor boycott har hjulpet var i Sydafrika, og det var ikke fordi der ikke kom turister.

Jeg ved godt at Burma er i en liga for sig, men jeg regner da med, hvis man ikke vil rejse til Burma, vil man heller aldrig rejse til feks Cuba, da de har et af de mest undertrykende regimer på den vestlige kule.
PS. Jeg er en af "the bad guys" som også har været på Cuba.

Men gør hvad ens samvittighed tilsiger, men når de burmasere som jeg mødte privat, bad os om at komme, giver jeg det bare videre.

PPS hvad med Kina hvor folk er blevet skudt med nakkeskyd, mens der var tilskuerer på, men de rejsende ser jo nok kun Beijing og Shiagmai hvor økonomien blomstrer, men vi ser ikke meget til hvad der ellers sker ude på landet.

Nej der er mange steder vi ikke "burde" tage til.
Redigeret af natty d. 17/01-2011 23:46

jeg forstaar da ikke alt det snak om visa osv.
jeg bor i Chiangrai og kommer en del i Mae sai(familie)og foerhen,inden jeg fik retirement og skulle stemple ved graensen,foreslog de da selv, at man tog en tur over og handlede og gik paa marked osv.-uden visa.?
Polimikken om,hvorvidt man boer goere det,vil jeg ikke deltage i,men det er vel et personligt samvittigheds spoergsmaal-paa lige fod med,om man boer besoege,eksempelvis-Long Neck karen stammen,her i landet.

natty
brianmarinus, det er fordi du har krydset grænsen i et grænseområde, jeg har selv gjort det fra Mae Sot, jeg mener det var et endags stempel jeg fik på Burma siden? og jeg skulle være ude igen inden et bestemt tidspunkt, samme dag, så vidt jeg husker. Det er noget andet, når man tager ind og rejser i selve Burma. Så gælder andre regler og man skal så have visum.
Redigeret af natty d. 18/01-2011 06:53

Boes
Salazar, Franco, Papadopoulos, Portugal, Spanien, Grækenland, var notoriske diktatorer i Europa frem til 1974, 1975.
Det forhindrede ikke masseturismen fra det øvrige Europa som utvivlsomt var en bidragende faktor til diktaturernes fald... bare mine 2Bath.
Så i min optik kan en øget turisme til Myanmar kun fremskynde diktaturets fald.
Redigeret af Boes d. 18/01-2011 09:52
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

thaikurt1
Rejse du bare til Myanmar med god samvittighed,.

Husk at se Sydøstasiens, buddhistiske ”vidundere tempelkompleks i Mrauk U og så er der Dhanyawadi som er 2.000 år gamle nord for Mrauk U
inden det er forsendt
.

Har ikke selv være der kun læst om det
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
lbob
Jeg besøgte Myanmar for ca. 12-13 år siden (hvilket ikke har holdt mig vågen om natten Smile), og det var en fantastisk oplevelse. Jeg rejste rundt i landet på egen hånd i en måneds tid. Jeg fik visa gældende for en måned hos den myanmarske ambassade i Bangkok. Købte selv en billig returbillet hos Thaiair. I lufthavnen i Rangoon forlangte de jeg skulle veksle penge til deres lokale valuta, selvfølgelig til grov overpris. Det undgik jeg ved at påstå jeg kun havde Mastercard, hvorefter de lod mig komme ind, og jeg vekslede til meget lavere pris inde i byen. (jeg havde dollar med).

God tur

roald
ER der nogen der har været i Rangoon for nylig , og ved hvilke penge det er bedst at have med dollar, thaibaht visakort, mastercard

natty
JEg var der som sagt for ca. 1 1/2 år siden, og ting kan jo have ændret sig, men på det middelklasse hotel jeg boede på, kunne man ikke bruge hverken visa eller master. Så dog et highscale hotel hvor jeg var inde for at gå på internettet, hvor de havde logoer for visa og master, men ved ikke hvordan de udregner kursen. Men har hørt at det skulle være ret dyrt.
Jeg så heller ingen ATM overhovedet.
Da jeg fløj direkte CPH-BKK-yangon havde jeg taget dollars med. Mener Thaibaht kun bliver accepteret ved landegrænsen. Du kan veksle på de fleste hoteller men tag ikke den første kurs for gode vare. Tilgengæld betalte jeg med en blanding af Kyat og USD da jeg betalte for hotellet. Eller de vekslede Kyat tilbage til USD, men jeg var ligeglad, for jeg kom af med overskydende lokal valuta.
Jeg håber det kan været til lidt hjælp.
Lidt fra Tripadvisor.com
http://www.tripad...ngoon.html

og lonelyplanet
http://www.lonely...oney-costs
Redigeret af natty d. 14/02-2011 19:54
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

roald
Saa har jeg vaeret paa burma ambassade i bangkok og faa lavet visum.
Var der om onsdagen og passet kunne afhentes fredag 810baht
Man skal udfylde 2 A4 sider med oplysninger bla. ens fars navn, man skal udfylde meget om ens job ,hvad man laver hvad arbejdet gaar ud paa, hvor laenge man har arbejdet der , hvad arbejdsstedet hedder ,ogsaa tidligere arbejdssteder ( jeg har hort at de ikke vil have journalister ind i landet )

ps..man skal ogsaa lige aflevere 2 pasbilleder.
Naar man afhenter passet er det kun i tidsrummet 15.30 til 16.30. saa 15.30 stod der nok 100 i koe ved 3 skranker

natty
Hvorfor ordnede du det ikke over internettet, som jeg foreslog i et tidligere indlæg?

http://www.myanma...cedure.htm

http://www.myanma...cationform
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Himmelhunden
Selvfølgelig skal du tage afsted. Det har været min drøm at besøge dette land de sidste 5 år - og det er ikke militærdiktaturets skyld, at det endnu ikke er blevet til noget.

Jeg har talt med en del, som har besøgt Burma - og det er kun positive udtalelser jeg har fra disse mennesker. Iøvrigt skulle det være et sikkert - men ikke noget let land at rejse i.

Jeg vil ønske dig en rigtig god tur - og håber du vil dele dine rejseoplevelser med os, når du kommer tilbage.

"Tåben" alias Himmelhunden

roald
natty skrev:
Hvorfor ordnede du det ikke over internettet, som jeg foreslog i et tidligere indlæg?

http://www.myanma...cedure.htm

http://www.myanma...cationform

okay--nu er det konens soster der har bestilt turen hos et rejseselskab i bangkok, hun sagde de havde sagt vi skulle soege paa ambassaden.
det betyder nu ikke det store skal opholde mig en del i bangkok og skal alligevel ind til centrum og kigge.

roald
Himmelhunden skrev:
Selvfølgelig skal du tage afsted. Det har været min drøm at besøge dette land de sidste 5 år - og det er ikke militærdiktaturets skyld, at det endnu ikke er blevet til noget.

Jeg har talt med en del, som har besøgt Burma - og det er kun positive udtalelser jeg har fra disse mennesker. Iøvrigt skulle det være et sikkert - men ikke noget let land at rejse i.

Jeg vil ønske dig en rigtig god tur - og håber du vil dele dine rejseoplevelser med os, når du kommer tilbage.

"Tåben" alias Himmelhunden

tager afsted lordag morgen fra suvarnapum 4dage med 3 overnatninger paa 3 forskellige hoteller, alt mad er indkluderet, entre til sevardiheder er med i prisen .En samlet pris for 4 dage med visum er 18900baht.

Jeg synes selv det lyder lidt dyrt, men hotellerne skulle vare 5 stjernet, men det kan man bedre udtale sig om naar man er kommet hjem , hvor meget man har faaet for pengene

roald
Vil lige skrive et par ord om vores tur.
Vi ankommer til Yangon lufthavn, minder i størrelse om billund lufthavn, venlig paspoliti, ingen soldater, så faktisk kun en soldat på hele turen og han sad i hans grønne uniform og badesandaler og spiste på et gadekøkken.
Vi sætter os i bussen , allerede efter 5 min. kører vi rundt i Yangon ,umidelbar en ren by med en god asfalt belægning, bilerne ser slidte ud , man ser ikke store dyre biler , gamle Toyotaer 10-20 år gamle, så en benzin station hvor der holdt nok 1km. lang kø. ( benzinmangel ? )
Angående penge, butikker ,lufthavn vil gerne modtage thaipenge, dollar. Hvor ude på landet eller små gadehandlende vil kun modtage deres egne penge.
Det er ikke mulig at bruge visa-mastercard, selv ikke store guld og ædelsten butikker.
Mobiltelefoner med dansk eller thai SIM-kort fungerer ikke.
Maden var helt i topklasse og ikke stærk.
Hotellerne var fine og med god hurtig internet Fjernsyn på værelset var med mange kanaler bla. BBC News

roald
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/THAILAND2011172.jpg[img][/img]

Spring til debat: