Se indlæg
 Udskriv debat
91 sociale bedragere nakket i kastrup
basse50
Skrevet af: Tine Maria Borresø/Lene Koogi
Svindlere tager kontanthjælpen med på ferie
26. nov. 2010 14.37 Kriminalitet Opdat.: 26. nov. 2010 15.14
Beskæftigelsesministeriet har sammen med Pensionsstyrelsen været på lufthavstilsyn i dag for at finde de millioner af offentlige velfærdskroner, som dagligt flyver ud af landet i rutefart. Og der var gevinst.

Fangsten i dag er nemlig den højeste nogensinde, det siger beskæftigelsesminister, Inger Støjberg til DR Nyheder.

- Vi har tjekket 350 passagerer i Københavns lufthavn i Kastrup. 91 af dem er taget ud til nøjere gennemgang, fordi vi tror, der er tale om socialt bedrageri, lyder det fra ministeren.

Der er tale om mennesker, der uberettiget har pakket deres dagpenge eller kontanthjælp ned i kufferten og taget på ferie. Og dem er der måske mange af.

For hvis danskerne svindler ligeså meget som svenskerne, der har undersøgt omfanget af problemet, så handler det om mellem 6 og 8 milliarder af kroner, som årligt forlader landet ved gaten.

Under finanslovsforhandlingerne besluttede regeringen sammen med blandt andet Dansk Folkeparti derfor at intensivere indsatsen. Og også at kontrollere i udlandet.

Lige nu er der derfor kontrolteams på vej til Spanien, Tyrkiet, Thailand og Marokko.
Smile

thaikurt1
Det se nu til at der er gevinst når man offentlige tager en tur ud i Københavns lufthavn i Kastrup. og kontroller når danskerne kommer hjem fra ferie i ulandet

Det se ud til at det godt kan betale sig at kontroller hvis det er alle der er taget har begåret socialbedrageri.

så længe at så mange snyder er man nødt til at lave kontroller her er så tale om det er gjort lovlig.
Redigeret af thaikurt1 d. 26/11-2010 18:38

http://nej
TG950
basse50 skrev:
Skrevet af: Tine Maria Borresø/Lene Koogi
Svindlere tager kontanthjælpen med på ferie
26. nov. 2010 14.37 Kriminalitet Opdat.: 26. nov. 2010 15.14
Beskæftigelsesministeriet har sammen med Pensionsstyrelsen været på lufthavstilsyn i dag for at finde de millioner af offentlige velfærdskroner, som dagligt flyver ud af landet i rutefart. Og der var gevinst.

Fangsten i dag er nemlig den højeste nogensinde, det siger beskæftigelsesminister, Inger Støjberg til DR Nyheder.

- Vi har tjekket 350 passagerer i Københavns lufthavn i Kastrup. 91 af dem er taget ud til nøjere gennemgang, fordi vi tror, der er tale om socialt bedrageri, lyder det fra ministeren.

Der er tale om mennesker, der uberettiget har pakket deres dagpenge eller kontanthjælp ned i kufferten og taget på ferie. Og dem er der måske mange af.

For hvis danskerne svindler ligeså meget som svenskerne, der har undersøgt omfanget af problemet, så handler det om mellem 6 og 8 milliarder af kroner, som årligt forlader landet ved gaten.

Under finanslovsforhandlingerne besluttede regeringen sammen med blandt andet Dansk Folkeparti derfor at intensivere indsatsen. Og også at kontrollere i udlandet.

Lige nu er der derfor kontrolteams på vej til Spanien, Tyrkiet, Thailand og Marokko.
Smile

gad vide om disse kontrol teams får lov at opererer i Thailand, måske det bliver i form af skæg & blå briller Big eyes
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

thaikurt1
Det første og frem og de thailands myndigheder giver lov til det.

Hvorfor skal de rejse den lange vej når de kan tage dem
når de kommer hjem.

Jeg siger ikke at der bo nogen her der begå
socialbedrageri at man har en adresse i dk
men opholder sig i thailand.

Men jeg har også skrevet at jeg aldrig kunne finde
på at melde dem.

Gokinok
Det er da en noget vild overskrift på det her hersens indlæg synes jeg da godtinok!

"91 sociale bedragere nakket i kastrup"

Hvor nakkede de dem?

Ude på rampen?

Med nakkeskud eller hva´?

Pibe

Doc Gonzo

Lundberg
Som jeg læste det på tekst tv så var det 25% af passagerne i maskinen fra Saudi Arabien der havde "uorden" i sagerne...men i TO fly fra Thailand var der vist kun en enkelt .....mon ikke bare de skal rette søgelyset mod maskinerne fra de muslimske lande ?? det er jo der gevinsten er størst (som om man ikke var klar over det)

http://jp.dk/indl...258759.ece

Redigeret af Lundberg d. 26/11-2010 20:06

thaikurt1
Du ved jo godt Gokinok at en god overskrift så sælge der flere aviser.

Så køber danskerne avisen og tro det hele store med så de kommer til artikel og og læse det så har journalister få historie hvor det kunne gøre med få ord bliver det til en hele side

Det er som en høne der bliv til fem høns .
Redigeret af thaikurt1 d. 26/11-2010 20:26

Lundberg
thaikurt1 skrev:

Så køber danskerne avisen og tro det hele store med så de så kommer til artikel og og læse det så har journalister få historie til mere ud af mere.

Mener du "en fjer bliver til 5 høns" ??Grin

sum
hvor mange har fået rejst tiltale for socialtbedrageri?

Hvor mange er blevet er dømt for socialt bedrageri?

Og hvor stort er beløbet? Eller er det bare skat der opfinder socialebedrager i samarbejde med dansk folkeparti, ekstrabladet og div. stikkere fra DTW, face book og andre sociale networks sites?

Indtil der er domme, er der ikke en eneste, der er socialbedrager på det,- eller andre fly.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

thaikurt1
Hvem er det du mener der er stikkere på dtw hvis du mener at der blandet bruger her der stikke andre så komme ud med navne men jeg tro mere på at det er noget du har fundet på.

Jeg ved ikke hvor du har det fra at DF skulle havde noget med det at gøre er det bare ikke noget du finde på.

Alle parti er indtresse i at man få stoppe socialbedrageri der er måske et enkel parti der går så meget op i det.

Til web gruppen kan man tillade sig at kalder andre bruge for stikker der kan en gang imellem ske at i en hed debat komme kalde andre bruge grimme ord med jeg har aldrig i de år jeg har være her være ude for at nogen kalder andre bruge for stikker.

thaikurt1
Det vise sig nu at det er et tip fra den saudiarabiske ambassade i samarbejde med de danske myndigheder der gav bonus.

Fido
sum skrev:
hvor mange har fået rejst tiltale for socialtbedrageri?

Hvor mange er blevet er dømt for socialt bedrageri?

Og hvor stort er beløbet? Eller er det bare skat der opfinder socialebedrager i samarbejde med dansk folkeparti, ekstrabladet og div. stikkere fra DTW, face book og andre sociale networks sites?

Indtil der er domme, er der ikke en eneste, der er socialbedrager på det,- eller andre fly.

Det er vist ikke så mærkeligt at Danmark er på røven ...Wink
One man's ceiling is another man's floor

Rawirot
Lundberg skrev:
thaikurt1 skrev:

Så køber danskerne avisen og tro det hele store med så de så kommer til artikel og og læse det så har journalister få historie til mere ud af mere.

Mener du "en fjer bliver til 5 høns" ??Grin

Det er krisetid, så 5 høns er blevet til 1 fjer. Pfft
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
thaikurt1
Ja man kan nogen gang glemme hvordan et gamle dansk ordsprog skal skrives.

Tak fordi i oplyse mig det rigtig måde at skrive det på .

Hemmeligheden bag helbred for både sind og krop er
ikke at give for, hvad der er sket,
bekymrede sig for fremtiden eller til at forvente problemer,
men at leve i nuet, klog og ærlig.
citat Buddha

sum
Jeg kalder ikke nogen for stikkere, jeg gør opmærksom på, at der også her på DTW, såvel som på andre socialenetværks, kan være fup profile og personer der har så yderligt gående holdninger, at man risikere, at blive anmeldt for bedrageri også selv om man er lovlydborger.

Jeg mener ,at jagten på socialebedrager, er at skyde gråspruve med kanoner, og at eksrabladet fordre befolknings sensations behov og foromme, med den måde avisen arbejder på, avisen støtter også de rapiate holdninger som dansk folkeparti står for. Holdninger som skaber foragelse og frygt hos hr og fru danmark. Holdninger som nedgøre og generalisere alle som er på overførelsesindkomster. Mennesker, som idag må kravle langs væggene for at undgå at blive "spyttet" på og udråbt som socialebedragere.

En menneske jagt, af en mindretalsgruppe, som gennemføres af skat og som hidtil ikke har ført nogle domme.

En menneskejagt på et mindretal, der skal dække over regerings manglene evner til at få økonomien til løbe rundt og skabe tilstrækkeligt med arbejdspladser, til de svageste grupper i samfundet.

Jagten på et mindretal, der ikke har et stemmepointiale, der i sig selv, kan vælte regeringen.

Prøv at studere de poltiske værktøjer, som Hilter brugt i 30'ernes tyskland og du vil blive temmelig overrasket over, at se hvor stor lighed der er, især hvis man indrager den nuværende økonomiske verdens situation og de krigstrusler, der er på verdensplan.

Holdninger som du, thaikurt, så klart giver udtryk for at støtte.

Nej! Det er sgu ikke noget jeg finder på, men jeg tilhøre nok en af de få, der ser hvad der er ved ske, og lige som de få, der så hvad på vej før andenverdens krig, så riskere jeg nemt at få en "kniv i ryggen"

Thaikurt! Jeg kan ikke fortælle dig hvem der er stikkere, men der personer allevegne, der er potentille, stikkere og dem kan jeg af gode grunde ikke navngive.Jeg kun gøre opmærksom på, at de er der.

Jeg venter stadigvæk på fakta og domme, i det store antal sager af socialbedragere.

Indtil nu, er der end ikke blevet rejst en eneste tiltale.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Webmaster
sum skrev:
Jeg venter stadigvæk på fakta og domme, i det store antal sager af socialbedragere.

Som de fleste nok har bemærket så har jeg i længere tid herinde argumenteret mod at kommuner, Skat og andre hel og halv-offentlige instanster ikke alene kan få lov til at udføre politiets arbejde uden dommerkendelser men også afgøre sagerne uden at en dommer kommer ind over sagerne.

Det virker som cowboy-metoder og er nok også grunden til at kommunerne, Skat og så videre hellere vil have tingene afgjort administrativt uden at skulle blande domstolene ind i det. For tvivler sgu' på at mange af sagerne ville holde i retten.

Her er lidt godt læsestof:
- Færre dømmes i retten for socialt bedrageri
- Borgere kan straffes uden beviser
- Kommuner bruger kontante bonusser og bastante budgetkrav i jagten på sociale bedragere.
- Kommuner begår ulovligt dyneløfteri
Redigeret af Webmaster d. 27/11-2010 10:42
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bagerbager
måske man kunne bytte overførsels inkomsterne til en reduceret borger løn på ca 7 tusinde og sså sige dem får du resten af livet og så kan du tage hvor hen du vil, de som så bosætter sig i andre lande vil så ikke være en særlig stor udgift for den danske penge kasse. alle der bor i udlandet skal ikke have gratis læge politiet skal ikke holde øje med dem, socialkontorene er fri for deres rend,de optager ikke en bolig (der er sparet boligsikring) og varme hjælp.så altså vil der jo være en gevinst for alle parter

Gokinok
Det er tydeligvis "panik før lukketid" tror jeg!

Man har en social- og bistandslov der er den mest generøse verden nogensinde har set, og folk "stor-shopper" i den, hvorfor sku´ de ikke det?

Men politikerne ved jo udmærket godt at vi i længden ikke har råd til den gavebod, så istedet for at lave de upopulære ændringer der er nødvendige, ja så går man i panik og skyder med spredehagl for dog at få nogle få usle kroner tilbage i kassen!

Men retssikkerheden, hvad med den?

http://www.dknyt....p?id=51588

http://www.inform....dk/188193

9 år med VKO...

Hvornår skal vi synge "Internationale" igen?

Rolll

Doc Gonzo

Gokinok
bagerbager skrev:
måske man kunne bytte overførsels inkomsterne til en reduceret borger løn på ca 7 tusinde og sså sige dem får du resten af livet og så kan du tage hvor hen du vil, de som så bosætter sig i andre lande vil så ikke være en særlig stor udgift for den danske penge kasse. alle der bor i udlandet skal ikke have gratis læge politiet skal ikke holde øje med dem, socialkontorene er fri for deres rend,de optager ikke en bolig (der er sparet boligsikring) og varme hjælp.så altså vil der jo være en gevinst for alle parter

Rigtig god ide, sådan lidt "retro-70´er agtigt"!

Men hvorfor ikke bare aflive dem, de er jo uønskede alligevel, de skæve, de sære, de syge, de besværlige...

Doc Gonzo

basse50
Godt skrevet Gokinok, det er jo lige det det handler om!. Der er sku PANIK!!Smile
Redigeret af basse50 d. 27/11-2010 11:18

Spring til debat: