Se indlæg
 Udskriv debat
Nye tider, nye krav, så er den her med point
Robert Kronberg
Jeg har ikke haft tid til at læse den, men her er den i pdf:

http://www.nyidan...stemet.pdf

Linket var forkert, men nu rettet.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 17/11-2010 16:40
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Nirvana
Tak for linket

Men det ser udtil at helved starter nu vis man vil familiesammenføres med en omsorgsfulds Thai kvinde
Come As You Are

Robert Kronberg
Nirvana skrev:
Tak for linket

Men det ser udtil at helved starter nu vis man vil familiesammenføres med en omsorgsfulds Thai kvinde

Jeg ser en del forhindringer, men også muligheder, om end vanskeligere end tidligere

Men vi skal lige forholde os til de officielle fortolkninger af fx "Anden erhvervserfaring i 2½ ud af de seneste 3 år."

Og sådan er der flere ting.

Det positive er dog, at det åbenbart giver point, "Hvis ansøger ikke bosætter sig i udsat boligområde", men der skal mere til end det.

Hilsen, Robert

"

sudsakhon
Thai-dansk forening Sawasdee mener ikke, at de nye stramninger rammer dansk-thai par.

http://www.tv2fyn...ailaendere

Min vurdering er, at de næppe har gennemtænkt dette.

Der henvises udelukkende til den del af de skærpede krav, som vedrører ansøgeren. Der er derudover en del andre skærpede krav, som også skal opfyldes. Et eksempel er, at der kræves flere længerevarende ophold i DK forud for ansøgningen om ægtefællesammenføring. Det bliver i praksis svært at opfylde beskæftigelseskrav samtidig med de længerevarende ophold i DK.
Derudover er kun uddannelsesmæssige kvalifikationer på bachelorniveau og derover reelt bruges. Det findes ikke et godkendt system for merit af ikke-akademiske uddannelser. F.eks. de i point-systemets krævede akademiuddannelser.
I Thailand er Por Vor Sor på dette niveau, men det er svært at få godkendt.
Har den thailandske ansøger en faglig uddannelse eller en uddannelse, der er under dette niveau, kan point ikke opnås.
Samlet set, bliver det endog meget vanskeligt i fremtiden at opnå agtefællesammenføring.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Big-Viking
Ja så fik Pia sgu endnu en orgasme. Og den kujon fra KD hørte jeg lige på TV-A. Et større båthorn skal man da lede længe efter.
Ja der skal være en stram udlændingpolitil i Danmark. Men at man ikke kan gifte sig med den man vil og få hende/ham til Danmark er ikke fair..

Djan
sudsakhon skrev:
Thai-dansk forening Sawasdee mener ikke, at de nye stramninger rammer dansk-thai par.

http://www.tv2fyn...ailaendere

Min vurdering er, at de næppe har gennemtænkt dette.

Der henvises udelukkende til den del af de skærpede krav, som vedrører ansøgeren. Der er derudover en del andre skærpede krav, som også skal opfyldes. Et eksempel er, at der kræves flere længerevarende ophold i DK forud for ansøgningen om ægtefællesammenføring. Det bliver i praksis svært at opfylde beskæftigelseskrav samtidig med de længerevarende ophold i DK.
Derudover er kun uddannelsesmæssige kvalifikationer på bachelorniveau og derover reelt bruges. Det findes ikke et godkendt system for merit af ikke-akademiske uddannelser. F.eks. de i point-systemets krævede akademiuddannelser.
I Thailand er Por Vor Sor på dette niveau, men det er svært at få godkendt.
Har den thailandske ansøger en faglig uddannelse eller en uddannelse, der er under dette niveau, kan point ikke opnås.
Samlet set, bliver det endog meget vanskeligt i fremtiden at opnå agtefællesammenføring.

Mener også de er vel optimistiske. Hvad med hende, der har hjulpet til på familiens jord?
Eller hende, der har haft et arbejde ude, men ikke på papir? Det er vist ret udbredt Wink
Og mon beviset for, at hun har arbejdet i 3 år er godt nok for de danske myndigheder? Den slags kan forfalskes for et lille beløb.
Flere regler og flere måder at snyde på.

Havnso
mon jeg får nogle point fordi jeg har giftet mig med jordens dejligeste pige eller bliver det kun straffe point
man skulle sende er rådden citron til pia for hun er sku da lige så sur som en citron og ikke en kage
havnsøSmile

Djan
Havnso skrev:
mon jeg får nogle point fordi jeg har giftet mig med jordens dejligeste pige eller bliver det kun straffe point
man skulle sende er rådden citron til pia for hun er sku da lige så sur som en citron og ikke en kage
havnsøSmile

Giv din kone en universitetsgrad i fødselsdagsgave.. Jeg tror de er på vej i trykken til desperate danskere allerede Grin

Brian M
Anden erhvervserfaring i 2½ ud af de seneste 3 år."

gad vide hvordan de vil se bevis for det, det kræver da ikke den store studenter eksamen at få lavet et par anbefalinger på computeren, med ansættelses start på.

b_j3ns3n
jeg så i nyhederne kl 19 at helle ikke vil stemme for.. så vis vi er heldige stemmer villy heller ikke for og så er det bare at bede folk om at stemme anderledes ved næste folkevalg.. Smile
såvidt jeg kunne forstå var de konservative splittet i 2.. med lidt held skaber det meget splid i egne rækker og de må trække lidt i land
Redigeret af b_j3ns3n d. 17/11-2010 19:34
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Nirvana
80 POINT Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-joCool i 2 år i Danmark

Den rel forstår jeg ikke helt, er det den ægtefælle der bor her i DK der får 80 POINT ved ad have haft et jog i 2 år eller er det ens Thai kone der skal arbejde 2 år i DK før hun kan blive familesamleført, vis det er det siste der gælder så bliver det kombliseret. Først skal man finde job og en arbejde tillades 2 år til hinde og det lyder ikke nemt
Come As You Are

Payanak
Jeg kan skaffe originale universitetspapirer for 50k...seriøst!
Redigeret af Payanak d. 17/11-2010 19:50

Jeg synes de stramninger er HELT urimelige for fx. en dansker der vil gifte sig med en thailænder, det kan jo ikke lade sig gøre med de regelsæt....helt urimeligt at bestemme over os som kan forsørge en person, og stille garanti, har job, osv.....jeg stemmer ikke borgerligt næste gang hvis de laver disse helt urimelige og umenneskelige regler- det er 100% sikkert og de taber nok også valget....håber så Thorning laver mere menneskelige reglerAngry....nu har jeg sku fået nok....

TG950
Payanak skrev:
Jeg kan skaffe originale universitetspapirer for 50k...seriøst!

Payanak, du opildner vel ikke til svindel hvá Shock

p.s. hvor mange point giver man til en selvstændig gadekøkkken ejer, med selvstændig virksomhed på +5 år Hmmmmmm
Redigeret af TG950 d. 17/11-2010 19:55
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Det er slet ikke så umuligt som de havde lagt op til, man skal bare bruge lidt tid på at sætte sig ind i det.
lad værre med at bo i en ghetto 20 point
og få en arbejdsgiver i thailand til at skrive at man har arbejdet i 3 år. 40 point
= 60 point.

Selvforsøgende, det er alle jo, så der er også 10 point. Men de kan ikke bruges da man allerede har 20 point fra den gruppe.
Så umuligt er det slet ikke, hvis de altså godtager de papirer man kan medbringe fra en arbejdsgiver i thailand

Webmaster
bkk skrev:
og få en arbejdsgiver i thailand til at skrive at man har arbejdet i 3 år. 40 point

Har nogen herinde fundet noget om dokumentationskravet til det punkt ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Robert Kronberg
Webmaster skrev:
bkk skrev:

Nej, det punkt er ikke fortolket endnu.

Dog er det kun 2 1/2 år ud af 3 år.

Hilsen, Robert

"

natty
tillader mig lige at henvise til denne tråd
http://www.dansk-...ost_150684

Nirvana
Webmaster skrev:
bkk skrev:

60 POINT Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-job) i 2½ år ud af de seneste 3 år i udlandet
Redigeret af Nirvana d. 17/11-2010 20:27
Come As You Are

men problemet er at så at hvis man siger at man har fuldtidsarbejde, så kan man ikke havde været mange gange i Danmark, i hvert fald ikke i 3 måneder af gangen, så vidt jeg husker det, skal man havde været her to gange eller mere for at søge FS, og lige pludselig vil man havde mere tilknytning til hjemlandet end Danmark. så her er indbygget en fej fælde, så det ser nemt ud, men Patte Peter fra DF har vist indbygget en fælde her.

Spring til debat: