Se indlæg
Så er den nye udlændingeaftale på plads:
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/11-2010 15:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Læs mere her: http://nyhederne....ml?forside Regeringen og Dansk Folkeparti har forhandlet den omstridte udlændingeaftale på plads. Aftalen betyder et nyt pointsystem for udlændinge, der vil familiesammenføres i Danmark. "Det vil ikke blive muligt at blive familiesammenført, hvis man hverken har uddannelse, erhverv eller kan noget sprog. Så må man lægge sig i selen og sørge for, at man kvalificerer sig, inden man kommer hertil," siger integrationsminister Birthe Rønn Hornbech. Ministeren fortsætter: "Hvis den pågældende har haft et reelt arbejde i to og et halvt år inden for de sidste tre år, så er det ligegyldigt, hvad det er for et arbejde - bare det har været et lovligt arbejde." Kandidatuddannelse i Danmark giver 120 point Det nye pointsystem betyder, at hvis man er under 24 år, skal man have det dobbelte af, hvad personer over 24 år skal have for at blive familiesammenført," siger integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) og mener, at Danmark med aftalen bliver forgangsland. Hvis man som ansøger skal opnå alle 120 point alene på baggrund af en uddannelse, kræver det, at man har en kandidatuddannelse fra et dansk universitet eller fra en af de bedste 20 universiteter i verden. Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) fortæller om de nye udlændingeregler. "Jeg har flertal bag aftalen" Kristendemokraternes Per Ørum Jørgensen udtrykte i går tvivl om, hvorvidt hans parti ville støtte udlændingeaftalen. Ifølge Birthe Rønn Hornbech har hun imidlertid 90 mandater bag aftalen: "Jeg kan kun sige, at vi har en finanslov med 90 mandater. Jeg fremsætter ikke et forslag, som jeg ikke er sikker på, at der er flertal for," siger hun og henviser til Per Ørum Jørgensen. Redigeret af Peder1968 d. 17/11-2010 15:58 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 17/11-2010 16:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Det var så udlændingeaftale. Nu ved man helt præcist hvad der krævet for at få familiesammenføring.nemt bliver det ikke efter de ny regel. Redigeret af thaikurt1 d. 17/11-2010 16:58 |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 17/11-2010 17:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
http://ekstrablad...453330.ece Her er Eksterblades link Og nu starter helved Come As You Are
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 17/11-2010 17:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: Det var så udlændingeaftale. Nu ved man helt præcist hvad der krævet for at få familiesammenføring.nemt bliver det ikke efter de ny regel. ja, takket være de FJOLSER der stemmer VKO, LA, DF, CD. håber de er glade nu for være til makværk af en udlændingelov skal man sgu lede længe efter, Føj siger jeg bare. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 17/11-2010 17:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Har stemt Venstre hele mit liv - Det er slut nu. Mage til narrehatte skal man sgu lede længe efter. Var bedre at de lave en "spis gris" test i lufthavnen ! |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/11-2010 17:38
|
http://www.nyidan...stemet.pdf NYE TIDER. NYE KRAV. – POINTSYSTEMET Pointkrav: Over 24 år: 60 Under 24 år: 120 I/ Færdiggjort uddannelse 120 POINT PhD/kandidatuddannelse i Danmark eller top 20 universitet 80 POINT PhD/kandidatuddannelser andre universiteter i udlandet 70 POINT Bacheloruddannelser i Danmark eller top 20 universitet 50 POINT Bacheloruddannelser andre universiteter i udlandet 50 POINT Erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser i Danmark 40 POINT Erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser i udlandet II/ Erhvervserfaring 80 POINT Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-job) i 2 år i Danmark 60 POINT Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-job) i 2½ år ud af de seneste 3 år i udlandet 40 POINT Anden erhvervserfaring i 2½ år ud af de seneste 3 år i udlandet III/ Sproglige kvalifikationer 50 POINT Dansk, svensk og norsk på niveau svarende til studieprøven (C 1) 40 POINT Engelsk, tysk, fransk, spansk på niveau svarende til studieprøven (C 1) IV/ Øvrige 20 POINT Dansk på niveau svarende til Prøve i Dansk 2 (B1-B2) 20 POINT Engelsk, tysk, fransk, spansk på niveau svarende til Prøve i Dansk 2 (B1-B2) 20 POINT Hvis ansøger ikke bosætter sig i et udsat boligområde 10 POINT Aktiv deltagelse i globale humanitære organisationer 10 POINT Selvforsørgelse (kan ikke kombineres med erhvervsarbejde) Der kan opnås point med kvalifikationskrav fra grupperne I-III. Der kan suppleres med op til 20 point fra gruppe IV. Redigeret af Peder1968 d. 17/11-2010 17:40 |
|
|
bruno |
Lagt på d. 17/11-2010 17:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Udmeldbar ser det ikke så slem ud en da. Gad vide hvordan de definer erhvervsarbejde og positivliste-job ?? Men det bliver en dyrt projekt fremover. Gad vid om de 6100 for forlænge også gælder for dem der har FS nu ? Redigeret af bruno d. 17/11-2010 18:00 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 17/11-2010 17:57
|
Et link til positivliste jobs http://www.nyidan...listen.pdf Hmmm..... Jeg begynder faktisk at tvivle på min kone ville have muligheder for at komme til Danmark på baggrund af de nye regler |
|
|
Frank |
Lagt på d. 17/11-2010 18:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
thaikurt1 skrev: Det var så udlændingeaftale. Nu ved man helt præcist hvad der krævet for at få familiesammenføring.nemt bliver det ikke efter de ny regel. Nej det gør du ikke. Tiden har vist, at reglerne hele tiden strammes. Jeg kunne nemt forestille mig, at de næste regler kunne være krav om at den i Danmark bosiddende ægtefælle har en årlig personlig indkomst på kr. 750.000 og har fået mindst 8 (gammel 13 -skala) ved folkeskolens afgangseksamen i fx. engelsk og retstavning. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 17/11-2010 18:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
TG950 skrev: thaikurt1 skrev: Det var så udlændingeaftale. Nu ved man helt præcist hvad der krævet for at få familiesammenføring.nemt bliver det ikke efter de ny regel. ja, takket være de FJOLSER der stemmer VKO, LA, DF, CD. håber de er glade nu for være til makværk af en udlændingelov skal man sgu lede længe efter, Føj siger jeg bare. |
|
|
Lagt på d. 17/11-2010 18:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg mener at de nye regler er et fremskridt, vi er sgu da nødt til at dæmme op. Jeg er selv i den situation at jeg ikke kan få en Thaikone til Danmark, men jeg kan altså se nødvendigheden i stramninger, og det går altid ud over nogle tilfælde. Dem der tror det bliver lettere når venstre-fløjen kommer til, bliver slemt skuffede. Redigeret af d. 17/11-2010 18:23 |
|
|
Fido |
Lagt på d. 17/11-2010 18:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Frank skrev: thaikurt1 skrev: Det var så udlændingeaftale. Nu ved man helt præcist hvad der krævet for at få familiesammenføring.nemt bliver det ikke efter de ny regel. Nej det gør du ikke. Tiden har vist, at reglerne hele tiden strammes. Jeg kunne nemt forestille mig, at de næste regler kunne være krav om at den i Danmark bosiddende ægtefælle har en årlig personlig indkomst på kr. 750.000 og har fået mindst 8 (gammel 13 -skala) ved folkeskolens afgangseksamen i fx. engelsk og retstavning. Det lyder da som meget rimelige krav One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Frank |
Lagt på d. 17/11-2010 18:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Man kunne vel egentlig også bare forbyde al indvandring. Det vil også spare al bureaukratiet. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/11-2010 18:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
+100.000,- Der er også en indvandrer/integrationsprøve bagefter.. Lad os få flere stramninger. Eller endnu bedre mure ved grænserne. Socialdemokraterne/SF siger nej: http://politiken....geaftalen/ Så gik der endnu en stemme fra de konservative til enten S/SF fra mig til næste valg. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/11-2010 18:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Frank skrev: Man kunne vel egentlig også bare forbyde al indvandring. Det vil også spare al bureaukratiet. Det er vel resultatet af det her... Hvorfor skulle en thailandsk ph.d flytte til Danmark for at gøre rent på hospitalerne, når hun er en del af eliten i Thailand? Alle de kloge hoveder som VKO vil have ind kommer da ikke til Danmark. Hvem skal i øvrigt passe og pleje alle de gamle fremover? Folk med doktorgrad fra USA? |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 17/11-2010 19:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Den og regeringen og dens støttepartier.. |
|
|
swed |
Lagt på d. 17/11-2010 19:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
2,5 år som bargirl giver points , der er stadig håb for de svage
Swed
|
|
|
Lagt på d. 17/11-2010 20:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Regeringen er til grin, men det kan i teorien sagtens lade sig gøre at få familiesammenføring lidt endnu, og reglerne vil som altid blive stemmet ca. 2 gange om året, så længe løkke er DF lille svine hund |
|
|
swed |
Lagt på d. 17/11-2010 20:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
bkk skrev: Regeringen er til grin, men det kan i teorien sagtens lade sig gøre at få familiesammenføring lidt endnu, og reglerne vil som altid blive stemmet ca. 2 gange om året, så længe løkke er DF lille svine hund Jeg kan kun give dig ret , totalt hjernedødt , luderen, risbonden , fårehyrden osv kan alle komme som før , men ingen ved ikke hvilken dokumentation der kræves , og hvilke stramninger der er til den part der bor i danmark, men det er blevet dobbelt så dyrt Swed
|
|
|
natty |
Lagt på d. 17/11-2010 20:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Alternativt forslag fra S og SF http://www.dansk-...ost_150684 |
|
Spring til debat: |