Se indlæg
Underskud i et samfund med overskud
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 13/11-2010 17:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Danmark er under forvandling, indvandrere, 2. og 3. generationsforbrydere, nye love, bl.a. en der prompte giver 1 års fængsel: Kniv- og våbenloven. I al den snak om indvandrere og deres problemer, så glemmer vi at selv i Danmark er der ærke-Danske fattige og folk med underskud der hutler sig igennem tilværelsen. Indvandrerne klarer sig sgu´udmærket, de kæfter jo op konstant, eller snyder og bedrager, eller pander nogen ned hvis de mangler noget... Cathrine Ertmann er fotografelev på Jyllands-Posten, og har lavet en fremragende fotoserie: http://foto.jp.dk...serie=1317 Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 13/11-2010 17:12 |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 13/11-2010 17:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
9400 har indtil videre søgt julehjælp ! ja det går virkelig godt i lille selvfede danmark (undskyld måtte lige ha den fra brystet) men det er da sørgeligt at så mange sidder med røven i vandskorpen i et af verdens tilsyneladene rigeste samfund !!
http://www.yeha.dk/
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 14/11-2010 07:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Når man så ved at danskerne er dem der betale den højte skat og afgifter i Europa stadig har etnisk danskerne der leve i fattigdom. Vil danmark bruge 15,3 milliarder kroner i ulandsbistand Redigeret af thaikurt1 d. 14/11-2010 07:14 |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 14/11-2010 09:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Nu kommer jeg nok på glatis... Men hvert år ved juletid kommer disse tude historier op i medierne og ja der er sikkert en masse sørgelige skæbner i det danske land, men jeg kan alligevel ikke lade være med at hæfte mig ved nogle ting. Billede 3: der er da råd til sodavand og hele 3 poser chips. Når jeg har haft det hårdt økonomisk så har jeg måtte lade være med at købe sodavand - til nøds købe saftevand eller simpelthen bare drikke vand. - det kan spare en masse penge allerede der. Billede 6: De holder husdyr - husdyr skal have mad, legetøj, vaccinationer, dyrelæge osv. og man skal ikke bilde mig ind at de bare kasserer den hvis den bliver syg - det gør man ikke når man har børn. Billede 8: HEST??? at holde hest er sindssyg dyrt bare i foder. sodavand, chips, kat og hest er nok noget af de første jeg ville skære væk, så var var der også penge til at købe en and og en flæskesteg til jul, og muligvis også til gaver. Derudover skulle det ikke undre mig at mindst 1 i familien ryger - bare i det er der for 1000 kr. pr. måned. - sidste år var der en familie på extrabladet der også "tudede" over at de ikke havde penge til julen, der var et billede af et helt proppet askebæger - når det er sådan er det fanme et luksus problem. |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 14/11-2010 09:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Fjelle... Du har så sandelig ret i dine betragtninger, vil jeg da sige..... |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 14/11-2010 09:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Hæ! Tjaah, er man kyniker så har du da ret... Hvad med Lotto, Bingo og Banko, Ugeblade, Aviser m.m.? Skal man iklædes sæk, aske og ydmyg holdning? Probelemet et vel at folk på bunden nemlig lige akkurat ikke formår hverken at holde budget eller købe fornuftigt ind. Så du har vel ret i dine betragtninger... Fattigrøve, tag jer sammen, det er jeres egen forb..... skyld! Dr. Gonzo PS: Men fotojournalisten har da vundet lidt ved det, ikke? |
|
|
VIP |
Lagt på d. 14/11-2010 11:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
fjelle123 skrev: Nu kommer jeg nok på glatis... Men hvert år ved juletid kommer disse tude historier op i medierne og ja der er sikkert en masse sørgelige skæbner i det danske land, men jeg kan alligevel ikke lade være med at hæfte mig ved nogle ting. Billede 3: der er da råd til sodavand og hele 3 poser chips. Når jeg har haft det hårdt økonomisk så har jeg måtte lade være med at købe sodavand - til nøds købe saftevand eller simpelthen bare drikke vand. - det kan spare en masse penge allerede der. Billede 6: De holder husdyr - husdyr skal have mad, legetøj, vaccinationer, dyrelæge osv. og man skal ikke bilde mig ind at de bare kasserer den hvis den bliver syg - det gør man ikke når man har børn. Billede 8: HEST??? at holde hest er sindssyg dyrt bare i foder. sodavand, chips, kat og hest er nok noget af de første jeg ville skære væk, så var var der også penge til at købe en and og en flæskesteg til jul, og muligvis også til gaver. Derudover skulle det ikke undre mig at mindst 1 i familien ryger - bare i det er der for 1000 kr. pr. måned. - sidste år var der en familie på extrabladet der også "tudede" over at de ikke havde penge til julen, der var et billede af et helt proppet askebæger - når det er sådan er det fanme et luksus problem. Og hvad med Bosch opvaskemaskinen? Helt uundværlig, når tallerkenerne skal rengøres efter den brune sovs >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 14/11-2010 12:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Fint indlæg, doktor, jeg er meget enig med dig.
Peter
|
|
|
Isan |
Lagt på d. 14/11-2010 13:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Først laver man dyre forbrugslån og køber stort ind så det ser smart ud , bagefter hyler nogle over at der skal betales tilbage hehe , det er til at kaste op over har overhovedet ikke ondt af sådanne svæklinge i vores samfund det eneste de ønsker er at alle andre skal betale for deres fejltagelser i livet (samfundsnasseri) bare se luksusfælden hehe tudekiks på sølvfad
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/11-2010 13:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg er ikke i tvivl om at familiens økonomi er stram. Men i stedet for at finde begrænsninger, så gælder det om at se muligheder. Med begge forældre ude af arbejdsmarkedet melder der sig en lang række muligheder for at bruge kreativitet og fantasi til at give børnene en mængde gode oplevelser. Noget som mange udearbejdende familier kun sjældent har tid til. Spil, leg, tegning, klippe/klistre, musik, bold osv. De har tilmed eget hus og have, en luksus som mange bosiddende i lejligheder ikke har. De bedste minder fra min barndom var ikke rejser, gaver og dyre ting. Dem erindrer jeg så at sige ikke i dag. Næ, det var kvalitetssamvær sammen med mine forældre og bror, hvor vi foretog os noget sammen som en familie. Jeg kunne ikke lade være med at hæfte mig ved denne sætning i artiklen: Arbejdet med dyrene er en nødvendighed for mig. At have noget at stå op til om morgenen, så jeg ikke sygner hen. At have nogen, der venter på en. Jeg har brug for, at der er brug for mig”, siger Tina. Med 4 børn burde der være rig mulighed for at føle at "der er brug" for hende. Julepynten er fra årene før, for i år er der ikke råd til at købe ny Hmm, ja det er godt nok trist, når man skal genbruge julepynt. Wake up call: Det gør alle andre sgu da også. Jeg tror mere en holdningsændring er påkrævet end noget som helst andet. At have ondt af sig selv fører kun til stagnation og apati. |
|
|
Lagt på d. 14/11-2010 17:03
|
|
Begynder Antal indlæg: |
men så er det da godt at DF kan fortælle dem at det hele er indvandrenes skyld. http://avisen.dk/...36843.aspx |
|
|
Djan |
Lagt på d. 14/11-2010 21:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
fjelle123 skrev: Nu kommer jeg nok på glatis... Men hvert år ved juletid kommer disse tude historier op i medierne og ja der er sikkert en masse sørgelige skæbner i det danske land, men jeg kan alligevel ikke lade være med at hæfte mig ved nogle ting. Billede 3: der er da råd til sodavand og hele 3 poser chips. Når jeg har haft det hårdt økonomisk så har jeg måtte lade være med at købe sodavand - til nøds købe saftevand eller simpelthen bare drikke vand. - det kan spare en masse penge allerede der. Billede 6: De holder husdyr - husdyr skal have mad, legetøj, vaccinationer, dyrelæge osv. og man skal ikke bilde mig ind at de bare kasserer den hvis den bliver syg - det gør man ikke når man har børn. Billede 8: HEST??? at holde hest er sindssyg dyrt bare i foder. sodavand, chips, kat og hest er nok noget af de første jeg ville skære væk, så var var der også penge til at købe en and og en flæskesteg til jul, og muligvis også til gaver. Derudover skulle det ikke undre mig at mindst 1 i familien ryger - bare i det er der for 1000 kr. pr. måned. - sidste år var der en familie på extrabladet der også "tudede" over at de ikke havde penge til julen, der var et billede af et helt proppet askebæger - når det er sådan er det fanme et luksus problem. Præcist! Fattigdomsbegrebet er sgu noget udvandet i Danmark. Vil man, så kan man forbedre sit liv. Vi har gratis skoler, biblioteker, universiteter osv. Der er således RIG mulighed for at dygtiggøre sig selv og komme ud af "fattigdommen". Der er dog åndelig fattigdom i Danmark, hvorfor Dansk Folkeparti får 13% af stemmerne .. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/11-2010 01:58
|
men så er det da godt at DF kan fortælle dem at det hele er indvandrenes skyld. http://avisen.dk/... citat af bkk Herregud skal der ikke mere til for du iver sætte det ind. Det er en artikel i Dansk Folkeblad, bladet for medlemmerne af Dansk Folkeparti. Her er link til artikel så kan du læse hele artikel http://www.danskf...10_web.pdf Hvis du i de iver for at finde noget om DF skulle du prøve de lokal avisen i Jylland måske kan du finde en lokal parti foreningen som har skrevet om de lokale indvandrenes du kan bruge. Da det jo se ud til at alt kan bruge bare det handel om DF Redigeret af thaikurt1 d. 15/11-2010 02:01 |
|
|
Lagt på d. 15/11-2010 02:20
|
|
er thaikurt sur over at jeg bruger hans elsket DF som eksempel, jeg kan huske jeg lærte i skolen om et parti der omtale en befolkningsgruppe som rotter, som stjal med arme og ben, og var grunden til at de ariske medborgere, nu havde det så dårligt, derfor et relevant link. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 15/11-2010 03:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
jeg syns at vi alle i danmark brute stemme paa DF det kunne vaere sjov at se vilken en land vi saa ville faa
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/11-2010 04:18
|
er thaikurt sur over at jeg bruger hans elsket DF som eksempel, jeg kan huske jeg lærte i skolen om et parti der omtale en befolkningsgruppe som rotter, som stjal med arme og ben, og var grunden til at de ariske medborgere, nu havde det så dårligt, derfor et relevant link. Det er sgu nemt at tager et lille stykke af en hele artikel og så bruge. Håber så at du har samme iver hvis det skulle vise sig at dk få S-SF-R. Med er måske noget andre når det er de røde Hvis man bruge Wikipedia, den frie encyklopædi vil du kunne læse at 2000 f.Kr. og 1500 f.Kr. betegnelsen for Iran og dets indbyggere Oprindeligt folk, der havde talt det oprindelige sprog. Dette urfolk kaldte man arier. [b]Nazisternes udgave.[/b] Det er måske også længe siden du har gået i skole at du har glemt det kan også betydning noget andre en den Nazisternes bruget Da en sag kan ses fra flere sider, vil jeg bede tilhørerne om at sætte sig i en rundkreds Citat Storm P Redigeret af thaikurt1 d. 15/11-2010 05:04 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/11-2010 04:24
|
Staling Det er utopi at tro på det. Redigeret af thaikurt1 d. 15/11-2010 04:24 |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 15/11-2010 09:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Gokinok skrev: Hæ! Tjaah, er man kyniker så har du da ret... Hvad med Lotto, Bingo og Banko, Ugeblade, Aviser m.m.? Skal man iklædes sæk, aske og ydmyg holdning? Probelemet et vel at folk på bunden nemlig lige akkurat ikke formår hverken at holde budget eller købe fornuftigt ind. Så du har vel ret i dine betragtninger... Fattigrøve, tag jer sammen, det er jeres egen forb..... skyld! Dr. Gonzo PS: Men fotojournalisten har da vundet lidt ved det, ikke? Næ det behøver man såmend ikke, men jeg mener nu at man altid skal tage ansvar for sit eget liv, og ikke himle op om at det er samfundets skyld det hele, Sodavand, chips, dyr er luksus ting som man absolut ikke behøver - som sagt skulle det overhovede ikke undre mig at mindst 1 af dem ryger - eller de har et viasat/canal digital abonnement til 350 kr. pr månede - folk ser det som en borger ret at have råd til alt - nej man skal da gøre sig fortjent til det, og man skal ikke have alt serveret på et sølvfad. Jeg syntes bestemt at dem som har brug for hjælp skal have hjælp - men der er for mange der bare sidder på den flade og himler op om at de har det så hårdt og ikke har penge til noget som helst - jamen så gør dog noget ved det - klart nok hvis man er multi handicappet og ikke har mulighed for at gøre noget, ja så må man ty til hjælp, Men altså helt ærligt DET GØR IKKE NOGET AT VÆRE ANDERLEDES I baghaven er plejestationen. Et primitivt dyreinternat, hvor Frans og Tina tilbyder husly til de dyr, der er blevet sat ud. De har heste, hængebugsvin, skildpadder, chinchillaer, vaskebjørne, katte og en leguan. Men de har ingen indtægt fra plejestationen. Hvad faen koster det ikke dem at agerer som internat, det er en ren udgift - istedet for at bruge de få ressourcer man har på sig selv og sin famile. Men kære dr. gonzo - det står dig jo frit for at melde dig ind i en af de organationer som tilbyder julehjælp og derved gøre noget for dem som mener de mangler en helt masse - jeg kunne godt tænke mig at gøre det samme på et tidspunkt hvor jeg selv har økonomisk overskud - men det skal være hos familier der VIRKELIG har brug for det - og det mener jeg ikke man kan klassificerer denne famile som. http://www.folkeh...ehjaelpen/ Redigeret af fjelle123 d. 15/11-2010 09:49 |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 15/11-2010 10:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
rinpoche skrev: Jeg er ikke i tvivl om at familiens økonomi er stram. Men i stedet for at finde begrænsninger, så gælder det om at se muligheder. Med begge forældre ude af arbejdsmarkedet melder der sig en lang række muligheder for at bruge kreativitet og fantasi til at give børnene en mængde gode oplevelser. Noget som mange udearbejdende familier kun sjældent har tid til. Spil, leg, tegning, klippe/klistre, musik, bold osv. De har tilmed eget hus og have, en luksus som mange bosiddende i lejligheder ikke har. De bedste minder fra min barndom var ikke rejser, gaver og dyre ting. Dem erindrer jeg så at sige ikke i dag. Næ, det var kvalitetssamvær sammen med mine forældre og bror, hvor vi foretog os noget sammen som en familie. Jeg kunne ikke lade være med at hæfte mig ved denne sætning i artiklen: Arbejdet med dyrene er en nødvendighed for mig. At have noget at stå op til om morgenen, så jeg ikke sygner hen. At have nogen, der venter på en. Jeg har brug for, at der er brug for mig”, siger Tina. Med 4 børn burde der være rig mulighed for at føle at "der er brug" for hende. Julepynten er fra årene før, for i år er der ikke råd til at købe ny Hmm, ja det er godt nok trist, når man skal genbruge julepynt. Wake up call: Det gør alle andre sgu da også. Jeg tror mere en holdningsændring er påkrævet end noget som helst andet. At have ondt af sig selv fører kun til stagnation og apati. Du har jo sædvanligvis ret i de ting, du skriver. Således også her, men... tænk lidt over husdoktorens ord: "Problemet er vel, at folk på bunden nemlig lige akkurat ikke formår hverken at holde budget eller købe fornuftigt ind" Det, de har mest behov for, er vejledning og moralsk støtte. Peter
|
|
|
Lagt på d. 15/11-2010 10:53
|
|
thaikurt1 skrev: er thaikurt sur over at jeg bruger hans elsket DF som eksempel, jeg kan huske jeg lærte i skolen om et parti der omtale en befolkningsgruppe som rotter, som stjal med arme og ben, og var grunden til at de ariske medborgere, nu havde det så dårligt, derfor et relevant link. Det er sgu nemt at tager et lille stykke ud af en hel hele? artikel og så bruge det Håber så at du har samme iver hvis det skulle vise sig at dk få S-SF-R. ( ja i mine øjne er alle politikker folkeforfører) Med er måske er det noget andre? andet når det er de røde Hvis man bruge? bruger Wikipedia, den frie encyklopædi vil du kunne læse at 2000 f.Kr. og 1500 f.Kr. betegnelsen for Iran og dets indbyggere Oprindeligt folk, der havde talt det oprindelige sprog. Dette urfolk kaldte man arier. [b]Nazisternes udgave.[/b] !!!!(glemte du ikke at sætte den ind) Det er måske også længe siden du har gået i skole at du har glemt det kan også betydning noget andre en den Nazisternes bruget Da en sag kan ses fra flere sider, vil jeg bede tilhørerne om at sætte sig i en rundkreds Citat Storm P at bruge Wikipedia som hoved kilde, ville da i hvert fald aldrig gå i en skole. De seriøse lektion bruger, ville nok vælge at bruge denstoredanske.dk arier, (efter ty. Arier, af sanskrit arya ædel), forældet betegnelse for indoeuropæer; blandt nazisterne i Tyskland før og under 2. Verdenskrig betegnelse for ikkejødisk europæer. men bevares, ret har du da, mange folkeslag har med rette kunne bruge betegnelsen arier. og jo hvis du kigger mine indlæg igennem vil du helt sikkert kunne finde masser stavefejl og syntaksfejl |
|
Spring til debat: |