Se indlæg
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 06/11-2010 16:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
http://nyhederne....e.html?rss |
|
|
Isan |
Lagt på d. 06/11-2010 16:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Synes det ville være en go ide
|
|
|
nakpakdee |
Lagt på d. 06/11-2010 18:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Genialt ! Og ikke et sekundt for tidligt at begynde at presse snylterne, godt gjort DF og Venstre ! Hvorfor skal de rende og fede den mens vi andre betaler + 60 % i skat ? Svend. |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 06/11-2010 21:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Glimrende forslag som her kommer for dagen, ikke mindst for os skatteplaget dansker som hver måned bliver plukket for ca. 11-12.000 kr. + AMU bidraget. Det er så muligt, at dette nye forslag kommer til at koste i form af forbruget af faktuelle mandetimer i div. kontrol instanser. Det man her bruger på gyngerne, tjenes helt sikkert ind på karrusellerne i den sidste nede. Rasmus |
|
|
bruno |
Lagt på d. 07/11-2010 02:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Ja Ja Det næste bliver vel at man kan tjene en skilling, hvis mand anmelder en der er en bedrager, så kan folk være under opsyn konstant.
|
|
|
Fido |
Lagt på d. 07/11-2010 07:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Nej, det næste bliver at man som modtager af en offentlig ydelse får pligt til at anmelde mindst een bedrager pr. måned - ellers bliver der trukket i ens pension
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 07/11-2010 08:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Heheh Fido Ganske interessant betragtning og ikke så værst endda... Pia må da gerne sende sin horde af venner på besøg, så jeg kan knaldes for 1200.- dkr. i højeste invalidepension… Lang rejse og ingen penge, men så får de da set Thailand….. Er man ikke kommet for langt ud….. Jeg er sikker på at den ældende Pia ikke er så meget ude efter den rene race i Thailand, men mere ude efter dem i de muslimske lande…. |
|
|
sum |
Lagt på d. 07/11-2010 09:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
- Vi er frie, rige og trygge. Vi lever i verdens bedste land, siger lars løkke. Det gælder ikke hvis man modtager socialeydelser, for så er man stavnsbundet, kronisk på røven og jaget vildt,............ Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 07/11-2010 21:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Måske på tide at sende en uopfordret ansøgning om stilling som kontrolant i Thailand. Der er jo så mange der, efterlyser hvordan man kan få en hverdag til at hænge økonomisk sammen i Thailand. Tænk at kunne få løn for at ligge og dase i solen ved poolen, mens man spionerer på de andre gæster. Drikke Leo i baren (det må være 100% overarbejde om natten), først knalde et par efterlønnere og derefter deres Thail-ladies .... Min ansøgning er på vej .... Redigeret af Surmule d. 07/11-2010 21:37 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 08/11-2010 02:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
http://www.dr.dk/...180723.htm Aftale: Bedrageri skal bekæmpes 07. nov. 2010 18.27 Politik Man skal ikke i fred og ro med en dansk kontanthjælp eller førtidspension kunne nyde livet på den spanske sydkyst eller spise humus under Tyrkiets sol. Regeringen, Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne er således i forbindelse med forhandlingerne om næste års finanslov blevet enige om 29 initiativer mod social bedrageri. Sociale rejsehold Initiativer som blandt andet betyder, at der etableres kontrolteams i Spanien og Tyrkiet samt et pilotprojekt med sådanne teams i Thailand og Marokko. - Der bor en række førtidspensionister og andre uretmæssigt i de lande, som dermed tager pengene fra den danske statskasse, siger beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V). Skatteminister Troels Lund Poulsen (V) skønner, at samfundet årligt går glip af mellem tre til fire milliarder kroner på den konto. - Der er mange penge af hente. Nogle kan vi hente hurtigt, andre vil det tage lidt længere tid med, siger Troels Lund Poulsen. Hårdere straf end i dag Herhjemme tredobles blandt andet lufthavnstilsynet, ligesom det får mærkbare konsekvenser, hvis man "bliver grebet med fingrene i klejnekassen", som beskæftigelsesministeren udtrykker det. Ryger en social bedrager i fælden, kan vedkommende i fremtiden regne med hårdere sanktioner end i dag. Fremover skal man ikke alene betale de penge, man uretmæssigt har modtaget, tilbage. Man kan også regne med at få skåret i sine fremtidige udbetalinger i en periode, ligesom man vil kunne se frem til at skulle møde personligt op på kommunen i en periode. - Der er 29 initiativer som vil gøre livet lidt sværere for dem som systematisk tilrettelægger deres dag efter, hvordan de kan få flest penge ud at statskassen, siger Dansk Folkepartis socialordfører, Martin Henriksen. Der er næste år afsat 7,2 millioner kroner til de 29 nye initiativer. Redigeret af Peder1968 d. 07/11-2010 20:07 |
|
|
Lagt på d. 08/11-2010 02:26
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Cepos: Jagt på bedragere minder om DDR http://www.dr.dk/...220715.htm 07. nov. 2010 22.15 Indland Stigende kontrol og mere overvågning. Det er det kedelige resultat af aftalen mellem regeringen, Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne om 29 initiativer mod social bedrageri. Det mener chefjurist i Cepos, Jacob Mchangama. - Det er klart, at social bedrageri skal imødegås og straffes. Men flere af de initiativer der bliver lanceret giver mindelser om DDR, siger Jacob Mchangama i en kommentar. Han mener, at det er "ekstremt vidtgående", når det offentlige nu skal til at føre kontrol med danskere, når de opholder sig i udlandet. - Konstant stigende kontrol i samfundet Initiativer som blandt andet betyder, at der etableres kontrolteams i Spanien og Tyrkiet samt et pilotprojekt med sådanne teams i Thailand og Marokko. Det skal forhindre, at personer på dansk kontanthjælp eller starthjælp nyder livet på den spanske sydkyst eller spise humus under Tyrkiets sol. Men forslaget går for vidt, mener Jacob Mchangama - I forvejen skal pensionister melde det når de opholder sig længere tid i udlandet. Det viser, at velfærdsstaten har en indbygget tendens til at afføde konstant stigende kontrol og overvågning, siger han i en kommentar. Skatteminister Troels Lund Poulsen (V) skønner, at samfundet årligt går glip af mellem tre til fire milliarder kroner på grund af det sociale bedrageri. Der er næste år afsat 7,2 millioner kroner til de 29 nye initiativer. |
|
|
gg |
Lagt på d. 08/11-2010 08:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
sum skrev: Det gælder ikke hvis man modtager socialeydelser, for så er man stavnsbundet, kronisk på røven og jaget vildt,............ Tænk, her så jeg kontanthjælp som en fantastisk mulighed for at hjælpe mennesker, en mulighed de fleste lande på jorden ikke giver sine borgere. Men det er faktisk meget nemt, hvis man ikke ønsker dette stavnsbånd kan man jo bare sige "nej tak" og tjene sine egne penge. Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]
|
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 08/11-2010 13:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Staling holler fest i sin grav af glaede ik foest fik de danske kumuner lov til at snade som det passer dem i dine bank parpire vis du faar hjelp fra staten saa det andet skulle man fortelle prasis hvor man bafant sig og nu vil de sende en spy grupe ned i roeven paa folk for at se at de nu ogsaa opholler sig der de siger jeg har faktis en ny lov vi skulle indfoere alle folk i danmark skulle faa indbykket en GPS i kroppen paa den maade har man jo faade total styre over hvor ens boger befinder sig saa er det total staling samfund enlig blevet indfoeret i Danmark og vi kan skifte navn fra danmark til USSR Linge leve staling og hans ider vi maa alsaa ogsaa snart faa bykket den mur hele vejen rund om danmark Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/11-2010 14:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
thjaa Det handel om når man lave socialbedrager tager penge uden at man er beretter til det. Det kan jo ikke hjælpe at man sige man opholder sig i DK med at man så bo i thailand og derfor før udbetaling sin pension efter man leve i DK da man så vil få udbetaling høje pension end den man få når man bo i TH. Hvis man som os to har papir i orden er der ikke noget at kommer efter. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/11-2010 14:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
thaikurt1 skrev: thjaa Det handel om når man lave socialbedrager tager penge uden at man er beretter til det. Det kan jo ikke hjælpe at man sige man opholder sig i DK med at man så bo i thailand og derfor før udbetaling sin pension efter man leve i DK da man så vil få udbetaling høje pension end den man få når man bo i TH. Hvis man som os to har papir i orden er der ikke noget at kommer efter. Med den logik kunne man også indføre anal-kontrol af alle passagerer i lufthavnen. Bare på med handsken og op med langemand. Gebyr hvis man ønsker glidecreme eller afskærmning. Hvis man har papirerne i orden, så er der jo ikke noget at komme efter. |
|
|
Trutidutten |
Lagt på d. 08/11-2010 14:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 102 |
[img]http://www.piadf.dk/pictures_ed/largeclick_4.jpg[/img] is not a valid Image. Glædelig Jul.... til alle thailandsfarende og deres kommende koner ! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
Lagt på d. 08/11-2010 14:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvis det her forsætter, så vil stemningen i Danmark om få år værre, at ingen skal kunne tage pensionerne med til thailand, eller andre lande udenfor eu, så de førtidspensionister og folkepensionister der lovligt vil leve derude, skal ikke forvente at Danmark evigt sender deres pension derned, og når de vil rejse hjem med familien vil de blive mødt af regler de umuligt kan lev op til, |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/11-2010 14:40
|
Frank. Ja sådan kunne det også være skrevet. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/11-2010 15:14
|
Hvis det her forsætter, så vil stemningen i Danmark om få år værre, at ingen skal kunne tage pensionerne med til thailand, eller andre lande udenfor eu, så de førtidspensionister og folkepensionister der lovligt vil leve derude, skal ikke forvente at Danmark evigt sender deres pension derned, og når de vil rejse hjem med familien vil de blive mødt af regler de umuligt kan lev op til, Jeg tvivler på at det går i den retning. De samme regler glæder om man pensionister. Hvis så folketinmedlemger tænk så om og tager regnemaskinen til hjælp vil de hurtig kun se at der er en fordel at tidspensionister og folkepensionister er ikke tvindes til at tage ophold i Danmark da det vil være meget dyre at havde det boede i DK end i TH Men at man gøre det på måde vil gøre det svære at begår socialbedrager både når det er danskerne eller menneskerne anden etnisk baggrund end dansk. Jeg tvivler også på overholde er lovlig at en stat kan i det tilfælle DK kontroller deres borger i andre land. i EU måske kan det lade sig gøre med et land som thailand. . |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 08/11-2010 15:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
thaikurt1 skrev: thjaa Det handel om når man lave socialbedrager tager penge uden at man er beretter til det. Det kan jo ikke hjælpe at man sige man opholder sig i DK med at man så bo i thailand og derfor før udbetaling sin pension efter man leve i DK da man så vil få udbetaling høje pension end den man få når man bo i TH. Hvis man som os to har papir i orden er der ikke noget at kommer efter. det jeg ser som et problem er ikke de pangsonister som opholler sig i thailand med en dansk adraes men vores love se nu os paa den nye lov vi maa gerne rejse til thailand og bosette os som det passer os og endag floette vores ardars til landet uden at det enlig koster os saa meget som en kronge fordi vi fik den efter 2003 men saa er der lige alle de uhelti personer der fik den foer 2003 som ikke kan gaa ud af eropa uden at miste op til 65% af ders penge der er kun 7 maander i mellem min vend fik min pangsjon og til jeg fik den men det har saa store betyrning at jeg maa bo i dette land uden at have saa meget som et problem i menst min vend ikke maa uden at blive plukket totalt faktis vil han miste saa mange penge at hanikke en gang vil have penge nok til at overholle de thai visa love og det er udranget paa en kurs 600 jeg bryger mig nu heller ik meget om folk der snyder baade til hoejer og venster men jeg kan sku ikke faa und i roeven af de folk der opholler sig i thailand paa den gammel ordning da jeg mender bestemt at det er sku staden der har lavet en lov der goer at de har sadt den samme gruppe i 2 grupper en klass A grup der maa nesten det hele den efter 2003 og en B gruppe den foer 2003 som ik maa en ski uden at blive starffet total formeget og sordan nogen love syns jeg bestemt bare er formeget jeg syns det er helt ok at sige at vis du faar penge fra staden saa skal du opholle dig i EU men saa skal det gaelle for alle og ikke kun for en bestemt gruppe som uhelti er kommet tilskade eller er blevet syd foer en bestemt aartal og dato det er da ikke ders skyl at de fik problemmer foer en bestemt tid inden den nye lov blev lavet men det skal de starfes for i menst vi ander der heltivis kom til skade efter gerne maa kan man virklig ikke se at der er naade total forkert i dette Livet er forkort til store problemmer
|
|
Spring til debat: |