Se indlæg
 Udskriv debat
Dansker tilbageholdt i Thailand
HFD
Fredag d. 5. nov. 2010; kl. 14:54 af Jeppe Lykke Hansen, for TV 2 Nyhederne (opd. d. 5/11 2010; 15:09)
Den 45-årige Carsten August fra Nørre­sundby tilbageholdes af myndighederne i Thailand. Det oplyser hans stedfar Jens Meyer Olsen til nyhederne.tv2.dk.

"Da han skulle hjem forleden, blev han tilbageholdt af fem civilklædte betjente, der tog hans penge og pas," fortæller Jens Meyer Olsen.

Årsagen skulle være en strid om en fæl­les forretning med en ekskæreste, der beskylder Carsten August for ulovligt at have lagt nogle billeder på nettet. En beskyldning Carsten August over for sin stedfar afviser blankt.

Ifølge de lokale myndigheder kan forseelsen give op til fem års fængsel, fortæller Jens Meyer Olsen.

"Han har ringet hjem og sagt, at det der, som han altså ikke har gjort, udløser fem år i fængsel," siger Jens Meyer Olsen.

Efter anholdelsen lykkedes det Carsten Augusts lokale advokat at få ham ud af arresten, selvom han fortsat er tilbageholdt. Han skal for retten på mandag.

Ekskæresten og Carsten August er angiveligt kommet i stridigheder over en fælles forretning, som de ville drive i thailand, hvor de ville have en treetagers ejendom med cafe, frisør og thailandsk massage. Nu er de imidlertid blevet uvenner, og ekskæresten har sagsøgt Carsten August for et større beløb.

"Hans advokat dernede siger, at selvom hun får de penge, er det slet ikke nok. Så vil hun bare blive ved og ved," siger Jens Meyer Olsen.

thaikurt1
Det er den samme historie hver gang nogen thai kvinde kan ikke få nok og vil havde mere og når de ikke få det melder man han til politi med en falsk anklager.

.Man må håber at Carsten August slippe for at skal sidder i thaifængsel.

http://nej
der må værre mere end det, manden beskylles for at havde lagt nogle fælles billeder på nettet, = 5 års fængsel.

men det lyder som en af de sager, hvor pigen kender en i politiet, som sammen med hende, har et ønske om at malke koen, så han aldrig kommer tilbage, så hun som bonus oveni, kan beholde en fælles forretning.

Baht-man
Her en opdatering fra TV2:

http://nyhederne....adret.html

Den fortæller noget mere..men læs selv.
Mon Carsten August har været aktiv herinde på DTW??

Just a thought..
Redigeret af Baht-man d. 05/11-2010 20:34

Trutidutten
Baht-man skrev:
Her en opdatering fra TV2:
[url]http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34797068Grinansker-fanget-i-thailand-mit-liv-bliver-totalt-smadret.html[/url]

Den fortæller noget mere..men læs selv.
Mon Carsten August har været aktiv herinde på DTW??
Just a thought..

Måske !.. men mere interessant :.. hvem er kvinden og den danske mand ?

Råddenskaben i Thaimiljøet vil ingen ende tage !!

Tillader mig at lægge teksten fra artiklen ind..

Dansker fanget i Thailand: Mit liv bliver totalt smadret

Den 45-årige Carsten August fra Nørresundby sidder nu dybt fortvivlet på et billigt hotel i Bangkok, mens en retssag truer med at rive hans liv i stykker. Mandag i denne uge skulle han rejse hjem til Danmark, men blev i stedet anholdt og kørt på stationen af politiet. Han mener selv, at der er tale om en sammensværgelse udtænkt af en lokal 41-årig kvinde, der var hans tidligere forretningspartner. Han er løsladt mod kaution, men kan ikke forlade landet.

"Så kommer der fem civilklædte betjente, der lignede noget, der var løgn. De lignede ikke ligefrem nogen, der var fra politiet," fortæller han over telefonen til nyhederne.tv2.dk.

Skulle underskrive thailandsk tilståelse
På stationen fik Carsten August udleveret papirer på thailandsk, mens ti-tolv betjente sad og så på. En dansk-thailandsk kvinde kunne oversætte teksten, og det skulle han ikke have noget af at skrive under på.

"De havde sat det op som om, det var en ren tilståelsessag," siger han. Han fik lavet nogle tilføjelser og følte sig så presset til at skrive under for at kunne komme fri mod kaution. Nu håber han, at tilføjelserne var nok til, at han kan klare frisag i retten.

Lykkedes at komme fri mod kaution
Under opholdet hos politiet kom Carsten August både bag tremmer i kælderen og fik taget fingeraftryk. Han er overbevist om, han skulle have været fængslet, men det lykkedes hans advokat at få ham løsladt mod kaution vha. af kontakter højere oppe i politiet.

"Det var helt tydeligvis ikke meningen, at jeg skulle have været ud. Der var noget galt derinde, og min advokat sagde det samme. Det var ikke meningen, at jeg skulle have været ud derinde fra.

På stationen fortalte betjentene ham, at han stod til fem års fængsel.

"Jamen så stod det hele stille, det gjorde det," fortæller han. Først fik han at vide, at det drejede sig om nogle billeder af kvinden, som han havde lagt på nettet, hvor hun fremviste noget pikant tøj, men da han kunne sandsynliggøre, at billederne ophavsretsmæssigt faktisk var hans, kom sagen i stedet til at dreje sig om, at han skulle være brudt ind på kvindens e-mail-konto.

Frygter at blive malket økonomisk
Den tilbageholdte dansker frygter nu, at kvinden sammen med korrupte kræfter inden for politiet vil malke ham for så mange penge som muligt i en sag, der muligvis ikke en gang kan føre til en dom. Bl.a. truer de ham med at første retsmøde i sagen først kan komme om et halvt år. Faktisk er han overbevist om, at det oprindeligt var planen, at han skulle have været fængslet indtil da:

"Det er en dygtig advokat, jeg har, men jeg frygte, at han er oppe mod nogle stærke kræfter her."

Carsten August fortæller, at han bare vil have sit pas og komme hjem til Danmark igen.

"Jeg kan ikke sidde hernede i halvt år. Mit liv bliver totalt smadret, hvis jeg sidder hernede. Økonomisk så er det splittet ad. Hus, bil, det hele ryger, men jeg føler, at sagen er afgjort på forhånd. Situationen lige nu ser ret håbløs ud, det må jeg sige," fortæller han fra sit hotelværelse.

"Det drejer sig om at malke mig, de tror åbenbart, at jeg er rig, men det er jeg nu ikke.

Projektet i Thailand, hvor kvinden skulle have været manager, er røget sig en tur, men det er heller ikke vigtigt længere for Carsten August. Han vil bare hjem:

"Det er det, jeg er bange for, at jeg ikke kommer, for det er tydeligvis planlagt det hele."

Mødte thailandsk kvinde i Danmark
Carsten August havde i længere tid haft lyst til at lave forretninger i Thailand og kom i kontakt med kvinden og hendes danske mand i Danmark.
I løbet af et stykke tid følte han sig imidlertid skubbet ud af projektet og indledte en civil sag - som han føler sig helt sikker på at vinde - mod kvinden.

Nu har hun lagt sag an mod ham for to mio. bath svarende til omkring 400.000 kr.
Redigeret af Trutidutten d. 05/11-2010 22:08
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue !

thaikurt1
Tak for link,

Det er godt at få lidt mere at vide.

Carsten har jo underskrive thailandsk tilståelse selv og han fik nogle
tilføjelser tro de ikke har den store betydning.

Hvorfor ringe han ikke til den danske ambassade for at få hjælpe ?

Det er ikke kun politi der er korrupte det er hele retssystemet.

Har ikke meget tiltro til Carsten advokat han er lige så korrupte
som resten at thailands systemet.

Det er nok svært at finde en advokat der ikke er korrupte.
Redigeret af thaikurt1 d. 05/11-2010 22:49

http://nej
HFD
Hvis han nu er ude i det fri igen burde det vel være mulig at få hjælp fra ambasaden enten retslig eller til at komme ud af landet, det er vel lige dersom vi har en dernede b.l.a. går jeg ud fra.
PS.Jeg er godt klar over at det er Thailand

swed
Hvem ved at han ikke er skyldig i hvad han anklages for ?
Swed

Robert Kronberg
thaikurt1 skrev:
Tak for link,

Det er godt at få lidt mere at vide.

Carsten har jo underskrive thailandsk tilståelse selv og han fik nogle
tilføjelser tro de ikke har den store betydning.

Hvorfor ringe han ikke til den danske ambassade for at få hjælpe ?

Det er ikke kun politi der er korrupte det er hele retssystemet.

Har ikke meget tiltro til Carsten advokat han er lige så korrupte
som resten at thailands systemet.

Det er nok svært at finde en advokat der ikke er korrupte.

Ambassaden må såmænd ikke hjælpe med andet end en henvisning til en advokat og at besøge een i fængslet samt andre småting. Der kan være tilfælde, hvor det er bedre at holde ambassaden udenfor.

Hvis ambassaden skal hjælpe, så skal det danske udenrigsministerium ind over, og så bliver det noget i retning af en diplomatisk sag, men det sker ikke, hvis politiet reelt har nogle retlige sigtelser.

Tag bare alle de andre sager, herunder James, men også ham i Viet Nam.

Det kan godt være, at manden er uskyldig, men det ved vi jo ikke, og det er klart, at han hævder, at han er uskyldig og peger på noget kurrupt.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
fckguld
swed skrev:
Fatter ikke folk gider prøve lave håndører i det land - nyd landet , men korruption og professionele kvinder som lugter flere skillinger er et meget udbredt fænomen - Thailand er en forlystelsespark med masser af muligheder for gode oplevelser, men også fyldt af glubske hyæner - ikke et sted man laver skillinger -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Helt enig FCKguld.
Det kostede kun CARLSBERG 3/4 milliard kroner at forsøge partnerskab her.
Redigeret af d. 06/11-2010 10:01

Lundberg
fckguld skrev:
swed skrev:
Fatter ikke folk gider prøve lave håndører i det land - nyd landet , men korruption og professionele kvinder som lugter flere skillinger er et meget udbredt fænomen - Thailand er en forlystelsespark med masser af muligheder for gode oplevelser, men også fyldt af glubske hyæner - ikke et sted man laver skillinger -

FULDSTÆNDIG ENIG !!!!!!! man krummer sgu tæer når man hører om dem der kommer i klemme....hele den Thailandske grådigheds kultur og korrupte system er næsten barnelærdom for turisten der har været afsted mere end 1-2 gange med Startour. Man skal simpelt hen holde nallerne væk.

Big-Viking
Skyldig eller ej, så gør den Danske ambassade ikke en skid i forhold mange andre´s lande ambassader. Den Danske er sgu kun til pomp og pragt ikke til for danskere der kommer i vanskligheder. Og den afgående Ambassadør var den mest opreklamerede nar. What a smug. Mere selvglad skulle man lede længe efter.. Derimod ham der var der før, var helt nede på jorden.

fckguld
ABEKATTEN skrev:
Helt enig FCKguld.
Det kostede kun CARLSBERG 3/4 milliard kroner at forsøge partnerskab her.
dejligt når der er enighed på siden - god dag
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

HFD
Uanset om manden er skyldig eller ej burde det jo være ambasadens fornemste opgave at beskytte en dansk statsborger og prøve at sørge for en retfærdig rettegang.
At den så ikke gør det er jo en anden sag.

TG950
HFD skrev:
Uanset om manden er skyldig eller ej burde det jo være ambasadens fornemste opgave at beskytte en dansk statsborger og prøve at sørge for en retfærdig rettegang.
At den så ikke gør det er jo en anden sag.

næ, det var sgú bedre tider dengang man kunne rejse hjem på " konsulatet's regnig " de tider kommer aldrig igen sørgeligt.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Payanak
Problemet ligger ikke kun hos ambassaden, men i det danske system og mentalitet som sådan. Vi er rent til grin herude, med vores ligegyldighed overfor hinanden.

noisnabo
Big-Viking skrev:
Skyldig eller ej, så gør den Danske ambassade ikke en skid i forhold mange andre´s lande ambassader. Den Danske er sgu kun til pomp og pragt ikke til for danskere der kommer i vanskligheder. Og den afgående Ambassadør var den mest opreklamerede nar. What a smug. Mere selvglad skulle man lede længe efter.. Derimod ham der var der før, var helt nede på jorden.

Kan du udbygge den påstand lidt mere. Hvilke ambassader gør mere hvornår?

Funktionærer fra udenlandske ambassader har ikke ret meget mere ret end du og jeg.

De har ret til at besøge folk i fængslet, etc, men ikke ret meget mere.

Og hvad forestiller du dig, Big Viking, skal ambassaden fungere som advokat?

Der står et sted i tråden, at den tilbageholdte dansker har været aktiv på DTW.

Hvis det er sandt, har han ikke lært ret meget.

At starte forretning med en thai kvinde, jeg tænker ikke på en thai hustru man har kendt og udviklet sig sammen med i mange år, men disse hurtige bekendtskaber, som efter tre fire besøg af det danske ATM kort ender med investeringer i Thailand, i thai kvindens navn.

Det er gak. Det sker flere gange om ugen at en danske finder det store ATM kort frem, men det bliver det ikke mindre utilregneligt af.

Gak gak gak.

Djan
Har aldrig været ude i den slags problemer.

Jeg må dog indrømme, at jeg har haft den opfattelse, at ambassaden ville hjælpe én, hvis man kom i problemer.

Min far siger i hvert fald, at det var sådan tidligere.

Synes det er irrelevant om han har dummet sig eller ej - Danmark skal sgu hjælpe en dansk statsborger, som er i problemer i et korrupt land.

noisnabo
Djan skrev:
Har aldrig været ude i den slags problemer.

Jeg må dog indrømme, at jeg har haft den opfattelse, at ambassaden ville hjælpe én, hvis man kom i problemer.

Min far siger i hvert fald, at det var sådan tidligere.

Synes det er irrelevant om han har dummet sig eller ej - Danmark skal sgu hjælpe en dansk statsborger, som er i problemer i et korrupt land.

Hvordan hjælpe? Stille Thailands retssystem ud af kraft, og indføre det danske system?

En har vist nok allerede skrevet i tråden, at de kan hjælpe danskere med retsproblemer i udlandet med at skaffe en advokat. De kan også hjælpe med at kontakte familie og mulige venner, for at de kan stille økonomiske garantier.

Og der findes også ambassadeansatte, som lige tager nogle flasker rent drikkevand og et par bananer med, betalt af regning.

Men at forestille sig, at det danske bistandssystem skal rykke med til udlandet, når folk selv vælger at rejse til korrupte lande, og endda går ind i samarbejde med tvivlsomme personer, nej ellers tak da.

Et eller andet sted må nogen altså sige, at hvis du er voksen nok til at rejse til Thailand, indtil flere gange, ja så må du også tage ansvar for dig selv.

Spring til debat: