Se indlæg
Alkohol i Thailand
|
|
natty |
Lagt på d. 24/10-2010 03:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der har været et par tråde her, hvor alkohol er kommet ind som emner. Jeg har selv overvejet at flytte til Thaiand, og spørger derfor. Er der mange danske alkoholikere i Thailand og hvis der er hvorfor så? Mit spørgsmål er helt reelt, er det fordi man ikke har rigtigt noget at beskæftige sig med, er livet med konen forkert/forstår ikke hinanden, er man sammen med for mange på danske barer osv. ? Går man mere på barer en der hjemme? Kom frit frem. Sorry den kom under et forkert debatemne. Redigeret af natty d. 24/10-2010 03:38 |
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 24/10-2010 03:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Tror du har oprettet i forkert tråd. >Computere< |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/10-2010 03:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
ja men hvordan ændrer jeg det? |
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 24/10-2010 03:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Mai roo? |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 24/10-2010 07:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
der er mange danske alkoholikere i thailand PGA at de tager til thailand da ingen danske kvinne vil have en alkoholikere men minder de selv er det og at i danmark koster det hele alt for mange peng saa de i har ikke de peng de skal bruge for at drikke men da alt andet leve omkoster er billig i thailand bliver der sadt fler penge frii af ders inkoms til at drikke Og nej jeg drikker ikke andet vand og cola og en enkle oel til nytaar Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 24/10-2010 07:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
natty skrev: Der har været et par tråde her, hvor alkohol er kommet ind som emner. Jeg har selv overvejet at flytte til Thaiand, og spørger derfor. Er der mange danske alkoholikere i Thailand og hvis der er hvorfor så? Mit spørgsmål er helt reelt, er det fordi man ikke har rigtigt noget at beskæftige sig med, er livet med konen forkert/forstår ikke hinanden, er man sammen med for mange på danske barer osv. ? Går man mere på barer en der hjemme? Kom frit frem. Sorry den kom under et forkert debatemne. Ja, ja, ja og nej! Det er mit indtryk at folk der er væk fra hjemlandet, enten som udstationerede eller pensionerede generelt drikker mere. Hvorfor? Spørg Jeppe, hvorfor drak han? Spørg Namprik.... Endvidere kan det være nødvendigt at dulme smerten over forkert valg af partner, økonomiske problemer, spildte muligheder etc. Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 24/10-2010 07:28 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/10-2010 08:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Mange går på barer fordi de keder sig,og ikke aner hvad de skal lave Så er det nemt lige at gå ind på en bar dansk / engelsk og drikke sig en øl eller andet. Så er der nogen at snakke med,og ja den ene drink efter den anden ryger ned,man hygger sig og tænker ikke over at du begynder at drikke 10 + genstande hver dag. Og selvfølgelig er der nogen som er alcoholikere når de tager derud,,men de er de færreste.Men de bliver det, |
|
|
sank |
Lagt på d. 24/10-2010 09:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja sikkert mest som Sonny skriver ? og det var precis det samme før i Spanien da mange Danskere købte hus og lejligheder i Syd Spanien ? mange kom hjem som vrag efter en del år ? og andre indførte restriktioner i danske kolonien ? første øl efter 12 og slut Søndag kl. 15 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 24/10-2010 09:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Vi er da et par stykker herude, som ikke er på flasken endnu. Måske fordi vi har noget at rive i. Men et eller andet sted kan jeg godt forstå, hvorfor nogle drikker, når de intet har at give sig til. Thailand kan være det ensomste sted i verden. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 24/10-2010 11:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
jeg har det seneste døgns tid læst om alkohol problemer i replikboxen, jeg er af den mening at den ikke hører til der derfor oprettes der nu denne tråd. det er jo ikke nogen hemmelighed at hvis man er bosat i thailand og ikke har en skid at give sig til ja så er alkoholen en kærkommende ven, når man diskuterer med den ja så er den altid tilbøjeligt til at give en ret. har selv været i et alkoholmisbrug for nogle år siden, men der hjalp hverken antabus / terapi ikke en skid, en kold tyrker fra min egen side og stolen for døren af konen samt ungerne og den øvrige familie samt et smaderet famille liv for bestandigt var sgú´ikke nogen rar tanke, så med den trussel og et gevaldigt los i røven til mig selv er jeg ude af misbruget idag. kan dog godt nyde et par glas vin eller et par øl til festlige lejligheder, men så er det også slut. har lige et enkelt link til AA i Thailand : http://www.aathai... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 24/10-2010 11:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Det er flot gået af dig:-) Det er desværre dog kun meget få misbrugere der kan tage sig selv i nakken, som du har gjort. Der er jo mange behandlingsformer, og nogle af dem er også helt uden brug af antabus ved afslutning. Desværre er det meget meget få misbrugere, som kan nyde en enkelt til maden. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvornår I mener, at man er alkoholiker? Hvor meget skal man drikke? TG950 skrev:
jeg har det seneste døgns tid læst om alkohol problemer i replikboxen, jeg er af den mening at den ikke hører til der derfor oprettes der nu denne tråd. det er jo ikke nogen hemmelighed at hvis man er bosat i thailand og ikke har en skid at give sig til ja så er alkoholen en kærkommende ven, når man diskuterer med den ja så er den altid tilbøjeligt til at give en ret. har selv været i et alkoholmisbrug for nogle år siden, men der hjalp hverken antabus / terapi ikke en skid, en kold tyrker fra min egen side og stolen for døren af konen samt ungerne og den øvrige familie samt et smaderet famille liv for bestandigt var sgú´ikke nogen rar tanke, så med den trussel og et gevaldigt los i røven til mig selv er jeg ude af misbruget idag. kan dog godt nyde et par glas vin eller et par øl til festlige lejligheder, men så er det også slut. har lige et enkelt link til AA i Thailand : http://www.aathai... Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 24/10-2010 12:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
jimmikoldenborg skrev: Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvornår I mener, at man er alkoholiker? Hvor meget skal man drikke? man er vel alkoholikker når alkoholen har taget magten over ens egen dømmekraft, om der er en facit tabel for hvor meget man skal drikke før man bliver betegnet som alkoholikker, tvivler jeg nu på. ( tak til adm. for at have flyttet mit eget indlæg om emnet, så ikke at der var to ens indlæg om emnet, ingen grund til ens indlæg. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2010 12:20
|
Antal indlæg: 3779 |
jimmikoldenborg skrev: Det er flot gået af dig:-) Det er desværre dog kun meget få misbrugere der kan tage sig selv i nakken, som du har gjort. Der er jo mange behandlingsformer, og nogle af dem er også helt uden brug af antabus ved afslutning. Desværre er det meget meget få misbrugere, som kan nyde en enkelt til maden. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvornår I mener, at man er alkoholiker? Hvor meget skal man drikke? TG950 skrev: jeg har det seneste døgns tid læst om alkohol problemer i replikboxen, jeg er af den mening at den ikke hører til der derfor oprettes der nu denne tråd. det er jo ikke nogen hemmelighed at hvis man er bosat i thailand og ikke har en skid at give sig til ja så er alkoholen en kærkommende ven, når man diskuterer med den ja så er den altid tilbøjeligt til at give en ret. har selv været i et alkoholmisbrug for nogle år siden, men der hjalp hverken antabus / terapi ikke en skid, en kold tyrker fra min egen side og stolen for døren af konen samt ungerne og den øvrige familie samt et smaderet famille liv for bestandigt var sgú´ikke nogen rar tanke, så med den trussel og et gevaldigt los i røven til mig selv er jeg ude af misbruget idag. kan dog godt nyde et par glas vin eller et par øl til festlige lejligheder, men så er det også slut. har lige et enkelt link til AA i Thailand : http://www.aathai... Det er et godt spørgsmål, men denne side har en temmelig lang liste, og her skelnes mellem alkoholisme og alkoholproblemer.: http://www.danskm...koholisme/ -- Følgende kriterier er tegn på alkoholisme: * Et stærkt ønske eller følelse af trang til alkoholindtagelse. * Besvær med at kontrollere indtagelsen af alkohol: Efter overskridelsen af et kritisk punkt på ganske få, evt. kun en enkelt genstand, er der nedsat kontrol med det videre drikkeri. Herved udløses en drikketur ofte med indtagelse af store mængder alkohol. * Forekomst af abstinenssymptomer, uro, rastløshed, hjertebanken, sveden m.m. * Toleransfænomener, således at der kræves større mængde alkohol for at få samme virkning, som personen tidligere fik på lavere doser. * Alkohol indtager en dominerende rolle i tilværelsen, og medfører problemer i hjemmet, på arbejdet eller i fritiden. * Fortsat brug af alkohol på trods af klar viden om de skadelige konsekvenser. __________________________________________________________ Langt fra alle alkoholikere drikker hver dag Hvis du har haft tre eller flere af ovenstående symptomer samtidigt i mindst én måned eller gentagne gange inden for 12 måneder, har du udviklet alkoholisme. -- Hilsen, Robert |
|
|
per p |
Lagt på d. 24/10-2010 14:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
De der drikker i Thailand de drikker nok også i Danmark de har bare taget deres vaner med til Thailand |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/10-2010 14:41
|
natty skrev: Er der mange danske alkoholikere i Thailand og hvis der er hvorfor så? Jeg tror at Thailand tiltrækker mange alkoholikere, men jeg tror også at en del af dem man ser i barmiljøerne ikke altid er alkoholikere i den forstand, selvom de godt kunne ligne det, når de sidder der i short, sandaler og hawaiiskjorte el. tanktop. Jeg tror der er mange mænd som arbejder hårdt i hjemlandet uden egentlig at have et alkoholproblem for så at tage på drukferie i Thailand i 3 uger... Hvorfor Thailand har en tiltrækning på alkoholikere og turister med hang til alkohol kan der være mange grunde til... Mine bud er at det er efterklang af Vietnamkrigstiden. Der er simpelthen skabt drukmiljøer både i turistbyerne i fastlandet, men også ude på øerne til full moon fester hvor især det yngre publikum hænger ud...mange thai'er er derfor vokset op med denne form for turisme.. Det helt store årsag er nok de billige priser og søde damer der er klar..altså værtshusmentaliteten. Den er svær at finde på samme måde i andre lande..enten pga. højere priser, uimponerede damer el. mangel på steder pga. lav turisme el. typen af turisme.. Det er også, om ikke socialt accepteret, så ganske normalt i Thailand at mændene drikker ret meget....i min kones landsby er det nærmere reglen end undtagelsen at en mand enten drikker, lyver, gambler, slår el. er utro...dette passer selvfølgelig ikke helt (overdrivelse fremmer...), men det er ikke ukendt i landsbyområderne, så befolkningen er vant til det meste. Hvorfor er der så accepteret at turister kommer til Thailand for at drikke....jo, for de smider jo en masse penge og selvom de til tider kan ligne noget katten har slæbt med ind, så anses de stadig for at have penge...uanset om dette er i form af friværdi, pension, overførselsindkomst el. løn. Selvfølgelig er det lidt trist at det lige skulle ramme Thailand og trist for dem hvis situation forværres mens de opholder sig der, men måske det egentlig er én af charmerne ved landet, altså mangfoldigheden...men det er ikke sikkert at alle thai'erne er enige i dette... Redigeret af Anonym Bruger d. 24/10-2010 14:56 |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 24/10-2010 16:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
TG950 skrev: jeg har det seneste døgns tid læst om alkohol problemer i replikboxen, jeg er af den mening at den ikke hører til der derfor oprettes der nu denne tråd. det er jo ikke nogen hemmelighed at hvis man er bosat i thailand og ikke har en skid at give sig til ja så er alkoholen en kærkommende ven, når man diskuterer med den ja så er den altid tilbøjeligt til at give en ret. har selv været i et alkoholmisbrug for nogle år siden, men der hjalp hverken antabus / terapi ikke en skid, en kold tyrker fra min egen side og stolen for døren af konen samt ungerne og den øvrige familie samt et smaderet famille liv for bestandigt var sgú´ikke nogen rar tanke, så med den trussel og et gevaldigt los i røven til mig selv er jeg ude af misbruget idag. kan dog godt nyde et par glas vin eller et par øl til festlige lejligheder, men så er det også slut. har lige et enkelt link til AA i Thailand : http://www.aathai... Et indlaeg med noZZer og til eftertanke, TAK for det ! Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 24/10-2010 18:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Det er jo ingen hemmelighed at jeg tager mine ture i ny og nae. Jeg har i mine oejne jordens dejligste pige, vi har noget til faelles ( ikke sprut ) Hvorforfor drikker Namprik saa ? godt ? Bor her paa 6'te aar, har alt hvad hjertet kan begaere, maaske det er der den ligger begravet.. Der er jo ikke det vilde sociale her ude, saa maaske ensomhed spiller en rolle, at sidde ved pc'en 24 timer i doegnet, det bliver man ogsaa maet af. Jeg sidder ikke paa spruthus blandt andre fjolser, nae det nemmeste er ar sidde hjemme og ha' ondt af sig selv...men ville jeg bytte ? NEJ ! Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
sank |
Lagt på d. 24/10-2010 19:03
|
Ja det er jo sikkert det Problem mange har ? bor lidt langt fra alt og iblandt kan det være godt og få lidt DK sladder Køb dig en Cykel og tag en daglig tur rundt i området ? så få du brændt lidt gas af og lidt vind i håret. Og så må man håbe at din søde Kone lære at banke en flaske i hovedet på dig ? hvis du så meget som tænker på en Bytur ? Såvidt jeg husker har du heller ikke Helbrede til flere af den slags ture ? |
|
|
sony |
Lagt på d. 24/10-2010 19:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hør efter hvad sank skriver for engangs skyld kommer han med noget fornuftigt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 24/10-2010 20:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg havde det samme problem da vi boede hvor min kone fra. Jeg begynder ikke at drikke der bliv flere tur til Pattaya og det bliv svære og svære at skulle tilbage. Vi valgte så efter et år at flytte. kone taler stadig om at vi skal flytte tilbage. Når kone betyder at tale om hvor billig det på landet så tager jeg knallert og køre en tur. Man kan også blive træt at høre på danskerne så hele blive væk . kan godt leve uden at jeg behøver at bruge tiden på tale andre danskerne. Har jeg bruge for hjælp er der jo altid en her der kan hjælpe.. . Redigeret af thaikurt1 d. 24/10-2010 20:43 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |