Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Nye regler ved ansøgning om familiesammenføring
|
|
Jake |
Lagt på d. 08/10-2010 10:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Ny prøve ved ansøgning om familiesammenføring i DK: Prøven er ikke at forveksle med danskprøven som man tager EFTER at have fået opholdstilladelse og fulgt et formaliseret undervisningsforløb med henblik på permanent ophold og heller ikke med indfødsretprøven som man skal tage for få statsborgerskab. Der er tale om en sprog og vidensprøve, som ansøgere skal tage efter kun 1-2 mdr ophold i DK for overhovedet at kunne få opholdstilladelse som familiesammenført. Der findes ikke noget undervisning, så ansøger skal selv tilegne sig danskfærdigheder. PRIS: 3000 kr per forsøg....! http://www.nyidan...%B8ven.htm |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 08/10-2010 11:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
De er sgu da helt ude i hampen.... det betyder jo sådan set at man skal kunne dansk INDEN man kommer til Danmark. Er da glad for at det umiddelbart ikke er med tilbage virkende kraft Som jeg ser det er det en uhyggelig effektiv stopper for familiesammenføring !!!!! |
|
|
Lagt på d. 08/10-2010 11:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
den har værret flere år undervejs, men det gør det jo ikke nemmere for de stakler der står midt i det. |
|
|
Brum |
Lagt på d. 08/10-2010 12:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Jeg synes det er helt OK. Vel rimeligt nok at ægtefæller, der ønsker at blive familiesammenført til Danmark skal sætte sig ind i vor kultur og starte på at lære sproget - så bliver det lettere for dem at klare sig godt i Danmark. Min kæreste skal sikkert tage denne prøve for at få opholdtilladelse permanent og jeg er sikker på at hun vil arbejde hårdt for at bestå..... Redigeret af Brum d. 08/10-2010 12:20 |
|
|
Lagt på d. 08/10-2010 12:29
|
|
Du vil have 75 dage til at aflægge indvandringsprøven regnet fra dateringen af brevet fra Udlændingeservice. Du kan også aflægge indvandringsprøven efter den angivne frist i brevet fra Udlændingeservice, men du vil i dette tilfælde ikke have sikkerhed for, at prøven kan nå at blive bedømt, inden 3 måneders fristen udløber. Hvis du ikke har bestået indvandringsprøven ved udløbet af 3 måneders fristen, vil Udlændingeservice normalt meddele afslag på ægtefællesammenføring og i den forbindelse fastsætte en udrejsefrist, hvorefter du skal udrejse. hun skal da godt nok lære dansk hurtigt |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 08/10-2010 12:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Jo det er da rmelig nok. Men syntes 3 måneder efter hun er kommet her op er helt ude i skoven. Og så en pris på 3000. Er de latterlige i deres små hoveder? Godt jeg snart flytter til Sverige. Så slipper jeg da heldigvis for deres latterlige regler. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 08/10-2010 12:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Selvfølgelig er det rimeligt at der skal læres dansk/kultur etc. Men synes det er vildt urimeligt at man stort set skal lære det INDEN man dukker op, for at kunne få en 2 års opholds tilladelse !!! Synes til gengæld at de burde gøre dansk undervisning tvungen - med fuld skole dag - og ikke de ca. 4 timer om ugen.... |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/10-2010 16:11
|
Antal indlæg: 3779 |
Den nyhed har været oppe på DTW adskillige gange også fra mig, men det er rigtigt, at mange forveksler den med de andre prøver. Det gode er, at man kan gå til den mange gange, men den dårlige er, at man skal betale hver gang. Så det er lidt et game, hvor hurtigt man vil prøve at gå op, for går man op et sent i forløbet, så er der kanp sågeten til til en nye prøve... Citat fra nyidanmark.dk "Indvandringsprøvens videnstest indebærer, at prøvedeltageren skal vise at have opnået kendskab til danske normer, værdier og grundlæggende rettigheder, herunder de demokratiske principper, det enkelte menneskes frihed og personlige integritet, ligestilling mellem kønnene, tros- og ytringsfrihed samt til mere praktiske og konkrete forhold, herunder forbud mod omskæring, forbud mod tvangsægteskaber, forældreansvar over for børn, uddannelse, sundhed, arbejde, skat m.v. Indvandringsprøvens sprogtest indebærer, at prøvedeltageren skal kunne forstå og besvare simple direkte spørgsmål og vise et begrænset kendskab til hverdagsudtryk, en række standardformuleringer og almindelige høflighedsfraser" Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 08/10-2010 17:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Det er sikkert OK at stille nogle rimelige krav til folk, der gerne vil familiesammenføres. Men det må også være OK at stille nogle krav til dem, der nu vil stille kravene. Det er typisk dansk magtfuldkommenhed at vedtage en lov i april 2007 og den 8. oktober 2010 oplyse på hjemmesiden, at
Træder prøven i kraft 1. november eller hvad? Der er 23 dage til - og den har været under forberedelse i 3½ år. Bliver forberedelsespakken færdig? Hvad bliver prisen? "Forventes" er sgu' ikke godt nok fra en dansk myndighed, som jeg (og alle I andre) betaler for at få ting til at fungere. Men det er typisk dansk "vi alene vide"-"vi bestemmer"-stil: Den er færdig, når vi er klar, og den kommer til at koste det, den nu kommer til at koste! Gad vide om kendskab til det danske embedsmandsvælde også indgår i prøven til de nye medborgere? |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 08/10-2010 17:18
|
Bjarne--> Lige præcis. Det er helt iorden at man stiller nogle krav til dem der gerne vil her op og leve. Men gi dem dog lige lidt tid til at lære noget om samfundet. De kunne jo fint lave denne test så den skulle beståes inden for de 2 første år for at man så efterfølgende kunne få en permanent ophold istedet for. Og så lave reglerne om så man ikke kan få kontanthjælp bare fordi man har et midlertidig ophold her oppe. Ingen penge fra staten de første 5 år de er her i landet. Det ville sikkert også spare en masse penge et sted. Der står også på siden at brugerbetaling af testen skal være til dækning af det det har kostet at lave testen. Men hvis de regner med at der er 2000 der skal tage sådan en test hvert år og til de 3000 kr. Så har de smidt mere end 6 millioner ud på at lave den. Det er da total hul i hovedet at bruge så mange penge på sådan noget. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2010 19:24
|
|
kan kun give Bjarne ret, det er fuldstændig slendrian fra myndighedernes side, jeg tvivler på at noget som har været så længe undervejs har kosten under 10 millioner kr. funnyboy - hvem kan få kontanthjælp på midlertidig opholdtilladelse, det er snart 10 år siden der blev lukket for den fidus. efter sprogskolen er bestået kan man søge SU til visse uddannelser, ellers er de danske kasser lukket. Men den her prøve er som alle de andre ting man udsættes for, hvis man søger FS, lavet til ære for de folkeslag, der ikke bryder sig om at man tegner deres pædofile profet. . |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 08/10-2010 20:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
fuldstændig uaceptabel, hører ikke hjemme her i danmark, men det er jo lige det de infame DF'er ønsker, den går nok i bukserne på dem hver gang en dumper. og til dem der syntes at det er iorden med sådan en prøve, ja så vil jeg håbe at de kun skal til den 1 gang for eller bliver det noget pebert foruden at man også skal stille garanti. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 08/10-2010 23:36
|
bkk skrev: kan kun give Bjarne ret, det er fuldstændig slendrian fra myndighedernes side, jeg tvivler på at noget som har været så længe undervejs har kosten under 10 millioner kr. funnyboy - hvem kan få kontanthjælp på midlertidig opholdtilladelse, det er snart 10 år siden der blev lukket for den fidus. efter sprogskolen er bestået kan man søge SU til visse uddannelser, ellers er de danske kasser lukket. Men den her prøve er som alle de andre ting man udsættes for, hvis man søger FS, lavet til ære for de folkeslag, der ikke bryder sig om at man tegner deres pædofile profet. . Jo ved godt de ikke kan få kontanthjælp. Og det er da egentlig heldig nok. Men der er sikkert en masse andre ting de kan få istedet for. Ellers får de vel bare 10 børn så de får kassen i børnepenge istedet for. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2010 23:51
|
|
er det ikke også lavet sådan nu at man kun kan få børnebidrag for 2 eller 3 børn? |
|
|
Lagt på d. 09/10-2010 00:01
|
|
fonnyboy, jeg tvivler på du ved hvor meget der er strammet op igennem de sidste 15 år, jeg kan godt huse dengang i 90erne hvor unge udlændinge under 25 år, kunne få højre kontanthjælp end danskere i samme aldres gruppe, da man mente de havde brug for særbehandling da de ikke kunne sproget så godt. tiderne hvor man blev familiesammenført af økonomiske grunde, er forbi. folk der er familiesammenført kan ikke få penge ud af kassen, man stiller en garanti på ca. 60 000 kr. og har man brug for penge, vil de gå til hjemsendelsen, for man selv kontanthjælp ryger ægtefællen også hjem. hvis ægtefællen har børn fra tidligere ægteskab, er det ikke sikkert at de kan komme med til Danmark, og børnepengene skruer man også kraftigt ned for alle danskere fra år 2011, så alle rammes, men især de store børneflokke kan mærke sparekniven. de offentlige kasser er slet ikke så pivåbne som for 10-15 år siden. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 09/10-2010 09:28
|
bkk skrev : for man selv kontanthjælp ryger ægtefællen også hjem. ævl, hvis jeg skulle ende på kontanthjælp, skulle min familiesammenførte ægtefælle så ryge retur til Thailand, ævl siger jeg bare, du må lige læse på lektien en gang til bkk skrev også: folk der er familiesammenført kan ikke få penge ud af kassen, man stiller en garanti på ca. 60 000 kr. og har man brug for penge, vil de gå til hjemsendelsen, for man selv kontanthjælp ryger ægtefællen også hjem. hvis ægtefællen har børn fra tidligere ægteskab, er det ikke sikkert at de kan komme med til Danmark, og børnepengene skruer man også kraftigt ned for alle danskere fra år 2011, så alle rammes, men især de store børneflokke kan mærke sparekniven. de offentlige kasser er slet ikke så pivåbne som for 10-15 år siden. sådan er det at leve under en regering der ikke kan foretage sig noget uden at spørge tosserne fra DF Funnyboy skrev: Ellers får de vel bare 10 børn så de får kassen i børnepenge istedet for. det der med at få mange børn og så bare vente på børnechecken kommer ind på kontoen, det har DF jo været med til at sætte en stopper for. kan godt være at du ikke er klar over at det koster at have børn, det koster sgú kassen, ( vuggestue/børnehave > lukkedage i børneinstitutioner > sfo > fritidsaktiviteter > o.s.v. beklager at mine svar rammer ved siden af trådens oprindelige emne, sorry. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Lagt på d. 16/11-2010 14:58
|
|
TG950 skrev: bkk skrev : for man selv kontanthjælp ryger ægtefællen også hjem. ævl, hvis jeg skulle ende på kontanthjælp, skulle min familiesammenførte ægtefælle så ryge retur til Thailand, ævl siger jeg bare, du må lige læse på lektien en gang til ] jeg håber for dig, at det er dagpenge du mener. Hvis du har penge i banken, kan du ikke få kontanthjælp af kommunen, hvis du via din bank har en garanti overfor ægtefællen på fx 60.000 eller den er halveret til 25-30.000 skal de penge bruges til at udbetale socialhjælp, og dine ægtefælle har dermed ikke nogen bankgaranti længere, mon ikke du selv kan regne ud hvad der så sker. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 16/11-2010 19:06
|
bkk skrev: TG950 skrev: bkk skrev : for man selv kontanthjælp ryger ægtefællen også hjem. ævl, hvis jeg skulle ende på kontanthjælp, skulle min familiesammenførte ægtefælle så ryge retur til Thailand, ævl siger jeg bare, du må lige læse på lektien en gang til ] jeg håber for dig, at det er dagpenge du mener. Hvis du har penge i banken, kan du ikke få kontanthjælp af kommunen, hvis du via din bank har en garanti overfor ægtefællen på fx 60.000 eller den er halveret til 25-30.000 skal de penge bruges til at udbetale socialhjælp, og dine ægtefælle har dermed ikke nogen bankgaranti længere, mon ikke du selv kan regne ud hvad der så sker. det er helt rigtigt at hvis du har formue i banken, eller eks. feriepenge tilgode, så skal de bruges først. hvis man har en garanti i banken er det jo ikke sikkert at det er ens egen penge men nogle som banken har garanterert overfor US og skulle det mod forventnig være ens egen formue der står som deponering til bankens garanti overfor US ja så vil de ikke blive rørt, hvis du påstår det modsatte så må du kunne dokumenter din påstand, jeg har ikke kunne finde noget. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 16/11-2010 19:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Bare vent Per Ørum Jørgensen,bliver tilbudt en rigtig god post,med mange gode ben??,for at stemme ja til det sindsyge forslag. Ja sådan er det jo også i DK |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 16/11-2010 20:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Hvormange har egenligt se den der film? "Et liv i Danmark – undervisningsfilm til indvandringsprøven"? Den er jo fuld af sproglige fejl, og andre direkte fejl. Et er det eventyr billede den tegner, men at dem der skulle tale dansk ikke engang kan tale korrekt er da skammeligt. Og nej jeg mener ikke dem af anden etnisk oprindelse, men de etniske danskere der ikke kan tale dansk. Men det sagt, så skulle det da være rimeligt overkommeligt at lære den mere eller mindre uden ad, og dermed kunne bestå denne farce af en prøve. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |