Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvor skal man bo i Bangkok, hvad er et godt område?
|
|
wiwa |
Lagt på d. 25/09-2010 13:50
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Jeg er ved at skulle flytte til Bangkok, for at arbejde. Får en expat pakke osv. Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum). Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller? Spørgsmål # 3: Det ser ud til at de fleste er lejligheder udlejes med møbler, kan man også bede om at leje uden møbler? (Jeg har jo selv en 42" container med ned) Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte? Spørgsmål # 5: Skal man have en særlig lejekontrakt (er der en lovlig en) eller? Spørgsmål # 6: Er der nogen som har en ide om hvor man finder en god udlejer eller et firma som er pålideligt og som lejer ud? Har du nogle links nævn det gerne. Mange hilsner, WiWa Redigeret af wiwa d. 25/09-2010 13:56 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/09-2010 14:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Det kommer vel meget an på dit temprement og ønsker. Hvis du vil bo med Thai'er så skal du holde dig væk fra Shukumwit og måske leje et townhouse. Men personligt tror jeg at hvis det var mig så ville jeg tage ned til Thailand i en midlertidig lejlighed og så ellers prøve og se om der er nogle nybyggede komplekser i det område du gerne vil bo i. Jeg synes at have set mange flotte nye byggerier hvor der står på bygningen at man kan leje lejligheder. |
|
|
wiwa |
Lagt på d. 25/09-2010 14:17
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
TomDK skrev: Det kommer vel meget an på dit temprement og ønsker. Hvis du vil bo med Thai'er så skal du holde dig væk fra Shukumwit og måske leje et townhouse. Men personligt tror jeg at hvis det var mig så ville jeg tage ned til Thailand i en midlertidig lejlighed og så ellers prøve og se om der er nogle nybyggede komplekser i det område du gerne vil bo i. Jeg synes at have set mange flotte nye byggerier hvor der står på bygningen at man kan leje lejligheder. Hej Tom, Mange tak ;-) Godt at vide det ikke er helt umuligt at finde et sted at bo. Er der nogle der har links, skriv dem meget gerne! Mange hilsner, WiWa |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 25/09-2010 14:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
wiwa skrev: TomDK skrev: Det kommer vel meget an på dit temprement og ønsker. Hvis du vil bo med Thai'er så skal du holde dig væk fra Shukumwit og måske leje et townhouse. Men personligt tror jeg at hvis det var mig så ville jeg tage ned til Thailand i en midlertidig lejlighed og så ellers prøve og se om der er nogle nybyggede komplekser i det område du gerne vil bo i. Jeg synes at have set mange flotte nye byggerier hvor der står på bygningen at man kan leje lejligheder. Hej Tom, Mange tak ;-) Godt at vide det ikke er helt umuligt at finde et sted at bo. Er der nogle der har links, skriv dem meget gerne! Mange hilsner, WiWa http://lmgtfy.com...+apartment Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 25/09-2010 15:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Ja, hvis jeg tjente kassen som dig WiWa, så ville det helt sikkert blive i området omkring Lumpini Park! Book dig ind på Centre Point, og tjek området: http://www.ehotel.../Index.htm Et par forslag: http://www.lumpin.../index.php http://www.letapa...php?id=698 Men ellers er Google jo et udmærket redskab hvis man kan finde ud af at bruge det! Søgeord: Sathorn, Lumpini, Apartments, Houses, Serviced Apartments Doc G. Redigeret af Gokinok d. 25/09-2010 15:05 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/09-2010 15:41
|
Gokinok>>Jeg er helt enig det ville også være i det område jeg ville være mest intresseret i at bo hvis prisen ikke betød noget. Og det der med at finde noget hjemmefra ville jeg altså ikek gøre, ting kan se meget ud fra billeder end det gør i virkeligheden. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 25/09-2010 15:51
|
Nemlig TomDK, det er et skønt område, en oase i midtbyen! Doc G. |
|
|
natty |
Lagt på d. 25/09-2010 16:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Gokinok, tænk at vi endelig skulle blive enige, jeg håber ikke at jeg ødelægger din dag Når jeg er i Bangkok bor jeg altid i området, og har tit tænk, at hvis jeg nogensinde skulle bosætte mig i Bangkok, skulle det være i Sathorn/Lumpini området. Man kan ikke bo mere centralt, med let adgang til resten af byen, med subway og skytrain. Og så er det samtidigt en oase, villaer med haver på stille gader osv. og der er masser at gå på opdagelse i i området. Redigeret af natty d. 25/09-2010 16:45 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 25/09-2010 17:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg ville lave aftale med firmaet om at kunne stille bolig til rådighed. De må kunne ordne alle disse ting for dig.Og troede at da det er en expat kontrakt de tilbyder .Er der så ikke en bolig til rådighed? Michael B Kristensen
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 25/09-2010 18:20
|
Lumpini Park: [img]http://lichtensteiger.info/index-Dateien/th-lumpini.gif[/img] is not a valid Image. [img]http://www.bangkoki.com/pictures/Parks/Lumpini-park-Bangkok-lake.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.thaiwe...ntsCBD.asp Doc G. Redigeret af Gokinok d. 25/09-2010 18:22 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 25/09-2010 18:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
her er der en del du kan lure på...og så ellers god jagt http://www.bahtso...=12&price= Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/09-2010 20:36
|
Antal indlæg: 3779 |
wiwa skrev: Jeg er ved at skulle flytte til Bangkok, for at arbejde. Får en expat pakke osv. Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum). Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller? Spørgsmål # 3: Det ser ud til at de fleste er lejligheder udlejes med møbler, kan man også bede om at leje uden møbler? (Jeg har jo selv en 42" container med ned) Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte? Spørgsmål # 5: Skal man have en særlig lejekontrakt (er der en lovlig en) eller? Spørgsmål # 6: Er der nogen som har en ide om hvor man finder en god udlejer eller et firma som er pålideligt og som lejer ud? Har du nogle links nævn det gerne. Mange hilsner, WiWa Spørgsmål # 1: Hvilket sted i Bangkok er bedst at bo i? (Jeg skal arbejde inde i centrum).' SVAR: Hvor er centrum? Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller? SVAR: 25.000 baht for en lille en. Spørgsmål # 3: Det ser ud til at de fleste er lejligheder udlejes med møbler, kan man også bede om at leje uden møbler? (Jeg har jo selv en 42" container med ned) SVAR: Jo, og hvis der er møbler, så bed udlejer om at fjerne dem. Spørgsmål # 4: Man kan vel leje enten direkte eller igennem en udlejer (ejendomshandler alla?) hvad er forskellen, og er det et problem at leje direkte?' SVAR: Billigere direkte, men mere besværligt. Spørgsmål # 5: Skal man have en særlig lejekontrakt (er der en lovlig en) eller? SVAR: En lejekontrat er en lejekontrakt. Spørgsmål # 6: Er der nogen som har en ide om hvor man finder en god udlejer eller et firma som er pålideligt og som lejer ud? Har du nogle links nævn det gerne. SVAR: Kig i avisen, altså den med boliger, hvis du kender en thai, som kan læse den. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 25/09-2010 21:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Udleje af dyre lejligheder,se www.bangkokpost.com |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/09-2010 06:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller? Her hvor jeg bor koster en 2 værelses fra 28.000,- THB opefter. Naturligvis med alle faciliteter såsom swimmingpool, fitness rum, sauna, steam room, whirlpool, bibliotek, restauranter, privat parkeringsplads, en fantastisk udsigt osv. |
|
|
natty |
Lagt på d. 26/09-2010 06:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
ligemeget Bangkok rules. 28000 lyder godt og rimeligt. Har dog fundet til 20000 selv i Sathorn |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/09-2010 07:58
|
Priserne svinger meget. Men jeg har det bedst i det her område, da jeg har flere projekter i gang netop her. Det har også indflydelse på prisen, at vi deler faciliteter med et 4-stjernet hotel. Har kigget på lidt billigere lejligheder på bl.a Sukhumvit Soi 13, men fandt det ikke i min smag. Overvejede også en lejlighed på 95 kvm til samme pris, og med god beliggenhed, men valgte altså denne lidt mindre lejlighed af forskellige årsager. Tidligere boede jeg i et hus på 320 kvm til kun 10.000,- THB/måneden. Men det var naturligvis ikke i midtbyen, da tilsvarende her koster 10 gange så meget. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/09-2010 12:10
|
Payanak skrev: Spørgsmål # 2: Hvad vil være en fornuftig leje for en lejlighed med en god udsigt, pool, parkeringsplads; måske tæt på floden eller? Her hvor jeg bor koster en 2 værelses fra 28.000,- THB opefter. Naturligvis med alle faciliteter såsom swimmingpool, fitness rum, sauna, steam room, whirlpool, bibliotek, restauranter, privat parkeringsplads, en fantastisk udsigt osv. Hvilket område ligger det i? synes ikke lige kej kan kende nogle af bygningerne på billedet. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/09-2010 14:40
|
Jeg bor i Pratunam. Er lige blevet opdateret på priserne på de 3-værelses lejligheder i bygningen. De koster mellem 35-50.000,- om måneden alt efter indretning. Penthouse på 35. og 36. etagerne, med egen nøgle til elevatoren, tør jeg ikke nævne prisen på. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/09-2010 16:15
|
Payanak skrev: Jeg bor i Pratunam. Ahh så ved jeg da helt præsis hvor du bor, vores favorit hotel ligger lige ovre på den anden side af gaden :-) Hvis vi skulle flytte derned ville det klart være i det område vi ville bosætte os. |
|
|
Lagt på d. 26/09-2010 23:17
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Wiwa, hvis du kan finde noget i nærheden af din arbejdsolads, sparer du megen tid i trafikkaoset i Bangkok. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |