Se indlæg
sende penge til Thailand & forsøge en lille familie
|
|
Baht-man |
Lagt på d. 22/07-2010 04:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Hvad er et fair beløb at sende til ens kæreste/kone i Thailand, som har et barn? Ret simpelt spørgsmål! = hvor meget sender du, hvis du er i denne situation? |
|
|
Baht-man |
Lagt på d. 22/07-2010 04:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
..har ikke umiddelbart kunnet se om dette har været debateret før - sorry hvis jeg får gentaget noget.. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/07-2010 05:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Mellem 5.000-7000 bath om måneden. Hvis det kun er til de to person synes jeg det er rimlig beløb at sende. Jeg sende selv ikke til min kone og børn da vi bo sammen men til svigermor mellem 3000 -4500.alt efter om jeg har mange udgifter den måneden Mine kone er indforstået med at hende mor få det beløb Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Tumut |
Lagt på d. 22/07-2010 05:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
vi sender 5000 baht om mdr. Men da min kones datter stadigvæk var i Thailand sendte vi 10.000 baht , der var kursen meget bedre Skal siges at min Kone har fuldtidsarbejde (også mig) Lige betaler vi af på ny bil bilen omkostninger hver mdr er på 14600 , så vi sender 20.250 baht om mdr (de 250 baht er cirka det banken i Thailand tager for overførsel) |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 22/07-2010 07:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Jeg vil mene at der er mange faktorer du skal have med. Hvad har hun af udgifter og indkomst? Skal du forsørge hende og hendes familie eller bare hjælpe? Hvad har du selv til rådighed? Personligt har jeg tidligere selv sponsoreret faste udgifter + 20 000 baht pr mdr. Mvh Allan Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
kham hai |
Lagt på d. 22/07-2010 07:23
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Basismedlem skrev: Hvad er et fair beløb at sende til ens kæreste/kone i Thailand, som har et barn? Ret simpelt spørgsmål! = hvor meget sender du, hvis du er i denne situation? Hvis din kaereste er uden job ville jeg sende, hvad svarrede til en maanedsloen omkring 6000 baht plus et par tusinde til barnet til skole, toej mm. Altsa 8-10.000vil vaere fint mener jeg. Du skal ogsa taenke paa hvordan det har koert foer du kom ind i billedet. De har klaret tingene foer din tid og ville som ogsaa kune goere det uden din hjaelp. Skal hun underholde hele familien er det ikke nok med 1 million eller 10. Mener det ogsaa afhaenger af, hvor meget du kan undvaere, saa du stadig har raad til og leve i dk og have raad til og besoege hende... Held og lykke med din nye familie... |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 22/07-2010 10:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Jeg sender selv 1200 kr. hjem til min kones søn hver mdr. hun sørger selv for at sende penge hjem til sin mor. Redigeret af styx32 d. 22/07-2010 10:01 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 22/07-2010 10:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Vi har fælles konto, men der bliver givet til svigermor. Små 3000 THB hver mdr. Et rimeligt beløb ville være 10.000 for en person.Men kommer som sagt helt an på hvad der er af udgifter. Og om hun tjener nogle penge.
Michael B Kristensen
|
|
|
chris70 |
Lagt på d. 22/07-2010 14:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Som jeg kan forstå på dig er det jo ikke dit barn, siden du skriver: Hendes barn, men det er jo underordnet. Jeg tror nok jeg ville spørge mig selv: Hvad havde hun før jeg kom ind i billedet? Bor hun på landet og går barnet i en landsby skole, så er det jo billigere. Elektrik 50 bth per måned, uden AirCond. Hvordan har hun klaret den før og er der en Thaimand som også kan hjælpe lidt til? Jeg har boet på landet i 5 år så jeg ved hvad det koster, men lidt extra skader jo ikke og som Allan73 skriver: Hvad har du selv råd til. Er det så hele familien du skal føde så ingen behøver at arbejde? Jeg går ud fra at det er noget der er sket fornylig, ellers havde du jo ikke spurgt DTW om råd og så vil jeg sige: Lad nu være med at blive til grin og sender du for meget er der jo altid lidt penge til en Thaimand (Det har jeg desværre set flere gange) Men for at svare på dit spørgsmål: Ikke over 10.000 bth Held og lykke |
|
|
Fido |
Lagt på d. 22/07-2010 15:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Nu vi taler om at sende penge til kæresten i Thailand Bankfolk sigtet i stor bestikkelsessag To fremtrædende bankfolk er sigtet for at have hjulpet to ansatte i Forsvarets rejsekontor med i hemmelighed at stikke 722.888,82 kroner til side til sig selv. Torsdag den 22. juli 2010, 14:47 To bankfolk er sigtet for at have hjulpet ansatte i Forsvarets rejsekontor med at sætte 722.888,82 kroner ind på en hemmelig konto, som de ansatte så i smug kunne benytte efter forgodtbefindende. Onsdag sikrede bankfolkene sig, at de blev beskyttet af et navneforbud i Københavns Byret, men det var samtidig på denne måde, at sagen mod dem blev kendt. Bankfolkene er sigtet for i fællesskab at have indgået et årelangt gedulgt samarbejde med de lederen og souschefen for Forsvarets rejsekontor, der i forvejen er sigtet for at bruge løs af pengene. Ifølge politiets efterforsker på sagen, Jan Helsinghoff, har svindlen stået på fra 2006-2009. Klattede 200.000 kr. væk De ansatte fra forsvaret er for længst sigtet i sagen, og den daværende leder af rejsekontoret, Mogens Thrane, har offentligt erkendt, at han har klattet 200.000 offentlige kroner væk på sig selv og sin store thailandske kærlighed. Men efter politiets opfattelse er det beløb altså langt større, og Mogens Thrane er ikke den eneste, der er sigtet i sagen. Også hans daværende souschef er sigtet for at nyde godt af de henved 722.000 kroner og en sjat. Faktisk har han ifølge politiet sigtelse handlet på fuldstændig lige fod med Thrane, oplyser Jan Helsinghoff. Penge på hemmelig konto Svindlen fandt angiveligt sted på den måde, at de rabatter som forsvaret årligt høster på grund af dets kolossale rejsebudget blev indbetalt på en hemmelig konto, kaldet "markedsføringsbudget for airlineomsætning". Og det var ifølge sigtelsen fra denne særligt oprettede konto, at Thrane finansierede sine private rejser. /ritzau/ One man's ceiling is another man's floor |
|
|
dim |
Lagt på d. 22/07-2010 17:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Til min kæreste og thaifamile sender jeg 20.000 BATH hver måned. Hverken mere eller mindre. Jeg har gjort dem alle klart opmærksom på at det er hvad de har, og de skal aldrig spørge om flere. 10.000 til forældre 10,000 til hende og barn Redigeret af dim d. 22/07-2010 17:04 Jimmi Andersen
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/07-2010 17:37
|
Efter at havde læse svare fra jeg andre se det ud til at jeg er en fed-røv når det glæder at skulle betale til min min kone mor. og hende fanmiller.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Lagt på d. 22/07-2010 18:13
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Thaikurt1 skrev: Efter at havde læse svare fra jeg andre se det ud til at jeg er en fed-røv når det glæder at skulle betale til min min kone mor. og hende fanmiller. Samme her, men det er fordi jeg aldrig har haft "planlagt" at skulle finde en dame i thailand, og dermed været indforstået med hvad det indebar. betale hist og pist. ( hvilket min nuværende ) accepterede fra start. at jeg ikke skulle forsørge mv, at det bliver listet ind ad bagvejen er en helt anden sag. Hvis jeg viste jeg skulle betale 2000 til en familie hvis jeg ville have deres datter er det mere end 100% sikkert jeg ikke havde en pige med de regler !!!! Så hellere finde et endnu fattigere sted at plukke kokusnødder og dele med de andre. Det press på mine skuldre vil jeg ikke bære, jeg skal kunne læne mig tilbage og nyde solen også //J |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/07-2010 18:27
|
Det har aldrig være menig at jeg skulle forsøge hele kone fanmille men kun hende mor og så den søn der går i skole hjemme. Hun har en datter på 19 år som arbejder da jeg ikke vil forsøge hende da jeg mener at det er på tide at hun selv tjene penge hun få ikke nogen hjælp her fra hun må som andre thai tjene penge hvis hun vil købe noget. Det lyder måske hård men det er jo livet for andre thai hvor der ikke er en fanglang. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
natty |
Lagt på d. 22/07-2010 18:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Har aldrig haft en fast over flere år, så måske er mit råd dårligt. Men at sende 20000 bht. om måneden synes jeg lyder af meget. Tænk på det sådan, hvad er gennemsnitslønnen i Thailand? Hvad er deres udgifter?. Bor kæresten i Bangkok eller provinsen? Synes selvfølgelig at man skal støtte sin partner, men når man kan bo og arbejde i BKK og tjene 6000 bht + drikkepenge, og samtidig sende penge hjem til familien. såååå..., det handler jo ikke om at familien og partner ikke skal arbejde, hvis de kan, men om lidt ekstra til at forsøde tilværelsen med, eller...? |
|
|
Lagt på d. 22/07-2010 18:33
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Thaikurt1 skrev: Det har aldrig være menig at jeg skulle forsøge hele kone fanmille men kun hende mor og så den søn der går i skole hjemme. Hun har en datter på 19 år som arbejder da jeg ikke vil forsøge hende da jeg mener at det er på tide at hun selv tjene penge hun få ikke nogen hjælp her fra hun må som andre thai tjene penge hvis hun vil købe noget. Det lyder måske hård men det er jo livet for andre thai hvor der ikke er en fanglang. Helt enig !!!! |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 22/07-2010 20:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Min "kone" i Thailand får ikke penge af mig hver måned. Hun arbejder på et kontor og bor sammen med min "papdatter" hos hendes forældre og søster. Jeg har et par gange når hun havde småt med penge betalt for datterens skole men det er også alt. Før jeg kom ind i billedet klarede hun sig og det gør hun også med mig i sit liv. Næste år håber jeg at finde en lejlighed eller hus(leje) i Hua-Hin, og hun og datteren flytter sammen med mig i Hua-Hin hvor vi håber hun kan finde et job så hun kan tage del i udgifter og indtægter. Min "kone" er helt enig med mig og har altid været det, ihvertfalt hvad økonomi angår,,,hehe Hun ved godt der ikke bliver sendt en eneste bath op til Surin til familien, og lån findes ikke i mit liv, men det har jeg heller ikke indtryk af at de vil spørge om men man bliver jo tit overrasket i Thailand. Kald mig bare nærig, jeg er ligeglad for jeg har kun min førtidspension og ikke et pengetræ i haven, og alt mit overskud skal spares op til når jeg bliver folkepensionist. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/07-2010 20:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Min daværende kæreste fik omkring 10.000 om måneden hvor de 3.000 gik til hendes mor. De penge var desværre med til at eks. kæresten droppede arbejdsmarkedet. Hun boede sammen med sin søster, og en eller anden skør Italiensk liderbuk, boyfriend til søsteren, forudbetalte et års husleje for lejligheden. Fik hende ved ekstra hjælp igang med landbrug i landsbyen, hvor hun så i dag er gift med en finne og har barn med ham. Min nuværende kæreste får intet, det er hun skide sur over, da min gamle jo fik. Da hun er velhavende, og har meget mere end jeg, er det absurd at sende penge, så ellers have det lidt ekstra godt når vi er sammen, det har hun affundet sig med. Har dog lige sendt hende 10.000 baht til et kortere kokkekursus i Bangkok, idet hun bla. vil sælge mad fra sin forretning, og et diplom vil pynte godt på væggen. Og videreuddannelse er noget jeg altid gerne støtte. Da vi har valgt at være sammen fremover, vil jeg gerne dele hvad jeg har når vi flytter sammen og gifter os m.m. Med hendes penge og mine, kan vi få et rigtig godt liv sammen med hendes datter, naboerne mor og far skal ikke forsørges, men hvis det kommer til det, vil jeg tage mig af dem. Hendes far og mor har lige givet hende et pænt stort beløb, til støtte for erhvervelse af en ejendom. Men hvor meget man skal sende ud til kæreste/konen må bero på et behov, men også med respekt på hvordan kulturen fungerer i thailand. Redigeret af vandango d. 22/07-2010 20:50 |
|
|
natty |
Lagt på d. 22/07-2010 20:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
bentmj skrev: Min "kone" i Thailand får ikke penge af mig hver måned. Hun arbejder på et kontor og bor sammen med min "papdatter" hos hendes forældre og søster. Jeg har et par gange når hun havde småt med penge betalt for datterens skole men det er også alt. Før jeg kom ind i billedet klarede hun sig og det gør hun også med mig i sit liv. Næste år håber jeg at finde en lejlighed eller hus(leje) i Hua-Hin, og hun og datteren flytter sammen med mig i Hua-Hin hvor vi håber hun kan finde et job så hun kan tage del i udgifter og indtægter. Min "kone" er helt enig med mig og har altid været det, ihvertfalt hvad økonomi angår,,,hehe Hun ved godt der ikke bliver sendt en eneste bath op til Surin til familien, og lån findes ikke i mit liv, men det har jeg heller ikke indtryk af at de vil spørge om men man bliver jo tit overrasket i Thailand. Kald mig bare nærig, jeg er ligeglad for jeg har kun min førtidspension og ikke et pengetræ i haven, og alt mit overskud skal spares op til når jeg bliver folkepensionist. Fulstændig enig, har som skrevet ikke noget imod at hjælpe en gang imellem. Men mine penge flyder ikke som honning i gaderne. Jeg er ikke en omvandrende ATM og måske er det årsagen til den ikke faste partner. Men så lad det være sådan. Jeg ved selvfølgelig at det er anderledes hvis man bliver "gift" ind i familien. Jeg har det nu godt som det er, og har ikke tænkt at ændre det. Thailand er mit second country fordi jeg har masser af farang og thai venner der, og de respekterer mine valg. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/07-2010 20:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
dim skrev: Til min kæreste og thaifamile sender jeg 20.000 BATH hver måned. Hverken mere eller mindre. Jeg har gjort dem alle klart opmærksom på at det er hvad de har, og de skal aldrig spørge om flere. 10.000 til forældre 10,000 til hende og barn Du er meget rundhåndet, jeg er sikker på at din kæreste og forældre er meget glade. Hvis i ikke gifter jer og flytter sammen, syntes jeg at din støtte er helt ude i hampen. Redigeret af vandango d. 22/07-2010 20:56 |
|
Spring til debat: |