Se indlæg
 Udskriv debat
BKK's hemmeligheder?
rastloes
Hej allesammen...

Jeg vil vise BKK for min makker. Det er hans anden tur til Thailand, men første gang han får BKK at se. Og ja, der er jo meget man kan se, MEN hvad synes I der er et MUST at se. Og nu jeg tænker jeg på steder udover dem, som vi alle kender (Grand Palace, Scirocco Bar, CC weekendmarkedet, Klongs, Wat Pha, Siam Ocean World)... det er de lokale hemmeligher som jeg erfterspørger... F.eks. bedste sted til at se thai boksning, D River Restaurant, Oriental Terrace Buffeten...simpelthen alt hvor man faktisk er i den autentiske del af BKK (eller noget særligt), hvor IKKE alle de kære turister er tilstede. Value for money er klart også en del af min fokus.

Nu kan jeg da se at en del af jer bor i selveste BKK, så I må have nogle hemmeligher, som I vil dele ud... smile...

Jeg kan oplyse at vi bor på Centre Point Silom... elsker simpelthen det sted... og det er jo tæt på floden og Skytrain...ergo med hensyn til transport ingen problem.

Selvfølgelig kender jeg selv nogle steder, men byen er jo hele tiden i forandring, så der må være noget nyt eller ukendt.

Med de bedste hilsner

Ben aka Rastloes
Redigeret af rastloes d. 21/07-2010 19:49
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

rastloes
Hvis PL lurer med på denne tråd, så vil jeg skynde mig at tilføje, at "Bei Otto" restauranten, er ikke en del af den autentiske del af BKK som jeg efterlyser, mein Herr... hehe... Men jeg er sikker på at du har nogle guldkorn til mig.
Næste gang:
efterår 2012

sony
Jamen rastløs hvis nu de fortæller dig det er det jo ikke hemmeligt mere. Sorry kunne ikke lade værePfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

rastloes
Min kammerats vigtigste spørgsmål er forresten om det er muligt at købe Prince cigaretter i BKK (udover Duty Free i lufthavnen)... hvordan er det lige med de rygeregler i Bkk...man kan ryge udendørs, men ikke smide smøgen på jorden, ellers koster det...korrekt?
Næste gang:
efterår 2012

PL
Hvad med Biergarten Soi 7 i Suckumwitch Road? Wink

http://bangkoksuk...en-in.html

Nå, jeg har gravet lidt i hukommelsen for at finde noget specielt til jer to badegæster...

Ved du at der findes en jungle kun få kilometer fra Silom?

Det er Bang Kra Jao, og der arrangeres Bike Tours derude, prøv det!

http://www.bangko...ok_jungle/

Endvidere er et Dinner Cruise på Chao Phraya et must:

http://www.viator...-3685BKK38

Hvis i vil sejle op og ned af floden om dagen, så snup de hurtigtgående flodbusser, dem ved ABEKATTEN en masse om, og det kan han bidrage med hvis han får set/læst denne tråd.

Chinatown er også et besøg værd.

Et interessant område er selvfølgelig Wat Po, og hvis i kommer til området, så prøv at gå ned i nogle af de smalle Soi´s der ender ved flodbredden. Der ligger adskillige smukt renoverede gamle kineser-handelshuse der er lavet om til Boutique Hotels, og fancy Pasta joints m.m. En sen eftermiddag på en af de udvendige terrasser med udsigt til Wat Arun, en pastasalat, en kølig pils, eller hvidvin. Det bliver ikke bedre...Wink

God tur!

PL
Redigeret af PL d. 21/07-2010 20:20

rastloes
Cycle i Thailand gennem junglen... det må lige være sagen for min makker, som har kørt BMX i mange år... Tusind tak,PL. Det med dinner cruisen lyder egentlig også fristende, måske en touch for romantisk...hehe. Und der Biergarten ist Pflichtprogram.
(Forresten har du set den nye klip fra de tyske biografer. Det er i en vis grad noget hel andet, som der vises i Thai biograferne inden filmen starter...
http://www.youtub...LReOObc7Vo
)
Næste gang:
efterår 2012

PL
Dinner Cruise havde JEG også en del imod, indtil fruen fik mig hevet med, og det ER altså en oplevelse!

Maden er super, men især er oplevelsen af "byens lys" og alle templerne langs floden, samt Grand Palace der er smukt oplyst hele turen værd, prøv det!

PL

PS: For s.... den "Adolf" skuespiller er da skræmmende god, hva´?Big eyes
Redigeret af PL d. 21/07-2010 20:35

rastloes
Den der Biergarten ser da lidt atypisk ud må jeg da sige, PL. Sådan ser de ikke ud i Passau... det kan måske være at stedet er til de gamle krigsveteraner... Men Bierzelt-idyl opstår der ikke, PL.

Har du måske nogle shopping steder, som er anbefales værdi? Min personlig interesse er DVDer og thai Buddhas til lejligheden (plus elvfølgelig noget tøj til kæresten). Min makker interesser sig for elektronik og bil-gejl.

Pasta i Thailand skal afprøves. det lyder rigtig fornuftig til en sen eftermiddag.
Næste gang:
efterår 2012

rastloes
PL: "Tun Sie doch lieber etwas vernünftiges...spielen Sie mit dem Schäferhund...bauen Sie eine schöne Autobahn... oder maschieren Sie irgendwo ein...in die Kneipe, in die Oper...oder in nen Puff"...simpelthen bare griner. Skuespilleren hedder Christoph Maria Herbst.
Næste gang:
efterår 2012

rastloes
PL skrev:
Dinner Cruise havde JEG også en del imod, indtil fruen fik mig hevet med, og det ER altså en oplevelse!

Maden er super, men især er oplevelsen af "byens lys" og alle templerne langs floden, samt Grand Palace der er smukt oplyst hele turen værd, prøv det!

PL

PS: For s.... den "Adolf" skuespiller er da skræmmende god, hva´?Big eyes

http://www.youtub...re=related

Næste gang:
efterår 2012

PL
Pyh, shopping i Bangkok, hvor starter man?

Tjek den her, det er nok bedre:

http://www.bangko...opping.htm

Men ellers, elektronik/IT: Panthip Plaza, MBK, Fortune.

Hvad ved jeg om Biergartens? Da jeg boede i Würzburg var det jo Weinkellerei og "Hilau, Hilau" til Fasching!

Grin

PL

rastloes
PL skrev:
Pyh, shopping i Bangkok, hvor starter man?

Tjek den her, det er nok bedre:

http://www.bangko...opping.htm

Men ellers, elektronik/IT: Panthip Plaza, MBK, Fortune.

Hvad ved jeg om Biergartens? Da jeg boede i Würzburg var det jo Weinkellerei og "Hilau, Hilau" til Fasching!

Grin

PL

Jeg tænkte især på natmarkeder, som givetvis ikke er alt for kendt. De plejer være sjove at forhandle sig igennem.

Weinkeller er også hyggeligt. Især om sommeren når de forskellige Weinfestivaler kommer på banen. Bl.a. har der lige været en festival på den tyske Autobahn ved Essen. Man har spærret 10 km motorvej i forbindelse med at Essen er Kulturby 2010 og afholdte sammen med 2 millioner mennesker en fælles BBQ/Fest på selve Autobahnen med både stole, borde m.m. dagen og natten igennem.
Næste gang:
efterår 2012

natty
Fantastisk at man kan springe fra BKK, Pattya til Biergardens. Gab. Rastløs din kammerat bliver opkrævet mindst 100.000 tbh. hvis han smider cigaretten på fortovet. Så er han advaret Grin

PL
Hvor ligger Gab?

BvdrrrrrrBvdrrrrrrBvdrrrrrr

rastloes
natty skrev:
Fantastisk at man kan springe fra BKK, Pattya til Biergardens. Gab. Rastløs din kammerat bliver opkrævet mindst 100.000 tbh. hvis han smider cigaretten på fortovet. Så er han advaret Grin

Det betyder at man godt må ryge (ingen ryge forbud), men man bør ikke smide cigaretten på fortovet, da det ellers koster...Korrekt?
Næste gang:
efterår 2012

natty
PL skrev:
Hvor ligger Gab?

BvdrrrrrrBvdrrrrrrBvdrrrrrr

Kan ikke huske det, et sted mellem swinutchy og münchen haha

natty
rastloes skrev:
natty skrev:

Det betyder at man godt må ryge (ingen ryge forbud), men man bør ikke smide cigaretten på fortovet, da det ellers koster...Korrekt?

Hash cigaretter accepteres, men alm, cigarretter er et helvede.Nej joker, det er ganske enkelt, hvis der ikke er nogen askebægre på bordet, så ryger man ikke, Margrethe the 2 om igen. Og smid dem heller ikke sådan på gaden. En gaderist kan anbefales.

rastloes
natty skrev:
rastloes skrev:
natty skrev:

Hash cigaretter accepteres, men alm, cigarretter er et helvede.Nej joker, det er ganske enkelt, hvis der ikke er nogen askebægre på bordet, så ryger man ikke, Margrethe the 2 om igen. Og smid dem heller ikke sådan på gaden. En gaderist kan anbefales.

Okay, tusind tak for info. Min ven læste noget om rygeforbud og var hel bekymret. Har du måske en anelse om hvor man kan købe Prince cigaretter i BKK? eller måske et tip med hensyn til et Must, som man burde opleve i BKK?
Næste gang:
efterår 2012

natty
"Har du måske en anelse om hvor man kan købe Prince cigaretter i BKK?"

Ha ha nej det har jeg godt nok ikke, men mon ikke han kan leve uden, ellers er han da pisse irriterende.

sabai sabai
Hvad med en tur til Wat Traimitr, hvor den massive guld Buddha (5.5 tons) står ? .. forøvrigt ØK som fandt den !

Der er også en masse møgbeskidte kineser restuaranter i området som er en oplevelse værd.Wink

...

www.aerenlund.dk/thailand/golden_buddha.jpg

The Golden Buddha is officially titled Phra Phuttha Maha Suwan Patimakon, is the world's biggest solid gold statue (weighs 5.5 tons). It is located in in the temple of Wat Traimit, Bangkok (district of Samphanthawong, in Chinatown), Thailand.

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: