Se indlæg
Bankgaranti - RKI
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 16/07-2010 11:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Hej Jeg er ved at søge om visum til min kæreste men har fået afslag fra banken om at stille garanti fordi jeg er registreret i RKI. Må de det når nu der er penge på min konto til garantien? Eller findes der andre måder man kan få en garanti på? Evt. ved at oprette en fælles konto med et familiemedlem så mit navn stadig står på kontoen som de jo kræver ved US? |
|
|
hsn |
Lagt på d. 16/07-2010 11:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Det må de vel godt. Men kan ikke se formålet, hvis du har pengene. De kan låse pengene på en konto, og så opkræve dig for garantien. Men det er vel helt op til banken... |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 16/07-2010 11:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
hsn skrev: Det må de vel godt. Men kan ikke se formålet, hvis du har pengene. De kan låse pengene på en konto, og så opkræve dig for garantien. Men det er vel helt op til banken... Den tror jeg ikke der er nogen banker der vil gå med til når man er registreret i RKI. Men en anden løsning er du får en anden til at stille garantien. Det har før været skrevet om her på siden. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 16/07-2010 11:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Nu skal du jo passe på, hvis du ikke vil miste dine penge på kontoen, for du må jo ha noget udestående med nogen, som kan gøre krav til dig på dem. En anden person kan godt stille garantien for dig. Du skal huske at, der skal betales skat af gaver beløb over hvis størlse. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 16/07-2010 11:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Lige mine ord (næsten) Redigeret af Peder1968 d. 16/07-2010 11:32 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 16/07-2010 11:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Der må gives 58000 i skattefri beløb om året . Feks fra dig til din far eller mor.
Michael B Kristensen
|
|
|
hsn |
Lagt på d. 16/07-2010 12:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Peder1968 skrev: hsn skrev: Det må de vel godt. Men kan ikke se formålet, hvis du har pengene. De kan låse pengene på en konto, og så opkræve dig for garantien. Men det er vel helt op til banken... Den tror jeg ikke der er nogen banker der vil gå med til når man er registreret i RKI. Men en anden løsning er du får en anden til at stille garantien. Det har før været skrevet om her på siden. Jeg prøvede på at være upolitisk, da jeg sådan set er enig i holdningen. En garanti er en "kreditudvidelse", og det ønsker banker sjældent, når man er i RKI. |
|
|
HJB |
Lagt på d. 16/07-2010 12:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 71 |
Eller få en aftale med din(e) kreditor(e) om en fornuftg afdragsordning, mod at de sletter dig i RKI... blot en tanke Held og lykke |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 16/07-2010 13:03
|
Som jeg har fået fortalt af US så skal det være mig der stiller garantien over for min kæreste da det er mig der har inviteret hende her op. Er dette ikke korrekt? Jeg har en veninde der gerne vil lave garantien for mig i hendes navn. Men det kunne de ikke bruge ved US sådan som jeg kunne forstå på dem. Det er ikke umiddelbart muligt for mig at blive slettet af RKI da min gæld er opstået ved en lejlighed der er gået på tvang for nogle år siden da jeg har været indblandet i et større trafikuheld og derved været uarbejdsdygtig i en længere periode. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 16/07-2010 13:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Funnyboy skrev: Må de det når nu der er penge på min konto til garantien? En bank bestemmer jo selv hvem den vil gøre forretninger med. Selvfølgelig har det konsekvenser at være registreret i RKI. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 16/07-2010 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hvorfor ikke bare indfri din gæld og komme ud af RKI.. |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 16/07-2010 13:31
|
styx32 skrev: Hvorfor ikke bare indfri din gæld og komme ud af RKI.. Det er så mænd heller ikke fordi jeg ikke vil betale min gæld. Men det er bare lidt svært lige at trylle 1 mill. op af hatten. |
|
|
HJB |
Lagt på d. 16/07-2010 13:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 71 |
Funnyboy skrev: styx32 skrev: Hvorfor ikke bare indfri din gæld og komme ud af RKI.. Det er så mænd heller ikke fordi jeg ikke vil betale min gæld. Men det er bare lidt svært lige at trylle 1 mill. op af hatten. Tilgiv mig min grimme måde at spørge på..... hvis din økonomi er så elendig, at banken ikke vil hjælpe dig, hvad så med omkostningerne omkring at få hende herop (billet, forsikring, ect.) ? Derudover kommer der madvare (en Thai er bedre vant end vi er kostmæssigt), kan være en større udgiftpost end du regner med... Mit råd til dig... få styr på din økonomi, inden du måske sætter det hele over styr!!.... dettte er et venlig ment råd |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 16/07-2010 14:14
|
HJB skrev: Funnyboy skrev: styx32 skrev: Hvorfor ikke bare indfri din gæld og komme ud af RKI.. Det er så mænd heller ikke fordi jeg ikke vil betale min gæld. Men det er bare lidt svært lige at trylle 1 mill. op af hatten. Tilgiv mig min grimme måde at spørge på..... hvis din økonomi er så elendig, at banken ikke vil hjælpe dig, hvad så med omkostningerne omkring at få hende herop (billet, forsikring, ect.) ? Derudover kommer der madvare (en Thai er bedre vant end vi er kostmæssigt), kan være en større udgiftpost end du regner med... Mit råd til dig... få styr på din økonomi, inden du måske sætter det hele over styr!!.... dettte er et venlig ment råd Det er ikke fordi jeg ikke har styr på min økonomi. Alt er i den skønneste orden. Og jeg har også til hendes billet osv. Og jeg ved godt de er vant til bedre mad end vi er. Men nu er det jo ikke fordi jeg har en ubetalt telefonregning eller noget i den dur. Men jeg har som sagt være ude for et trafikuheld og i den forbindelse måtte lade min lejlighed gå på tvang. Så det er jo ikke fordi jeg ikke vil betale. Men det er lidt uoverskuelig at skulle ud og finde 1 million at betale. |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 16/07-2010 14:28
|
Jeg vil give HJB fuldstændig ret jeg har to jobs i øjeblikket for at få det hele til at hænge sammen jeg blev familiesammenført sidste år. og Thai piger er ikke billige i drift |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 16/07-2010 14:35
|
Du skal også regne med at der går længe inden hun er i job og kan sproget så du vil være på en indtægt i et stykke tid. det skal man også tage med i sine overvejelser inden man begynder og gifte sig og tage en pige helt herop til Danmark. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 16/07-2010 15:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Jeg kan ikke forstile mig, at banken ikke vil gå med til en garanti aftale, hvis der pengne står på hendes lukke konto, som garantier for garantien ellers er der jo andre banker. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 16/07-2010 17:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
styx32 skrev: Jeg vil give HJB fuldstændig ret jeg har to jobs i øjeblikket for at få det hele til at hænge sammen jeg blev familiesammenført sidste år. og Thai piger er ikke billige i drift Føj for den Styx...... Har dog altid sagt at Thaipiger ikke er de billigste i verden, men at du er nødsaget til at have 2 jobs..... det lyder sgu lidt for hårdt. Jeg forbliver single, og nøjes med længere ferieperioder i Thailand istedet..... he he Men hatten af for dig.... |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 16/07-2010 17:52
|
til Goldwing Jeg har kun to jobs indtil konen har fuldtid på sit job. så går jeg ned i tid igen.. men der er nu rart med penge til ferien også :-) |
|
|
dim |
Lagt på d. 16/07-2010 17:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Thaipiger behøver ikke være dyre i drift. Jeg sætter ihvertfald selv grænsen for økonomien Funnyboy - Surt med banken nbår du har pengene på kontoen. Desværre uanset hvad så er og bliver RKI en forhindring for alt hvad der har med økonomi at gøre, uanset om man har penge eller ej. P.S jeg rejser til Thailand ( That Phanom ) 31 juli - 25 august for at besøge min kæreste. Go´ sommer Jimmi Andersen
|
|
Spring til debat: |