Se indlæg
Premierminister vil fjerne demonstranter i Thailand
|
|
Asda |
Lagt på d. 03/05-2010 09:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
I Thailand siger premierminister Vajjajiva, at regeringen gør klar til at fjerne tusindvis af demonstranter fra hovedstaden Bangkok, hvor de har slået lejr. Konflikten i landet er gået i hårdknude efter næsten otte uger med protester og voldelige sammenstød, der har kostet mindst 27 livet. Premierministeren fortalte en gruppe udenlandske journalister, at han mener demonstranterne har fået tid til at forlade områderne, og at det kun er et spørgsmål om tid, før sikkerhedsstyrkerne rykker ind. Kilde http://www.dr.dk/...084852.htm ------------------------------------------------------------------------------------ Så er jeg bange for der kommer til at flyde blod igen |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 03/05-2010 10:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Endnu mere vold trods den såkaldt "demokratiske" Abhisit kunne løse alt ved at udskrive valg
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Asda |
Lagt på d. 03/05-2010 10:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
Hanuman skrev: Endnu mere vold trods den såkaldt "demokratiske" Abhisit kunne løse alt ved at udskrive valg Enig. Men lige som i Danmark vil de tabe dem der har magten lige nu. Derfor har de ikke travlt med at udskrive valg |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2010 10:22
|
Antal indlæg: 3779 |
Hanuman skrev: Endnu mere vold trods den såkaldt "demokratiske" Abhisit kunne løse alt ved at udskrive valg Det tror jeg ikke, når man ser hele situationen for oven og tilbage fra begyndensen af 2006.
Jeg kan ikke få øje på, hvorfor de røde eller de gule skulle opgive pga. endnu et valg. Hilsen, Robert |
|
|
Suk |
Lagt på d. 03/05-2010 10:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. Redigeret af Suk d. 03/05-2010 10:35 |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 03/05-2010 10:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Jamen det er jo en frygtelig sitioation at stå i for Thailand, alle kan åbenbart kun tabe eller? Hvis det udskrives valg bliver der så ro uanset hvem der vinder valget? Vil en af de 2 fløje acceptere et valgnederlag? For mig at se er der kun tabere uanset hvad der sker for uroen vil sikkert bare fortsætte efter et evt. valg Det er noget så frygteligt for Thailand og de dejlige mennesker, for det hele ender sikkert i noget frygteligt for dem, og hvad så? Militæret, valg og så forfra igen efter kort tid. Borgerkrig? Håber det virkeligt ikke. Hvad skal der til for at der bliver ro og stabilitet???? |
|
|
PL |
Lagt på d. 03/05-2010 14:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. Har du tænkt over de mulige konsekvenser for fastboende som dig selv? PAD og dermed Abhisit er ekstreme nationalister og nationalromantikere, der lever i selvbedraget om at Thailand ville være en mægtig nation hvis alle farang blev deporteret?! I deres optik er vi skyld i sædernes forfald, prostitutionen, drikkeriet, samt grimheden i by- og strandlivet, og endvidere var det jo også vores skyld at de gik fallit i 1997. Så jeg ville nok ikke sidde og heppe så inderligt fra sidelinien deroppe i Udon. Næh, i aften der vil jeg til bingo i Vibystan Centret, drikke et par Harboe pils, og fyre nogle grønne Cecil af, det er dansk kultur der rykker, he-he! Så kan de slås ligeså tosset som de vil i Bangkok. PL |
|
|
moon |
Lagt på d. 03/05-2010 14:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Nu er det jo ikke sværere end regeringen har ikke noget valg mere det kan jo ikke forsætte i en uendelghed på et tidspunkt må der siges STOP sørgeligt men sandt de dele af bangkok som er lammet er det SKU ikke sjovt at bo eller have forretning i NEJ det skal syoppes nu jo før jo bedre DE vil jo ikke stoppe selv og afvente et valg Jeg har tapt de sidste respekt efter episoden ved hospitalet Mvh Moon |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/05-2010 14:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
just talk, no action. men lad os nu se. det har staaet paa laenge nok. |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 03/05-2010 15:00
|
Robert Kronberg skrev: Det tror jeg ikke, når man ser hele situationen for oven og tilbage fra begyndensen af 2006.
Jeg kan ikke få øje på, hvorfor de røde eller de gule skulle opgive pga. endnu et valg. Hilsen, Robert Dét kan vi jo kun gisne om indtil videre, men jeg mener da til en hver tid at det er bedst at have en demokratisk valgt regering til at starte med.. Hvad der sker derefter kan vi af gode grunde ikke vide, men hvem end der ville vinde sådan et valg må jo være et resultat af flertallige stemmer og dermed den retmæssige regering og så har vi da i det mindste dét på plads One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
moon |
Lagt på d. 03/05-2010 15:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Enden bliver vel lige som det plejer militæret griber ind Militærkup ar jo en del af dagligdagen Er det ikke det 22 på 2 år hvis jeg husker ret JA alt er som det plejer med en kongelig velsignelse Det er jo ikk første og tro mig heller ikke sidste men så slipper vi også med alt det der med at slå falangerne ihjeld eller smide dem ud Ja det endr sikkert fredeligt igen (må man håbe) Mvh Mon |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 03/05-2010 15:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
hugoboerge skrev: ja allerede alt for meget snak fra den siddende regering - få ryddet de røde kriminelle elementer fra gaderne .
just talk, no action. men lad os nu se. det har staaet paa laenge nok. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
pee chang |
Lagt på d. 03/05-2010 16:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. Han er ved at træde i karater den kære PM, de gule har lige været i min svigersforældres by for at købe tilhænger til at demonstrer i BKK , 500 om dagen |
|
|
Suk |
Lagt på d. 03/05-2010 16:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Ja, det kan enhver jo komme og sige......
|
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 03/05-2010 16:15
|
pee chang skrev: Han er ved at træde i karater den kære PM, de gule har lige været i min svigersforældres by for at købe tilhænger til at demonstrer i BKK , 500 om dagen Der er nu ikke noget bedre end sande ildsjæle xD Gule som røde.. One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2010 16:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Sandt, Hanuman. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/05-2010 18:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Er lige kommet hjem efter at have været i Pratunam. Der var en masse politi på gaden, hvilket der ikke har været før. Der har også været underligt stille i et par dage nu...stilhed før stormen? |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 03/05-2010 18:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
moon skrev: Enden bliver vel lige som det plejer militæret griber ind Militærkup ar jo en del af dagligdagen Er det ikke det 22 på 2 år hvis jeg husker ret JA alt er som det plejer med en kongelig velsignelse Det er jo ikk første og tro mig heller ikke sidste men så slipper vi også med alt det der med at slå falangerne ihjeld eller smide dem ud Ja det endr sikkert fredeligt igen (må man håbe) Mvh Mon Ja' det ender det vil nok med , men hvilken del af militæret ? Den gule eller røde , del af militæret ? Og hvad med The Men In Black ? Et blodbad syntes uundgåeligt ....... [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
alf |
Lagt på d. 03/05-2010 18:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
jeg håber de kun skændes, så jeg kan komme hjem d. 20/5 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2010 18:22
|
Antal indlæg: 3779 |
Hanuman skrev: Robert Kronberg skrev: Det tror jeg ikke, når man ser hele situationen for oven og tilbage fra begyndensen af 2006.
Jeg kan ikke få øje på, hvorfor de røde eller de gule skulle opgive pga. endnu et valg. Hilsen, Robert Dét kan vi jo kun gisne om indtil videre, men jeg mener da til en hver tid at det er bedst at have en demokratisk valgt regering til at starte med.. Hvad der sker derefter kan vi af gode grunde ikke vide, men hvem end der ville vinde sådan et valg må jo være et resultat af flertallige stemmer og dermed den retmæssige regering og så har vi da i det mindste dét på plads Hej Hanuman, Hvorfor mener du, at han ikke er demokratisk valgt? Han er valgt på samme vis som Løkke. Hvis han ikke var demokratisk valgt, ville jeg være enige, men jeg kan ikke se, hvorfor han ikke er demokratisk valgt. Hilsden, Robert |
|
Spring til debat: |