Se indlæg
Thai Wannabee's
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 16/04-2010 19:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Nu er thaigifte dansker og andre Thailandsfarende jo kendt for at være royalister og Budister til udover fingerspidserne ! Næsten et hvert Dansk/Thai hjem , har selvføgelig billedere af den Thailandske konge og dronning , hængende på væggen ved siden af det lille Budda alter og det Thailandske flag! Når den Thailandske konge har fødselsdag , velfarter en stor del til diverse arrangementer selvføgelig iført lyserød eller gul skjorte , Budda-amulet og thai-tatoveringer ! Den Thailandske konge's fødselsdag , annonceres også her på siden flere uger i forvejen. ! Så det er med noget undren ! At der intet har været nævnt her på siden idag , vedrørende vores elskede Dronning Margrethe II 's 70 årige fødselsdag ! Så ... slip lige Shinga'en og sæt ris-skålen til side !! og rejs jeg op ! og lad sammen udråbe et ni foldigt leve for vores Dronning ! På Hofen's og (Tuborgen's vegne ! Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra Hurra [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 16/04-2010 19:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Nu er thaigifte dansker og andre Thailandsfarende jo kendt for at være royalister og Budister til udover fingerspidserne ! Næsten et hvert Dansk/Thai hjem , har selvføgelig billedere af den Thailandske konge og dronning , hængende på væggen ved siden af det lille Budda alter og det Thailandske flag! næh nej unge mand det er ikke alle der taber fatningen, bare fordi hun har en brun røv..... Men jo du har da ret nogen gange undres man.... |
|
|
PL |
Lagt på d. 16/04-2010 19:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Godt initiv! Tillykke Margrethe, og bare bliv ved med pulseriet, og den usunde livsstil med "Fois Gras" og andre franske delikatesser, host-host! PL |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2010 19:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Det er det sidste jeg ville gøre at råbe hurra for en som har være forsøget at den danske stat i 70 år og hende fanmille. Jeg så hele at hun gik af og vi nedlagt det danske kongehus. Jeg er og bliver modstander af kongehuset. PS Her i huset har vi ikke nogen billedere af den Thailandske konge og dronning , hængende på væggen, og vi få det hele aldrig Redigeret af thaikurt1 d. 16/04-2010 19:33 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/04-2010 20:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kunne ikke kere mig mindre om hverken den thailandske eller den danske kongefamilie. Snyltere alle til hobe, tilmed hævet over loven og skattefrie. Fuldstændig uforenelige med et demokrati, anno 2010. Middelalderlig institution, som de uvaskede masser og de indsmiskende, leflende og håbefulde hangarounds kan gøre knæfald for. Hvem sagde kejserens nye klæder? Bastille-dagen, way to go. Redigeret af rinpoche d. 16/04-2010 20:09 |
|
|
PL |
Lagt på d. 16/04-2010 22:16
|
For s.... du skyder da med skarpt idag, hva'?! Den gik nok ikke i et Thai-forum. Jo, de er da aldeles overflødige, men hovedparten af børn, dyr og kvinder kan slet ikke undvære dem! Noget helt andet med os mennesker, ikke? En anden vigtig ting er det psykologiske fænomen kaldet arketyper (C.G. Jung). Iflg. ham tyder det på at disse kongelige figurer har en eller anden mystisk dragende, men også healende funktion i vore drømme, og dermed også i det ydre liv. Jung taler også om projektioner, og for dælen da hvor vi nyder at projicere, både alt det lort vi ikke gider i os selv, samt de indre skjulte drømme om at vi alle er prinser og prinsesser! I Thailand går man så helt til yderligheder, der er majestæten jo intet mindre end en guddommelig inkarnation, og det er et emne der kan være forbundet med livsfare at diskutere i LOS, så jeg stopper her, inden jeg kommer for godt igang. PL Redigeret af PL d. 16/04-2010 22:22 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/04-2010 22:53
|
En anden vigtig ting er det psykologiske fænomen kaldet arketyper (C.G. Jung). Iflg. ham tyder det på at disse kongelige figurer har en eller anden mystisk dragende, men også healende funktion i vore drømme, og dermed også i det ydre liv. Kom han med den konklusion mens han bappede på sin bong, eller var han bare overbevist om, at hans psykedeliske billeder gjaldt for alle andre også? Der kan du bare se, jeg kan også lave en hurtig sammenflikket analyse på Gustav. Jeg kan end ikke begynde at genkende hans projicering end ikke i mine drømme, som jeg har en meget klar bevidsthed om. Rent faktisk skriver jeg dem lejlighedsvis ned, for de har det med at forsvinder når jeg vågner. I årevis har jeg drømt om en kæmpestor grotte forbundet med havet beliggende i Indonesien, Sumatra. Ved ikke hvor det kommer fra. Denne grotte har et fabelagtigt lys kommende ind foroven fra et sammenstyrtet loft. Den er som sagt kæmpestor og befolket af de mest fantastiske fisk og koraller. Min projicering består udelukkende af at svæve blandt disse fantastiske skabninger. Hver gang jeg vågner efter at "have været der" vågner jeg med en fantastisk "ahh oplevelse". OG føler mig fantastisk rekonstitueret. Jeg er bange for at mit mentale helbred er helt ude på et sidespor. Som de sagde i filmen: Analyze that, Jung. Ingen disrespekt til dig, PL. men det ved du også godt. Jeg siger bare, at der ikke er nogle løse formler til at afkode personer. |
|
|
PL |
Lagt på d. 16/04-2010 23:10
|
Yep, enig.. Men vi famler jo i mørke gør vi ikke? Du er dog en Rinpoche: Rinpoche or Rimpoche (Tibetan: རིན་པོ་ཆེ་; Wylie: rin po che; IPA: [ring2;potʃe]) is an honorific used in Tibetan Buddhism. It literally means "precious one".[1] PL |
|
|
vandango |
Lagt på d. 16/04-2010 23:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
PL skrev: En anden vigtig ting er det psykologiske fænomen kaldet arketyper (C.G. Jung). Iflg. ham tyder det på at disse kongelige figurer har en eller anden mystisk dragende, men også healende funktion i vore drømme, og dermed også i det ydre liv. Jung taler også om projektioner, og for dælen da hvor vi nyder at projicere, både alt det lort vi ikke gider i os selv, samt de indre skjulte drømme om at vi alle er prinser og prinsesser! PL Denne her gang har du sgu overgået dig selv, var ikke klar over at der var en psykolog glemt eller gemt i dig, er nemlig helt med. Jeg drømmer nemlig også om kongelige figurer. Jeg er prinsen på den hvide hest, og det er mine prinsesser. [img]http://www.thailandnightlife.net/Thai%20Girls.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/04-2010 23:21
|
haha, You are da man, vandango |
|
|
PL |
Lagt på d. 16/04-2010 23:25
|
Har-har! Det har jeg da vidst om dig meget længe, du lever drømmen/mareridtet ud i i Pattaya! Hvis nu Walt Disney ikke havde været så s....s effektiv til at holde sine indre dæmoner i kontrol ved at projicere sine indre vilde våde drømme ud i en kæk Mickey Mouse, en Minni på helium og en rapand uden bukser, så ku' det ha' været interessant hvis han havde lavet et "Pattaya Disney Land" - altså den totalt modsatte version af glansbilledet... Hold k... hvor jegvrøvler, gonat! PL Redigeret af PL d. 16/04-2010 23:27 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 16/04-2010 23:29
|
Sov godt PL, er lige kommet hjem fra en hård vagt, går også snart i seng, men først en smule snabelvand til at falde lidt ned på. |
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 17/04-2010 19:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Thaikurt1 skrev: Det er det sidste jeg ville gøre at råbe hurra for en som har være forsøget at den danske stat i 70 år og hende fanmille. Er det 40 % af alle danskere som er på overførselsindkomst? Ligesom Dronningen :-D |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 17/04-2010 20:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
[quote]Thaikurt1 skrev: Det er det sidste jeg ville gøre at råbe hurra for en som har være forsøget at den danske stat i 70 år og hende fanmille. Også når pensionen , går ind på Thaikontoen ? Jeg så hele at hun gik af og vi nedlagt det danske kongehus. Også førtidspensionen ? Jeg er og bliver modstander af kongehuset. PS Her i huset har vi ikke nogen billedere af den Thailandske konge og dronning , hængende på væggen, og vi få det hele aldrig Men måske et billede af "lønseddelen " der hænger ved siden af Dannebrog ? [quote][ [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/04-2010 02:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jeg citere:Nu er thaigifte dansker og andre Thailandsfarende jo kendt for at være royalister og Budister til udover fingerspidserne ! [url][/url] Jeg er buddist, men det har intet med Thailand at gøre! Jeg har lært meget af at opholde mig i templer i længere tidere, både i Thailand og og Kina! Buddisme er ikke en releigion, men en livsfilosofi! At man så har et billede af kongen hængene gør ikke en til "Thaiwannabe" Det er respekt for det Thaier står for. Så kan man være enig eller ikke, men "Thaiwannebe" Bliver jeg aldrig. Jeg er dansker men jeg vil stadigvæk vise respekt overfor dem jeg elsker! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 18/04-2010 02:22
|
Jeg er ikke født til at modtage overførselsindkomst som de kongelig. Men har måde arbejde den stor del af mit liv og derefter har jeg modtaget førtidspensionen i modsætning til den kongelig fanmilen som har modtaget det for den dag de blev født. Hvis du tro der er noget at råbe hurra når jeg modtager min førtidspensionen. så må du tro om. Så vidt jeg jeg ved er der ingen parti som har det på deres valgprogram at man skal indlæge muligheden for at få førtidspensionen. Jeg har ingen Dannebrog hele ikke den lille havfru i huset. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 18/04-2010 02:40
|
Noisnabo[ Er det 40 % af alle danskere som er på overførselsindkomst? Når du skriver at det skulle være 40 % som modtage overførselsindkomst Har du så tænk på hvor mange indvandrere og/eller efterkommere af indvandrere der i forhold til danskerne modtage overførselsindkomst uden nogen sinde haft et arbejder. I de ghetto. hvor der bo indvandrere er flertallet på overførselsindkomst i forhold til danskerne |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/04-2010 03:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Thaikurt1 skrev: Noisnabo[ Er det 40 % af alle danskere som er på overførselsindkomst? Når du skriver at det skulle være 40 % som modtage overførselsindkomst Har du så tænk på hvor mange indvandrere og/eller efterkommere af indvandrere der i forhold til danskerne modtage overførselsindkomst uden nogen sinde haft et arbejder. I de ghetto. hvor der bo indvandrere er flertallet på overførselsindkomst i forhold til danskerne Det har da intet at gøre med Thailand. |
|
|
Suk |
Lagt på d. 18/04-2010 03:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Har man en phra i en kaede om halsen er man en wanabee, har man Danebrog i sit hjem, saa er man en underlig fisk................Det er ikke nemt...... Jeg har baade og, saa den er da helt gal med mig, jeg begynder saa smaat at forstaa hvorfor jeg faar pension. Hva' bilder jeg mig ind. ps. Har ioevrigt vaeret saa fraek og uforskammet, at jeg har set dronningens foedselsdag paa net-tv......... Sender hermed en blaa DAISY til alle. Redigeret af Suk d. 18/04-2010 03:30 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 18/04-2010 03:37
|
Suk skrev: Har man en phra i en kaede om halsen er man en wanabee, har man Danebrog i sit hjem, saa er man en underlig fisk................Det er ikke nemt...... Jeg har baade og, saa den er da helt gal med mig, jeg begynder saa smaat at forstaa hvorfor jeg faar pension. Hva' bilder jeg mig ind. Du bilder dig ikke en skid ind SUK. Ud fra din situation, har du skabt et liv som giver dig den største glæde i livet. Respekt for det, tænk på alle derhjemme der ikke har balls til at turde hvad du har gjort, at kaste sig ud og fundamentalt ændre sit liv, tusinder af kilometer hjemmefra. Jeg håber at jeg selv en dag, tør at hoppe på vognen. |
|
Spring til debat: |