Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Visa runners
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 26/07-2005 04:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
hejsa ! synes lige jeg ville oplyse om, at grænsen til Laos er lukket til og med 30/7 P.G.A. en kongres ! Så hvis der er nogen der havde planlagt Visa-run i Vientiane, så må det vente til efter denne dato ! her er et tlf. nummer folk kan ringe på hvis de vil være helt sikre på at grænsen er genåbnet. 042-420244 dette kan selvfølgelig også bruges senere Redigeret af commandertorp d. 26/07-2005 04:51 Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 03/08-2005 17:01
|
Jeg er fra flere sider blevet opfordret til at poste lidt mere info om visa-runs til Vientiane, så jeg tog mig tid til at notere et par småting da vi var afsted først på ugen ;D Visa Run Vientiane: Thai grænsekontrol (Nong Khai) Tlf: 042-420244 Bus til Grænsekontrolpost Nong Khai 10-20 Tbht afhængig af tidspunkt VISA fee Laos: 30 US$ (1500 Tbht) (31 US$ efter 10 pm og i weekender ) Entry fee 10 Tbht for pas og 50 Tbht for Thailandsk Grænsepas Tuk Tuk til Vientiane 150 Tbht Thailandske ambassade i Laos: ( åbner 8.00 am Man - Fre) Visaansøgning lukker Kl. 10.00 AM Modtag Visa efter 1 arbejdsdag mellem Kl. 1.00 og 3.00 PM Pris: 1000 Tbht ( Husk at gemme kviteringen da det er den der viser hvilket pas der er dit ! ) Medbringes ved ansøgning: Pas, 2 billeder, Kopier af billedside og Laos Visa fra pas, kuglepen, evt. læge-papire ( Stærk receptpligtig medicin og lignende) 20000 Thai Baht ( HVIS de nu skulle finde på at chekke det i tolden på vej tilbage ! ) Det skal lige siges at der ikke er faens mange ATM-automater i Laos, og endvidere er de Laotiske Kip ikke verdens stærkeste valuta ! - så har du ikke selv dine Thai-Baht med dig, så kan du godt få en del problemer med at fremskaffe de 20000, Tbht i Vientiane !!! Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 03/08-2005 18:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
???? Naermere oplysninger soeges.... Hvad skal i til Vientiane efter? Man kan tage bussen over broen og gaa rundt om bygningen og tage bussen tilbage til Nong Khai med det samme og faar et nyt visa, 90 dage og det koster ikke noget Det tager max en time eller to Saadan var det foer men maaske er reglerne aendret Desvaerre kan vi ikke faa gode raad fra http://www.danish... da Kaj desvaerre ikke mere er i Nong Khai Jeg er ikke paa visarun mere saa jeg er ikke helt opdateret Redigeret af MisterM d. 03/08-2005 19:01 |
|
|
Lagt på d. 03/08-2005 20:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hvad skal man i vientiane spørges der, det samme som i pattaya vel sagtens. her er de bare lidt billigere med og uden tap. og så kan man så skaffe sig 30 extra dage i thailand ved samme lejlighed. wilfred |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 03/08-2005 21:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Kære alle seriøse brugere af dette smaddergode forum Jeg fornemmer nogle helt nye indlæg med en negativ ladning, som kan starte en ny brand. Det er ikke det værd. Ignorér dem og lad os få nogle af de gode debatter/meninger/gode råd/ideer og meget mere, som der heldigvis er masser af her. Positive hilsener Bjarne |
|
|
Lagt på d. 03/08-2005 23:14
|
|
du har ret bjarne lad os få en god debat omkring de faktiske forhold og hvad der rør sig her på denne side. ikke mindst omkring disse stereotype forestillinger om disse henrivende sexet kvinder som finder vej til dette kolde nord, i søgen efter ussel mamun wilfred |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 04/08-2005 02:01
|
Antal indlæg: 1145 |
Vill det ikke vaere en ide at tage commandertorp's informationer til efterretning og undlade at komme med dumsmarte bemerkninger. Maaske er det ment som en morsomhed, men det er nu den maade at siden bliver oedelagt paa. Mr.M Dert visa man daar kommer helt an paa hvilket visa man har i forvejen. Er det et tourist visa er det kun 30 dage. Et non imi giver 90 dage. Det commandertorp taler om er et nyt visa og det skal soeges paa ambassaden. Det du taler om er et visa med multy entry eller et almindeligt tourist udstedt ved inrejse, og der er det nok at gaa frem og tilbage. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 04/08-2005 06:01
|
nu er der jo en del forskel på visa i Thailand ! Jeg kunne ikke få mere end 3 mnd. da jeg først kom her, og dettwe 3 mnd. visa skal jeg have fornyet på en ambassade/konsulat udenfor Thailand hver 3 mnd. Så jeg vil da sætte pris på at have Visa til et år eller mere af gangen ! Men da dette hidtil ikke har kunnet lade sig gøre må jeg "Nøjes" med det jeg kan få ! - Og jeg må venligst gøre opmærksom på at der var folk der opfordrede mig til at poste disse oplysninger ! Men jeg skal da gerne lade være med at følge sådanne opfordringer igen !!! GRRRRRRRR !!!!! Commandertorp
|
|
John |
Lagt på d. 04/08-2005 06:18
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Bjarne skrev: Kære alle seriøse brugere af dette smaddergode forum Jeg fornemmer nogle helt nye indlæg med en negativ ladning, som kan starte en ny brand. Det er ikke det værd. Ignorér dem og lad os få nogle af de gode debatter/meninger/gode råd/ideer og meget mere, som der heldigvis er masser af her. Positive hilsener Bjarne Jeg vil gerne slutte op om Bjarnes indlæg. Commandertorpog Clyde jeg syntes jeres indlæg er helt fine, jeg er sikker på at vi er mange der gerne vil vide mere om visa problematikken. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
MisterM |
Lagt på d. 04/08-2005 07:23
|
clydehaumann skrev: Vill det ikke vaere en ide at tage commandertorp's informationer til efterretning og undlade at komme med dumsmarte bemerkninger. Maaske er det ment som en morsomhed, men det er nu den maade at siden bliver oedelagt paa. Mr.M Dert visa man daar kommer helt an paa hvilket visa man har i forvejen. Er det et tourist visa er det kun 30 dage. Et non imi giver 90 dage. Det commandertorp taler om er et nyt visa og det skal soeges paa ambassaden. Det du taler om er et visa med multy entry eller et almindeligt tourist udstedt ved inrejse, og der er det nok at gaa frem og tilbage. Jo Clyde du har ret Det var ikke ment som en morsomhed men jeg fik ikke det hele med Derfor var der ???? i starten Det samme kan goeres i Masai uden problemer Et visa til Burma koster kun 300 THB for falanger Her spoerger immigrationen oven i koebet om man skal stemples ud og ind igen Chong Mek er samme men man skal stoppe i Phibun hvor imigrationkontoret ligger. Her spoerger myndighederne om de ikke skal give en extention i stedet Ved Chong Mek kan man gaa direkte ind i og ud af Laos og et 1 dags visa koster 10 THB for falanger Hvor laenge det gaar ved jeg ikke da de i oejeblikket er ved at opfoerer en rigtig immigrant- og told bygning Jeg har aldrig vist pas eller blevet chekket Hvis en extention er nok kan det goeres i Bangkok eller paa naermeste immigrations kontor Jeg kan anbefale de lokale immigrations kontorer da de er smaa og du let bliver en 'kendt' person og der er ingen spoergsmaal, kun de normale formularer og dem udfylder de ofte for dig En sidste ting. En amerikansk statsborger jeg kender var i Vientiane for at soege et 1 aars visa da han er gift her. Det var uden resultat saa han floeg til Hawai og fik hans 1 aars visa uden problemer. Det er vores indtryk at det er meget vanskeligt for falanger at faa 1 aars visa i Vientiane ...og paa andre Thailandske ambasader i SE Asien. Det faas bedst i hjemlandet Redigeret af MisterM d. 04/08-2005 07:35 |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 04/08-2005 07:58
|
Mr. M Det var nu ikke dit indlaeg jeg siftede til, men indlaeget om hvad man skal i Vientiane. I oevrigt kan du ikke faa et stempel i dit pas hvis du krydser til Laos uden for en officiel overgang. Du kunne endda oebe ind i besver med at komme tilbage, selv om sansynligheden dog ikke er serlig stor. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 04/08-2005 10:51
|
clydehaumann skrev: Mr. M Det var nu ikke dit indlaeg jeg siftede til, men indlaeget om hvad man skal i Vientiane. I oevrigt kan du ikke faa et stempel i dit pas hvis du krydser til Laos uden for en officiel overgang. Du kunne endda oebe ind i besver med at komme tilbage, selv om sansynligheden dog ikke er serlig stor. Det var nu ikke dit indlaeg jeg siftede til, men indlaeget om hvad man skal i Vientiane. Jeg vil gerne spoerge om der nogen her der kender til danskere som har faaet 1 aars visa i Vientiane.???? Vientiane er kun en noed loesning til ca 3 mdr Du har igen stort set ret men f. eks i Masai spoerger immigrationen om det kun er et 1 dags besoeg eller om man skal stemples ud for at forny sit visa Chong Meg er er en officiel overgang selvom det i oejeblikket naesten kun er en 'havelaage' For faa aar siden stod de thailandske myndigheder ved graensen og advarede falanger at tage til Laos hvis de mente at der kunne opstaa problemer med at komme tilbage, en god service Husk at der tales lao og at der er livlig trafik paa begge sider Thailaenderne ved godt hvad der foregaar i Laos Jeg har vaeret i Cambodia paa et 1 dags visa via Chong Meg Nogle bekendte havde koebt nogle grunde hvor de vil bygge et turistresort Det var en dejlig og meget smuk tur Og ingen problemer Redigeret af MisterM d. 04/08-2005 11:04 |
|
|
Lagt på d. 04/08-2005 11:11
|
|
i cambodia er de også billige, specielt i phnom penh oppe ved k11 wilfred |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 04/08-2005 12:29
|
Wilfred vil du have noget imod at aabne en ny traad med dit intetsigende pjat. Dette traad handler om visaruns og intet andet. Tak skal du have, det var meget venligt af dig.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
MisterM |
Lagt på d. 04/08-2005 16:35
|
Wilfred skrev: i cambodia er de også billige, specielt i phnom penh oppe ved k11 wilfred Jeg ved slet ikke hvad du mener Hvad er k11 Jeg synes ogsaa at du boer skifte traad |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/08-2005 17:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hej MM, Det taler til din fordel at du ikke kender dette berygtede etablissement, berygtet pga mindreårige piger. Tak for opdateringen Commandertorp rinpoche |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 06/08-2005 11:49
|
Mindreårige piger interesserer mig slet ikke Men en voksen pige med former som en sportsvogn med gode 'forlygter' og en flot fransk Pariserbagdel banker mit hjerte Hvis maalene for forlygter og bagdel er omkring 100-50-90 cm, ja saa kan jeg faa min lille gearstang op i hoejeste gear |
|
|
John |
Lagt på d. 06/08-2005 12:12
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
De mål er der ikke stor sansynlighed for at du finder på en Thai, så kør du bare med automatgear John john@dansk-thai.dk
|
|
|
MisterM |
Lagt på d. 06/08-2005 12:29
|
John skrev: De mål er der ikke stor sansynlighed for at du finder på en Thai, så kør du bare med automatgear John Jeg tror gerne at du ikke kender nogen naar du siger det Men jeg kender flere af denne type Ikke for at fornaerme nogen men generalt er det kun 'gamle' og brugte piger man finder i Pattaya Men de er da ogsaa gode nok |
|
|
jesper_dk |
Lagt på d. 18/08-2005 21:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
Helt præcis,hvad og hvor er det best og billigste at "lave visa-runs når man bor i Pattaya for 1 mdr ad gangen" 20.000 bath lyder dyrt. Jesper_dk |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |