Se indlæg
 Udskriv debat
En sød Thai pige under 30?
jager
så kommer vi til traditionerne, som clyde så rigtigt skriver, thai pigerne går i deres boutyshoper flere gange om ugen og for vasket hår ordnet negle osv. dette er en tradition de skal stoppe, de køber ganske rigtigt tøj næsten dagligt, de forlader hele deres eksistengrundlag i håb om et meget bedre liv rejser de her op, til hvad, en mand der ikke vil holde bryllup, eller en der ikke lige en gang om måneden kan tage med i tempel, jeg siger bare skam jer. hvis du gifter dig i landsbyen med fest for alle beboerne og munke og hele svineriet så betaler du også sin sod, elleres vil din kone ikke holde festen, for alle i byen vil se ned på hende hvis der ikke bliver lagt et beløb, jeg lagde selv 20.000, jeg forstår ikke hvorfor i er gift med en thai men samtidig vil i ikke acceptere deres traditioner, hvis i abselut ville holde fast på de danske traditioner ville det nok være bedst at gifte sig med en dansk kvinde.

jager

Hejsa Jager
Ja hver sin lyst,
jeg vil da gerne med i tempel i dragør,der er god gratis mad,
men min kone gider ikke tage derud

så ÆV ingen gratis mad til bamsen

SJovt ingen i min kones landsby ser ned på hende

JA jeg er gift med en thai pige fordi jeg forelskede mig i hende
det er vel logisk at det er derfor man er gift med en thai

Jeg var ikke derude og købe en brud,
Jeg accepterer deres traditioner, men jeg behøver ikke følge dem fordi jeg accepterer dem.

Og hvis jeg før jeg tog til thailand, havde forelsket mig i en dansk pige, ja så var jeg sikkert blevet dansk gift igen

bamsen

latour82
Jager hvorfor gå i et Thaitempel fordi man er gift med en Thai, når man ikke engang gider at gå i en Dansk kirke?

Det vil da være rent hykleri.

Niels

surin999
clydehaumann skrev:
Hej Surin.
Jeg lever ikke under en osteklokke, men det tror jeg du goer. Det Thailand jeg kaender er Thailand i alle sociale lag og ikke et Thailand man faar at se naar man en gang imellem kommer paa besoeg. Du har ret i at mange sexuelle afskygninger her tollereres ud fra den budistiske tankergang lev og lad leve, men det er ikke ens betydende med at det er normen af hvad der forventes i det Thailandske samfund.
Det jeg forsoegte at faa en snak igang om er hvorfor der er det oenske om at ens kone absolut skal vaere Thai. Hvad er det for en forestilling man har der goer at man tror Thaier er saa forskellige fra andre. Er det mandeblades forkvaklesde fremstilling af Thailandske kvinder som vaerende opdraget til at deres eneste virke paa denne jord boer vaere at opvarte maend.
Mr. M skrev at Pathaya ikke er Thailand. Jeg vis gerne rette det til at Thailand ikke er Pathaya.
Surin jeg ved ikke hvilket Thailand du kender, men det Thailanf jeg kender er det Thailand Thaier arbejder og lever i De boeger og film Thaier skriver og laver. De problemer foreldre til boern kommer til skolen med og kvad der nu ellers sker dagligt i det samfund jeg lever i.
Skulle du komme denne vej er du velkommen til at komme forbi og se mit Thailanf. Bare send en mail foerst.

hej clyde tak for invitationen
som i tidligere diskutioner hvor du har fortalt om skole udgifter lomme penge til børn og thai indtægter så har du også i denne sammenhæng en anden oplevelse af thailand end den vi der har vores gang ude på landet har.
Surin er død længe leve Surin999

xxxx
Clyde lever bare en isoleret liv i bangkoks asfalt jungle..

Det er da bevist mange gange efterhånden.. Grin
Man skulle bestemt ikke tro han arbejdede med undervisning..

Hejsa
Ja hvorfor er i sådan efter clyde.

Jeg fatter ikke at du gider prøve at hjælpe os clyde, og
spille din tid på at fortælle os flere gode ting
Men jeg er glad for at du gider. Smile
bamsen
Redigeret af d. 21/07-2005 16:52

John
Hejsa

Selvom jeg har min gang på landet 2 til 3 gange om året kan jeg da godt genkende meget af det Clyde skriver, der er også noget jeg ikke kan genkende, men det gør det da ikke automatisk forkert - jeg syntes tværtimod det er rart at få nogle oplysninger som man ikke kender iforvejen.

Engang imellem får jeg den opfattelse at nogle medlemmer tror at de har eneret på at vide alt om Thailand, og hvis der skulle være en der har en anden opfattelse ja så et det legalt at sige at manden lever i en osteklokke eller lever et isoleret liv i bangkoks asfalt jungle.
Clyde ser bare tingene fra en vinkel i ikke kender, det er jo ikke ensbetydene med at han ikke har ret.
Thailand er så stort et land at det der er rigtigt i den ene ende er forkert i den anden ende, og ikke engang Thaierne selv, kan finde ud af det.

Om Pattya er Thailand eller Thailand er Pattaya, det kommer vel an på øjnene der ser.Cool

Så kære debat deltagere prøv at åbne jeres sind lidt op, måske kan vi alle lærer noget nyt.GrinGrin

JohnGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Hejsa John
Ja det er nemlig rigtigt,alle kan lære om thailand
især os faranger
Jeg er vild pattaya, og er ved at åbne øjnene for bangkok
Som jeg bedre og bedre kan li, i starten kunne jeg ikke fordrage bangkok
rejsebamsen

Mictho
le-si skrev:
Clyde lever bare en isoleret liv i bangkoks asfalt jungle..

Det er da bevist mange gange efterhånden.. Grin
Man skulle bestemt ikke tro han arbejdede med undervisning..

Det er synd at folk kommer med sådanne latterlige kommentarer, når nu Clyde giver så meget god information fra en anden vinkel end flertallet herinde. Enig eller uenig betyder vel ikke at man skal svine folk til personligt.

clydehaumann
Hej Le-Si.
Nej jeg lever ikke i en asfalt jungle, men i en pulserende storby blandt folk af alle samdundslag som jeg moeder og taler med dagligt. At jeg bor i Bkk betyder fog ikke at jeg ikke kender livet uden for Bangkok. I de efterhaanden mange aar jeg har boet her har jeg rejst over det meste af landet, enten i forbindelse med mit arbejde eller som " tourist". Jeg goer det altid til et maal at tale med folk hvorend jeg kommer for at laere om deres hverdag og hvad der ellers roerer sig i deres samfund. Jeg taler Thai og Laotisk flydende og de der kender mig vil kunne fortelle dig at ingen vil kunne hoere paa mit sprog at jeg ikke er Thai.
Det goer den forskel at hvad jeg faar at vide og bliver fortalt ikke foerst er blevet oversat til et ofte daarligt vestligt sprogbrug. Selvfoelgeligt ser jeg Thailand med andre oegne, da jeg er en del af det.
Surin taler om skolepenge, lommepemge og hvad ved jeg. Hvad jeg i sin tid forsoegte paa at faa fremfoert var at jeg mener at har man giftet jeg med en Thai der har boern er det vel rimligt at man ofrer lidt paa at disse boern faar en rimlig uddannelse. Lader man dem fortsette i den lille landsby skole er det selvfoelgeligt gratis, men fremtiden for disse boern bliver ogsaa derefter med mindre de er utroligt begavede. Lommepenge: Ja selvfoelgeligt kan en fattig landarbejder ikke give sine boern mere end et parr Baht i lommepenge, men der er vel ingen her paa siden der er fattige landarbejdere. Maaske lidt uden for nummer, men der var en der i en helt anden sammenheng skrev at hans kone tjente 140 DKR i timen. Weii det er nu en gang ca 900 Baht eller 7200 for en fags arbejde. Nu ved jeg ikke om det er normalt og det er ogsaa ligemeget for ingen fattig Thai vil kunne forstaa at med en saadan indtegt at man ikke vil hjelpe lidt til. Ting ude paa landet koster nu engang det samme og ofte lidt mere for visse ting ude paa landet.
Det der fik mig til at skrive det foerst indlaeg i denne traad var at jeg ikke forstaar at man absolut vil have en Thai kone. Hvorfor ikke bare en kone? Hvilke forestillinger har man?
Flytter en Thai til Danmark skal denne selvfoelgrligt laere at leve i og respektere det Danske samfund, det samme goer sig geldende for Danske der flytter her ud. Dette betyder ikke at man skifter religion og nationalitet, men at man deltager aktivt i det samfund man lever i og proever at bidrage til det saa meget som muligt.
Jeg laeser indlaeg der siger at Thaier snyder og bedrager og er fulde af loegn og ofte siger de samme mennesker at de vil flytte herud naar de bliver gamle. Maaske er det mig der er lidt langsom i opfattelsen, men jeg fatter det ikke.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
MisterM
Surin Skrev:

Pattaya er ikke lige stedet for mig men jeg har da fuld forståelse for dem der elsker stedet hver sin smag misterm

men at man som dig kan prale af at leve livet med ludere i bangkok for derefter at svine pattaya til ?? hvad er foreskellen ?? men nogle bliver vel hellige på deres gamle dage. Går du også i kirke nu ??

Nej jeg er ikke blevet hellig paa mine gamle dageGrin Og jeg mindes min ungdom med glaede idet jeg var ugift og havde lyst til at proeve det mesteGrin Singapore, Thailand, Hongkong, Taiwan, Korea og Japan var spaendende stederGrin Alle steder kun man moede baade gode og daarlige pigerGrin

Jeg er protestant som de fleste danskere.Grin Jeg gaar ikke i kirke som de fleste danskere.Grin I Danmark var jeg kun i kirken hvis familie eller gode venner havde barnedaab, konfirmation, bryllup eller begravelseFrown
Det samme i Thailand. Naar nogle skal giftes eller doer og familien inviterer mig til templet kommer jeg gerne naar jeg kender vedkommende.Smile Efter cermonien har jeg ofte afleveret et fotoalbum til enken eller enkemandenFrown Nogen har vaeret meget fattige men naar jeg ser hvor taknemmelige de er og ser at de kniber en taare fordi de har mistet en de har levet sammen med i maaske 50 aar er det betaling nok for migSmile

Surin vi har nok en forskellig moralGrin

surin999 skrev:

ja der er desværre mange der fornægter at de har fundet konen i en bar hvor hun arbejde som luder
og der er mange der lever med skyklapper på og lader konen feste spille osv. imens de selv sidder hjemme og betaler, passer børn og hjem MEN ve den der bare tør løfte lidt af skyklappen

Jeg har lyst til at spoerge dig om det ikke er dig der skal loefte lidt af Skyklappen siden du stadig er saa hissigGrin

danoy
Jeg syntes det er trist at der er så stor uoverensstemmelse her, vi har sansynligvis alle vores helt private betrangtning af livet i Thailand samt at vi nok alle syntes at netop vores søde kone, hustru, kæreste eller hvad det nu er, måtte være verdens bedste, hvorfor skulle vi ellers have rejst til verdens ende for at finde hende, lad os dog respektere dem, hvad enten de har været dit eller dat, vi er alle forskellige, lad os så glædes over at vi har en fælles interesse, der er da problemer nok i hverdagen, så undskyld mig lige, jeg hæver glasset, skåler med jer alle, og ønsker jer en god dag, og håber at må blive mindst lige så lykkelig i jeres liv som jeg Pfft hilsen Torben ( danoy )
Redigeret af danoy d. 21/07-2005 20:33

rinpoche
clydehaumann skrev:
Hej Le-Si.
. Jeg taler Thai og Laotisk flydende og de der kender mig vil kunne fortelle dig at ingen vil kunne hoere paa mit sprog at jeg ikke er Thai.
.

Sorry mate, men i så fald er du den første jeg hører. Og hvis du ikke skulle være klar over det, så kom jeg til dk som 16-årig.
Og hvis du tror noget andet mht din udtale, så skulle du prøve at tale med undertegnede.
De (få) farang jeg har mødt der virkelig taler godt, har ikke behov for at gøre reklame for det. Og de der gør der, har ikke behov for at slå på tromme for det.Grin

baksida wao lao bor ben.
rinpoche

rinpoche
John skrev:
Hejsa

Engang imellem får jeg den opfattelse at nogle medlemmer tror at de har eneret på at vide alt om Thailand, og hvis der skulle være en der har en anden opfattelse ja så et det legalt at sige at manden lever i en osteklokke eller lever et isoleret liv i bangkoks asfalt jungle.
Clyde ser bare tingene fra en vinkel i ikke kender, det er jo ikke ensbetydene med at han ikke har ret.
Thailand er så stort et land at det der er rigtigt i den ene ende er forkert i den anden ende, og ikke engang Thaierne selv, kan finde ud af det.

Om Pattya er Thailand eller Thailand er Pattaya, det kommer vel an på øjnene der ser.Cool

Så kære debat deltagere prøv at åbne jeres sind lidt op, måske kan vi alle lærer noget nyt.GrinGrin

JohnGrin

Hej John,

Jeg har kopieret det meste af din post i sin udstrækning.
For hvor ER det godt sagt.

rinpoche

Bjarne
Der er skrevet meget forskelligt her - og sikkert meget fornuftigt. Jeg glæder mig over, at der for en gangs skyld er rigtig god gang i debatten, uden at den er blevet svinsk.
Og så er Clyde inde på noget, som jeg finder vigtigt: Hvorfor skal det absolut være en thai-kone, ungersvendene og de ikke så unge svende skal have fat i? Jo længere tid, debattørerne her giver gode råd om, hvordan man finder sådan én og importerer, jo længere tid er vi med til at holde gang i fordommene.
For mig er det uforståeligt, at man kan rejse til Thailand med det klare mål at blive forelsket. Eller det skal man måske slet ikke være for at finde en at dele sit liv med?
Drop de gode råd. Kærlighed er noget, der opstår - ikke noget, man kan købe flybillet til.
Og så igen: Tak for en god debat. Jeg er enig og uenig, men hvor er det da herligt.
/bjarne Wink

latour82
Hej Bjarne

Du snakker om fordomme og har så selv en masse fordomme.

Citat"For mig er det uforståeligt, at man kan rejse til Thailand med det klare mål at blive forelsket" citat slut

Hvem siger at det er noget man "beslutter" på forhånd?

Du skriver så rigtigt "kærlighed er noget der opstår-ikke noget man kan købe en flybillet til.

Der er du så på sporet igen for nogens vedkommende.

Dette forum er fuld af modsætninger, hvilket også er tydelig i de debatter der kører.

Bare i den lille kreds vi har i min hjemby af dansk-Thai ægteskaber.
Der er der 2 hvor konen er kommet til Dk via familie og så derefter ført sammen med en dansk mand uden at de kendte hinanden før.

1par Via at de Chattede på nettet.

sluttelig er vi så de 2 sidste par hvor realationerne er opstået i Thailand.

Du skriver som om det er givet at man tager til Thailand med en underliggende tanke at man skal ned og finde sig en Thaipige? hvad så med os som ikke har nogen som helst bagtanke med at tage til Thailand og så fuldstændigt uforberet møder en sød pige som efter et bøvlet forløb bliver ens partner, hun havde heller ingen planer om at skulle være sammen med en Dansker, men der var åbenbart en eller anden form for sympati som gjorde at vi alligevel fandt sammen, og det har vi så været siden 1999

Niels

Bjarne skrev:
Der er skrevet meget forskelligt her - og sikkert meget fornuftigt. Jeg glæder mig over, at der for en gangs skyld er rigtig god gang i debatten, uden at den er blevet svinsk.
Og så er Clyde inde på noget, som jeg finder vigtigt: Hvorfor skal det absolut være en thai-kone, ungersvendene og de ikke så unge svende skal have fat i? Jo længere tid, debattørerne her giver gode råd om, hvordan man finder sådan én og importerer, jo længere tid er vi med til at holde gang i fordommene.
For mig er det uforståeligt, at man kan rejse til Thailand med det klare mål at blive forelsket. Eller det skal man måske slet ikke være for at finde en at dele sit liv med?
Drop de gode råd. Kærlighed er noget, der opstår - ikke noget, man kan købe flybillet til.
Og så igen: Tak for en god debat. Jeg er enig og uenig, men hvor er det da herligt.
/bjarne Wink

Hejsa Bjarne
JA det er ikke fordi jeg ville ha en thaikone jeg rejste til thailand

Jeg ville i første omgang slet ikke til thailand,efter jeg havde set, og hørt i fjernsynet ,om de svin som tog til thailand for børnesex.

Men da jeg var inde hos et rejseselskab og ville ud og rejse til en billig penge, og de spurgte mig,,hvor vil du hen, så sagde jeg det er lige meget bare det er billigt.
Og om ikke de så lavede en billet til mig til thailand i 17 dage,Men ok jeg rejste derned med en bunke problemer med rejsen
OG jeg hyggede mig og lærte en masse at kende
OG ja i løbet af den måned jeg var der, blev jeg forelsket men gjorde ikke noget ved det, fordi jeg ville sgutte ha en thaikone
Så jeg tog hjem til danmark,,,,,,men rejsen hjem, og et par dage hvor det gjorde kanon ondt jeg havde ikke sagt farvel til hende,fordi hun sad ude på toilettet og græd
Så susede jeg ind og købte nok en billet derud,fik fat i hende
Tog hjem til hendes landsby og fik hende skildt og lidt over 1 år efter giftede vi os,
Ja jeg ville ikke bare lige gifte mig, men se tiden and om vi nu også passede sammen.

Så Bjarne det er ikke lige som du tror at man bare siger nu vil jegha en thaikone og drøner derud og gifter sig,,,,,nogen gør ,men ikke alle

bamsen
Ps vi har nu været gift i lidt over 4 år og hygger os
Smile

Bjarne
Hej Niels og Bamsen

Beklager hvis jeg har udtrykt mig uklart. Jeg tror ikke, at man bare beslutter at ville have en thai-kone og så drøner ud og gifter sig. Og jeg tror ikke, at alle har en bagtanke om en kone, når de tager til Thailand. Men jeg tror, at det er som Bamsen skriver: Nogen gør, men ikke alle.
Husk lige hvad der startede denne tråd. Og kig tilbage på et at svarene: "Kom dog en tur til thailand der har du mulighed for at finde en".
Nogle rejser til Thailand for at blive forelsket, og nogle rejser for at finde hende, de skal have med hjem. Det er det, jeg kalder at købe en flybillet til kærligheden. Og når man begynder at opfordre til bare at tage til Thailand og finde en, er man med til at devaluere det at være gift med en thai. Det kan hverken Niels, Bamsen eller mange andre være interesserede i - undertegnede inklusive.
Jeg boede og arbejdede selv i Thailand, da lynet slog ned. Det var næsten et år efter, at jeg var ankommet uden planer om at skulle giftes igen. Men så skete det altså. Vi har nu været gift i godt 5 år. Har været i Danmark i godt 4. Og vi har det fantastisk sammen - det mener min kone også.
Fordommene ligger hos dem, der netop tror, at en thailandsk kone er noget, man bare rejser ned og henter i det store kone-supermarked. Og de fordomme kommer vi ikke af med, hvis et godt råd er "Kom dog en tur til thailand der har du mulighed for at finde en". Det er tvært imod med til at puste til nogles - efter min mening fejlagtige - opfattelse af Thailand.
Så i bund og grund er vi vist enige.

/bjarneGrin

bnj
Hej jeg er ny på disse sider, men læser dem med interrese.

Jeg kan kun støtte udtagelserne om at Surin i den grad er et billed på de fordomme der er om Thailand, men mon ikke det er et spørgsmål om at han ikke aner hvad han snakker om, men blot lader sin bitterhed komme til udtryk på disse sidder, hvor det ikke koster noget at udtale sig!

Jeg er selv gift med en rigtig sød pige som tilfældigvis kommer fra Thailand bem. jeg er ikke gift med en Thai, men med en sød pige der kommer fra Thailand sådan er mit syn på min kone!

Jeg har aldrig sat mine ben i en bar i Thailand, hvor man kunne købe andet en noget køligt til ganen så med hensyn til bar piger har jeg ingen erfaringer, men kan kun efter at have læst diveres indlæg undre mig over, at der er nogle der gifter sig med dem med alle de problemer der iflg. debatten følger med. Spørgsmålet er om man gifter sig med dem af andre årsager en kærlighed? for det kan da ikke være for at blive taget i R.... frivilligt resten af sit liv eller er det blot et fordomsfuldt billede af en lille ubetydelig del af Thailand/Dansk mænd.

MVH

BNJCool

MisterM
Jeg synes at de sidste indlaeg har vaeret kanon godeGrin

Uanset om det er i Danmark eller i Thailand kan man moede en pige som man synes godt omSmile Man kan koebe sex men ikke kaerlighedFrown

Jeg kender mange soerlige tilfaelde men ogsaa lykkeligeSmile

Proev at se paa brugerafstemningen... 44% har valgt en kone/kaerste fra ISAAN selvom der ikke kommer mange turister. Det er piger som har forsoegt lykken i f.eks PattayaSmile Jeg synes ogsaa at jeg kan fornemme at maend som har moedt deres koner fra Khon Kaen, Udon Thani, Sisaket eller Ubon er dem der taler paent om deres familierGrin

Jeg vil give clydehaumann retGrin Jeg har ogsaa maatte laere lidt LaoSmile
Vi lever taet paa thaier og forstaar deres problemerSad
Redigeret af MisterM d. 22/07-2005 11:02

Spring til debat: