Se indlæg
 Udskriv debat
En sød Thai pige under 30?
Muffdiver
Pattaya er IKKE Thailand.

eh hvilket land ligger pattaya så i, ikke mange dager siden jeg reiste fra huset mit ret uden for pattaya å da skulle jeg ikke kryse nogen grense for og komme til Don Muang i Bangkok, men er jo muligt at bangkok heller ikke er Thailand og jeg som var sikker på konen var Thai og at jeg hadde hus i ThailandShockSad

Stampe
Jeg har mødt min kone i Pattaya mens hun arbejde i BAR
vi er glade for hinanden & hun er sku en ordenlig pige der ikke drikker eller spiller så det kan sagtens lade sig gøre at finde en sød og god kone i pattaya.
jeg kender mange der har fundet sig en kone der arbejde i bar og er søde og ordenlig piger. jeg tror også det kommer an på hvordan man behandler sin kone..
Jeg behandler min kone med respekt, og jeg har det sku som blommen i et æg..

God sommer
PfftPfftPfft
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

rolan
hej nu er jeg lidt nysgerrig
der er flere herinde som siger i har det godt og så videre
hvis i behandler dem med respægt og er ordentlige over for dem
hvad mener i med det det er vel egentlig den det går ud over der kan bestemme om i gør det
mener i efter dansk måde eller thai måden ?Smile

mugge
Du skal da altid elske din pige ligemeget hvad eller hvor eller hvordan hun har arbejdet.Det er DIG der har sagt JA til pigen og så må du også følge hende.Jeg har den opfattelse at hvis du virkelig elsker hende,glem hvad hun har lavet..Hvad kan du bruge fortiden til? Er du sur over at hun har været barpige,hvorfor så forelske sig?Du kommer langt med kærlighed,mange siger at thaierne elsker penge..men men men hvem gør ikke det ?Du sætter selv grænsen,du bestemmer selv,det er dig som ved hvad du vil ha,og hvad du vil give.Kulturer mødes og problemer opstår,sådan er det.Et meget godt råd ( synes jeg ihvertfald),når konen er tosset og gal,så lad hende "koge" af. Sig jajaja og kys hende lidt.Thai galskab starter oppe i skyerne og daler laaaangsomt ned.
Det var blot generalt,ikke til nogen specielt.

MisterM
Muffdiver skrev:

eh hvilket land ligger pattaya så i, ikke mange dager siden jeg reiste fra huset mit ret uden for pattaya å da skulle jeg ikke kryse nogen grense for og komme til Don Muang i Bangkok, men er jo muligt at bangkok heller ikke er Thailand og jeg som var sikker på konen var Thai og at jeg hadde hus i ThailandShockSad

Jeg troede ellers at du var en fornuftig mandSad
Du ved jo hvad jeg mener Grin Men det goer du tilsyneladende ikkeSad

Jeg elsker at leve i Thailand blandt almindelige thaier og ikke det 'falske' liv i PattayaSmile

mr tirak
Der maa godt nok vaere nogle der har taget surin i r...., bliver du aldrig traet af af svine Thaierene til.
Og med den foragt du altid udviser, maa du nyde selv pinlser naar du bliver her paa siden for altid at komme med dit gylle, kan du give et godt raad en gang uden samtidig af give os de meninger vi alle allerede kender til hudloeshed.
Jeg haaber du en dag kan vaagne fra din soeven med et smil og starte din pc uden at vise dit had til alle thai piger men smile og vaere glad for dit liv.

Mr Tirak.
Koh Pha Ngan

WWW.thebeachhouse.asia
tastum
HØRT ! Mr. Tirak
Ja, jeg er også træt af at se og læse alle hans negative kommentarer.
tas-Love Phuket-Kata Beach

Kan man være andet end enig tirak. Et klap på skulderen til dig Tirak det fortjener du sgu GrinGrinGrin

latour82
Mugge.
Du er godtnok en klog og fornuftig mand, flot skrevet og du rammer præcist hovedet på sømmet.

Niels

surin999
Stampe skrev:
Jeg har mødt min kone i Pattaya mens hun arbejde i BAR
vi er glade for hinanden & hun er sku en ordenlig pige der ikke drikker eller spiller så det kan sagtens lade sig gøre at finde en sød og god kone i pattaya.
jeg kender mange der har fundet sig en kone der arbejde i bar og er søde og ordenlig piger. jeg tror også det kommer an på hvordan man behandler sin kone..
Jeg behandler min kone med respekt, og jeg har det sku som blommen i et æg..

God sommer
PfftPfftPfft

hej stampe du har helt ret men glemmer blot at skrive at det også kommer an på hvilken respekt konen giver igen.Grin
Surin er død længe leve Surin999

surin999
mugge skrev:
Du skal da altid elske din pige ligemeget hvad eller hvor eller hvordan hun har arbejdet.Det er DIG der har sagt JA til pigen og så må du også følge hende.Jeg har den opfattelse at hvis du virkelig elsker hende,glem hvad hun har lavet..Hvad kan du bruge fortiden til? Er du sur over at hun har været barpige,hvorfor så forelske sig?Du kommer langt med kærlighed,mange siger at thaierne elsker penge..men men men hvem gør ikke det ?Du sætter selv grænsen,du bestemmer selv,det er dig som ved hvad du vil ha,og hvad du vil give.Kulturer mødes og problemer opstår,sådan er det.Et meget godt råd ( synes jeg ihvertfald),når konen er tosset og gal,så lad hende "koge" af. Sig jajaja og kys hende lidt.Thai galskab starter oppe i skyerne og daler laaaangsomt ned.
Det var blot generalt,ikke til nogen specielt.

ja der er desværre mange der fornægter at de har fundet konen i en bar hvor hun arbejde som luderSad
og der er mange der lever med skyklapper på og lader konen feste spille osv. imens de selv sidder hjemme og betaler, passer børn og hjem MEN ve den der bare tør løfte lidt af skyklappenShock

surin999
mr tirak skrev:
Der maa godt nok vaere nogle der har taget surin i r...., bliver du aldrig traet af af svine Thaierene til.
Og med den foragt du altid udviser, maa du nyde selv pinlser naar du bliver her paa siden for altid at komme med dit gylle, kan du give et godt raad en gang uden samtidig af give os de meninger vi alle allerede kender til hudloeshed.
Jeg haaber du en dag kan vaagne fra din soeven med et smil og starte din pc uden at vise dit had til alle thai piger men smile og vaere glad for dit liv.

Mr Tirak.
Koh Pha Ngan

ja jeg er også engang blevet taget i røven og jeg har nosser nok til at indrømme det

og nej jeg bliver aldrig træt af at skrive sandheden jeg har det godt med mig selv og vågner hver dag op med et smil ved siden af min thai-kone og hendes thai venninder er fantastiske piger der ikke bedrager og svindler deres mænd

hvad med dig selv ?????
Redigeret af surin999 d. 20/07-2005 08:47

surin999
tastum skrev:
HØRT ! Mr. Tirak
Ja, jeg er også træt af at se og læse alle hans negative kommentarer.

så lad være med at læse dem der er vel ingen der tvinger dig ??

commandertorp
klar udmelding som jeg kun kan tilslutte mig Mr Tirak !!
Smile
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
surin999
MisterM skrev:
Muffdiver skrev:

Jeg troede ellers at du var en fornuftig mandSad
Du ved jo hvad jeg mener Grin Men det goer du tilsyneladende ikkeSad

Jeg elsker at leve i Thailand blandt almindelige thaier og ikke det 'falske' liv i PattayaSmile

Pattaya er ikke lige stedet for mig men jeg har da fuld forståelse for dem der elsker stedet hver sin smag misterm

men at man som dig kan prale af at leve livet med ludere i bangkok for derefter at svine pattaya til ?? hvad er foreskellen ?? men nogle bliver vel hellige på deres gamle dage. Går du også i kirke nu ??

latour82
Det er let nok at hakke på Surin999 som ganske rigtigt af og til kan virke lidt trættene med de næsten konstante negative udmeldinger om Thaipiger.

Man skal dog også notere sig at han angivelig vitterligt var uheldig med hans første kone som brugte alle hans penge på spil efter sigende, han siger jo også at han lever i et godt ægteskab med en ordentlig Thaikvinde nu, det bør man altså notere sig.

Enhver der begrundet i et forhold til en Thai, ved jo også at mange af de ting som Surin skriver, jo florerer i stor stil.
Der er masser af piger som flere gange i ugen spiller rigtigt mange penge op på spil som minder om halvtolv, og der bliver altså spillet igennem og uden nogen form for loft eller andre begrænsninger.
Pengeudlån med ekstreme ågerrenter, joda- og et eventuelt venskab, tæller ikke ret meget i renteberegningen.

Mange mænd luller sig selv ind i en illusion om at deres kone simpelthen er verdens sødeste pige, reelt aner de ikke det fjerneste om hvad deres partner gør eller hvad der i det hele taget sker i Thaimiljøet.

Jeg behandler min kone med respekt og er rummelig i forhold til hendes venskabelige relationer, jeg accepterer at hun spiller kort ,og render til Thaifester indenfor forsvarlige rammer, ligesom hun behandler mig med respekt og accepterer også at jeg plejer min egen vennekreds og hvad det indebærer med intagelse af kostbar vin etc,

Heldigvis er min kone ret informativ om hvad der sker når de er sammen og er også god til at sotere fra når veninderne bliver for "spraglede", så jeg har et ret godt indblik i den del som jeg ved mange mænd aldrig fåer et glimt af.

Jeg har fået mange meninger at høre om min væremåde i forhold til min kone, jeg har altid forsvaret hende fordi jeg vitterlig mener at hun er en pragtfuld og reel kone, og det har jeg fået mange kommentarer om hvor naiv jeg er.
Modsat har jeg internt i vores Thairelaterede vennekreds fået en del kommentarer om at jeg er for styrende i forhold til hende, primært af de Danske mænd, fordi at jeg bestemt i samråd med min hustru lægger nogle begrænsninger.

Essensen er dette er at vi nok lever i et meget almindeligt forhold hvor det ikke er fremherskende at vi er opvokset i 2 forskellige kulturer, så vi passer begge vores arbejde, har total fælles økonomi, passer vores 2 skønne fælles børn, tager vores ture med surmuleri og diskutioner om det ene og det andet.
Og egentlig tror jeg vi begge er lykkelige for det liv vi har, og nærer begge en illusion om at vi får råd til at bosætte os i thailand når nu børnene er gamle nok til selv at træffe et valg om deres fremtid skal være i Dk eller Thailand.

Skrevet af en mand som har kendt sin kone siden 1999 så den helt naive tid er vel et overstået kapitel?

Niels

Hejsa Latour
Ja sådan burde alle ha det med sin kone
hygge og ha det godt
jeg kender det jo selv Smile
bamsen

paulsenp
Hej igen JaiDee,

De fester, jeg hentyder til, bliver som regel annonceret her i forumet i god tid. Det er selvfølgelig lettest at skabe kontakt, hvis man på forhånd kender nogle af gæsterne til festen (f.eks. her fra dansk-thai). Så er det jo også lettere at få udpeget nogle af de mulige "emner". Som Surin ganske rigtigt siger, er det store flertal enten gift, i den forkerte "branche" eller af det tredje køn.

Og ja, det er ikke bare lige til at gå ind på en thai restaurant og bekendtgøre at man er på udkig efter en sød pige. Det tager tid, og måske lykkes det slet ikke, men det er en mulighed.

Mine første thaivenner fik jeg faktisk på den måde. Dengang, omkring 1970, var der ingen thairestauranter her i byen, men den kinesiske restaurant Canton på Vesterbrogade var ejet, og startet mange år tidligere, af en thai-kineser, og størstedelen af personalet kom fra Thailand. I en periode, hvor jeg havde meget overarbejde, kom jeg ofte på Canton for at spise, og efter nogen tid var jeg venner med dem alle. Så gode venner, at min første tur til Thailand var sammen med en af tjenerne derfra. Der var flere søde piger, og afgjort "muligheder". Min thai bekendtskabskreds voksede, og jeg kom med til mange private thaifester. Det var til en af dem, jeg mødte den pige, der blev min kone. Vores bryllupsfest blev for øvrigt holdt på Restaurant Canton.
Peter

rinpoche
surin999 skrev:
hej latour82

bare rolig jeg hopper ikke i stolen og for at chockere dig endnu mere så må jeg give dig ret Grin jeg kender da selv et par der har været heldig med en bar pige men desværre utallige der ikke har været det

husk som en klog mand en gang har sagt det er nemt at tage en pige ud af baren men forbandet svært at tage baren ud af pigenGrin

Som en anden klog mand uden skyklapper sagde: Det er nemt at tage sexturisten ud af baren, men det er svært at tage baren ud af sexturisten.Grin

rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 20/07-2005 10:47

rinpoche
surin999 skrev:

ja der er desværre mange der fornægter at de har fundet konen i en bar hvor hun arbejde som luderSad
og der er mange der lever med skyklapper på og lader konen feste spille osv. imens de selv sidder hjemme og betaler, passer børn og hjem MEN ve den der bare tør løfte lidt af skyklappenShock

Hvorfor siger du desværre?
Det synes jeg da er forståeligt nok. Hvorfor stigmatisere sin kone på den måde og måske derved gøre hende dårligere stillet til sit nye liv i fx. DK? En ny start i et nyt land er da svært nok uden den byrde i bagagen.
Hvad tror du hendes evt. børn vil svare, når de andre spørger: Nå, jeg hørte din mor abejdede som luder?

Kender iøvrigt udmærket de forhold uu nævner, og jeg synes også der er foruroligende mange af dem.

mvh
rinpoche

Spring til debat: