Se indlæg
Kan 3 ugers turist-visa bruges i 90 dage?
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 11/05-2009 06:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
ADVARSEL !! Min onkle gjore det samme han fant en pige fra filipin over en chat og fik hin til danmark uden at han hade moedet hun IRL hun hade alle parpire med saa de kunne blive gift nesten med det samme hun kom til danmark og paa den maade starte men at arbejte paa at hun kunne blive i danmark der gik ca 6 maander saa fik hun en enklebeledt til ud af danmark med et spark i roeven af min onkle efter hans udsavn saa vil hun plukke ham for alt han ejet og sendet det hele til hins famile og han skulle da ogsaa lige gaa i banken og laane nogen penge saa hun kunne sende naade mere til hins famile da de skulle jo leve i sus og dus den hoppet min onkle heltivis ik paa og laante ik en ski da blev hun sur og truget min onkle med en kniv jeg siger bare det er en total dorlig ide at tage en pige hjem som man kun har chattet med og vis hun har varet sammen med en fra SWE er der jo nok en grund til at han ik linger er samme med den pige trog mig de kan sede saa flinke ud over en chat og naar man saa laere dem at kende har de kun et i ders oejne $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ gang mange fler Redigeret af Thjaa d. 11/05-2009 06:54 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
hfb |
Lagt på d. 11/05-2009 12:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
"thjaa" Jeg vil godt tilslutte mig din advarsel, som jeg også har påpeget før. Jeg håber jeg tager fejl Men at begynde at sende penge til en pige man "kun" har set på nettet..... |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 11/05-2009 17:19
|
ja det kunne jeg heller ik faa mig selv til at sende penge til en thai person det var jo ik saa lang tid sigen at en thai mand som spilet kvinne hade scamet en fryklig masse folk over nettet som sendet ham penge Paa den tro at nu hade de fundet en kerste alsaa jeg kan kun sige en ting til alle de personer som faller for en thai kvinne over nettet kom til thailand og vare sammen med dem foere i finder paa at give dem penge eller ander ting der er en fryklig masse folk der bliver scamet fordi de troger at thai er saa flinke som de fleste dansker er lol det er nok 0.000001% som er flinke sordan sirke jeg har nok sat dette tald alt formeget op den positiv sige Redigeret af Thjaa d. 11/05-2009 17:20 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 11/05-2009 17:23
|
lige en anden ting det er en kunst at kunne lyve i thailand de gaar saa meget op i at kunne lyve at de selv troger paa ders loegne jeg har tage saa mange thai i loegne men de kommer altig med den at de ik loeg men fortalte histaare ud fra hvor de fik mest udaf det saa det maate ik vare en logen de lavet men en andet syns paa sandhed hvor de staar som vinder Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 11/05-2009 17:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Man burde ikke sende penge før ambassaden har tilkendegivet at visum er muligt... |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 11/05-2009 21:46
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Tak for velmente advarsler... Og der er sikkert også thai'er som snyder som der beskrives....men jeg tror på at de er i mindretal...og jeg er jo overbevist om at det i hvertfald ikke gælder hende jeg har mødt.... Jeg kan egentlig godt li at tro det bedste om folk.... og tager gerne en risiko. Hun tager jo også en ikke ubetydelig risiko... Jeg er sikker på at der også findes dårlige historier om dansker...om gamle grise....eller hvad vi (?) nu kaldes... Skulle jeg have taget fejl skal jeg nok fortælle om det.... Jeg har lige talt med hende...hun var i toget på vej til ambassaden. So far so good..... ------------------------------------------------------
Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro at der også er noget godt i dem... |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/05-2009 22:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
pigalle skrev: ............................................................................................................................. Men er han i Danmark og hun i Thailand, og han køber billetten i dk. en han jo nød til at sende den til hende................................................. NEJ, ikke nødvendigvis. Hvis du ikke tror på mig så synes jeg at DU ringer enten til Thai Travel eller Asian Travel Centre i morgen og spørge om det kan lade sig gøre eller ej. Jeg havde håbet at DON fra Thai Travel var kommet inde på banen og kommenteret min påstand, eller nogle af DTW medlemer som havde benyttet dennne fremgangsmåde. Bestilling og betaling i DK, hos TT eller ATC og hun afhenter billetten hos deres "kontakt/sammarbejdes rejsebureau" i BKK. Redigeret af Lung Yao d. 11/05-2009 22:08 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 11/05-2009 23:26
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg kan bekræfte rigtigheden i det du skriver. (hun kan heller ikke få billetten lavet om til kolde kontanter, hvilket jo godt kan være en fordel) |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 12/05-2009 05:23
|
nu er det safoelti ikke alle sammen som snyder men jeg oplever det er flertalet der snyder og lige skal se om de kan rykke ledt exter penge ud af mig paa en eller andet maade men vorfor ikke naare baade den thai stadt og politiet proever det samme skal du ud og se naade staar det paa englisk at udlaning skal betale 350 bat i menst en thai skal betale 20 bat den ser man tidt de foersoer at skjule det med at flergang staar den thai pros med thai tal i den haab om at en udlaning ik kan forstaa det derfor koebte jeg er ure med thai tald saa jeg hurti kunne lare dem at kende .. vis jeg ik kan faa det til thai pris gaar jeg ik ind en anden lille histaare min gammel kerste faktis den foeste jeg fandt i thailand da jeg kom til landet forsoegte ogsaa ta lave nummer med mig jeg var ogsaa udvigen om landet og troge det beste i folk efter en lille stoekke tid floettet vi sammen jeg leget et hus af en af hins vender og uden jeg viste det betalte minst 3 gange formeget men det hade min kerste jo soeret for hins farmore og farfar bode i den by vi floette til igen uden jeg viste naade men efter kort tid skulle jeg moege dem farfar manglet et ben saa hun syns lige at jeg skulle likke nogen penge til at hjelpe dem da han jo ik kunne arbejt helt ok!! jeg laeret heltivis en masse thai i denne by at kende og en dag sporte min kerste om hun ikke lige kunne faa 2000 bat da hun skulle ned og se til farfar i mit gode hjerte gav jeg safoelti 2000 bat jeg vil da godt hjelpe den familge jeg forvente at blive en del af efter en 4 timer ringet min telefon og en af mine thai vender ringet og sporte om jeg ik ogsaa kom paa diskotekte jeg svaret ham at det kunne jeg ik for jeg forvente min kerste hjem snart i det han svaret det kunne han da ik forstaa at jeg troge dette da min kerste jo stod jo paa diskotekten og brugte en masse penge jeg gik der ned og kunne se min kerste staa med en anden thai mand jeg ik hade set foere og drikke en masse dyre viski og spille smart jeg gik hjem uden at sige naade fra den dag gav jeg hin ikke saa meget som en bat jeg vil se hvad hun gjore vis hun vil have naade sage joo jeg kan da lige gaa med og koebe det sammen med dig fordet meste svaret hun nej det er ik saa vikti da hun fant udaf at min pengepung var lukket adgang saa jeg hin ikke i 3 uger og da hun kom tilbage viste jeg hin ud af mit hjem som heltivis var leget i mit navn P/S hun var saa derlig de foeste 3 uger Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Carstone |
Lagt på d. 12/05-2009 06:08
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Tak for flere indlæg..... Og thjaa...det lyder som nogle trælse historier du fortæller..... Håber jeg vil komme til at kunne fortælle nogle andre.... Nu har hun været på ambassaden...og det var ikke så positivt.... Det var for ambassaden negativt at jeg ikke havde været i Thailand, at hun lige var skilt (for 2 år siden!) og at hun ikke havde været i DK.... så min oplevelse passer desværre indtil videre med de skeptiske indlæg der er kommet mht hvor hurtigt det ville gå.... Men lad os nu se... Jeg er egentlig lidt overrasket over det tillægger hendes og mit forhold så stor betydning....US skriver jo selv flg på denne side http://www.nyidan...besoeg.htm står der jo: "Følgende lande er for tiden placeret i den del af immigrations-landegruppen, hvor man ikke skal have tilknytning til den person, man ønsker at besøge: Albanien, Benin, Burma (Myanmar), Congo (Brazzaville), Libyen, Mongoliet, Niger, Peru, Tanzania, Thailand og Tunesien. For statsborgere fra denne gruppe gælder, at man normalt kan få visum uanset hvem, man ønsker at besøge, herunder venner og bekendte. Det er altså ikke en betingelse, at man har en bestemt tilknytning til personen i Danmark." Så hendes tilknytning til mig burde være lige meget.... ------------------------------------------------------
Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro at der også er noget godt i dem... |
|
|
hfb |
Lagt på d. 12/05-2009 08:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Som skrevet før vil jeg bestemt tilråde dig at tage til Thailand og besøge hende. Det vil sandsynligt hjælpe Jer senere når forhåbentligt (eller hvis) hun vil bosætte sig i Danmark sammen med dig. Lige nu vil "samfundet" måske synes at det lugter lidt af proforma....... Jeg håber det bedste for dig, men du bør prøve at lægge følelserne på hylden |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 12/05-2009 09:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Ikke for at strö salt i såret, men har du ikke besökt hende i TH mindst en gang--helst flere--bliver det nej. Internet möde er for lidt. Det kan du da heller ikke selv löbe an på. Nu har hun så väret på ambasaden, så den går ikke at rede--i kan ikke ändre historie nu. Så du må igang med at pakke kufferten, og ud og besöge hende. Ingolf |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 13/05-2009 04:42
|
jeg vil bestemt ogsaa sige du brute tage et smudt til thailand og sige hej til personen saa vil du ogsaa finde udaf at der er et land fuld af piger der gerne vil have en falang moske er hun jo ikke naade for dig naar du kommer og siger hej og saa an anden ting jeg har oplevet at det gaar hurtier og de er mere hjelsom paa ambasagen naar man selv er med ind naar hun soeger visa til danmark det er ogsaa en anden forden fore naar hun taler om naade i sit hjemland kan du jo tale ledt med da du jo selv har varet og se de forskelig ting Lydt ik til mig men Lydt til alle dem som siger det samme tage en ture til thyailand og se det hele and for dig selv Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Locturian |
Lagt på d. 13/05-2009 07:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Det er helt uden for emnet, og slå mig gerne i hovedet for det, men kære Webmaster. Kan vi ikke få installeret et plugin til en stavekontrol? Der er godt nok mange herinde der bøvler med at skrive korrekt dansk. Det gør ondt i øjenene at læse mange af indlæggene
|
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 07:58
|
|
Så lad dog vær med at læs dem |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/05-2009 10:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Locturian skrev: Det er helt uden for emnet, og slå mig gerne i hovedet for det, men kære Webmaster. Kan vi ikke få installeret et plugin til en stavekontrol? Der er godt nok mange herinde der bøvler med at skrive korrekt dansk. Det gør ondt i øjenene at læse mange af indlæggene Utroligt som du er blevet "intolerant" . Hvad bliver det næste: at fx. Ingolf(undskyld) skal anskaffe sig et dansk tastatur måske og ikke skrive "Svansk". Mange medlemmer af DTW medlemmer er desvære handikappet, m.h.t. sproget enten om det er på det skriftilg eller mundlig niveau (orblindehed eller for få en "ringe/kort" skolegang. Jeg kan love dig at de kæmper bravt og jeg tager hatten for dem, for der findes mange i kulissen som KUN læser i DTW, men afholder sig fra at skrive for at undgå at blive "svinet til". Personligt er jeg bedøvende ligeglad om en skriver : Majonæse - Mayonaise eller Majonæze , så længe jeg forstår hvad/hun han prøver at skrive. Er jeg i tvivl eller har misforstået det, så læser jeg det en gang til. Jeg synes ikke at du kan være det bekendt. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 13/05-2009 10:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Lung Yao skrev: Locturian skrev: Det er helt uden for emnet, og slå mig gerne i hovedet for det, men kære Webmaster. Kan vi ikke få installeret et plugin til en stavekontrol? Der er godt nok mange herinde der bøvler med at skrive korrekt dansk. Det gør ondt i øjenene at læse mange af indlæggene Utroligt som du er blevet "intolerant" . Hvad bliver det næste: at fx. Ingolf(undskyld) skal anskaffe sig et dansk tastatur måske og ikke skrive "Svansk". Mange medlemmer af DTW medlemmer er desvære handikappet, m.h.t. sproget enten om det er på det skriftilg eller mundlig niveau (orblindehed eller for få en "ringe/kort" skolegang. Jeg kan love dig at de kæmper bravt og jeg tager hatten for dem, for der findes mange i kulissen som KUN læser i DTW, men afholder sig fra at skrive for at undgå at blive "svinet til". Personligt er jeg bedøvende ligeglad om en skriver : Majonæse - Mayonaise eller Majonæze , så længe jeg forstår hvad/hun han prøver at skrive. Er jeg i tvivl eller har misforstået det, så læser jeg det en gang til. Jeg synes ikke at du kan være det bekendt. Jeg kan kun være 100% enig med dig. Ha en god dag. |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 11:20
|
|
pigalle skrev: Lung Yao skrev: Locturian skrev: Det er helt uden for emnet, og slå mig gerne i hovedet for det, men kære Webmaster. Kan vi ikke få installeret et plugin til en stavekontrol? Der er godt nok mange herinde der bøvler med at skrive korrekt dansk. Det gør ondt i øjenene at læse mange af indlæggene Utroligt som du er blevet "intolerant" . Hvad bliver det næste: at fx. Ingolf(undskyld) skal anskaffe sig et dansk tastatur måske og ikke skrive "Svansk". Mange medlemmer af DTW medlemmer er desvære handikappet, m.h.t. sproget enten om det er på det skriftilg eller mundlig niveau (orblindehed eller for få en "ringe/kort" skolegang. Jeg kan love dig at de kæmper bravt og jeg tager hatten for dem, for der findes mange i kulissen som KUN læser i DTW, men afholder sig fra at skrive for at undgå at blive "svinet til". Personligt er jeg bedøvende ligeglad om en skriver : Majonæse - Mayonaise eller Majonæze , så længe jeg forstår hvad/hun han prøver at skrive. Er jeg i tvivl eller har misforstået det, så læser jeg det en gang til. Jeg synes ikke at du kan være det bekendt. Jeg kan kun være 100% enig med dig. Ha en god dag. Ja enig hre oz Jeg har sgu mere respekt for dem som er ordblinde end dem der har skrevet herinde i snart flere måneder, for det har sgu da været ulideligt. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 13/05-2009 13:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Tænkte nok at der ville være nogen der ville blive fornærmede Det var ikke skrevet for at gøre grin med nogen eller træde folk over tæerne... Tænker bare at folk nogengange er lidt for hurtige på tasterne. Dem der er ordblinde, tjae, de kan jo ikke gøre for det, men Word er nu en fantastisk ting, og det kan alle vel finde ud af at bruge? Jeg forbeholder mig retten til at være kritisk mht. de ting jeg finder interessant, det gælder også DTW. Er ikke klar over hvorfor det pertut skal opfattes som noget negatit og anfægtende mod ordblinde eller handicappede. Hvad angår svenskerne - hehe.. Der må jeg trække lidt på smilebåndet og vælger derefter at tie stille ... Spøg til side... Forstår nu bedre skriftligt Svensk end muntligt, da det til tider kan være utrolig svært at konversere (alt efter hvor i Sverige de kommer fra). Dem der har læst hvad jeg har skrevet igennem snart 4 år, burde også vide at jeg meget sjældent langer ud efter nogen, så det vil jeg nu ikke have på mig... |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 13:09
|
|
Det er helt uden for emnet, og slå mig gerne i hovedet for det, men kære Webmaster. Kan vi ikke få installeret et plugin til en stavekontrol? Der er godt nok mange herinde der bøvler med at skrive korrekt dansk. Det lyder da ikke som et angreb, bare en rigtig god ide? |
|
Spring til debat: |